Ljusgenomsläpp laptopskärmar (Känsliga läsare varnas)

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske mer ska se det som en guide hur man inte beter sig i internetforum...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Kanske mer ska se det som en guide hur man inte beter sig i internetforum...

Lite försiktig kritik, matar man troll, då växer de.
För övrigt är det förbaskat svårt att ta kort på sin skärm har jag upptäckt. Jag tycker att min skärm är väldigt bra live, men tar jag kort på den så... ser den hemsk ut.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

men vad är normalt egentligen. ingen/ inget är ju onormalt..

trött... 6h till jobb börjar.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pera
Lite försiktig kritik, matar man troll, då växer de.
För övrigt är det förbaskat svårt att ta kort på sin skärm har jag upptäckt. Jag tycker att min skärm är väldigt bra live, men tar jag kort på den så... ser den hemsk ut.

Jo men det är ju för att en stillbildskamera inte på något sätt fungerar på samma vis som våra ögon gör

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Måste bara säga att det här var en utav de mest underhållande trådarna jag har läst / ever.!

KSMB, skämtar du? finns du på riktigt?
vilken patetisk besserwisser! Så underbart underhållande,
Du försvarar dig genom att svara på påståenden som du själv har antagit
att andra tycker. tex att ilstallione tycker att hans skärm är fri från ljusläckage....etc

Det ända vettiga du har sagt i denna tråd är att ljusläckage förekommer på alla skärmar. Men det fattar väl vem som helst. Du behöver inte upprepa detta ännu en gång.

Roligaste är dina angrepp mot moderatorn (ilstallione) huruvida han är opartisk eller ej. Skämtar du eller? Som om du pratar om din dell.... får du betalt av dell eller? Tänker jag efter så tror jag inte det, inte särskilt bra "promotion" från dell sida iaf.

Gång på gång blir du överbevisad, och får ändå inte nog. Jag är riktigt imponerad, Ser fram emot mer underhållande läsning.

Permalänk
Avstängd

gång på gång överbevisad. snackar om för dynga.
(själv tror jag det handlar om att en del har insätt att dom har mer läckage än vad dom trodde. och inte pallar säga det)

och nej, det är inte alla som förstår att läckage finns på alla skärmar (det är ju det som många förnekar för tusan ! )

angrepp mot moderatorn (är du bror med han eller). har aldrig tidigare läst om en moderator som har blandat i sina personliga känslor på ett sådant partisk och (i mina ögon ) felaktigt sätt. det var fasiken inte jag som slängde ut bilder och sa, - vart ser du nått läckage !

håller däremot om att denna tråd är ett jäkla skämt.

(och ja, ja vet. jag är totalt bortgjord, överbevisad, troll, missanpassad...........and so on)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Börjar själv bli nyfiken mest på grund utav att du undviker ämnet som pesten på en seriemördande rabieshund från helvetet ute på KSMB-jakt en mulen och regnig höstnatt.

KSMB dags att visa skärmen!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
gång på gång överbevisad. snackar om för dynga.
(själv tror jag det handlar om att en del har insätt att dom har mer läckage än vad dom trodde. och inte pallar säga det)

Ja överbevisad! Tragiskt att du inte förstår det bara.

Citat:

och nej, det är inte alla som förstår att läckage finns på alla skärmar (det är ju det som många förnekar för tusan ! )

Återigen, det är inte huruvida det finns läckage eller ej vi diskuterar utan om mope´s skärm har ett onormalt genomsläpp. Det är bara du som har snöat in på om det finns eller inte. Jag håller med dig, det finns genomsläpp på alla skärmar, de fungerar så. Att det sen syns mer eller mindre är en annan sak.

Citat:

angrepp mot moderatorn (är du bror med han eller). har aldrig tidigare läst om en moderator som har blandat i sina personliga känslor på ett sådant partisk och (i mina ögon ) felaktigt sätt. det var fasiken inte jag som slängde ut bilder och sa, - vart ser du nått läckage !

Jag har fortfarande inte slängt ut några bilder och frågat om något läckage syns, kan du sluta ljuga? Det blir så fel när du ljuger och påstår att jag skrivit saker. Tror du ens själv på det du skriver?

Mitt inlägg med bilder: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=723...

Släpp det nu, för din egen skull...

Citat:

håller däremot om att denna tråd är ett jäkla skämt.

Tråden börjar nog bli ett skämt ja, men en hel del rolig läsning förden som orkar plöja sig genom den. Du bjuder verkligen på dig själv KSMB.

Citat:

(och ja, ja vet. jag är totalt bortgjord, överbevisad, troll, missanpassad...........and so on)

Du har gjort bort dig genom att ljuga och påstå att t.ex jag sagt saker jag definitivt inte gjort.
Du är överbevisad, inser du inte det när person efter person säger till dig att du har fel? Du måste kunna säga att du haft fel?
Du är per definition ett troll. Visa att jag har fel...
Ingen har kallat dig missanpassad, det får stå för dig själv.

Jag har inte så mycket kvar att skriva i tråden, tycker det mesta är ganska klart. Ett tag trodde jag faktiskt att jag skulle kunna få KSMB att förstå men det är bara att inse, förnekelsen är total!

Mvh

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

jag har en fråga till denna tråd.

vad har ksmb sagt som är felaktigt.
och nu menar jag inte hans tycke om att skärmen "inte vad det värsta han hade sett" , som han själv säger.

ge mig nått konkret

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Medlem

Lyckades ta en bild av skärmen, gick lite längre ifrån den och tog kort. Bilden är beskuren. Dammig, men svart o fin tycker jag. Det måste vara riktigt irriterande med skärm med mkt ljusinsläpp.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Ska ta bild på min skärm åt er sen. Jag anser den vara bra jämfört med vad jag sett åp sistonde

Permalänk
Medlem

men är den bilden godkänd?!:rolleyes:

KSMB?

det tycker jag ser mer ut som normalt ljusläckage. man ser det inte, men om man riktigt kollar efter i ett mörkt rum, så ja nog finns det, det fattar alla.

fin skärm

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
men är den bilden godkänd?!:rolleyes:

KSMB?

det tycker jag ser mer ut som normalt ljusläckage. man ser det inte, men om man riktigt kollar efter i ett mörkt rum, så ja nog finns det, det fattar alla.

fin skärm

Tackar, det är en skärm med matt yta. Är nöjd med den, men på sista tiden har den börjat flimra när man fäller upp och ner locket. Jag är rädd att några kablar ligger o gnager. Man får hoppas den håller ett tag till, har aldrig plockat med bärbara, så jag har inte så stor lust att demontera o felsöka.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
gång på gång överbevisad. snackar om för dynga.
(själv tror jag det handlar om att en del har insätt att dom har mer läckage än vad dom trodde. och inte pallar säga det)

... menar du dig själv?

Visa signatur

Stationär: ABIT KN8-SLi | Gainward 7800GT 512MB | Opteron 165@2.4Ghz | Twinmos 1024MB x2 | Seagate SATA2 250GB
Bärbar: MacBook T7200 2.0GHz, 1GB, 80GB | FSC Amilo M1420 Centrino 1,70Ghz, 1GB, 100GB |
Övrigt: Nokia N82 | Nikon D40 | Samsung Syncmaster 930BF |

Permalänk
Medlem

Det finns ingen poäng med att diskutera någonting med någon som uppenbarligen tillhör begåvningsreserven. Har aldrig fått en varning på något forum förut, men skulle jag få en nu så är det värt det.

OnT; Skärmen på första sidan är tydligt defekt.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pera
Tackar, det är en skärm med matt yta. Är nöjd med den, men på sista tiden har den börjat flimra när man fäller upp och ner locket. Jag är rädd att några kablar ligger o gnager. Man får hoppas den håller ett tag till, har aldrig plockat med bärbara, så jag har inte så stor lust att demontera o felsöka.

ajaj tråkigt med skärmen. men just kablarna å det ska väl vara ganska lätt å komma åt å se. men har ingen erfarenhet annat än det man sett på forumet

hoppas det ordnar sig!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Avstängd

eftersom ingen har lyckats svara på min fråga ännu, ställer jag den igen.

" vad har ksmb sagt som är felaktigt.
och nu menar jag inte hans tycke om att skärmen "inte vad det värsta han hade sett" , som han själv säger.

ge mig nått konkret "

angående din skärm Pera, så visst ser den okej ut. Men du vet mycket väl att en skärm blir mörkare om den står bredvid ett fönster med fullt dagsljus.

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putkinen
eftersom ingen har lyckats svara på min fråga ännu, ställer jag den igen.

" vad har ksmb sagt som är felaktigt.
och nu menar jag inte hans tycke om att skärmen "inte vad det värsta han hade sett" , som han själv säger.

ge mig nått konkret "

angående din skärm Pera, så visst ser den okej ut. Men du vet mycket väl att en skärm blir mörkare om den står bredvid ett fönster med fullt dagsljus.

Tack, det var roligt du gillade min skärm.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Avstängd

du missförstår nog nu. undrar bara varför du ställde datorn precis vid ett fönster med fullt dagsljus.

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putkinen
eftersom ingen har lyckats svara på min fråga ännu, ställer jag den igen.

" vad har ksmb sagt som är felaktigt.
och nu menar jag inte hans tycke om att skärmen "inte vad det värsta han hade sett" , som han själv säger.

ge mig nått konkret "

"Inte det värsta han har sett" är grunden till hela diskussionen, det vill du bortse från. Var vill du komma egentligen?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putkinen
du missförstår nog nu. undrar bara varför du ställde datorn precis vid ett fönster med fullt dagsljus.

Det var tråkigt jag missförstod dig. Jag kunde inte hålla mobilen stadigt nog för att ta ett skarpt kort i sämre ljus. Har du förstått mig korrekt rätt.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putkinen
eftersom ingen har lyckats svara på min fråga ännu, ställer jag den igen.

" vad har ksmb sagt som är felaktigt.
och nu menar jag inte hans tycke om att skärmen "inte vad det värsta han hade sett" , som han själv säger.

ge mig nått konkret "

angående din skärm Pera, så visst ser den okej ut. Men du vet mycket väl att en skärm blir mörkare om den står bredvid ett fönster med fullt dagsljus.

Det jag reagerade på var att han sa att normala läckaget (det läckaget som större delen av alla datorer har , dvs mer än 50% av dem) är 3-4 cm, vilket jag tycker kan konstateras är felaktigt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

främsta orsaken till längden på tråden och påhoppen (?!) på KSMB är att han rapar upp sina påståenden som om dom vore fakta.
När han sedan ställs mot väggen och ombes att förklara sig och presentera källor så trollar han fram en ny vinkel eller ignorerar frågeställningen totalt.

Mycket underhållande!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk

Hur kommer det sej att denna tråden inte blir rensad eller låst???
Vad tillför all denna ordbajsning till mopes problem med ljusgenomsläpp??

Permalänk
Medlem

Nästan lite flashback kvalitet på den här tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Nästan lite flashback kvalitet på den här tråden.

Håller med helt och fullt. Det har på senare tid blivit en lite tråkig stämning på forumet, påhopp och svordomar, google är din vän, språkpoliser o.s.v. Helt off topic, sorry...

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devildenied
Hur kommer det sej att denna tråden inte blir rensad eller låst???
Vad tillför all denna ordbajsning till mopes problem med ljusgenomsläpp??

Jag ser den som en nyttig lärdom att man inte ska lita blint på det som skrivs som fakta på diverse forum.
Mope´s skärm är defekt, om han nu litat på de första råden han fick i tråden och den som du säger sedan låsts hade det varit en mindre bra lösning.
Det är inte första gången jag ser åsikter presenteras som fakta, denna gången var det dessutom ganska felaktiga påståenden vilket ganska tydligt blivit utrett i tråden.

Har du fler synpunkter på modereringen vänligen respektera

§ 11 Synpunkter på modereringen eller webbplatsen

Har du synpunkter på enskilda modereringsfall, ska du alltid kontakta moderatorn i fråga. Skapa inte en tråd om det. Moderatorerna nås via e-post eller forumets system för personliga meddelanden

Alternativt tar du kontakt med GAPa som är ledarmoderator.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Och har jag inte kontaktat dej innan jag skrev i tråden?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devildenied
Och har jag inte kontaktat dej innan jag skrev i tråden?

Där jag också svarade dig. Tråden kommer inte att låsas på de grunder du föreslår.
Eaxkt vilken del av nedanstående är det du inte förstår:

Jag ser den som en nyttig lärdom att man inte ska lita blint på det som skrivs som fakta på diverse forum.
Mope´s skärm är defekt, om han nu litat på de första råden han fick i tråden och den som du säger sedan låsts hade det varit en mindre bra lösning.
Det är inte första gången jag ser åsikter presenteras som fakta, denna gången var det dessutom ganska felaktiga påståenden vilket ganska tydligt blivit utrett i tråden.

Jag ber dig en sista gång, ta problem med modereringen via PM. Om du sen inte får ett svar du är nöjd där ger dig ingen rätt att gnälla om det i forumet. Nu är tråden helt av banan och jag kommer att bli tvungen att rensa bort en del.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Haha jag tycker att ksmb är helt ute och seglar men du är ju fan helt patetisk, om nu ksmb sitter och ljuger för alla här varför stänger ni inte av
han.

Det enda jag undrar är varför du inte stoppar detta tidigare....självklart är det svårt att vara opartisk men som moderator är det är det väl tänkt att du ska hålla en viss nivå på diskutionerna här eller?