Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Permalänk
Medlem

Oblivion. Helt obegripligt att jag spenderade närmare 100 timmar åt att levla till ingen nytta, utföra oinspirerade uppdrag och lyssna på samma träiga skräpdialoger om och om igen.

Permalänk
Avstängd

Ångra kan man ju knappast, spel är ju sås-billigt nu förtiden

Permalänk
Medlem

Spelade aldrig det men pool of radiance var inte värt tiden att installera det, saknade allt... kostade bara 75kr också ^^

Men annars så har de flesta spel jag kört varit givande på något vis ^^

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Det finns många spel jag ångrar att jag har spelat faktiskt. De var tråkiga och höll inte mina förväntningar (låga samt höga). Det är väl egentligen köpen jag ångrar, inte att jag slösade timmar på just spelandet.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Helt klart counter-strike, spelar det än i dag, önskar att jag aldrig hade rört det för 5år sen när min kussin började spela.
Kan bara tänka mig hur många tusenlappar jag har lagt ner för server, internetcaffe osv.
Men det dummaste är att jag klarar mig utan cs flera månader så bara känner jag att jag vill spela och då är jag fast igen.

Permalänk
Inaktiv

Oblivion fyllde inte mina förväntningar så varför la jag massa penger på CE edition där?

World of warcraft har stuligt många timmar. Visserligen är suget tillbaka nu när jag är arbetslös. Men jag ska inte falla in igen, bättre att vara uttråkad några timmar varje dag än att sitta vid wow alla timmar varje dag.

Permalänk
Medlem

Prey...jag mår illa av spelet.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Ångra kan man ju knappast, spel är ju sås-billigt nu förtiden

Och din tid är förstås helt värdelös?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Runescape.

Permalänk
Medlem

Meh, installerade two worlds igen för att ge det en chans efter att en polare IRL sa att jag inte kunde döma ett spel när jag inte visste dess "säljargument" .. tänkte då att det inte spelade nån roll så mycket om vad själva säljargumentet var men kanske hade jag sett spelet från fel perspektiv ..

Fattar inte att jag slösade bort 30 min av mitt liv på detta skit IGEN .. -.-, det är så dåligt gjort att jag seriöst inte tror att utvecklarna ens har testat det innan dem släppte det. Jag har inte en überdator men den klarar de flesta spel i alla fall, men nej, så var det inte i detta fall.
Här blev jag tvungen att sätta ner exakt ALLT till lägsta, och ändå flöt det inte på bra alls, det va ryckigt, animationerna var stela och man kunde knappt röra sig i ett fight. och det otroligt fult gjorda blodet hjälpte ju inte ...
Okej, så jag körde igång, det första jag märker att det tar en sån himla tid att öppna fiendens "loot", så har man dödat 4-5 fiender blir det Riktigt kul (not) att loota dem ...
Sen var det självklart talk-scenerna .. verkligen, så OTORLIGT stelt det bara kan bli.. herregud.
Och pricket över i!, jag kom till en point där jag fick ett häst, bara för att inse att det är fortfarande effektiva att springa runt Utan ett häst då hästen "fastnar" i landskapen här och där, till och med när man är på plan mark ...

Fattar inte varför dessa skitutvecklare gör en hel ripoff (många utav ljuden kan jag slå vad om att det är taget ut oblivion, även om dem förnekar det säkert), det är så otroligt dåligt gjort att jag fick huvudvärk ..
Om detta är framtiden av spelande, då budgetutvecklare släpper ett spel i knappa beta stadie så vet jag inte vad jag ska säga.

En sak är säkert, jag tycker synd om dem som spenderar 500 kronor på detta.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Apropå dåligt gjorda spel...

Lula 3D ( with Bouncing Boobs Technology! ).

Hade hela tre grafikinställningar: Dåligt, Sämre och Sämst, eller något liknande.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag direkt ångrar att jag spelade det men Gothic 3 var välldigt buggit senast jag spelade det och laddningstiderna är alldeles för långa speciellt när spelet krachar hela tiden...

Vi får se om jag återupptar spelandet någon gång...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Undra hur min skolgång hade gått utan Counter-Strike.

Permalänk
Medlem

lätt wow.... tar upp för mycket fritid som man kan använda till annat

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralOOjr
lätt wow.... tar upp för mycket fritid som man kan använda till annat

Word!

Permalänk
Medlem

Terrys Big Adventure

Permalänk
Avstängd

Halo 2 multiplayer. Ångrar jag starkt att jag lirade =/. Så random som bara den. Alla går runt med pp å br. :(.

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt hur folk kan säga WoW, eller något annat spel för den delen, med premissen att det tagit upp för mycket tid. Hade det funnits något roligare att göra under den tiden så hade ni väl gjort det?

Nej för att ett spel ska platsa här så måste det vara ett genomgående mycket bra spel vars slut var en så stor besvikelse att det enda som skulle kunna få en på gott humör igen var att se utvecklarna kastrerade utan bedövning, och det enda jag kan komma att tänka på just nu är Half-Life II.

Hade mycket roligt åt att spela ettan fast det bästa jag kan säga om slutet var väl att det var ett oväntat sådant. Det gav mig mest en känsla av "vad fan har jag egentligen uträttat?". Många frågor lämnades obesvarade som man hade i bakhuvudet hela tiden när man spelade tvåan, och allt man fick som belöning var samma skit en gång till, fast mer kortfattat. Som om de inte orkade bry sig alls den här gången...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

MYST

MYST (nån gång runt -96) är nog det spel jag ångrar allra allra mest att jag köpt......något mer långtråkigt spel än det får man nog leta efter....blev totalbesviken när jag hade installerat det....blev bara ett par timmars spelande, sen gav jag upp hoppet!

Ett annat spel som jag inte riktigt förstår vad jag såg i då, var ett rymdspel som hette "Elite"....flängde omkring i nån rymdshuttle och fraktade gods i rymden, och sköt ner andra skepp....det tog väldigt mkt av min fritidtid under några månader.

Men annars kan jag inte direkt nämna några värdelösa spel....njuter i fulla drag av att få fly in i spelvärlden ibland.
Blir några frenetiska veckor per halvår eller nått sånt....sen är spelbehovet mättat för ett tag. Har en förstående sambo som insett att hon får stå ut ett par veckor för att få min fulla uppmärksamhet resten av tiden.

Just nu längtar jag efter att hitta ett spel i stil med Oblivion/Gothic som man kan fördjupa sig i ett tag.

Permalänk
Inaktiv

gta san andreas. sunkigaste spelet på 10 år!

Permalänk
Medlem

Half-Life 1, jag blev skitskraj för monstrena när jag var 9 år

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rulle91
Half-Life 1, jag blev skitskraj för monstrena när jag var 9 år

hl1 äger ju, spelar det ibland till o med idag, monstrena var skitläskiga i början men gargen är inte så farlig ändå (en sån stor grön kreation förväntar man sej att den ska plocka upp en och äta upp en, men den verkar inte ha någon form av melee-attacker o.O, sen så låter dom patetiskt ful alien slaves/vortigaunts som får när dom dör så det är mer irriterande än läskigt, hur zombierna kan ha en stor mun i magen är konstigt äckligt och hemskt...) och det var roliga pussel här o där så det blev bra i slutändan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rulle91
Half-Life 1, jag blev skitskraj för monstrena när jag var 9 år

Har du fått men för livet då eller?
Vad jag kommer ihåg var halflife en upplevelse utöver det vanliga och mer.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk

Unreal II: The Awakening kostade mig 300:- och jag orkade inte ens spela genom det.

Visa signatur

Jag är AnkExpert!

Permalänk
Medlem

supreme commander

Permalänk

Eve-online. Ett deprimerande spel.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FirFenNaZ
Unreal II: The Awakening kostade mig 300:- och jag orkade inte ens spela genom det.

''

jag tyckte det var rätt undergållande, dock inget omspels-värde.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Final Fantasy XI - köpte, installerade det aldrig.

Visa signatur

MSI PRO B650-P WIFI | Corsair RM1000x | AMD Ryzen 7 7800X3D \w Noctua NH-D15S | Nvidia GTX 3070 | 64Gb G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 C30

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaxWarp
Fattar inte riktigt hur folk kan säga WoW, eller något annat spel för den delen, med premissen att det tagit upp för mycket tid. Hade det funnits något roligare att göra under den tiden så hade ni väl gjort det?

Kanske för att man kunde gjort nått vettigare på den tiden (inte alltid nödvändigtvis roligare), som skolarbete, diska, städa, plugga, umgås med andra UTOMHUS och sånt som kräver lite mer initiativ för att göra.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?