Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem

Ni som har betan, vad för system har ni och framför allt hur flyter det?
Håller på och ser på olika klipp på youtube och det kan nog bli ett köp av orange box bara för TF2. Måste prata me farsan då jag inte har Visa dock.. =/

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Hmm, hmm.. Köpte precis orange boxen. Står inget om att man får CS:S, men man får ju Half-life 2. Borde man inte få CS:S då också?

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Hmm, hmm.. Köpte precis orange boxen. Står inget om att man får CS:S, men man får ju Half-life 2. Borde man inte få CS:S då också?

Nepp, Counter Strike Source är ett helt skilt spel.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Nepp, Counter Strike Source är ett helt skilt spel.

Jävligt snabbt svar
Aja.. får va utan de då

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

argh, hoppas de balanserar hvy+medic lite bättre i nån patch. halvt omöjligt att vinna när ena laget har hvy+med som slaktar rubbet.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

HEHE! närå, går allt att ta ut dom, gäller och vara lite smart. Du fick äta lite på någon server förut katana!

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Någon som vill slänga upp en liten snutt när ni spelar? Gärna hög kvalité..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biermann
HEHE! närå, går allt att ta ut dom, gäller och vara lite smart. Du fick äta lite på någon server förut katana!

tell me about it

så lätt att döda medicen när han står bakom ett hörn och trycker, skyddad av en galen ryss och hans sasha >_<

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

ja det här liret var jävligt skoj... Gillar verkligen stilen och motion blur är så vackert! Det här blir nog en succé

Permalänk
Medlem

Wee jag är på bild!
Jag och Biermann är ett farligt team

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
det är ju för att behålla nostalgi känslan. som när man tar medkits tex.

ja självklart. älskar half life-spelen och brukar spela om dom då och då.

EDIT: nu har jag aktiverat black box, så nu sitter man o tankar DOD:S @ 50 kbps samt TF2 @ 400 kbps.

Permalänk
Medlem

TF2 och DoD. Helt underbara spel

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Hmm, allting verkar fungera förutom att jag inte ser några menyer? Drar jag musen över dom hör jag att dom är där men jag ser dom inte, ingen som vet vad det kan bero på?

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Nu när jag tänker efter är det här en av dom få spel som hypats rätt rejält, men också levererat. Har spelat bra mycket dom senaste dagarna och det är fortfarande riktigt riktigt kul.

Joinade gruppen så man kan lira lite framöver, heter kniff på steam.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag gillar detta spelet skarpt Lirar iprinsip bara som Demoman knappt provat dem andra, min polare spelade lite som engineer, men det verkade inte vara min grej.
Även jag gick med i swecgruppen Nickar iSunk

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Nu när jag tänker efter är det här en av dom få spel som hypats rätt rejält, men också levererat. Har spelat bra mycket dom senaste dagarna och det är fortfarande riktigt riktigt kul.

Joinade gruppen så man kan lira lite framöver, heter kniff på steam.

Nja... kollar man i steampowered's forum ser man många klagomål. Är själv besviken på detta spelet. Känns mer som en prequel än en sequel, för mycket har tagit bort.
Spelet har blivit så...simpelt. Finns inte mycket att göra med varje klass längre. Man har typ bara 3 vapen, och bara EN är "bra".
Krävs inte mycket för att man ska lära sig detta. I TFC tog det ett tag innan man lärde sig varje klass.
Det har också blivit slött, ingen speed alls. Sen är också några klasser obalanserade, t.ex. scout. Super-shotgun med superspeed. Jag har till och med tagit en heavy weapons guy 1on1 med scout. -_-
Och sen pyro... lilla pyro. Att dem inte lärde sig. Pyro var värdelös i TFC, och han är värdelös nu igen.

Nja... är smått besviken på detta. Ska ge det lite mer tid, men jag tror knappast detta är nåt jag kommer spela mycket.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Nja... kollar man i steampowered's forum ser man många klagomål. Är själv besviken på detta spelet. Känns mer som en prequel än en sequel, för mycket har tagit bort.
Spelet har blivit så...simpelt. Finns inte mycket att göra med varje klass längre. Man har typ bara 3 vapen, och bara EN är "bra".
Krävs inte mycket för att man ska lära sig detta. I TFC tog det ett tag innan man lärde sig varje klass.
Det har också blivit slött, ingen speed alls. Sen är också några klasser obalanserade, t.ex. scout. Super-shotgun med superspeed. Jag har till och med tagit en heavy weapons guy 1on1 med scout. -_-
Och sen pyro... lilla pyro. Att dem inte lärde sig. Pyro var värdelös i TFC, och han är värdelös nu igen.

Nja... är smått besviken på detta. Ska ge det lite mer tid, men jag tror knappast detta är nåt jag kommer spela mycket.

Det är ROLIGT ivarjefall, även om det inte är samma spel Vill man köra oldskool lottericoncs i supermario-style, finns ju alltid ff, tfc, etf, qwtf eller någon av de andra.

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Nja... kollar man i steampowered's forum ser man många klagomål. Är själv besviken på detta spelet. Känns mer som en prequel än en sequel, för mycket har tagit bort.
Spelet har blivit så...simpelt. Finns inte mycket att göra med varje klass längre. Man har typ bara 3 vapen, och bara EN är "bra".
Krävs inte mycket för att man ska lära sig detta. I TFC tog det ett tag innan man lärde sig varje klass.
Det har också blivit slött, ingen speed alls. Sen är också några klasser obalanserade, t.ex. scout. Super-shotgun med superspeed. Jag har till och med tagit en heavy weapons guy 1on1 med scout. -_-
Och sen pyro... lilla pyro. Att dem inte lärde sig. Pyro var värdelös i TFC, och han är värdelös nu igen.

Nja... är smått besviken på detta. Ska ge det lite mer tid, men jag tror knappast detta är nåt jag kommer spela mycket.

Måste säga att jag inte håller med dig på iaf två utav punkterna. Vapnen nu är mycket mer balanserade och varje klass har nu en akilleshäl, mycket mer än i tfc. Imo så är sekundärvapnet riktigt bra och funkar mycket väl som ett alternativ när primärvapnet har slut på ammo.

Vidare måste jag säga att jag till skillnad mot dig upplever en speed i det här spelet, bra mycket mer än i tfc. Vet inte vad det är, men adrenalinpumpen, speeden och "skönheten" i spelet, är alla bra mkt bättre nu än i tfc.

På pyropunkten håller jag delvis med.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som får såna här fel ibland?
http://img146.imageshack.us/img146/1527/felss8.jpg
Det flyter på hur bra som helst ingame, har dock ganska låga inställningar. Kör det mesta på low/medium, ingen AA och 1680*1050 i upplösning.
Enda lösningen verkar vara att starta om datorn med

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Någon som har nått bra tips om hur man förhindrar att spelet är helt svart efter man alt+tab'at det en gång? Lite störande

edit: gått med i gruppen. nick är Sc0rpo

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Liten SPY film jag gjort

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/110237.html

Inte det bästa men man förstår nog om man inte spelat.

Permalänk
Medlem

Bra spy film Robbaz !
Spionen verkar ju grymt effektiv. Helt omöjligt för de andra att veta var du är när du är osynlig ju.
Att kniva hw:s i ryggen verkar grymt kul !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Nu köpte jag det också. blev 38 € tror jag, stämmer det?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv

Jag har också testat TF2 nu, grymt roligt. Annorlunda och rolig grafik och idé.

Dock måste de förändra Pyro, i princip omöjligt att bli en bra slaktare med honom, även Scout är relativt svag.

Medic+HW kan ma ta ut om man är smart och arbetar ihop, det är inga problem.
Spy är hittils den roligaste jag spelat, så sjukt skoj att infiltrera och backstabba..muhhaha

Dock undrar jag om det kan flyta bra på min laptop, jag har okej processor och RAM men undrar över mitt ATI radeon X600 mobility med 64MB minne, tror dock att det kan ta ytterligare 64 från datorns ram.

Kört HL2 med den så de bör ju flyta, men tänkte om någon här har samma kort som mig och kört TF2?.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flierman
Dock måste de förändra Pyro, i princip omöjligt att bli en bra slaktare med honom, även Scout är relativt svag.

Pyro är väldigt begränsade men Scouts är grYmt starka i händerna på folk som kan sätta alla skott.
Som Scout tar jag lätt en Soldier därför att hans raketer aldrig kommer träffa mig och Scoutens bössa gör grymt med skada på nära håll.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Scout :

*Snabbast i spelet
*Toppfraggar rätt ofta
*Cappar snabbast

Skulle säga att dom kanske får en nerf, däremot håller jag med om att pyro behöver ändras.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Wohoo stängde av massa ögongodis och kunde spela i 4 min

Permalänk

Hur länge håller betan på? Fram till släpp av spelet?

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Hur länge håller betan på? Fram till släpp av spelet?

Jag är rätt säker på att den gör det, har t om för mig jag läst om det.

Ser att du är ifrån Boden, respekt

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

måste fan börja använda meleevapnena mer, dom är jävligt bra faktiskt

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!