Lost – den stora tråden om TV-serien

Permalänk
Medlem

Ser ni på samma serie som jag? Det är ju skrattretande dåligt.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Ser ni på samma serie som jag? Det är ju skrattretande dåligt.

Fast du är ju negativ till det mesta så. Eller så kanske du ska förstå att alla inte har samma smak som du..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Fast du är ju negativ till det mesta så. Eller så kanske du ska förstå att alla inte har samma smak som du..

Det mesta suger ju, så.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att spåret med vätebomben känns ganska rättfram men spåret med Locke hade de allt kunnat strunta högaktligen i. Man blir ju bara förvirrad.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Jag måste säga att spåret med vätebomben känns ganska rättfram men spåret med Locke hade de allt kunnat strunta högaktligen i. Man blir ju bara förvirrad.

Det är ju just de som de vill at man ska bli ju. oförutsägbart.

Sen så har jag tröttnat på Jack och kate med deras attityd mm. i början var det så spännande omkring de men nu är man bara så iritterad på de.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ja vafan Jack & Kate är jävla dramaqueens som bara förstör allt och måste vara med om allt och veta allt o för fan! Och vem förlorar på det hela? James o Juliet

Men satan vilken säsongavslut, synd att det bara är en säsong kvar av lost. Det där med att black power klädde ut sig till Locke var så chockerande att jag fortfarande inte har smält det, och det faktum att Jakob faktiskt är god, fy satan!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Ja vafan Jack & Kate är jävla dramaqueens som bara förstör allt och måste vara med om allt och veta allt o för fan! Och vem förlorar på det hela? James o Juliet

Men satan vilken säsongavslut, synd att det bara är en säsong kvar av lost. Det där med att black power klädde ut sig till Locke var så chockerande att jag fortfarande inte har smält det, och det faktum att Jakob faktiskt är god, fy satan!

Kommer det en säsong till? Jag trodde att detta var den sista. Men phew i sådana fall. Jag var ganska irriterad på Lost då jag trodde att detta skulle vara det sista avsnittet. Dem kan inte bara Jacob och den där onde, black power(?), och sen inte berätta något om dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lost är helt lost. Vad hände med den dimman som lät som en robotdinosaur som drog ner saker ur träden samt drog ner folk i marken? Jag slutade titta på skiten efter det.

Hörde att det blev värsta julkalandern efter det, öppnades en ny lucka varje dag.

Efter det handlade allt plötsligt om time travel, alltså seriöst? Jag anser att om man tycker lost är bra så har man fan inte hög standard

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Lost är helt lost. Vad hände med den dimman som lät som en robotdinosaur som drog ner saker ur träden samt drog ner folk i marken? Jag slutade titta på skiten efter det.

Hörde att det blev värsta julkalandern efter det, öppnades en ny lucka varje dag.

Efter det handlade allt plötsligt om time travel, alltså seriöst? Jag anser att om man tycker lost är bra så har man fan inte hög standard

Ja alltså seriöst..?
Ännu en som inte förstått att vissa gillar det och andra inte. Vad har det med "hög standard" att göra???
Se på serien innan du säger något så korkat istället för att dra slutsatsar av saker du "hört"... vem vet du kanske gillar serien?

Enligt ditt tankesätt så kan jag säga att alla som har något emot Lost är fullständigt efterblivna och inte borde få se på serier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Ja alltså seriöst..?
Ännu en som inte förstått att vissa gillar det och andra inte. Vad har det med "hög standard" att göra???
Se på serien innan du säger något så korkat istället för att dra slutsatsar av saker du "hört"... vem vet du kanske gillar serien?

Enligt ditt tankesätt så kan jag säga att alla som har något emot Lost är fullständigt efterblivna och inte borde få se på serier.

Får man bara skriva att man gillar Lost i den här tråden eller vad är ditt problem?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Får man bara skriva att man gillar Lost i den här tråden eller vad är ditt problem?

Nej? Läste du vad jag skrev och vad han skrev?

" Jag anser att om man tycker lost är bra så har man fan inte hög standard "

Permalänk
Medlem

Förhållandena i lost förändras hela tiden, det som kan vara superviktigt i ett par episoder har ingen betydelse alls i senare episoder. Man måste som tittare gilla stor förändring. De har faktiskt lagt ner väldigt mycket tid på smådetaljer man kan forska vidare på. Tror inte de finns någon serie med så mycket sådana typer av detaljer.

Visst har det spårat ur dock, jag slutade bry mig om karaktärerna efter s03, såg avslutet på s05 igår och de är ju helt uppåt väggarna nu.
Om man bara ser ett avsnitt på tv utan att få nå sammanhang tycker man garanterat att det är galet redan från s01. Själv var jag anti lost tills för ett halvår sedan då jag såg typ allt på en gång. levde i ”lost” ett par veckor och det var riktigt nice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Får man bara skriva att man gillar Lost i den här tråden eller vad är ditt problem?

Åh lägg ner nu det här är ett tråd om att diskutera Lost för de som är intresserade av det, trolla kan du göra hos mormor, byebye nu för guds skull förstör inte tråden.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Att säga att något 'suger' är dåligt osv är bara dumt om man inte ha hängt med. det är lite som att se stjärnornas krig 5 min i första delen och sen 20resterande min när de spränger dödsstjärnar.. ingen samanhållning alls ju

Lost är precis som Arkiv X. Många delar som ger små ledtrådar till resterande avsnitt och till den röda tråden samtidigt finns det väldigt mycket dötid i bägge. men sen så är lost även så att man får ju reda på vilka personerna var både före och efter tiden på ön.

Gillar man inte lost så behöver man inte skriva här.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

tjohej, avsnitt 16-17 var brutalt förvirrande..

dör jacob? blir allt som vanligt innan krashen? och är det inte jacob själv som bestämmer om han dör eller inte.

locke är i 2 upplagor, men troligen är den levande i rätt psyke.

jacob verkade ju veta precis vilka han ville ha dit på ön, och han måste väl la vetat att de skulle döda honom.

denna säsongen är klart den bästa, dock meningslös om man inte sett de förra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
[B]
Se på serien innan du säger något så korkat istället för att dra slutsatsar av saker du "hört"... vem vet du kanske gillar serien?

[/b]
Jag känner många personer som gärna berättar om den serien för att dom är intresserade av den. Det låter som värsta ihopmeket, randomsaker händer lite nu och då för att tittarna ska känna sug att fortsätta se

Citat:

Enligt ditt tankesätt så kan jag säga att alla som har något emot Lost är fullständigt efterblivna och inte borde få se på serier. [/B]

Be my guest

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid

Jag känner många personer som gärna berättar om den serien för att dom är intresserade av den. Det låter som värsta ihopmeket, randomsaker händer lite nu och då för att tittarna ska känna sug att fortsätta se

Det är det inte. (Vad jag tycker)
Det är en serie där man bör se flera avsnitt på raken, (inte med en veckas uppehåll med reklamavbrott etc). Det gör serien så mycket bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Det är det inte. (Vad jag tycker)
Det är en serie där man bör se flera avsnitt på raken, (inte med en veckas uppehåll med reklamavbrott etc). Det gör serien så mycket bättre.

Exakt!
Lost borde man smla ihop 2-5 avsnitt och glo på en enda gång för att få en sammanfattning av det hela. vet många som kör race på hela Sosänger av serier för att få suga in det där exkta.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sista säsongen nu!

"We feel tonally it's most similar to the first season of the show."

Börjar bra, kan inte vänta tills nästa vecka...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Jag säger som Sayid; What happened?

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Började extremt bra den här säsongen.. snacka om ett frågetecken i huvudet.

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, vi har alltså nu två tidslinjer, den på ön utspelar sig i nutid (och är förändrad jämfört med den ursprungliga, innan allt hoppande i tiden) och den andra tidslinjen är från tiden då Lost startade?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Rätta mig om jag har fel, vi har alltså nu två tidslinjer, den på ön utspelar sig i nutid (och är förändrad jämfört med den ursprungliga, innan allt hoppande i tiden) och den andra tidslinjen är från tiden då Lost startade?

När bomben small så flyttades alla på ön fram till nutiden i deras vanliga tidslinje, oförändrad, medan en annan tidslinje skapades där planet inte krashade överhuvudtaget pga bomben. Vad Jack och resten antog var att deras tidslinje skulle bli förändrad, men blev som sagt framflyttad precis när bomben sprängdes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
i deras vanliga tidslinje

ja, det kanske stämmer. Jag tyckte bara att det var konstigt att de inte har stött på de här "andra" tidigare. De andra "andra" som man har stött på bodde i tältläger. Men, du har nog rätt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Nu när den goda kraften Jacob är död kommer det bara bli kaos, vad kallades den andra mörka kraften som är nu i Locke's skepnad? Tror att man fick reda på hans benämning i slutet av säsong 5, var ju så länge sen!

"wahht hapeninn?!?!"

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Man har inte fått veta vad han heter än. Men ABC och skaparna kallar honom the Man in Black för nu...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Nu när den goda kraften Jacob är död kommer det bara bli kaos, vad kallades den andra mörka kraften som är nu i Locke's skepnad? Tror att man fick reda på hans benämning i slutet av säsong 5, var ju så länge sen!

"wahht hapeninn?!?!"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Esau

Någon annan som tycker att Terry O'quinn som spelar Locke spelar ännu bättre nu än någonsin. Scenen med Jack i flygplatsen var grymt bra.. sen hoppar han till rollen som man in black.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
http://sv.wikipedia.org/wiki/Esau

Någon annan som tycker att Terry O'quinn som spelar Locke spelar ännu bättre nu än någonsin. Scenen med Jack i flygplatsen var grymt bra.. sen hoppar han till rollen som man in black.

There we go Precis det jag har letat efter, trycker det hela knutpunkten runt Esau & Jacob är ett mästerverk, lost må ha haft sina svaga stunder, men när det kommer till kritan levererar den mer än väl.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag vill ha hela säsongen på hårddisken nuuuuuuuuuuu :(:(

Sjukt spännande

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Sjukt spännande, när släpps S06E03 i usa ?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///