Lost – den stora tråden om TV-serien

Permalänk

Någon som tycker att stundtals när jack pratar på ön så låter det som någon annan pratar samtidigt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Kates namn fanns i grottan men var överstruket, de missade bara att ta med det.

http://www.youtube.com/watch?v=YUeUktObPXA

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Kates namn fanns i grottan men var överstruket, de missade bara att ta med det.

http://www.youtube.com/watch?v=YUeUktObPXA

men, nu hänger jag inte riktigt med, vad symboliserar listan egentligen? Är det vilka som lever/döda eller är det vilka som fortfarande är "kandidater"?
För Kate dog väl inte sist, eller sov jag bort en del av avsnittet?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
men, nu hänger jag inte riktigt med, vad symboliserar listan egentligen? Är det vilka som lever/döda eller är det vilka som fortfarande är "kandidater"?
För Kate dog väl inte sist, eller sov jag bort en del av avsnittet?

De som stod i grottan var kandidater på att ta över "beskyddarrollen" på ön. Kate är alltså inte en kandidat längre. Hon lever fortfarande, ja, men är ingen kandidat.

Så uppfattar jag det iaf

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Holy shiet va spännande

Jag måste ha glömt bort det, men var kom Sun, piloten och Ben ifrån???

Dold text
Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Holy shiet va spännande

Jag måste ha glömt bort det, men var kom Sun, piloten och Ben ifrån???

Dold text

De kommer från stranden när de fått reda på att jacob är död om jag inte minns fel?

Dold text
Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-

De kommer från stranden när de fått reda på att jacob är död om jag inte minns fel?

Dold text

Just det ja, de kom ju därifrån.

Jag skulle gärna se att Jin och Sun återförenas i nästa avsnitt, så det blir klart någon gång. Aldrig gillat någon av dem, bara irriterande delmoment...

Dold text

Edit: Spoiler kanske inte är nödvändigt, då de som läser den här tråden antagligen följer serien

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Edit: Spoiler kanske inte är nödvändigt, då de som läser den här tråden antagligen följer serien

nej, med tanke på att hela tråden är för oss som följer USA sändningarna så behövs ingen spoiler text, annat än när man har fått reda på något som ligger framåt ytterliggare i tiden.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Spännande avsnitt hela säsongen är ju grymt bra!
Man har ju fått en del glimtar inåt och även knutit ihop en hel del saker som man undrat över innan.

Alltid stört mig en del på Jim o Sun men nu tycker jag snarare Claire är den jobbigaste personen även om kate ligger högt

Nu är det ju snarare fokus som ligger på Ben när han är i skolan etc och vad som ska hända vid Hydra station.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Amen för fan, orkar inte med Mr. Widmore mer...

Annars bra avsnitt, skulle gärna vilja få veta mer om Richard någon gång.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Amen för fan, orkar inte med Mr. Widmore mer...

He's Back!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Nytt avsnitt - vad tycks?

Har aldrig varit speciellt förtjust i Sawyer egentligen så jag tyckte avsnittet var ganska... "meh"...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jäääävligt lång men ganska intressant intervju om LOST:

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/hoga-forvantningar-nar-l...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

börjar bli förvirrad av de 'flachbacken' man får av Jin och Sun. är de ifrån innan de stog ombord eller annan tidlinje? eller vad? börjar bli rätt spännande hela denna säsongen har ju varit suverän och spec när man fick reda på lite mer om black rock dessutom

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
börjar bli förvirrad av de 'flachbacken' man får av Jin och Sun. är de ifrån innan de stog ombord eller annan tidlinje? eller vad? börjar bli rätt spännande hela denna säsongen har ju varit suverän och spec när man fick reda på lite mer om black rock dessutom

Det är flashsideways, alltså en annorlunda tidsepok som hade kunnat inträffa om planet inte krashat. Så sa IGN iaf, huruvida det är sant kan diskuteras.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

så alla flashsideways, ' flachback' hur mycket av de är från den tidslinjen som är nu eller brevid för det stäöller ju till sig lite

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
så alla flashsideways, ' flachback' hur mycket av de är från den tidslinjen som är nu eller brevid för det stäöller ju till sig lite

Alla "flashbacks" som har varit sedan bomben sprängdes(alltså första avsnittet denna säsongen) har varit "flashsideways", det är inga flashbacks längre.

Dold text
Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

måtte det bli bra slut annars blir jag förbannad, men de kan ju inte va döda då den store pratar med döda människor, blir lite överdriver isf. black smoke och jakob är inslag i serien som jag inte förstår,

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
måtte det bli bra slut annars blir jag förbannad, men de kan ju inte va döda då den store pratar med döda människor, blir lite överdriver isf. black smoke och jakob är inslag i serien som jag inte förstår,

Hurley tror jag du syftar på
Men det betyder inte att de är döda elelr inte. som nämns så säger de att de är i helvetet dock så vet man inte vilken grad eller om det ens är sant och Hurley kanske pratar med någon helt annan eller ser personer från en annan tid. ja det finns mycket som inte är förklarat redigt ännu men det kommer. ska se dagens avsnitt idag tänkte jag

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag som var helt säker att det var slut typ förra säsongen när det slutade med vist bakrund och svart skrivet i "LOST"
Riktigt kul att det är fler avsnitt

Men vad hände med Daniel som kom på hela iden?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Kanske är det inga "sideflashbacks", då de i senaste avsnitten får glimt av hur deras liv "egentligen" såg ut, eller så får de glimt om vad som redan har hänt. Det är spännande i alla fall det är då säkert.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Oj oj oj, nu har två avsnitt gått utan att jag skrivit av mig!

Måste säga att jag tycker serien blir bättre och bättre för varje avsnitt. Visst hela "Locke-Smoke-Monster-Sh!t" är lite väl skumt, men mer och mer klarnar saker upp iaf.

Att smokemonstret var Jacks pappa i början av säsong 1 var en "Aha!"-upplevelse för mig. Betyder det att Walt som Shannon såg i skogen också var smokemonster?

Dold text

Även fast jag precis sett avsnittet ser jag fram emot nästa onsdag. Ge mig mer LOST!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

@PaE: Jag tror i princip alla som man har sett som inte hör hemma på ön var Eresau, det är det logiska och med tanke på att han försöker få de att tro att han "hjälpte" de så förklarar det saker och ting.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Kanske en dum fråga men jag tar chansen.

Jag följde som de flesta serien Lost och tyckte den var skitbra, men i säsong två med knapptryckandet balade det helt ur, så att jag slutade se serien.

Det jag undrar är om det finns bra avsnitt som kortfattat berättar vad som har hänt? Jag hade för mig att jag hade sett ett sådant i inför säsong 3 eller något. Finns det flera sådana så att man kan se serien kortfattat?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Varje av Lost's säsonger börjar med ett avsnitt som sammanfattar vad som hänt hittills i serien. Så om du kan få tag på s06e00 så får du de fem första säsongerna sammanfattade.

Permalänk
Skrivet av Genesis:

Varje av Lost's säsonger börjar med ett avsnitt som sammanfattar vad som hänt hittills i serien. Så om du kan få tag på s06e00 så får du de fem första säsongerna sammanfattade.

Tackar då ska jag spana in varenda första avsnitt i säsongen, då jag är nyfiken om vad som har hänt men samtidigt saknar tid att kolla igenom.
Eller åtminstone ska jag kolla in avsnitt s06e00.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

S06E14...vilket j*vla avsnitt. Helt underbart.

RIP Sayid, Jin & Sun

Dold text
Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE