Permalänk
Medlem

ER-6 är sjukt lyckad utseendemässigt. Har bara hört gott om hur den är att köra också.
Men känns lite tjejig? Missförstå mig inte, hade gärna haft en själv.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Min hoj, en Yamaha BT1100 Bulldog

Håller på att ta kort så jag kan få åka själv sen

Älskar att åka hoj!

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
ER-6 är sjukt lyckad utseendemässigt. Har bara hört gott om hur den är att köra också.
Men känns lite tjejig? Missförstå mig inte, hade gärna haft en själv.

Ne det tycker jag faktist inte att den känns då den ändå är en bit, dvs den är inte allt för liten heller och ser rätt maffig ut ändå IRL.

Sen att den är väldigt up to street i looken är sjukt trevlig sen är pear white riktigt nice.

Den är extremt skön att köra, kör bara in den nu så det är inte allt för höga varv max 8 runt där av 13. Snitt är det 6 som gäller. Har typ 80mil kvar till 100mila servicen.

Btw så kosta jag på mig fortkörning idag. 60 på 50 sträcka. Ja ni läste rätt, jag följde trafikrytm men dom valde just mig av alla såklart och det var lite regn och väldigt grått och dom gömde sig så sjukt svårt att se. Känns extremt surt då som ni ser 60 på 50väg = lol vem fan kör inte i det i snitt? Aja trött blir man. Det kostar också 2000kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar

Btw så kosta jag på mig fortkörning idag. 60 på 50 sträcka. Ja ni läste rätt, jag följde trafikrytm men dom valde just mig av alla såklart och det var lite regn och väldigt grått och dom gömde sig så sjukt svårt att se. Känns extremt surt då som ni ser 60 på 50väg = lol vem fan kör inte i det i snitt? Aja trött blir man. Det kostar också 2000kr.

Taskigt. Jag blev lasrad i 108 kmh på 70-väg för två veckor sen. 4k böter + indraget körkort kostade det tilltaget... Gött såhär i början av säsongen.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Bestämt mig för att rensa häcken lite på min. Original är det är rätt fet svart stänkskärm, stora blinkers osv. Se bild: http://impking.gotdns.com:81/EX500/images/tailChop/1999ex500S...
Slutresultatet skulle bli något såhär: http://pici.se/pictures/wmqgUZQbi.jpg
Tänkte skaffa miniblinkers, exempelvis dem från biltema (82-339). Någon erfarenhet av dessa?

Drömmen vore ju en bakdel från typ Airtech och slipon.
http://i62.photobucket.com/albums/h114/bozboy6/DSCN5047.jpg

Dock kommer jag inte lägga några större pengar på min hoj, så det går bort.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy

Tänkte skaffa miniblinkers, exempelvis dem från biltema (82-339). Någon erfarenhet av dessa?

Går sönder, dioderna skakar loss och skramlar runt inne i blinkersen efter ett tag. Du kan testa att lägga i silikon eller bättra på lödningen om du är bra på pillgöra.. Annars, köp kvalitetsblinkers istället.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

Har byggt en liten bakskärmsersättning med skylthållare i alu-plåt. Blev najs får jag säga. Tänkte besiktiga i nästa vecka, därefter åker det på och då får ni se bild.

Kommer nog köpa miniblinkare på någon mc-shop antagligen. Skiter man i LED blir det inte dyrare än på biltema.

LIDL har inte miniblinkers va?

edit: Fick bli biltema ändå. Man har ju garanti.

edit2: En liten bild får jag bjuda på, tyvärr var det lite dåligt ljus.
Som jag befarade blinkar det för snabbt nu, får köpa motstånd.

Original åker väl på när den ska besiktigas. Tar nån kvart att byta.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem

Va ju ett tag sedan man posta i denna tråd.

Yamaha R1 -03

Permalänk
Medlem

Köpte en till idag, tillsammans med en kompis. Bidde en Husaberg FE400, nåt måste man ju ha att fräsa omkring på när vintern kommer tänkte vi.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Köpte en till idag, tillsammans med en kompis. Bidde en Husaberg FE400, nåt måste man ju ha att fräsa omkring på när vintern kommer tänkte vi.

http://i134.photobucket.com/albums/q98/halogen_photos/DSC0051...

Tuffigt Är det din första cross? Jag kör bara moped, så kan tyvärr inte visa upp någon bild... Men min mor har gått med på att jag kan köpa hojar och renovera, som hobby och för att tjäna pengar! på blocket finns det många YZ och CR som är värda multipelt mer... efter renovering

Så nästa år kanske det dyker upp bilder här från mig, och på någon LV reggad 125:a jag tänkt införskaffa, om pengarna räcker.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Då jag har sålt min honda RVF, så blev det denna, då jag har börjat piska bana.

Kawasaki ZX6RR -00 "bancykel"

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

Lookin' good! Inga fegränder på framdäcket heller ser det ut som, bra jobbat.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Tuffigt Är det din första cross? Jag kör bara moped, så kan tyvärr inte visa upp någon bild... Men min mor har gått med på att jag kan köpa hojar och renovera, som hobby och för att tjäna pengar! på blocket finns det många YZ och CR som är värda multipelt mer... efter renovering

Så nästa år kanske det dyker upp bilder här från mig, och på någon LV reggad 125:a jag tänkt införskaffa, om pengarna räcker.

Jap, första offroaden för mig. Har bara kört sport innan. Tja, rasade crossar lär väl inte vara direkt svårt att få tag i...

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

baaah vad är det jag hör..

sålde du sportisen för att bli en motardfucko?

du kunde ju åtminstonde behållt RR hojen..

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

men om jag ska vara ärlig så skulle det vara kul att ha en motard också..
kul att leka med..

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

en liten video på min köksmöbel, inget specielt, bara jag som startar, och låter den stå på i några sekunder, för att sedan gasa liiiiite.

http://www.youtube.com/watch?v=YKk_1UGKFxE

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
en liten video på min köksmöbel, inget specielt, bara jag som startar, och låter den stå på i några sekunder, för att sedan gasa liiiiite.

http://www.youtube.com/watch?v=YKk_1UGKFxE

Fan vad nice!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_dreamer
http://img19.imageshack.us/img19/6859/dsc02195d.jpg

Berätta lite om den! Är det en 125, 250 eller 450cc? Vad kostade den?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Berätta lite om den! Är det en 125, 250 eller 450cc? Vad kostade den?

en KTM EXC 400cc -04 gav 30k för den rätt bra skick jävla rolig maskin...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_dreamer
en KTM EXC 400cc -04 gav 30k för den rätt bra skick jävla rolig maskin...

Verkar användas som den skall

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
baaah vad är det jag hör..

sålde du sportisen för att bli en motardfucko?

du kunde ju åtminstonde behållt RR hojen..

Lite sent, men menade du mig där? Klart jag har kvar RR-hojen ffs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_dreamer
[img]http://img19.imageshack.us/img19/6859/dsc02195d.jpg[img]

Den där fick ni vinscha upp va?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_dreamer
en KTM EXC 400cc -04 gav 30k för den rätt bra skick jävla rolig maskin...

Trevligt, och att den inte är motard är ju ett extra +!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Ush, efter att jag sett alla bilder i tråden är jag helt fast besluten om att jag ska försöka ta MC-kort och fixa hojj. Vilken känsla att glida runt på en skön hojj en Svensk sommar på krokiga vägar ute i landsbyggden.
Vissa hojjarna på bilderna är ju så fräna att man får gåshud.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Verkar användas som den skall

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen

Den där fick ni vinscha upp va?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Trevligt, och att den inte är motard är ju ett extra +!

glemmy... Klart man köper ju en enduro för att köra utanför vägar annars hade man kunnat köra någon sporthoj:)

Halogen... Nej faktiskt inte tre envisa tornedalningar dög

eas@tetris jepp coolt med motard men det är ju inte på väg man ska köra med dessa hojar

Edit: Bjuder på lite bilder från sommarens turer.

Denna hojen har skänkt mig REN glädje. Rekommenderas starkt att dra ner på hårdvaru inköpen och köpa en riktigt enduro och dra ut i skogen.

Permalänk
Medlem

Här är mina nuvarande två cyklar:

Den "feta" bakre är en Harley FLHRSE4, eller "Screamin´Eagle Road King 2008" om man så vill.
Numera bänkad med annat avgas än på bilden till 95Hk/154Nm på slangen. Går alltså hyfsat ..

Den med styret är en Harley EVO -96 motor i en DNA-ram, hembyggd "chopper" alltså.
Orörd motor så här snackar vi lugnare cykel. Raka rör på denna så det här är mer cruising än på den andra. Kort fjädringsväg också.

Inte lika mycket leråker över dessa moppar då de väger 297/365 kg men coola i mitt tycke ändå.
Gissa vilket intresse som väger tyngst för mig?

Mvh

Edit/
Lade upp ett litet klipp på YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=07vjhmdwD00

Beklagar kvalitéten - Nokia N97. Är positivt överraskad av ljudet dock.
(Inte från hojen ofc - utan av kvalitéten på N97:ans mikrofon.)
Klippet är från min lagård där hojarna bor på nätter & vintrar.
/Edit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg

Lade upp ett litet klipp på YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=07vjhmdwD00

Beklagar kvalitéten - Nokia N97. Är positivt överraskad av ljudet dock.
(Inte från hojen ofc - utan av kvalitéten på N97:ans mikrofon.)
Klippet är från min lagård där hojarna bor på nätter & vintrar.
/Edit

Är det en tändkula? Fiskebåt? Briggs&Stratton?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Är det en tändkula? Fiskebåt? Briggs&Stratton?

Mmm. Tomgången är lite i lägsta laget när den är kall - eller "sval" som den var här.
Maffigt är det i mitt öra iaf även om jag oroar mig en gnutta över oljetrycket.

Mvh

Edit/
Får väl bjuda på en RK-bild till så man kanske tillför något.

/Slut edit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Lite sent, men menade du mig där? Klart jag har kvar RR-hojen ffs.

hahah och det roliga är ju att jag själv ändrade mig 2 veckor senare.
går i planer på att köpa mig en motard, för att ha något att leka med nu när vi går mot vintertider.
men självklart behåller vi Ninjalinajolie.

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB