Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem

Jofan, testade knytnävar på dig förut katana, fungerade fint!

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

du dunkade mig i ryggen ju, fick inte en chans att försvara mig!

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Vilka servrar spelar ni på?
Hur får man kills med demoman osv. Tycker det är skit svårt, mycket lättare med spy fast går inte där heller så ofta.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag hänger rätt ofta på Swenorrköping, Raiden.se och lite andra. Brukade spela en del på Fader-servern men slutade när dom aktiverade Friendly fire pga admins som är kär i spy antar jag. (ff on gör spy rätt obalanserad).

Som tur var har Valve vad jag förstått bekräftat att FF skall bort i fullversionen vilket vi ger tummen upp för!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

I`m: Det är inte svårt om du kan fysik, skjuter bara grenade där dom skulle springa, och om du möter scout, spring rakt mot honom och skjuter grende i ansiktet på honom, eller använder andra vapen och placerar minor och spränger när scouten är på den.

Demomans är som soliders fast bättre om du kan hantera vapen.

KniFF: Precis, blev banned från ett server pga jag råkade dödade många av misstag, det är faktiskt inte lätt undviker att se andra sprängdes av mina grenades när jag spelade demoman. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF

Som tur var har Valve vad jag förstått bekräftat att FF skall bort i fullversionen vilket vi ger tummen upp för!

Källa?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Källa?

Jag behöver inte leta någon källa, kolla i dagens patchnotes.

*Removed mp_friendlyfire cvar for servers. Team Fortress 2 breaks in a number of ways if this is on.

Och det är ju helt korrekt, spelet är inte gjort för FF on.

mvh

PS, och en liten bild från nattens session på sniper-hyllan..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag behöver inte leta någon källa, kolla i dagens patchnotes.

*Removed mp_friendlyfire cvar for servers. Team Fortress 2 breaks in a number of ways if this is on.

Och det är ju helt korrekt, spelet är inte gjort för FF on.

mvh

En annan grej som jag råkat ut för ett par gånger är att nån idiot väljer HW-guy och mörsar sitt eget lag i spawn i början. Har inte servrarna nån automatisk kick som i CS?

Kul och börja matchen med typ 5 deaths

Permalänk

funderar på att köpa det, ser så jävla roligt ut xD. vet dock inte om min dator klarar av det men jag kan ju spela cs:source så det borde väll funka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
En annan grej som jag råkat ut för ett par gånger är att nån idiot väljer HW-guy och mörsar sitt eget lag i spawn i början. Har inte servrarna nån automatisk kick som i CS?

Kul och börja matchen med typ 5 deaths

Självklart är det alltid någon femåring som gör det.
De blir alldrig kickade heller.

Bara att knifa honom varenda gång han spawnar så.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael159
funderar på att köpa det, ser så jävla roligt ut xD. vet dock inte om min dator klarar av det men jag kan ju spela cs:source så det borde väll funka?

Vad har du för system? Ganska säker på att det funkar för det är bara liite mer krävande än source.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Var finns ip till några svenska servrar? Har svårt och hitta dom.

Annars så ångrar jag mig inte alls att jag köpte detta spelet. Riktigt grymt och roligt. Soldier är favoriten med engineer som tvåa.

Hitta en grym medic precis. Jag gjorde selfdammage på mig själv innan matchen började på dustbowl, då chargar han sin uber heal snabbare. På det viset hade han 100% charge innan dörrarna hade öppnats.

Permalänk

Kunde inte hålla mig. Beställde spelet i går. Är nertankat och klart nu, får hoppas det fungerar nu när jag skall lira i kväll

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag behöver inte leta någon källa, kolla i dagens patchnotes.

*Removed mp_friendlyfire cvar for servers. Team Fortress 2 breaks in a number of ways if this is on.

Och det är ju helt korrekt, spelet är inte gjort för FF on.

Jo jag såg det, dock var det pga att FF skapade buggar så förhoppningsvis kommer det tillbaka.

Det var mycket gnäll om FF On på gamla QWTF tiden också, men efter ett tag när folk hade lärt sig spela med FF On så insåg nog dom flesta hur mycket roligare det är.

Varför är FF On roligare. Jo för man kan inte dum spamma och inte ta konsekvenserna.
Det går inte att skjut hejvilt in i ett rum medans polarna springer in och rensar ut försvaret. Man måste tänka på varje skott så man inte fraggar sina medspelare.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Jo jag såg det, dock var det pga att FF skapade buggar så förhoppningsvis kommer det tillbaka.

Det var mycket gnäll om FF On på gamla QWTF tiden också, men efter ett tag när folk hade lärt sig spela med FF On så insåg nog dom flesta hur mycket roligare det är.

Varför är FF On roligare. Jo för man kan inte dum spamma och inte ta konsekvenserna.
Det går inte att skjut hejvilt in i ett rum medans polarna springer in och rensar ut försvaret. Man måste tänka på varje skott så man inte fraggar sina medspelare.

På en public-server är FF on inte roligare, nej. Varför ska jag bli negativt påverkad av någon randomidiot på mitt eget lag? Jag har ju inte direkt valt mina medspelare. Vad gäller matcher och liknande tål det att diskuteras.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
På en public-server är FF on inte roligare, nej. Varför ska jag bli negativt påverkad av någon randomidiot på mitt eget lag? Jag har ju inte direkt valt mina medspelare. Vad gäller matcher och liknande tål det att diskuteras.

Nu har jag inte TF2 så borde egentligen inte kommentera........ men ville bara säga att i DoD:S funkar det utmärkt med FF på public servrar.
De allra flesta har system så om du blir tkad får du upp en meny med "Forgive" eller "Slay". Väljer du forgive fortsätter allt som vanligt, är det 3 stycken som väljer Slay så bli spelaren kickad eller bannad.
Gör att du fortfarande kan spela med FF vilket är SÅ mycket roligare, och stoppar ändå 5-åringar som skjuter folk i spawn

(men som sagt jag kan tänka mig att det blir lurigt med Spys och minor i TF2 så vi får väl se när jag får spelet vad jag tycker )

Permalänk
Medlem

Jävligt roligt spel o jag lirar mest på Raiden.se o Norrkoping eller va dom heter, nickar McMongo.

Dock så är ju scouten alldeles för owerpowered och jag hoppas verkligen inte dom tar bort FF helt. Visst det kanske suger på publics men det är tammefan ett måste sen när det blir klanlir.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Nu har jag inte TF2 så borde egentligen inte kommentera........ men ville bara säga att i DoD:S funkar det utmärkt med FF på public servrar.
De allra flesta har system så om du blir tkad får du upp en meny med "Forgive" eller "Slay". Väljer du forgive fortsätter allt som vanligt, är det 3 stycken som väljer Slay så bli spelaren kickad eller bannad.
Gör att du fortfarande kan spela med FF vilket är SÅ mycket roligare, och stoppar ändå 5-åringar som skjuter folk i spawn

(men som sagt jag kan tänka mig att det blir lurigt med Spys och minor i TF2 så vi får väl se när jag får spelet vad jag tycker )

Ja alltså problemet är ju att det inte finns något TK-system i TF2, man kan skada sina teammates utan att få något straff. Troligtvis det Valve menar med att FF inte är ämnat för TF2. Lägger dom till något system där det fungerar med forgive/punish är jag helt klart för det, men tänk på att spy blir sjukt bra isånafall.

I regel gillar jag inte spel med FF on där du har trånga gångar och skit och en massa vapen som har splashdamage, men men, kanske går att lösa på något vis.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF

I regel gillar jag inte spel med FF on där du har trånga gångar och skit och en massa vapen som har splashdamage, men men, kanske går att lösa på något vis.

mvh

Man löser det genom att tänka igenom varje skott och inte spamma som en hjärndöd apa.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Man löser det genom att tänka igenom varje skott och inte spamma som en hjärndöd apa.

Händer det en endaste gång att man dör pga en annan medspelare på public så suger hela skiten. Jag tycker nog illa om dom flesta spelare med FF off på publicservers, med FF on blir det fruktansvärt mycket mer hat. Man borde själv ta skada istället för att dela ut den, med FF on. Då kanske det skulle fungera.

Visst, man kanske löser ett problem genom att begränsa sin kapacitet som du nämner här ovanför, men spelet är inte gjort för att "inte" spammas. Valve som har skapat spelet borde väl ha någorlunda koll på hur spelet är tänkt att spelas tycker man, eller vad säger du?

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Det var samma jädra whine på gammla QWTF tiden när det blev standard med FF On på dom populära svenska servrarna. Efter ett tag så hadde alla anpassat sig och tyckte det var det bästa som hänt.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Korsordsguru

FF gör säkert spelet lite roligare och mer genomtänkt om man lirar organiserat, men publikt går det ju inte alls. Man märker att det finns en del människor som lirat TF förut när man kör TF2 publikt nu. Spelare i samma lag som skjuter i marken eller i luften när man springer förbi dem för att visa att de inte är en spy, men de människor som inte gör det har man ju inget val än att skjuta i huvudet en gång eller två för att se att det inte är en spy. När man lirar organiserat så har man ju mycket mer koll på alla i laget och då krävs denna "koll" bara i enstaka fall. När det gäller TFC som har spelats sedan 99 så har det ju bara funnits få servrar som kör med FF.

Visa signatur
Permalänk

Update news

Added option to change Field-of-view, between 75 & 90, from the Options->Multiplayer tab

Fixed flamethrower hit detection

m.fl.

Underbart

Permalänk

Tja, jag har ett problem i TF2.
Jag uppfattar det som att grafiken uppdaterar "fel". Som om grafiken "hoppar över" vissa uppdateringar. Horizontella och vertikala linjer som "laggar efter".
Jag får samma fenomen när jag kör HL2.

Nån som kan hjälpa mig?

Jag har en rätt hyffsad burk, så prestandamässigt ska det inte vara några problem. C2D - ATI RADEON X1900GT - 2gig RAM.

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedenhös
Tja, jag har ett problem i TF2.
Jag uppfattar det som att grafiken uppdaterar "fel". Som om grafiken "hoppar över" vissa uppdateringar. Horizontella och vertikala linjer som "laggar efter".
Jag får samma fenomen när jag kör HL2.

Nån som kan hjälpa mig?

Jag har en rätt hyffsad burk, så prestandamässigt ska det inte vara några problem. C2D - ATI RADEON X1900GT - 2gig RAM.

sätt på vsync så ska allt bli bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
sätt på vsync så ska allt bli bra.

Har testat, hjälper inte ett dugg.

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av torkelmannen
Update news

Added option to change Field-of-view, between 75 & 90, from the Options->Multiplayer tab

Fixed flamethrower hit detection

m.fl.

Underbart

Känns verkligen att det har hänt något när man lirade pyro idag, gick ju faktiskt att döda mer än 1 åt gången!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedenhös
Tja, jag har ett problem i TF2.
Jag uppfattar det som att grafiken uppdaterar "fel". Som om grafiken "hoppar över" vissa uppdateringar. Horizontella och vertikala linjer som "laggar efter".
Jag får samma fenomen när jag kör HL2.

Nån som kan hjälpa mig?

Jag har en rätt hyffsad burk, så prestandamässigt ska det inte vara några problem. C2D - ATI RADEON X1900GT - 2gig RAM.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
sätt på vsync så ska allt bli bra.

Faktum är att jag upptäcker det i alla spel jag testar nu... I mer eller mindre utsträckning... Bioshock, Battlefield 1942.

Vad fasen kan det vara? Det är ju nån sorts synchning som inte är som den ska, helt klart...

Strafar jag exempelvis höger vänster medans jag kollar på låt oss säga, en lyktstolpe, så ser det på min monitor ut som om bitar av linjen inte "hänger med".

--I
--I
--I
---I
---I
---I

Typ såhär.
Men inte BARA vertikala som sagt... Jag ser en horizontell linje ofta också...

Har jag nåt jeffla error i mina drivisar tro? För jag har nämligen gått in o HÅRDSTÄLLT vsynch i ATI kontrollpanelen. Och självklart satt på det i spelen.

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Inaktiv

hmmm då vet jag inte vad det kan vara.

Permalänk
Medlem

Hedenhös: Det kan helt enkelt vara din plattskärm som inte hänger med. Vad är det för skärm?