Dell 2407, någon som köpt den nyligen?

Permalänk

Maila dom och fråga. tror inte Hz spelar någon roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Maila dom och fråga. tror inte Hz spelar någon roll.

Hittar inte deras email, bara telefon nr.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Weee.. min är redan skickad.. det var snabbt jobbat av Dell med tanke på att jag beställde den sent igår eftermiddag.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920@3.8GHz | 12GB Corsair XMS3 | GeForce GTX 260 | Intel X25-M G2 80GB | 2TB WD Drives | DiNovo Cordless Desktop | MX Revolution | Wacom Intuos3 A5 Wide | Dell 2408WFP
3D Portfolio

Permalänk
Medlem

Tror ni att det går att se film i rekommenderad upplösning för denna skärm (1920*1200), om man som jag, har klena grafikkort:

1 st agp ati radeon 9250 (128 mb minne) i den stationära datorn ,
resp 1 st internt grafikkort i bärbara datorn (dvs, delar minne med datorn, det är ett 128mb pci-express)?

Edit: Att ingen har svarat på detta tolkar jag som att det nog krävs rätt så kraftfullt grafikkort för att återge 1920*1200 upplösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artstorm
Weee.. min är redan skickad.. det var snabbt jobbat av Dell med tanke på att jag beställde den sent igår eftermiddag.

Yes, min med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wcoast
Tror ni att det går att se film i rekommenderad upplösning för denna skärm (1920*1200), om man som jag, har klena grafikkort:

1 st agp ati radeon 9250 (128 mb minne) i den stationära datorn ,
resp 1 st internt grafikkort i bärbara datorn (dvs, delar minne med datorn, det är ett 128mb pci-express)?

Edit: Att ingen har svarat på detta tolkar jag som att det nog krävs rätt så kraftfullt grafikkort för att återge 1920*1200 upplösning.

Klart det funkar, varför skulle det inte göra det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Klart det funkar, varför skulle det inte göra det?

Därför att fler pixlar skall hinna ritas upp. Kör idag 1280*1024 (stationär), och 1280*800 (bärbar).

Med 1920*1200 blir det ju : ca 1.75 ggr mer pixlar som ska ritas upp ((1920*1200)/(1280*1024)) jämfört med nuvarande upplösning på stationära.

Permalänk
Medlem

ny kod.

är det någon om har en ny studentrabbats kod?
Den tidigare har gått ut.
Vill ju inte missa de 5% nu när jag tänker köpa en.

Permalänk
Medlem

Re: ny kod.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cathulu
är det någon om har en ny studentrabbats kod?
Den tidigare har gått ut.
Vill ju inte missa de 5% nu när jag tänker köpa en.

Du borde inte utnyttja denna kod för att den är för oss studenter som studerar som inte har så mycket pengar. Om alla börjar använda denna kod så kommer Dell till slut ta bort den helt och håller för att ni icke studenter missbrukade den och vi kommer få betala fullt pris.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Re: Re: ny kod.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Du borde inte utnyttja denna kod för att den är för oss studenter som studerar som inte har så mycket pengar. Om alla börjar använda denna kod så kommer Dell till slut ta bort den helt och håller för att ni icke studenter missbrukade den och vi kommer få betala fullt pris.

Cry me a river.. herregud.

OnTopic: wcoast, jag tror till 100% att det absolut inte ska vara några problem med att spela upp video då detta inte är lika påfrestande som att köra ett spel i fullskärm.

Permalänk
Medlem

Re: Re: ny kod.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Du borde inte utnyttja denna kod för att den är för oss studenter som studerar som inte har så mycket pengar. Om alla börjar använda denna kod så kommer Dell till slut ta bort den helt och håller för att ni icke studenter missbrukade den och vi kommer få betala fullt pris.

Varför köper man en skärm för 7,5k när man "är student och inte har så mycket pengar" ?

Permalänk

Re: Re: Re: ny kod.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luftis
Varför köper man en skärm för 7,5k när man "är student och inte har så mycket pengar" ?

Varför inte?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: ny kod.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Varför inte?

Ja, men om man nu kan det så lär man ju inte behöva gnälla om 350 pix i rabatt...

Permalänk
Medlem

Men är det någon som har en ny kod?
för den 5% rabatten?

Permalänk
Medlem

Wiiiiie... Schenker ringde nyss. Jag får min imorgon efter lunch.

Permalänk

Jag beställde min dell 2407 i fredags, och den kom idag!

Det är en rev 03, verkar vara helt perfekt. Inga pixelfel

My preeeeciiiiousss !

Permalänk
Medlem

Ohh.... min bör komma imorgon.. då borde jag ju med få en rev 03. Hoppas

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920@3.8GHz | 12GB Corsair XMS3 | GeForce GTX 260 | Intel X25-M G2 80GB | 2TB WD Drives | DiNovo Cordless Desktop | MX Revolution | Wacom Intuos3 A5 Wide | Dell 2408WFP
3D Portfolio

Permalänk
Medlem

Re: Re: ny kod.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Du borde inte utnyttja denna kod för att den är för oss studenter som studerar som inte har så mycket pengar. Om alla börjar använda denna kod så kommer Dell till slut ta bort den helt och håller för att ni icke studenter missbrukade den och vi kommer få betala fullt pris.

lustig logik

här är koden för 4 oktober
H1JQX6B3RR?2F1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artstorm
Ohh.... min bör komma imorgon.. då borde jag ju med få en rev 03. Hoppas

Jag trodde inte att den var släppt i Europa än... Ska bli spännande.

EDIT: Uppenbarligen finns rev03 i Europa för jag fick en nyss. Otroligt stor skärm och inte en enda död pixel.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnader mellan rev 02 och 03 egentligen? Det kan ju inte vara några uppenbart stora skillnader, eller?

Själv fick jag en 02:a och har inte upptäckt några av de problem som fanns tidigare. Så jag undrar lite vad som är förbättrat i och med rev 03.

Visa signatur

Jag har konverterat till Macismen och där tänker jag förbli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Puta
Vad är det för skillnader mellan rev 02 och 03 egentligen? Det kan ju inte vara några uppenbart stora skillnader, eller?

Själv fick jag en 02:a och har inte upptäckt några av de problem som fanns tidigare. Så jag undrar lite vad som är förbättrat i och med rev 03.

I det här inlägget finns några grejer som sägs vara bättre på 03an: http://www.hardforum.com/showpost.php?p=1029890817&postcount=...

Jag vet inte hur pass bra det stämmer. Har inte hittat något officiellt från Dell.

Permalänk
Medlem

Det finns mängder av trådar på Dells egna forum angående rev03. T.ex denna: http://forums.us.dell.com/supportforums/board/message?board.i...

Min bör vara här inom 3 timmar. Hoppas det är en rev03 i mitt paket också.

Edit:
Wohooo... Visst kom skärmen idag, och det var en rev 03. Lycka. Nu är den inkopplad till min Dell laptop som ska få driva den, och jag har provkört den i photoshop och diverse andra program, och den är verkligen underbar. Inga som helst problem med banding som det rapporterades om från tidigare firmwares, och bilden är verkligen underbart bra.
Kunde inte vara nöjdare med detta köp.

Och den gör sig väldigt bra på min skrivbord.

(Klicka bilden för stor version)

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920@3.8GHz | 12GB Corsair XMS3 | GeForce GTX 260 | Intel X25-M G2 80GB | 2TB WD Drives | DiNovo Cordless Desktop | MX Revolution | Wacom Intuos3 A5 Wide | Dell 2408WFP
3D Portfolio

Permalänk
Medlem

Jahapp, nu har köpefingret varit ifarten igen.
Beställningen gick igår kl 23:07, ringde idag för att se hur lång tid det kan tänkas ta att få skärmen.
Tjejen i andra änden kvittrade glatt att den gick från fabrik samma natt.
Vad säger man, världsklass?

Permalänk
Medlem

Artman, var har du hittat den där finurliga saken under din bärbara? så den kommer upp från bordet?

Permalänk
Medlem

damp81: Det är en icurve. http://www.griffintechnology.com/products/icurve/ Går att köpa hos apple store, eller i de flesta mac affärer som t.ex MacForum om man inte vill skicka efter.
Väldigt snygg att ha sin laptop på, och bra för luftflödet kring den.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920@3.8GHz | 12GB Corsair XMS3 | GeForce GTX 260 | Intel X25-M G2 80GB | 2TB WD Drives | DiNovo Cordless Desktop | MX Revolution | Wacom Intuos3 A5 Wide | Dell 2408WFP
3D Portfolio

Permalänk
Medlem

Jäkla skit vad snabba de var ^^ Min var här den tredje, men jag var i Norge och kunde inte ta emot den

Aja de ska komma senare idag iaf och lämna den. Låter trevligt att folk fått rev03:or, då torde jag också få det.

Permalänk
Geeks
SweClockers

2407fpw på väg.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag får min på tisdag kväll hopas de är en rev03

Permalänk
Medlem

Uppackad och testad.

Fyfan va go' den är Rev03 för mig med och inga döda pixlar. Nu kör jag singlescreen istället för dualscreen tills jag köper en till likadan Såg förjävligt ut med min 19" crt bredvid.

Enda nackdelen är alla mina serier i lowres, de ser inte bra ut...

Permalänk
Medlem

Tjo!
Liten uppföljning bara.
Tokigt skön skärm, hittar inte ett enda fel utav det som skrivits om i forum.
Börjar fundera på om det inte är ett fåtal gaphalsar som spridit elaka rykten...
Fick iofs en R03 så det kan ju faktiskt ha med det att göra.