Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Permalänk
Medlem

Wow... bara trail dock
Just Cause
Tomb Raider : Angel of Darkness
HL2
Lost Planet Demo
C&C3
Supreme commander

Smaken är som sagt som baken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi
Klart att man har kul när man spelar det annars hade man ju slutat spelat det för hur längesen som helst. Bara att det går inte, hur gjorde du för att sluta? (Jag har försökt men misslyckats på grund utav att jag går i en klass där alla spelar WoW, och alla mina kompisar spelar det).
Har själv planer på att försöka sluta spela efter sommaren. Kanske innan om jag hittar något annat spel att fördröja nätterna med.

Kan tänka mig om hela din umgängeskrets spelar wow att det blir svårt att sluta. Själv slutade jag vara med på raids ett halvt år innan jag slutade. Efter det blev gångerna jag loggade in glesare. Till slut loggade jag in bara nån gång i veckan bara för att kolla läget, göra nån enstaka quest eller så.

Efter ett tag loggade jag in var tredje vecka kanske, det gick så ett tag, betalade fortfarnde på wow, 100spänn märks ju inte ... men till slut tog jag steget och gick in på account management och cancellade subscription.

Kändes skönt efteråt. Otroligt vad mycket tid som friades upp !

Sen att jag har en unge påväg, lägenhet, jobb och annat som tar upp tid var väl en av orsakena också. Samtidigt som jag ville vara mer social med sambon, även fast hon "tillät" mig spela..

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Inte riktigt vad du fråga efter men ändå svar på frågan:

Senaste gången jag höll på med Diablo 2 ångrar jag bittert

Hade D2 igång och gick ut i några timmar. På grund av spelet gick inte skärmsläckaren igång. Efter händelsen bränner det mesta fast på skärmen. Inte så kul att se webläsaren i bakgrunden när man kollar på film

Permalänk

Hmm...
Global Operations
hmm...

WoW.

Guild Wars.

Alla korea-MMO's.

Permalänk
Medlem

Spitfire Ace till C64.

Hade sparat länge till spelet (var inte så gammal då, så det kom av veckopengen), gått och suktat på Stor & Liten på Hamngatan och tittat på kartongen, och så var det värsta skiten. Fy fan, då var jag besviken.

Sen har man väl ångrat att man lagt ner litet onödigt mycket timmar på AlexMUD på Stacken.

EDIT: lade till länkar till spitfire ace och AlexMUD - Alex finns otroligt nog kvar! /EDIT

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Spitfire Ace till C64.

Hade sparat länge till spelet (var inte så gammal då, så det kom av veckopengen), gått och suktat på Stor & Liten på Hamngatan och tittat på kartongen, och så var det värsta skiten. Fy fan, då var jag besviken.

Sen har man väl ångrat att man lagt ner litet onödigt mycket timmar på AlexMUD på Stacken.

EDIT: lade till länkar till spitfire ace och AlexMUD - Alex finns otroligt nog kvar! /EDIT

Hehe, även med den tidens mått så verkar det suga stort. Fanns ju riktigt bra spel till C64, men det där, huh

Permalänk
Medlem

Re: Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag själv, world of warcraft. Blev som tur var endast 3 dagar av spelande, av priset på 700 kr. Cs var inte heller något jag är stolt över att ha slösat bort endel timmar på.

Om jag säger så här - det finns väl inget spel som man inte ödar bort dyrbar tid med?

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andelor
Om jag säger så här - det finns väl inget spel som man inte ödar bort dyrbar tid med?

Jo klart det gör? Att dra igenom hl, wc, sc, fc, osv campaingen är väl som att se en film. Lite allmänbildning, och underhållande, och en upplevelse. Men att mata cs timme ut, och timme in kan väl inte räknas som något bra, iaf vad jag tycker. Eller att spela ett spel som sög så mkt att det var en ren pina att lägga ut pengar på.

Permalänk
Medlem

Lätt Vanguard, Köpte det just när det hade släpts, var buggigare än nått annat spel jag har spelat. Kändes verkligen som om dom hade släpt det 3-4 månader för tidigt. Spelade i 2 dagar sen gav jag bort skiten till en kompis...

Bästa köpet jag har gjort är Lineage 2...

Spelar mest MMO spel, känns som om dom ger mest för pengarna.

Sen tycker jag en del här är dumma som tycker S.T.A.L.K.E.R har ful grafik???. Är nog f*n ett av dom snyggaste spelen man kan komma åt idag, Kräver ju dock en bra dator för o kunna spela den på max...

/Merkkan

Permalänk
Medlem

Har faktiskt ingen titel hemma jag blivit jättebesviken på. Men ska jag välja får det bli HALO på PC. FAN ta ms för att ha tagit vad som kunde blivit ett av de grymmaste PC FPS spelen och portat det till shitbox.

Lost Planet demot kommer på andra plats. Jag han gå typ tio meter och röra på kontrollerna i spelet innan jag stängde av och tog bort local cotent. Konsolport så det var vidrigt säger jag bara. UNDVIK! Spelet är ingen PC värdig.

WOW har jag lirat och det var rätt kul. Hade mycket folk jag satt på med TS. Att jag sluta spela beror nog mest på att jag är för trött numera efter att jag kommer hem från jobbet. Spelet är inte dåligt i sig men det pasar inte alla.

Bortsett dessa så är jag nog inte besviken på många titlar jag köpt. Jag skiter i hypen och råläser eventuellt alla möjliga reviews när det väll är ute/spelar ett demo. Suger det så suger det och då förpassar jag spelet till glömskan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Kan tänka mig om hela din umgängeskrets spelar wow att det blir svårt att sluta. Själv slutade jag vara med på raids ett halvt år innan jag slutade. Efter det blev gångerna jag loggade in glesare. Till slut loggade jag in bara nån gång i veckan bara för att kolla läget, göra nån enstaka quest eller så.

Efter ett tag loggade jag in var tredje vecka kanske, det gick så ett tag, betalade fortfarnde på wow, 100spänn märks ju inte ... men till slut tog jag steget och gick in på account management och cancellade subscription.

Kändes skönt efteråt. Otroligt vad mycket tid som friades upp !

Sen att jag har en unge påväg, lägenhet, jobb och annat som tar upp tid var väl en av orsakena också. Samtidigt som jag ville vara mer social med sambon, även fast hon "tillät" mig spela..

Jojo, Jag hade sålt accountet en gång men blev så sugen på att spela igen då ALLA prata om det med mera. Så jag snodde tillbaka det även om det är inte är så schysst men beroende som jag var så kunde jag inte låta blir. Jag spelade i en vecka tills han fick tillbaka det igen, men sen så tog det bara en två veckor tills jag tog tillbaka det igen och denna gången spelade jag det i en månad på hans bekostnad. Sen föra veckan så fick han tillbaka det igen. Så nu ska jag köpa ett nytt MMORPG spel så att jag inte tar tillbaka det igen.

Så kort sagt WoW är sjuk kul MEN det är så beroendeframkallande så att man inte kan lägga av att spela det och det kostar mycket t.ex. all tid som man ägnar sig åt det, alla pengar på spelet (Månadskostnaden, som blir mycket då man får 500kronor i månaden), och det som är jobbigast att man tappar alla vänner som inte spelar WoW.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk

Ångrar inte något spel måste jag säga.

Hade jag inte spelat alla kassa spel som man gjort genom åren så hade jag inte vetat vad jag gillar eller ogillar heller. Alla upplevelser och erfarenheter är bra, även de dåliga

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

total war serien kul visst men tråkigt efter en stund mediveal 2 är ok men inget jag spelar mycket shogun spelade jag ut rome nja.
Counter Strike så meningslöst spel samma med BF spelen

tror BF 2 BF 3142 hade vart bättre som SP spel

nåt av alla Rainbow six spelen

doom 3 quake 4 snygga så där kul nej

sen finns det ne hel drös PS1 spel som ja inte kommer ihåg men där fanns det mycket skit

på pc´n finns det säkert mycket men inget jag har provat, som jag kommer ihåg

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Battelfield 2142, lessnade efter ett par timmar.
Hade rätt så höga förväntningar men det var det segaste fps spelet jag någonsin spelat.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Gargamel
Swg innan de sabba det, nu vill man bara tillbaka till den tiden men det är omöjligt, man bara går och hoppas på att de ska släppa en "veteran server".

Det har kommit nån server gjord av nån entusiast som är likadan som innan de saboterade det. Vet inte nån länk dock.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Det verkar inte vara som att det är många som tar upp spel som man kommer ångra att man spelat inte pga att det varit dåligt utan att man inte vetat vad man gav sig in på...
"Deep body" är nog ett spel jag kommer ångra länge...
Hur jag änns kom på tanken att försöka spela det är något jag har svårt att komma på också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horiko
Nu kommer folk slå mig men ändå

Monkey island & lugis mansion

2 av de bästa spelen i historien. så ja du blr lite smiskad

dock förstår jag bara itne riktigt varför typ hälften av alla här säger de 2 stora mmo klassikerna som Tibia och WoW. innan wow kom ut så va jag hangiven spelare, med ALLT för många speltimmar, av tibia. sen när wow släpptes så har jag hängt på dörren för att få betan, collectors och nu collectors a BC.

hmmm.....önskar iof dock att jag aldrig spelat tibia kanske för det slog ut så sjukt mycke tid men det gör det inte till ett dåligt spel

Visa signatur

dont you wish your boyfriend was a gangster like me

Permalänk
Medlem

Själv har jag spenderat för mycket tid på pocahontas: återkomsten.. känner mig djupt besviken.

Jag fastande på bana 15, efter 3veckor gav jag upp med hjärtgropen i halsen.

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem

Jag ångrar att jag testade GH 2 på min xbox 360. Detta har lett till att jag sagt upp bekantskapen med allt folk jag känner för att jag MÅSTE få 100% på alla låtar i alla svårighetsgrader:)

Permalänk
Medlem

Championship manager 4 - helt klart det sämsta i serien. ingenting funkade. som tur var har SI games ryckt upp sig

Diablo - traska ner i en kyrka och hacka motståndare är kul, i typ 7-8 nivåer sen blir det bara tråkigt. Som tur var är 2an bra mycket bättre.

WoW - Fixade en gratis 30 dagars beta eller nått, man var tvungen att vara amerikan för att få spela, men använde proxys osv för att "lura" till mig en beta. problemet var att jag tröttnade på lvl 3, bara blä. Hela min effort för att få spela det åt helvete

GTA San Andreas - Gangsta stilen och sunkiga miljöerna blir bara tradigt imo, riktigt bottennapp efter Vice City.

Actriser till SNES - *zzzzzzz*

Metroid - orginalet är sådär lagom okul.

Warcraft 3 - Är det ett strategispel eller rollspel? 90 gubbar max? jippie... som tur var finns det tower defense och hero line war att spela så inte pengarna hamnade helt i sjön

Bubblare: Shadow Killer (tror jag det hette), Blood, Heretic, Half Life, Europa Universalis 1-3, Midtown madness, C&C: Generals, Leisure Suit Larry 1, The Sims med mera

Faktum är att antingen så gillar jag ett spel skarpt eller så tycker jag det är pest och pina kanske är felskruvad

Permalänk
Medlem

Halo

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Alla ni som inte gillar WoW, testa spela till level 60+ så blir det skojigt..

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk

Fan vad många bra spel folk ångrar att de har spelat..
Jag måste säga MiG-29 Fulcrum till Atari var en riktig besvikelse.

Till sega köpte jag Jungel Book som namnet förtäljer bygger på jungelboken.
Eller snarare karaktären mowgli som springer omkring och kastar bananer... !

Silent Hunter 4. Egentligen ett bra spel men alla buggar gjorde mig riktigt less.

Sedan kan jag säkert räkna upp ett hundratal demos jag testat.
Men jag ångrar ju egentligen inte att jag testat dem då jag undvikit att slösa en massa av pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
Alla ni som inte gillar WoW, testa spela till level 60+ så blir det skojigt..

Folk kanske inte har lust att spendera sin tid och pengar bara för att testa om det är kul att köra i lvl 60. Det talar ju för övrigt om hur bra ett spel är om man måste sitta i flera timmar och lägga ut hundratals kr innan det ens blir kul att spela…

Permalänk

intressant tråd. Som många säger verkar ju dom stora flaggskeppen för mmp vara dom som får dörren mest.

När jag satt och läste igenom tråden funderade jag samtidigt på vilket spel JAG kunde tycka var det som man ångrat sig mest med. Riktigt svårt då det finns många aspekter men den största är väl trotsallt tiden. Speciellt i multiplayer spel då inte spelet har en tidsbegränsning. Det allra värsta spelet är nog Holigans - raise of europe (?). Det var bara fööör täskigt och fick det sämsta betyget i pc gamer. Men jag ångrar inte det riktigt då jag spelade bara ett tag då jag tog råden man fick i magasinet på allvar att ge fan i att spela skiten. Tema låten är skön och brukar användas när jag och mina vänner är ute o festar: "weeyyoooo weeeyoooo weeyyyoo!!"

tidsmässigt ångrar jag spel som cs, bf2, project entropia och san andreas... Jag ångrar inte san andreas som spel, det är ett riktigt bra spel men dom gjorde många av uppdragen onödigt långa genom att tvinga spelaren att åka ofantliga sträckor för att knäppa en kille eller nåt annat värdelöst.. det gäller även spel generellt. I spel där utvecklarna medvetet gjort uppdrag konstiga bara för att förlänga speltiden...

Blev sjuukt besviken på bf2 redan vid release, skiten var en stor fet bugg.. kunde lika gärna kastat 500kr eller vad det kostade i sjön och haft så jädra mycket roligare åt ringarna på vattnet..
virusprogrammen borde varna en för skitspel

Permalänk
Medlem

Måste säga TekWar. Klumpigt, buggigt och trögt att spela.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Håller med dig Strukt. Så här i efterhand är jag glad att jag lyckats komma ifrån spelet. Var ett tag sen nu också.. Det var oändlig nötning av XP, honor, reputation, quests och jag vettegudarna allt. Enformigt, och det fanns aldrig något riktigt mål med det hela förutom rewarden som bestod av +5 mer i strength. Ställde mig frågan flera gånger framåt slutet vad fan man höll på med.

Men då, när man faktiskt spelade det var det riktigt kul stundtals. Annars skulle jag aldrig ha spelat det från början, i alla fall inte i en 2-årsperiod. Och att ha kul är inget jag ångrar.

Men för att inte prata för mycket om det negativa som det finns gott om:
Det roliga jag kan blicka tillbaka är när spelet var så där ljummet nytt och man spelade instanser med polare/guild (även vissa PUGs kunde vara riktigt trevliga). Sitta där en fredagkväll och känna gemenskapen i en dungeon. Öl i ena handen och snusdosan i andra... hm, och sen spela med snabeln då, eller nåt. Riktigt mysigt måste jag säga (medans andra säkert hävdar att det är patetiskt ).

Gillade även i början när battlegrounds infördes. PvP-människa som man trots allt är, men gillar likväl en bra utformad PvE. Sen nu kan man ju diskutera hur underhållande BGs egentligen är och hela systemets uppbyggnad..

Sorry att jag gled lite off topic.

Exakt, man hade kul men på slutet var det mer vafan håller man på med?
Ångrar jag att jag spelade WoW? Njjaeaaea... ser man på tiden "förlorad" så måste jag nog säga ja. Men ser man på tiden man haft kul så blir det nej. 8)

Finns spel jag helt klart ångrat att jag spelat men de har man förträngt. Nwn2 var t.ex sämre än väntat imho.
Guild wars blev tråkigt rätt fort också...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Ja det gäller väl spel i realtiv nutid då (fast jag har nog blivit mer besviken på äldre dar, förr var allt "bra").

RTS-spel har alltid lockat sedan Dune II, men company of Heroes och Age of Empires III (både med och utan Warchiefs) har varit stora besvikelser. Spelen kommer inte med något nyutt.

Starcraft var jättekul och spännande, men att lägga det i andra världskriget är bara kasst, med stridsvagnar som byggs i skjul ute på slagfältet. Alltså det funkar i Sci-Fi men inte i WW II.

AoE III är bara samma gamla AoE som egentligen inte utvecklats bortom tidigare nämnda Dune II. Det är möjligt att RTS är dött då inget händer. Nu är jag RTS-spelare egentligen, men det ger helt enkelt inget längre.

Sen har jag inte spelat WoW och kommer aldrig att göra, men jag har klockat över 120 timmar STALKER och är helnöjd (se Stalker-tråden).

Permalänk
Medlem

Ïnget. Varför skulle jag ångra något spel för? Jag tycker bara att det är kul att prova spelen, det är ju inte så att det gör så mycket om jag "slösar" bort 1 timme. En timme är väl ändå en piss i havet i detta långa liv. Om du dör imorgon så är det väl nog inte så att du ligger död och tänker "FAN! varför spelade jag just det spelet en timme?, jag kunde ju kanske ha gjort nåt annat roligt. Som att stirra in i en väg eller nåt.". Jag spelade wow varje dag sen releasen, det är inget jag ångrar. Jag har klarat Postal 2, visst det var inget super-spel. Men jag ångrar det inte.

Visa signatur

cpu:3500+ grafik:MSI 6600GT Minne: 1024MB Twinmos MB: EPoX 9NDA3 HD:320gb skärm: 19" samtron

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xitor
Ïnget. Varför skulle jag ångra något spel för? Jag tycker bara att det är kul att prova spelen, det är ju inte så att det gör så mycket om jag "slösar" bort 1 timme. En timme är väl ändå en piss i havet i detta långa liv. Om du dör imorgon så är det väl nog inte så att du ligger död och tänker "FAN! varför spelade jag just det spelet en timme?, jag kunde ju kanske ha gjort nåt annat roligt. Som att stirra in i en väg eller nåt.". Jag spelade wow varje dag sen releasen, det är inget jag ångrar. Jag har klarat Postal 2, visst det var inget super-spel. Men jag ångrar det inte.

Du kommer ångra det när du blir äldre och inser att det finns saker som är bra mycket roligare än att spela datorspel.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org