Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Hoppas du syftar på dom nyare Tomb Raider spelen? Dom gamla, åtminstonde 1-3 är ju klassiker tycker jag. Kan säga att jag inte direkt hade nån vidare stolthet kvar i kroppen efter att ha lirat Duke Nukem Forever. Kiss och bajs humor har jag fått nog av tack

Ohh! Tomb Raider 2-3 med gamepad Nostalgi!

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Alla jäkla reaspel som känns lika gamla som de faktiskt är när man köper dem för halva priset. Tror inte jag varit nöjd en gång när jag tänkt att det där var jag sugen på när det kom. Eller att det där kanske är värt några spänn.
Så löjligt snål man är. Ännu värre att komma hem med ett fullprisspel och ångra tiden man lade på installationen. Tror det är främsta anledningen att jag enbart handlar online spel nu. Är det en mmo kan man iallafall offra sig en månad.
Är det ett shooter håller det lite extra länge. Eller som i battlefieldseriern bf2 många år. coh bf3 förhoppningsvisst länge det med.
Värsta tänkbara? Half life 2. Ettan var det bästa singelplayer någonsin. Så när jag köpte 2an för reapris Så var jag bara så less på det föråldrande som var så bra när det kom till ettan.

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk

egentligen så vill jag inte nämna detta spel då det även har gett mig så mycket glädje, så mycket nya kontakter och nått att göra under de långa dagarna då man var singel, men jag måste nog säga world of warcraft ändå.
gick bra då man var singel som sagt, men när man väl träffade en ny tjej och inledde ett förhållande så var man ju fortfarande fast i spelet och hade ingen tanke på att sluta eller dra ner på spel tiden, detta ledde då till en del bråk och i några förhållanden så tog det tom slut.
så om man ser det från mina förhållandens sida, så är world of warcraft ett spel som jag ångrar att jag började att spela.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

BREED
Omg vad dåligt...
Impulsköp i butik på / runt releasedagen. 1 vecka senare kostade det typ 100kr begagnat.
Reviews i stil med Street Cleaning Simulator. http://www.gamespot.com/breed/reviews/breed-review-6093794/
Några utvalda citat från reviewn:
"This single-player sci-fi shooter takes so outrageously long to load that it should ship with an alarm clock to wake you up when it's finally ready."
"...it suffers from flimsy writing, atrocious voice acting, generic enemies and settings, frame rate hits, poor mission design, lagging multiplayer, and severe bugs."
"There's little fun to be had fighting on foot in Breed, in part because your squad mates are monstrously inept. They're far more of a hindrance than a help, since they barely return fire yet always manage to end up right in the line of fire--that is, when they're not falling off cliffs. (Things get even worse in some of the airborne missions, where your wingmen literally do nothing to help out.) Since the artificial intelligence allies in Breed always seem to be in need of rescuing, most of your "tactics" revolve around keeping them out of harm's way instead of using them as combat assets. It seems utterly superfluous that you can order them to spread out, close in, assume different formations, and so on. You'll mostly be ordering them to halt behind what little cover you can find or telling them to hand you a medikit when you're in dire straits. "
...and so on...

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azti:

Stalker, jag kan inte se nåt i detta spel som är bra. Grafiken var långt från imponerande. AIn som folk lovordar skrattade jag åt.
Får se om jag kan pracka på nån spelet..

Har du testat ladda ner alla moddar för det? Det förbättrar det mesta med det du säger och gör det extremt mycket bättre, hade samma reaktioner som dig när jag började men med alla mod packs etc. älskade jag spelet

Edit: Nu ser jag att du skrev detta 2007, soz skulle kanske tittat igenom när tråden skapades först ^^ (vet ju inte ens om du fortfarande är aktiv här )

OT: Själv ångrar jag mest Star Wars the old republic, hade ett grymt bra questing system men det påmminde mig mycket om wow, för mycket, köpte det för att jag hörde en massa hype på internet om det och tänkte att jag skulle testa det.... 700 kr wasted

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

Jag gillar att ha spelat alla spel, så jag kan diskutera de med folk. Men när jag tänker efter så var inte Alan Wake bra alltså.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hailhugen:

Killing floor!

haha mitt favoritspel just nu

Jag tröttnar aldrig på de överdrivet "brittiska" voice commands och det eviga slaktandet av specimen med massor av olika vapen. Du behöver bara följa tre regler för att klara dig. 1: spring alltid med kniven 2: snurra 360 när du laddar om vapnet 3: bli ALDRIG omringad = död

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkesk8:

Det spel som jag tänkte på först när jag såg trådens titel.

Det är möjligt att jag också ångrar de sista månaderna av WoW; helt enkelt för att så mycket tid gick åt till att ha hygglig raid-närvaro och bidra till guilden. Missade många bra spel under den tiden.

Permalänk
Medlem

Skulle väl säga att Amnesia var lite ångestladdat, men jäkla kul så inte ångrar jag det.

Men så "beroende" att jag ångrar att ha spelat någonting tror jag i sådannafall World of Warcraft, Pokemon och Rayman2 till PC.
Kört nästan 2000 timmar CoD, förvånande nog så ångrar jag det inte.
En vän har spelat 8000 timmar CoD, får väl skylla på att han är värre..

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Homefront

en av dom värsta spelen jag har spelat

sen har vi Rift.. segt spel..

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sapiens:

Folk kanske inte har lust att spendera sin tid och pengar bara för att testa om det är kul att köra i lvl 60. Det talar ju för övrigt om hur bra ett spel är om man måste sitta i flera timmar och lägga ut hundratals kr innan det ens blir kul att spela…

Svårt att scrolla ding 80 sen köra.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv

Castlevania spelen till N64 hade jag gärna kunnat vara utan att ha spelat.

Permalänk

Ett axplock av de jag kommer på just precis nu:

Star Trek Online
Quake 4
ET:QW
Farcry 2
Final Fantasy VIII
Sonic Adventure

Alla köpta på releasedagen och alla var en sån grym besvikelse att jag mår dåligt när jag sneglar mot spelhyllan.
Sen har vi alla nes/mega drive-spel man sparade ihop pengar till som liten som jag får ångest över...

Permalänk

Wetrix till N64.

Jag tror aldrig jag kommer att komma över hur smärtsamt det var att spela skiten.

Permalänk
Medlem

Aion, age of conan, world of warcraft, Portal, modern warfare, och runescape

EDIT: Battlefield 3 nu bara när man orkar

Permalänk
Medlem

Brink :S

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Battlefield 3, sämsta hitboxen och klumpigt spel! Ångrar att jag köpte det

Permalänk
Medlem

Bulletstorm nån?

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av D00mbr0s:

Battlefield 3, sämsta hitboxen och klumpigt spel! Ångrar att jag köpte det

Av alla spel du spelat så kom du fram till BF3? Håller med att det är inte så bra som de påstod att det skulle vara, men så jefla dåligt att det är sämre än alla spel du någonsin spelat? Mjaa tänk till lite nu =D

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Av alla spel du spelat så kom du fram till BF3? Håller med att det är inte så bra som de påstod att det skulle vara, men så jefla dåligt att det är sämre än alla spel du någonsin spelat? Mjaa tänk till lite nu =D

Fast tråden handlar väl ändå om spel man önskar att man aldrig spelade? Sägs inget om att det måste vara spelet man mest ångrar att man spelade, står inte heller att det måste vara det sämsta spel man spelat Läser ordentligt, och tänkt efter vad det betyder

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

GrandChase...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Av alla spel du spelat så kom du fram till BF3? Håller med att det är inte så bra som de påstod att det skulle vara, men så jefla dåligt att det är sämre än alla spel du någonsin spelat? Mjaa tänk till lite nu =D

Spelat mycket cs, därför blir det mycket klagande på andra fps spel (kräsen). Det jag kanske ångrar mer än battlefield 3 (som kostade skjortan för en dag av spelande) är nog Lotro innan det blev gratis ^^

Permalänk
Avstängd

BF3 - Hade nog för höga föväntningar. Spelade det kanske 4 gånger.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk

Syndicate. Fy Fan vilket dåligt spel.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Angels Online, började väl när jag var runt 12.. går inte att sluta.

Finns helt enkelt inget spel som är nära så bra, har så mycket valmöjligheter (du kan göra över 40st olika custom klasser) och så mycket att göra... dock så långtråkigt nu på sena dar så man slutar för att sedan börja någon månad senare..

Ångrar dock inte vissa folk jag träffat genom det, det har ändrat mitt liv.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

World of Warcraft.
Många trevliga tider hades, men det var inte värt det.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast tråden handlar väl ändå om spel man önskar att man aldrig spelade? Sägs inget om att det måste vara spelet man mest ångrar att man spelade, står inte heller att det måste vara det sämsta spel man spelat Läser ordentligt, och tänkt efter vad det betyder

Som jag ser så står det "Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?" där någonsin i min ordbok i alla fall betyder att något aldrig hänt innan den händelsen. Tycker bara att folk använder denna tråden mer som en sorts klagotråd på spel dom precis köpt än på alla spel de faktiskt spelat.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Entusiast

Frågan är vad det är att ångra?

Att ha kastat ut 500 spänn på ett spel som visade sig vara totalt jävla värdelöst, eller att ha spelat ett extremt beroendeframkallade spel och slösat bort flera år av sitt liv? Jag kan faktiskt tänka mig att spel som wow, lol och allt vad dessa spel nu heter faktiskt kommer visa sig haft förödande konsekvenser för vissa av dagens ungdomar.

Nu låter jag som en grinig gubbe/oroad förälder... men jag tror ärligt talat att det är så.

Färdigtjatat! Jag kan nog ärligt talat inte komma ihåg nåt spel som känns att jag kastat bort pengar eller tid på... Det är nog snarare kostnaden för min nuvarande spelrigg som kan kännas en aning bortkastat då jag spelar så sällan

I spelväg så känns nog tiden man spenderat på Minecraft redigt bortkastat. Man åstadkommer ju inte ett jävla skit...

Permalänk
Medlem

Battlefield 3, kollar hellre på när färg torkar!!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Som jag ser så står det "Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?" där någonsin i min ordbok i alla fall betyder att något aldrig hänt innan den händelsen. Tycker bara att folk använder denna tråden mer som en sorts klagotråd på spel dom precis köpt än på alla spel de faktiskt spelat.

Någonsin pekar fortfarande inte på att det är det spel man mest ångrar att man spelat, eller att det är det första spel man ångrat.

Om man säger att man ångrade att man spelade ett spel så kan det betyda att man ångrade att man spelade det så strax efter release, och att man borde väntat tills de fixat buggar.

Om man säger att man ångade att man någonsin spelade spelet så ångrar man att man spelade överhuvudtaget, även utan buggarna (som i mitt tidigare exempel) så ångrar man det.

Att man ångrar det behöver heller inte betyda att man hade tråkigt. T.ex så ångrar jag att jag snackade med kompisar mycket på mina programmeringslektioner, istället för att plugga, vi hade skitkul, men nu skulle jag hellre viljat haft den extra kunskapen i programmering

Håller med dig om att många bara klagar på spel som är dåliga utan att egentligen ha någon anledning att ångra det.
Jag köpte t.ex Brink när det kostade 90 spänn, hade hört att det var dåligt, men gick fortfarande runt och var nyfiken på det, köpte det, och fick reda på hur dåligt det faktiskt var, och detta ångrar jag inte, för nu slipper jag ju gå runt och tänka att det kanske är skitkul, nu vet jag är det hade potential, men bara blev skit

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |