Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Permalänk
Medlem

Som antagligen många andra.. Spelade i 2,5 år och skäms, Men har fått nya kontakter och snackat med mycket roliga personer samtidigt.. World of warcraft.. slösat en jävla massa cash också på detta.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

WoW, sen möjligtvis alla andra tidskrävande spel som HoN som jag fortfarande spelar och Tibia är ju en klassiker!

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Som antagligen många andra.. Spelade i 2,5 år och skäms, Men har fått nya kontakter och snackat med mycket roliga personer samtidigt.. World of warcraft.. slösat en jävla massa cash också på detta.

Varför skäms du? För att andra människor tycker det är skamfullt? Om du fick ut nya kontakter och vänner utav det kanske det trots allt var en bra stig att följa?

Permalänk

Mina ca 3000 timmar in-game-time från CS skulle jag gärna lagt ner på studier ser jag nu..

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Varför skäms du? För att andra människor tycker det är skamfullt? Om du fick ut nya kontakter och vänner utav det kanske det trots allt var en bra stig att följa?

okej skäms kanske var fel ord men ångrar det ganska mycket när man satt inne nästan hela förra sommarn och den innan det. Kunde gjort något annat på dom 200dagarna jag spelat på mina chars och bara hoppat runt i Dalaran, SW och alla andra städer som gick XD

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

cs + css

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

På pc, CS är det sämsta jag köpt, insåg fort att den typen av spel bara gör mig trött och med många fuskare eller är så duktiga att jag själv framstår som en sköldpadda i frusen sirap
På xboxen var det Army of two, så dåligt att jag fick skämskänslor i en vecka efteråt, provade på att lira med en kompis som lånade spelet och det blev inte bättre precis
Nes är nog indiana jones det värsta tror jag som jag lirat
Ps3 är det Haze som jag fick låna en kortis, trodde det skulle vara jättetufft, men det var det inte, förresten kändes det som en ripoff på crysis

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Mest overrated skit som finns är CoD 4. Kan inte fatta att folk spelar den där skiten exp efter exp...

Camp spel eftersom:
1: Det är ingen idé att skjuta utan att zooma in -> gör att man rör sig långsammare = camp
2: konstanta air strikes och helikopters -> gör att man håller sig gömd/inomhus = camp
3: Blir väldigt lätt fronter mellan lagen på tdm -> man tar ju knappast självmord och går till attack i sådana fall = camp
4: Gas granater -> säger sig självt = camp
5: Krypskytt geväret skakar som om man hade parikinsons -> tvungen att lägga sig ner = camp

Kort sagt så lönar det sig väldigt mkt att campa i det spelet.
sen är den grumliga grafiken är ju inte att gillas heller...
Ifrågasatte mig själv hela tiden "när blir det roligt?" men det blev det aldrig...

Permalänk
Avstängd

WoW - Cataclysm, helt klart sämsta skiten jag köpt. Kommer ej köpa Mists of Pandaria.

Edit: Glömde nämna MW3 också... fyf*n vilket skräp, ångrar mig gravt att jag köpte det.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Varför ånger? Erfarenhet är den äkta rikedomen.

Ignorance is bliss.

Skrivet av Hailhugen:

Killing floor!

Allvarligt? Spelet är ju skitkul om man har kompisar att spela det med. Ensam kanske inte är så kul, dock.

Permalänk
Avstängd

Call of duty: Black ops, Call of duty: MW3. Köpte black ops och körde mw3 hos en kompis, sämre spel får man leta efter hehe. Homefront var också RIKTIGT dåligt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Electrix:

Många drar upp skitspel, det är helt förståeligt för vissa spel är riktigt fulla av buggar osv. men.. Halflife 2? Metro 2033? Bioshock? Really? Smakerna är verkligen blandande i denna tråden!

Min egna "skit-jag-ångrar-att-jag-testade-spela":

  • Alice Madness Returns

  • Alone in the dark (senaste liret)

  • Assassins Creed-spelen (jag har försökt gilla dem alla men nej..)

  • Borderlands

  • CS

  • Driver San Fransisco

  • Far Cry 2

  • Fear 2-3

  • Gray Matter

  • Hard Reset

  • Homefront

  • Red Faction Armageddon

  • Resident Evil 5

  • Stalker

Verkligen sant med blandade åsikter haha! Assasins creed serien är det BÄSTA jag kört xD

Permalänk
Medlem

Brink. Vilket jävla skit spel.
Blev några minuter sen stängde jag av.

Permalänk
Medlem

Quake (Quakeworld)

Började spela det 1996 och spelar det än idag... Det mest tragiska med det är att jag fortfarande bara är en medelmåtta på skiten.

Hade jag lagt ner alla dessa timmar på något vettigt hade jag troligtvis varit miljardär alternativt hittat botemedlet mot cancer idag.

Permalänk
Medlem

Duke Nukem Forever antar jag (även om jag nog måste spela klart det nån dag).
Killing Floor var också ett konstigt spel jag körde i 5min sen gav upp.
Daikatana ångrar jag djupt att jag köpte.
Dark Messiah - four words, what the hell was that?
SWTOR - Testkörde betan 3 timmar + under free weekend 3 timmar = Nej tack

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

EveOnline.

Fy vilket SKIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Så... Du har spelat första Elder Scrolls och fortsatte att spela kommande spel ett efter ett utan problem eller? Ångrar du all tid du lade ner eller att du köpt alla spel, testade i 10 min och slutade för att det var dåligt? Jag hatar inte, vill bara försöka förstå

Skulle vilja säga att jag försökte hålla hoppet uppe, men blev besviken varje gång :/

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

Hade jag lagt ner alla dessa timmar på något vettigt hade jag troligtvis varit miljardär alternativt hittat botemedlet mot cancer idag.

Detta påminner lite om den nya reklamen för Triss. Skrapar man inte finns fortfarande chansen att bli miljonär. Trygga tanke.

Permalänk
Medlem

Spel jag önskar att jag kunde sälja tillbaka till Steam:

Just Cause och Just Cause 2
Resident Evil 5
The Void
Fable 3 - Spelade igenom det bara för att se om det någonsin blev bättre. Det blev det inte... bra sätt att döda en underbar franchise.
Bully
Amnesia: The Dark Descent
DeathSpank
Devil May Cry 4 (eftersom det fan inte går att klara )

Permalänk
Medlem

Warhammer Online.. jag spelade typ 15 minuter innan jag tröttnade

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

gran turimso 5 och little big planet 2

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Rage är de sämsta skitet jag någonsin spelat! Tröttnade efter 30 min.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moosebeard:

Men... Mulle Meck spelen var ju alla episka

inte båtar eller hus :S men bygger bilar är epic ;D har det installerat på datorn lol

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Postal-spelen, utan tvekan. Fy satan vilken dret. Sen kan man väl iofs ångra att man lagt över 2000 timmar på CS 1.6, tänk om man använt dem timmarna till något vettigt istället? Köpt en BMX eller något sådant och varit proffs på det nu!

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Age of Conan
Warhammer Online CE
SW:TOR
Div Tomb Raider-spel
C&C - Generals och Zero Hour

Skulle kunna säga WoW men jag hade faktiskt kul medan jag spelade och la av när det inte var kul längre. Spelade från Vanilla till en bit in i Cata.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk

Dark Messiah

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Age of Conan
Warhammer Online CE
SW:TOR
Div Tomb Raider-spel
C&C - Generals och Zero Hour

Skulle kunna säga WoW men jag hade faktiskt kul medan jag spelade och la av när det inte var kul längre. Spelade från Vanilla till en bit in i Cata.

Hoppas du syftar på dom nyare Tomb Raider spelen? Dom gamla, åtminstonde 1-3 är ju klassiker tycker jag. Kan säga att jag inte direkt hade nån vidare stolthet kvar i kroppen efter att ha lirat Duke Nukem Forever. Kiss och bajs humor har jag fått nog av tack

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Predator8389:

Mest overrated skit som finns är CoD 4. Kan inte fatta att folk spelar den där skiten exp efter exp...

Camp spel eftersom:
1: Det är ingen idé att skjuta utan att zooma in -> gör att man rör sig långsammare = camp
2: konstanta air strikes och helikopters -> gör att man håller sig gömd/inomhus = camp
3: Blir väldigt lätt fronter mellan lagen på tdm -> man tar ju knappast självmord och går till attack i sådana fall = camp
4: Gas granater -> säger sig självt = camp
5: Krypskytt geväret skakar som om man hade parikinsons -> tvungen att lägga sig ner = camp

Kort sagt så lönar det sig väldigt mkt att campa i det spelet.
sen är den grumliga grafiken är ju inte att gillas heller...
Ifrågasatte mig själv hela tiden "när blir det roligt?" men det blev det aldrig...

Så spel som har lite verklighets aspekter är camp? Detta kan vara en av de mest udda posterna jag läst på Swec. Känns som att du vill ha ett spel där man är löpare och springer på en löpbana och sen har autoaim.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

MoH:Tier 1 - Hade inga direkta förväntningar, var med i den stängda betan och gillade spelet starkt faktiskt, dock var jag enda som köpte spelet i min kompiskrets vilket förstörde, inge kul att spela ensam.

BF3 - Hade skyhöga förväntningar på detta spel och förbokade tidigt och satt beredd när det gick live, sen vart det några timmar spelade och är fortfarande inte över 24h spelade. Ångrar mig hårt även jag inklusive 10 kompisar har det spelar vi aldrig det. Jag hade hellre skippat BF3 och haft kvar dom fina minnena man har från BF2.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

habbo, tibia

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer