Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Du kommer ångra det när du blir äldre och inser att det finns saker som är bra mycket roligare än att spela datorspel.

Tror jag inte, Jag är nöjd så länge jag lever. Jag kommer har aldrig ångrat mig för nånting så varför skulle jag börja göra det nu på senare dagar? Btw vad skulle jag göra annars då? Sitta vid datorn och spela ett kasst spel är ett lika värdelöst tidsfördriv som att sitta hos en kompis och inte göra ett skit.

Visa signatur

cpu:3500+ grafik:MSI 6600GT Minne: 1024MB Twinmos MB: EPoX 9NDA3 HD:320gb skärm: 19" samtron

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xitor
Tror jag inte, Jag är nöjd så länge jag lever. Jag kommer har aldrig ångrat mig för nånting så varför skulle jag börja göra det nu på senare dagar? Btw vad skulle jag göra annars då? Sitta vid datorn och spela ett kasst spel är ett lika värdelöst tidsfördriv som att sitta hos en kompis och inte göra ett skit.

Jag resonerade precis som dig tidigare, men det handlar om att vidga sina vyer lite. Inte det att jag nödvändigtvis ångrar mitt spelande, utan mer att vissa saker blev lidande delvis som konsekvens av detta (jag pratar inte om skolan). Kanske skulle starta en tråd i ämnet, håll utkik i övriga ämnen.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Alltså det är väldigt för vånande att se vad folk tycker, jag menar HL2 kasst? missförstå mig inte, jag respekterar era åsikter fullt ut. Men vad folk tycker olika! Halo, Grim fandango, Wow, Hl2... hmm dessa är enligt mig de största mästervärken genom tiderna! (okej, wow är bara ett ruskigt bra mmorpg). Men intresant att folk ångrar att de ens testade dem.

On topic: jag ågrar inte att jag har testat de spel som jag har testat, men Delta force Extreme var och är en riktig katastråf! Worms 3d är också en katastråf för serien... och Roller CoasterT 3 var en stor besvikelse för mig som har spelat RCT1 så länge jag kan minnas, tråkigt.

MvH

Permalänk
Medlem

Supreme Commander. Väntade mig en trevlig uppföljare helt i linje med TA men detta var ack så trist och pilligt Jag vill gilla detta spel, det vill jag verkligen, men det är så långsamt och bökigt och svårspelat och långrandigt att jag bara inte står ut med det, lessen, men detta spel var en stor besvikelse i mina ögon, särskilt som jag älskade originalet.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockarutan
Alltså det är väldigt för vånande att se vad folk tycker, jag menar HL2 kasst? missförstå mig inte, jag respekterar era åsikter fullt ut. Men vad folk tycker olika! Halo, Grim fandango, Wow, Hl2... hmm dessa är enligt mig de största mästervärken genom tiderna! (okej, wow är bara ett ruskigt bra mmorpg). Men intresant att folk ångrar att de ens testade dem.

MvH

Det med WoW. WoW är ett spel som en del har suttit inne och spelat i över 2år, de personer som har antagligen ångrat att dem spela det då de kanske tappade kompisar, jobb och fick sämre betyg i skolan. Så det är inte så konstigt att några ångrar att dem började med att spela det.

Jag själv är en utav dem som sitter framför det underbara spelet WoW, men är det värt all tid? Är det så här man vill komma ihåg sin ungdom?
Tänk att du sitter där om 30-40år och snackar om vad man gjorde i sin ungdom; Joo jag satt framför datorn och spelade WoW hela dagarna.
Låter ju inte så kul; men visst man ska leva i nuet men man vill ju ha minnen som man kan tänka på när man blir äldre.

Och nej man kan inte bara lägga av; jag har försökt tre gånger men har inte lyckats än.. Visst en del klarar det enklare än andra;

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

WoW, stal 1.5år av mitt liv innan jag la ner skiten. Skämt åsido, men skolan missköttes pga alltför mkt WoW-spelande, skönt att man lessnat nu och inser att det inte är värt det.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Ångrar nog Dark age of Camelot & World of Warcrat mest i min spelhistoria.
har samanlagt över ett år!!! /played i de jävla spelen.. smått beroende framkallande.

Aldrig mer ett mmorpg för mig! (inte före warhammer iaf xD)

skrotat relationer osv tack vare de spelen så.
Men visst fan vad det kul!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hehe wow har tagit sin lilla tid men nu har jag slutat jag undrar vad jag skulle gjort istället för wow om jag inte skulle ha börjat

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
hehe wow har tagit sin lilla tid men nu har jag slutat jag undrar vad jag skulle gjort istället för wow om jag inte skulle ha börjat

Half Life 2 - Tråkigt och intetsägande.
Doom 3 - Tråkigt och intetsägande.

*edit 2008-05-24*
Crysis - Tråkigt och intetsägande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Half Life 2 - Tråkigt och intetsägande.
Doom 3 - Tråkigt och intetsägande.

*edit 2008-05-24*
Crysis - Tråkigt och intetsägande.

Visst är det så att alla spel som innehåller monster/aliens tråkiga. Jag menar först är det helt ok med vanliga människor men sen efter ett tag kommer monstrena in och förstör hela spelkänslan. Hata monstren som kommer och bara hoppar fram från ingenstans gillar inte det.

Typiskt sådana som dig...

hur fasen kan du säga att crysis är skit när du inte har spelat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Crysis - Tråkigt och intetsägande.

Otroligt löjligt att kommentera en spel när det ligger i pre-alpha stadie och utan att du har gjort något annat än att sätt varierande tvåminuterslånga filmklipp. Visar bara hur du värdesätter de spel du prövar.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Har spenderat mycket tid med både cs1 , 1.5 "Eller vad man ska benämna sorsen till", 2 skulle säga att det var kul när jag lirade. Har även lirat aldeles för monga timmar av lineage2

Men dom titlar som jag facktiskt ångrar mej till köp på är nog Lands of lore 2 och lands of lore 3, riktiga kontamina skit spel. Fick Land of lore 1 av min store syrra till min dåvarande 486:a 33 Mhz SX, Grymt kul spel far att vara ett FPS spel för sisådär 12år sedan. Köpte sedan dom andra två något år senare. Och gud vilken besvikelse.

Visa signatur

2600+ @ 2312 185*12.5;1,7V; Powercolor 9800Pro@XT; Geil DDR 2*512 3200; 2*80Gb Maxtor 7200, Raid 0;

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Visst är det så att alla spel som innehåller monster/aliens tråkiga. Jag menar först är det helt ok med vanliga människor men sen efter ett tag kommer monstrena in och förstör hela spelkänslan. Hata monstren som kommer och bara hoppar fram från ingenstans gillar inte det.

Typiskt sådana som dig...

hur fasen kan du säga att crysis är skit när du inte har spelat det.

Jag har ganska bra känsla vad det gäller spel.

Förutspådde HL2:s och D3:s flop innan release och hade rätt. Har aldrig haft fel i någon av mina prerelease sågningar tidigare och kommer säkerligen inte ha det i det här fallet heller.

Permalänk

blir nog WOW överst på listan för mig med.
har på 1,5 år skrapat ihop 2400 timmar /played och detta ihop med ett heltids arbete.

är nu ca en månad sen jag slutade "cold turkey" och abstinensen börjar att släppa äntligen

visst trist att inte få uppleva black temple och hyjal men fullt skå med att ta kontakt med halvt bortglömda polare samt att lära sig ragga på krogen igen ^^

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Jag har ganska bra känsla vad det gäller spel.

Förutspådde HL2:s och D3:s flop innan release och hade rätt. Har aldrig haft fel i någon av mina prerelease sågningar tidigare och kommer säkerligen inte ha det i det här fallet heller.

sen när blev HL2 en flopp?

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Jag har ganska bra känsla vad det gäller spel.

Förutspådde HL2:s och D3:s flop innan release och hade rätt. Har aldrig haft fel i någon av mina prerelease sågningar tidigare och kommer säkerligen inte ha det i det här fallet heller.

Måste tyvärr såga dina "förutssågningar". Kallar du HL2 för flopp är det högst personligt från din sida. Du måste ha missat alla de hundratusentals spelare som tycker raka motsatsen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli
Måste tyvärr såga dina "förutssågningar". Kallar du HL2 för flopp är det högst personligt från din sida. Du måste ha missat alla de hundratusentals spelare som tycker raka motsatsen

Det är väl dom som inte kunde göra annat än att hylla spelet av envishet eftersom de prisat spelet flera år innan releasen.

"Half Life 2 kommer att förändra hela spelvärlden"
"Half Life 2 går inte jämföra med något annat tidigare spel, Det kommer helt enkelt att vara så mycket bättre"

yea.. right.

Sanningen är den att det helt hamnade i skuggan bakom Far Cry. Kanppast vad utvecklarna och fansen hade räknat med.

(Jag spådde förövrigt Far Crys succe innan release också)

Permalänk
Medlem

Mata inte trollen.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk

Conter Strike är rätt så värdelöst nu när man tänker efter (:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Harpan. Fyfan va tråkigt det är.

Visa signatur

mirkk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radhus
Harpan. Fyfan va tråkigt det är.

Word, eller Kungen

Permalänk
Medlem

Till dem som inte fattat hur man kan ogilla Wow så beror det på att när man satt igång så är det svårt att sluta, det är inte spelet i sig som är dåligt, det är bara svårt att lägga av.

Själv spelar jag wow, är dock inte beroende. Kul sysselsättning när man inte har något annat att göra och ångrar inte att jag spelar det.

Ångrar iofs inte att jag spelat nått spel, däremot att man köppt endel spel som varit riktigt dåliga t.ex. Doom 3, vilket jävla skitspel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxx0r
Word, eller Kungen

palla ångra sig över ett spel som följer med gratis till Windows ^^....WOW däremot 700kr rent ått helvete hade häldre ställt mig i stan och gett pengarna till folk som gick förbi..Need For Speed Most Wanted..Underground var så hemskt mycket bättre...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ångrar faktiskt inte något spel jag köpt *tar i trä* har alltid lyckats inhandla bra spel.

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

Jag ångrar de "raidande" månaderna jag spenderade i World of warcraft. Ett svärre slöseri med tid och nonchalant beteende gentemot omvärlden får man leta efter.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Halo var fruktansvärt tråkigt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

precis försökt spela doom3... jisses, spel från 1990 i 2000 skrud är bra sammanfattning på det. Linjärt skulle vara ett bra betyg för det, maken till trist spel har jag inte stött på.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

FEAR slösade jag bort timmar på. Envist hoppades att det nån gång skulle bli intressant. Att man skulle stöta på nåt annat än samma fiender, samma tråkiga fyrkantiga miljöer, att storyn nån gång skulle kännas värd att bry sig om.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jo klart det gör? Att dra igenom hl, wc, sc, fc, osv campaingen är väl som att se en film. Lite allmänbildning, och underhållande, och en upplevelse. Men att mata cs timme ut, och timme in kan väl inte räknas som något bra, iaf vad jag tycker. Eller att spela ett spel som sög så mkt att det var en ren pina att lägga ut pengar på.

Ursäkta om jag skrattar, men hur fan kan man bli mer allmänbildad av att lira rts-spel?! Har du någon mod där dom läser upp nyheter från svt i spelet då lr?
Inget spel kan igentligen påstås vara mer "nyttigt" än det andra (om man bortser från barnspel där man kanske lär sig matte, språk lr liknande)

Folk hittar på det mest bisarra argument för att rättfärdiga sitt spelande
varför ska man behöva känna att det är nyttigt att spela, man gör det för att det är kul!

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB