x1900xt krångel.....HJÄLP

Permalänk
Medlem

x1900xt krångel.....HJÄLP

jag har ett nforce 4 sli...moderbord...alla drivisar installerade...funkar fint med 7800gt kort...men inte med x1900xt..först trodde jag att de fick för lite ström..med de är det inte har ett 600w i nu...jag kan installera drivrutiner till kortet sen när datorn startar om kommer jag inte in i win nå mer jag kommer till win laddar personliga inställningar sen hänger datorn och skärmen blir att flimra...jag pratade med en kille
han hade varit med om samma sak men han fick igång det med att vända sli kortet på mobo...men de funkar inte för mej...har provat allt jag kan tänka mej...behöver verkligen hjälp

Permalänk
Medlem

formatera om hela skiten. Grafikkortsbyte mellan olika märken (Ati, nVdia) brukar aldrig fungera smärtfritt.

Permalänk
Avstängd

Det kan visst vara ditt agg, vad är det för agg?

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

om du kör q-tec 600watt så presterar det bässt som ett 300watt märkes agg...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

q-tec :S inget som jag skulle riskera nått med...jag skulle ha bytt nätagg om jag vore du..men som sagt det skall funka..men frågan är hur mye amp ditt skit q-tec kan ge

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Hedersmedlem

Var någonstans skriver Pearl att han har Q-tec, bale?

Stannar orken vid läsning av senaste inlägget eller? Iofs orkar du inte skriva "mycket" istället för mye, så det är nog det. Tråkigt i vilket fall.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Börja med att avinstallera alla drivrutiner noga i felsäkert läge, och efter det använder du Drivercleaner för ännu säkrare avinstallation. Att leta efter kvarblivna reg keys i registret kan vara bra med. Tryck på START sedan KÖR och skriv REGEDIT och leta efter Nvidia Nforce, Nvidia technologics elelr vad det nu kan stå, i HKEY_LOCAL_MACHINE och HKEY_CURENT_USER bland PROGRAM.

Sedan om du inte är helt säker om du har för lite ström elelr ej, kolla på nätaggregatets lapp 8om den har det vilket den borde om den är av bra kvalité). Se hur mycket Ampere det visas på 12V+ linan. Det bör vara omkring 30 ampere så att du har ett stabilt system.

Om du har 2 12V+ linor bör de ha omkring 22-24 ampere på de båda 12V linorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bale
q-tec :S inget som jag skulle riskera nått med...jag skulle ha bytt nätagg om jag vore du..men som sagt det skall funka..men frågan är hur mye amp ditt skit q-tec kan ge

jag har ett 580w hyper typ-r....skulle tro att de räcker till...någon som har något annat förslag...har provat all jag kan tänka mej.....behöver hjälp

Permalänk
Medlem

Jag har ett x1900xt som inte är stabilt i 2d, det funkar dock bra då jag matar mer spänning till core. Ska bli en rma ngn dag nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Börja med att avinstallera alla drivrutiner noga i felsäkert läge, och efter det använder du Drivercleaner för ännu säkrare avinstallation. Att leta efter kvarblivna reg keys i registret kan vara bra med. Tryck på START sedan KÖR och skriv REGEDIT och leta efter Nvidia Nforce, Nvidia technologics elelr vad det nu kan stå, i HKEY_LOCAL_MACHINE och HKEY_CURENT_USER bland PROGRAM.

Sedan om du inte är helt säker om du har för lite ström elelr ej, kolla på nätaggregatets lapp 8om den har det vilket den borde om den är av bra kvalité). Se hur mycket Ampere det visas på 12V+ linan. Det bör vara omkring 30 ampere så att du har ett stabilt system.

Om du har 2 12V+ linor bör de ha omkring 22-24 ampere på de båda 12V linorn.

nu har jag gjort de du skrev....de blev lite bättre...nu kan jag vara i win i typ 5 min...sen låser det sig igen...de kan inte vara kortet...det funkar i två andra datorer....det blir värre när jag installerar drivisarna till mobo...är det kortet som krockar med mobo????

Permalänk
Medlem

kan vara så, kolla enhets hanteraren och kolla efter utrops tecken på någon enhet(synns direkt, går inte att missa)

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Slå upp ditt moderkort på tillverkarnas hemsida. Det kan vara så simpelt att ditt moderkorts BIOS är för gammalt, och inte stöder ditt grafikkort. jag var tvungen att flasha mitt moderkorts BIOS innan jag kunde använda mitt X1800XT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Slå upp ditt moderkort på tillverkarnas hemsida. Det kan vara så simpelt att ditt moderkorts BIOS är för gammalt, och inte stöder ditt grafikkort. jag var tvungen att flasha mitt moderkorts BIOS innan jag kunde använda mitt X1800XT.

jobbigt när man felsöker i 1 år och sen upptäcker något så simpelt fel...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.