Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Permalänk
Medlem

Tror inte folk är helt ärliga med sig själv.

Jag är också en sån som spelade wow, sedan betaversionen och två år framöver. Slutade någon månad efter Burning Crusade kom ut. Det var liksom inte något kul länge, det var ju samma sak, nöta nöta nöta nöta... leta bra gear, vara med i raids flera timmar, nöta nöta nöta nöta osv...

Men faktum är att jag hadde riktigt kul när jag spelade wow, det var ett bra spel, men jag kände att jag inte hadde tid med det nå längre, och därför slutade jag. Men jag ångrar mig inte ?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qes
Gran Turismo 4

jag köpte det dagen det kom och sålde det dagen efter fan va dåligt det var
hade längtat så efter det spelat 3 24/7 men så var fyran en besvikelse

Kan du motivera? E mest nyfiken iomed att du sa att du gillade 3'an.. ja lirade 2'an som fan o diggade det som fan.. Vill mest höra "varför"

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Håller med dig Strukt. Så här i efterhand är jag glad att jag lyckats komma ifrån spelet. Var ett tag sen nu också.. Det var oändlig nötning av XP, honor, reputation, quests och jag vettegudarna allt. Enformigt, och det fanns aldrig något riktigt mål med det hela förutom rewarden som bestod av +5 mer i strength. Ställde mig frågan flera gånger framåt slutet vad fan man höll på med.

Men då, när man faktiskt spelade det var det riktigt kul stundtals. Annars skulle jag aldrig ha spelat det från början, i alla fall inte i en 2-årsperiod. Och att ha kul är inget jag ångrar.

Men för att inte prata för mycket om det negativa som det finns gott om:
Det roliga jag kan blicka tillbaka är när spelet var så där ljummet nytt och man spelade instanser med polare/guild (även vissa PUGs kunde vara riktigt trevliga). Sitta där en fredagkväll och känna gemenskapen i en dungeon. Öl i ena handen och snusdosan i andra... hm, och sen spela med snabeln då, eller nåt. Riktigt mysigt måste jag säga (medans andra säkert hävdar att det är patetiskt ).

Gillade även i början när battlegrounds infördes. PvP-människa som man trots allt är, men gillar likväl en bra utformad PvE. Sen nu kan man ju diskutera hur underhållande BGs egentligen är och hela systemets uppbyggnad..

Sorry att jag gled lite off topic.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Swg innan de sabba det, nu vill man bara tillbaka till den tiden men det är omöjligt, man bara går och hoppas på att de ska släppa en "veteran server".

Permalänk

Red Faction! Jag köpte det för 500kr! X(

Visa signatur
Permalänk

World of warcraft önskar jag att jag aldrig spelat. Önskar att ingen annan spelat de heller så de inte kan locka mig att bli fast igen.

Permalänk
Medlem

Lungt ''Trespasser'' (spel baserat på Jurassic Park)

Permalänk
Medlem

Det tredje Simon the sorcerer spelet. Den även för tiden groteskt fula 3D-grafiken svartade ner minnet av de underbara två första spelen i serien.

Permalänk
Medlem

Det där är ju skamligt!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Half-Life 2.
Köpte det dyrt i butik istället för att beställa för att jag var så sugen, kommer hem och plågas igenom den hemska steam-installationen, drabbas av hackande-ljud-buggen men fortsätter spela. Tröttnar när jag kommit ungefär till den långa bron och har inte rört skiten sen dess.

Köpte Collectors edetion.... fy fan alltså inte värt det för fem öre
Visst ok spel men näää.... det enda som jag riktigt gillat var storyn inte det andra!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Tror inte folk är helt ärliga med sig själv.

Jag är också en sån som spelade wow, sedan betaversionen och två år framöver. Slutade någon månad efter Burning Crusade kom ut. Det var liksom inte något kul länge, det var ju samma sak, nöta nöta nöta nöta... leta bra gear, vara med i raids flera timmar, nöta nöta nöta nöta osv...

Men faktum är att jag hadde riktigt kul när jag spelade wow, det var ett bra spel, men jag kände att jag inte hadde tid med det nå längre, och därför slutade jag. Men jag ångrar mig inte ?

Klart att man har kul när man spelar det annars hade man ju slutat spelat det för hur längesen som helst. Bara att det går inte, hur gjorde du för att sluta? (Jag har försökt men misslyckats på grund utav att jag går i en klass där alla spelar WoW, och alla mina kompisar spelar det).
Har själv planer på att försöka sluta spela efter sommaren. Kanske innan om jag hittar något annat spel att fördröja nätterna med.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

BF2 och BF2142 :/ skitspel..

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr1dd
Lungt ''Trespasser'' (spel baserat på Jurassic Park)

Spelet var ju före sin tid. Tyckte det var hur grymt som helst när jag äntligen hade tid och klarade av det förra året. Man insåg då verkligen hur tekniskt avancerat det spelet var. Bortsett från den #%!* styrningen. Kommer Gabe och skryter om alla fysik pussel moment i HL2, det hade redan Trespasser desutom var banorna enorma!

Permalänk
Medlem

Den timme jag spelade "True Crime", både jag och syrran blev så besvikna att vi inte erkände för varandra hur kasst vi tyckte att det var.

Och låtjävlen, den där JÄVLA låten, "TRUE CRIME, STREETS OF L:A, TRUE CRIME, STREETS OF L:A, TRUE CRIME, STREETS OF L:A, TRUE CRIME, STREETS OF L:A, TRUE CRIME, STREETS OF L:A, TRUE CRIME, STREETS OF L:A, TRUE CRIME, STREETS OF L:A"... Ohhh god pleaseplease plekiisss make inte stop ofooffofofooffofffofofff!!!! Gah den sitter där ännu.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Gothic 3!! Var stor förväntan för mig efter att ha spelat 2:an, av en ren händelse såg jag i Gamereactor att 3:an skulle släppas, drog iväg typ 2 dagar senare på releasedagen och inhandlade svindyrt på Game, installerade och upptäckte ganska snart att det var liiiite mer krävande än deras vackra rekomendationer...Med på den tiden ganska hyfsad dator fick man hemska fps-drops, och "sådär" fps. Nåt annat jag störde mig på var att man kunde banka ner tre banditer utan större problem,men skulle man stöta på ett(!) vildsvin var det nästan kört...

Permalänk
Medlem

WoW

tibia

pinball (när man var mindre)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Spelet var ju före sin tid. Tyckte det var hur grymt som helst när jag äntligen hade tid och klarade av det förra året. Man insåg då verkligen hur tekniskt avancerat det spelet var. Bortsett från den #%!* styrningen. Kommer Gabe och skryter om alla fysik pussel moment i HL2, det hade redan Trespasser desutom var banorna enorma!

Håller med. Djurens animationer var dock rätt misslyckade. En trex kommer med oppen mun och liksom stångar in i bytet utan att stänga munnen eller nåt och sen flyger massa blod. :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pilot Wings 64 Till Nintendo 64

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Stalker, jag förstår inte vad som skulle vara så bra i spelet, eller vad som skulle vara så otroligt snyggt eller var den smarta AI´n tog vägen.

Permalänk
Medlem

wow det stal ca 2år av mitt liv

Visa signatur

i5 9600k@5.0ghz | Asus tuf gaming z390 wifi | corsair 16gb vengeance LPX DDR4 3000 | Samsung evo 970 m2 500gb | Powercolor RX Vega 56 (1670/950) | DH14 Newton | R2 800W | NZXT H2 | LG 27GL83A-B
Jobbdator. APPLE M2 Pro mac mini 32gb | LG38WN95C-W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
BF2 och BF2142 :/ skitspel..

Svar: Ja

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem

Gothic3 och doom3 kommer jag på så här på rak arm...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

varför är ni rasister mot WoW?

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
varför är ni rasister mot WoW?

Vadå rasister?!?!

WoW förstör liv och göder storebror!!! :@

Visa signatur

Datorsystem: Uppdaterar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phantas
Vadå rasister?!?!

WoW förstör liv och göder storebror!!! :@

Vad menar du?

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
Vad menar du?

Det är väl ganska uppenbart vad han menar eller?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

World of Warcarft, inte för att det var beroendekallande utan bara för att jag föll för grupptrycket från polarna gång på gång =( Samma med Diablo 2 och de flesta Blizzard spel. Enda jag njutit av från blizzard är Diablo 1.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

BF 2142...

Ojojoj vet inte hur löjligt besviken jag blev på det här spelet sen jag köpt det.
Först kan jag erkänna att jag inte riktigt gillar upplägget av att man ska behöva spela över 100k rankade matcher för o få fram nya vapen och utrustning, ärligt talat det känns väldigt fattigt specielt med tanke på att dom flesta servar verkar suga anus.

Konstigt nog var det faktiskt ett av dom få mp-spel där jag tyckte att det fungera bättre o lira med bots än med riktiga spelare oxå :/

Kan bara säga att spelet helt och hållet saknar själ och känsla hur myckt man än försöker ta det till sig (tro mig jag försökte många timmar)

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
varför är ni rasister mot WoW?

Vadå rasister? Tråden handlar ju om vilket spel man ångrar man köpt/spelat, ångrar folk att dom spelat WoW så är det väl ok. Att du blir stött för att nån tycker illa om guden WoW får du väl hålla för dig själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Det är väl ganska uppenbart vad han menar eller?

Ja nu när du säger det så.

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet