Permalänk
Medlem

Någon som ska ner till lelle-veckan på gotland nästa vecka?
Jag ska iaf dit o köra på bana.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Livar upp tråden med en bild på min nya hoj. Fixade mitt körkort (A1) för cirka 2v sedan.

En Yamaha YZF R125 -08. Enda vettiga valet i 125 klassen pga min längd, är ungefär samma storlek som en r6a.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

En Yamaha Yzf 750R -93. Köpte den i somras. Har inte blivit så mycket åkande som jag tänkt men jag ska meka med den i vinter och förhoppningsvis öra lite mer nästa sommar.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

Livar upp tråden med en bild på min nya hoj. Fixade mitt körkort (A1) för cirka 2v sedan.

http://i685.photobucket.com/albums/vv220/kbergg/DSC00131.jpg

En Yamaha YZF R125 -08. Enda vettiga valet i 125 klassen pga min längd, är ungefär samma storlek som en r6a.

hm, det lät intressant. Sporthojar är ju generellt sett alltid för små för långa! Bara för att kolla - hade inte en offroad/enduro med styrhöjare och eventuell höjning passat mycket bättre sett till längden? Sitthöjden är ju runt 95 cm då, och det blir ordentligt med plats för armar och ben... Samt att man sitter upprätt, det gör man ju inte alls på en sporthoj.

Fick förresten mitt A1 idag

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

hm, det lät intressant. Sporthojar är ju generellt sett alltid för små för långa! Bara för att kolla - hade inte en offroad/enduro med styrhöjare och eventuell höjning passat mycket bättre sett till längden? Sitthöjden är ju runt 95 cm då, och det blir ordentligt med plats för armar och ben... Samt att man sitter upprätt, det gör man ju inte alls på en sporthoj.

Fick förresten mitt A1 idag

Grattis!

Jag vet faktiskt inte, kollade aldrig närmre på offroad hojarna då jag hade tänkt mig en sporthoj redan från början. På fritiden kör jag annars en ktm 450f som jag kan leka med offroad

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Tog en liten tur i tisdags.. Lägger upp nån bättre bild vid ett senare tillfälle, men i den här vinkeln kan vi leka "gissa hojen" tills vidare

Så vad är det för något jag kör?

Permalänk
Medlem

Yamaha FZ6?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Nästan! Det är en XJ6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allstaar:

Så här se helheten ut.
http://www.motoaus.com/images/stories/ducati2010/ducati-hyper...

Jag ser fram emot en rolig hojsäsong i år med detta nyförvärv.

Jag läste en annan tråd och lade ihop ett och ett och kom fram till följande: Du har skrotat Hypermotarden va?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Suzuki GSX-R 1000 -01

Honda NX650 Dominator -90

Sen en Yamaha FZR1000 också som jag tror jag postat bild på tidigare i denna tråd

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allstaar:

Hej,

ja det blev inte så rolig hojsäsong. Glad att jag lever då jag va nära på att trilla av pinnen två gånger in till sjukhuset. Skönt att man är en kämpe. Den är skrot, den brann till och med.

Mvh

Usch, tråkigt. Vad hände?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Sommarens bäste vän!

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem

Allstar: Fy fan vad tråkigt, hela sommaren förstörd antar jag. Skönt att höra att det trots allt gick bra, jävligt lätt att slå sig fördärvad resten av livet. Hur blir hojjåkandet i framtiden nu för dig? Lägger du hjälmen på hyllan eller ska du fortsätta?

Själv var jag väldigt nära att krascha in i en bil i somras. Av någon anledning såg inte bilföraren mig vid en korsning där han hade väjningsplikt. Jag såg han bromsa in och hade blicken lite på han och när jag var nästan framme i korsningen så svänger han helt plötsligt ut. Hann precis göra en kraftig undanmanöver. Jag stannade efter vägkanten efteråt, han drog bara vidare, vilket kanske var tur då jag hade exploderat av ilska om jag fick prata med honom. Jag stod en stund för mig själv o bara skaka typ.

Det är så lätt hänt att det blir en olycka och man är väldigt utsatt som MC förare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allstaar:

Så som sagt, än idag är jag inte helt återställd. Plattan åkte ut nu så jag kan sätta punkt för allt. Har varit mycket smärtor pga den till idag. Nu är det rehab som gäller samt mental rehab.

Mvh

Tja, det var ju ingen trevlig läsning direkt. Gött att höra att du är på bättringsvägen i alla fall. Blev det några konsekvenser för bilisten?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Det finns 2 saker man kan göra för att åka säkrare.....
Håll långt avstånd till framförvarande och minska hastigheten.

Drog själv omkull på min båge förra sommaren. Men det var när jag lekte med den, stillaståendes. Som tur gick inget sönder på mig. Haltade i 2 veckor.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Abstinensen är svår nu efter att hoj påbörjat sin vintervila - första säsongen med mc har varit kanon och jag ser grymt mycket fram emot när man i vår får plocka fram Triplen igen!

Häromdagen blev det alltför jobbat utan en mc hemma så jag gick och köpte mig en legomodell som påminner starkt om Street Triplen, dock saknas en hel del grejer på den och färger på ramen mm var lite knas, så självklart var jag tvungen att modifiera den.

Den är inte riktigt klar men på god väg, knäpp som man är så har jag special beställt lite delar så att jag kan få kutsen och bellypanen röda också.

Det som skiljer från från orginalmodellen är:

-Avgassystem, dämpare, grenrör mm
-Placering/storlek på kylaren
-Svarta vev och kopplingshus
-Slangar på höger sida
-Tuta på vänster sida
-Ramverket vid bakändan
-Tuta!
-"Guldfärgad" centrummutter
-Styrkronan är grå istället för svart
-Ramen har fått andra färger för att bättre matcha orginalet
-Bytt färg på flyscreenen
-Svarta/andra kåpor till kylaren
-Bromsvätskebehållare fram och bak

Ja det var nog allt såhär långt...
Lite bilder:

Orginalet - (bilderna snodda från ett annat forum)

Modifierad:

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk

Köpte den för en månad sen för 11k. Ingen "riktig MC" men ändå.

Lite skönhetsskavanker men det ska fixas till. Jag kommer säkert med en uppdatering i vår

Skrivet av Allstaar:

Hej!

Ja det var tråkigt, inget som någon behöver i sitt liv. Det är lite jobbigt med allt speciellt när man varit nära på att dö två gånger. Men jag har inte kunnat slappna av än, opererade mig faktiskt idag och tog ur en platta ur axeln.

Allt började den 11 Juli i somras.
Det som hände var att jag åkte på en väg i kanske runt 70km/h skulle jag tippa. När en bil oannonserat gör en u-sväng rakt framför mig när jag ska köra om. Jag hinner inte reagera utan drar rakt in i sidan på bilen och tacklar den. Flyger alltså inte över. Hamnar under bilen med foten lite. Jag svimmar av men vaknar till och ställer mig upp och ska börja fippla med hjälmen. Folk kommer fram och ber mig lägga mig ned. Sen kom hela kavaleriet och jag åkte ambulans in.

Det är vad jag hört, kroppen sätts in i chocktillstånd så jag har inget minne alls, jag var vid medvetande men gick på autopilot när det kom till svar på frågor etc. "Jag" vaknade till några timmar senare.

Skadorna jag fick var nyckelbenet släppte vid axeln, brännskada på underarmen, flera brutna revben, punkterad lunga, uppskuren tumme, små sprickor i nacken inget allvarligt. Sen allmänt blåslagen hela jag. Så jag fick blod i lungan som dom tappade ur mig osv, hade problem med lunginflammation efter det mm. Så jag spenderade 6v på sjukhus. Det sjuka är att jag inte fick några allvarliga skador på varken nack eller rygg. Sen att jag fick så lite skador av en sån smäll är helt fantastiskt.
Läkarna skakade på huvudet och sa att du ska antingen va död eller handikappad efter en sån olycka.
Så någon önskade mig gott så jag får fortsätta mitt liv, att trilla av pinnen vid 25års ålder är inte kul.

Så som sagt, än idag är jag inte helt återställd. Plattan åkte ut nu så jag kan sätta punkt för allt. Har varit mycket smärtor pga den till idag. Nu är det rehab som gäller samt mental rehab.

Mvh

Dold text

Fyfan... Tur att det inte gick sämre. Jag menar, som de sa, du skulle ju kunnat dö liksom...

Jag önskar dig lycka till!

Permalänk
Medlem

Ingen bild, men dock en liten film på upprensningen i bakänden på nya hojen. Nu är den redo för våren

http://www.youtube.com/watch?v=HsDGt5V-4_g

PS. Går det bädda in youtube-filmer?

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foraek:

Ingen bild, men dock en liten film på upprensningen i bakänden på nya hojen. Nu är den redo för våren

http://www.youtube.com/watch?v=HsDGt5V-4_g

PS. Går det bädda in youtube-filmer?

jodå [youtube]och det efter watch?(i detta fallet v=HsDGt5V-4_g)[/youtube ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

jodå [youtube]och det efter watch?(i detta fallet v=HsDGt5V-4_g)[/youtube ]

ah, smidigt! Får försöka komma ihåg det till nästa gång

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Festar till det med en sommarbild!

Husqvarna WRE 125 1995
Den står i garaget och väntar på kolvbyte med delar från tyskland, sedan skall jag ut och göra vägarna samt rikets skogar osäkra!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zion:

Sommarens bäste vän!

<bild>

Snuskigt fin hoj du har där. Hade jag inte köpt den jag har i dag hade jag definitivt kollat på en Street Triple eller möjligtvis ett Ducati Monster.. Men hur som helst.. Är i full färd med att skämma bort min lilla donna som står i garaget Detta kvalificerar sig för både i väntat på paket-tråden och i denna, antar jag.. Sitter och hetsuppdaterar fraktinfo på ett paket innehållande detta:

Mums. Det är just nu i Paris.

Permalänk

Till vad för hoj är det Eldarion?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

kan det vara xj6?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Mycket riktigt en XJ6a. En 09a.

Sjukt nöjd med detta inköp. Jobbar på att rensa baken by the way, därför ser det ut som det gör

Permalänk
Medlem

Jag är brutalt sugen på Mc kort nu

Jag måste ta det snart haha. Vill ha en Enduro och en glidare.
Jag har en släkting som har en super fin KTM 450 Enduro, som han tävlat på Gotland med 3ggr, men efter att han skadade knäet så har den stått i ett år. kanske blir till att köpa den sen

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Idag var det hojpremiär för mig. Sol, två grader varmt, rätt mycket snödrivor, gegga, vägsalt & rullgrus att se upp för,
men annars lika roligt som jag trodde att det skulle bli i år också. 4 mil tur & enormt skitig hoj.