Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Trinity 2 = grafikmotoruppdateringen som kommer i november
Highpoly rymdskepp/stationer/station-inomhusområden/allt annat, SM3.0 shaders/texturer, hdr, ditten och datten.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Geez, hur seriöst svårt ska det vara att få ett konto i Eve online att fungera.

Så nu efter 3 dagar fortfarande inget svar från support, går inte köpa spelet direkt online då får jag felmeddelandet jag skrev ovanför, och köper jag ett timecard som jag blev tipsad om så tyvärr behövde man ju ändå betala en bit och använda CC på deras sida och tja, då får man felmeddelandet att man inte är behörig?

Hur seriöst köper man det här spelet?

Vill de inte ha mer kunder eller vad är det frågan om ?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

hur tänkte du betala med mastercard eller ? du kan testa trailen så länge i 14dagar om det e nåt tillfälligt fel

Permalänk
Medlem

Nej med Visa, och min 14 dagars trial har redan runnit ut så det går tyvärr inte heller ^^, aja får nog vänta tills supporten hör av sig, om de nu hör av sig.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Efter lite för många försök med att skriva in korrekta uppgifter från mitt VISA fick jag "ERROR: INSERTATTEMPT_MAX_NR_OF_ATTEMPTS_REACHED", och nu insåg jag såklart också vad jag skrev fel på.
Och CCP verkar ju inte direkt satsa på en snabb kundservice. Får se när dem tar sig tid att hjälpa mig så jag kan spela igen, börjar bli lite smått rastlös.

Permalänk
Medlem

köp timecards via http://evetimecode.com/ annars och aktivera era konton, samma pris typ, samma vara och mycket bättre support!

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk

Jo, kollade detta med timecards. men jag väntar nog ett litet tag till och ser om jag får något svar på min petition.

Vart köper du timecards btw? Och hur går det till på en höft?

Permalänk
Medlem

Äntligen fått det att fungera, bleh tog lååång tid Utser det här spelet till det svåraste av alla att köpa. Nästan som de inte vill ha mer kunder.

Aja, tar tips på några bra corps att börja, är intresserad av PVP men även utforska allat annat i Eve oxo för den delen, just nu i början av spelet lär jag nog vara mer intresserad av missions så man kan bygga upp normala skills samt cash ^^.

Så någon som har några bra tips på corps för detta ( inget helsvenskt corp tack, helst ett som snackar bara engelska in game)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Dumt som fan att fråga var när du länkade till en sida.
Har iaf testat att köpa där ifrån nu.
Vet inte om det blev helt rätt dock då jag tror att jag skrev riktnumren lite fel. "+46 0176 #####" någon som vet om nollan i 0176 ska vara där? eller om det fungerar

Permalänk
Medlem

ingen 0 när någon ringer dig från utlanded. tex jag bor i skövde, riktnr 0500, eller om någon ringer din mobil 070. Om lands nr är med så ska det vara följande

+46500osv osv
+4670 <- för mobil.

Permalänk

Okej, verkade som att det fungerade i alla fall nu.
fick ett samtal med en som frågade lite frågor så som närliggande gata, närmsta busstation, vilken tid etc.
Får invänta mail med koden nu bara

Permalänk
Medlem

En liten fråga, hur bra är det att försöka få Salvaging skill? Ganska dyrt, ca 1m+ men hur mycket pengar kan man få ihop tack vare den här skillen i början av spelet?

Samt vad krävs för att använda sig av skillen ^^.

Finns såå mycket skills så ganska jobbigt att lista ut vad som är bra, och hur vissa fungerar ^^.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Jag tycker det är fett värt det. Är man i low-sec och rattar är det rätt nice att salvagea vraken efteråt. Ibland hittar man ju bara skrot, och ibland grejer värda en del.
har väl under min månads spelande iaf tjänat sammanlagt 30 miljoner på salvaging. och då är jag ändå en som bara är med en kompis och rattar eftersom jag främst är ingenjör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
- Spelet är inte designat för fri kontroll, det vore som att kuna styra units med wsad i WC3....

OFT: Det kanske inte var det bästa exemplet då det faktiskt går att göra i WC3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Nån som vill ge mig lite tips på vad man behöver för att börja n00b-pirata lite för att lära sig pvp? Testade nyss med en destroyer, det funkade inte alls

Destroyer funkar jätte bra... Fyll upp med small autocannons(eller hybrids, eller laser beroende på vilken ras skepp du kör) och en shield extender Och en missile eller rocket launcher, sen måste du bara jävligt nära fienderna.. Kanske en afterburner också.

Funkade för mig när jag gled runt i en Minmatar destroyer...

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

Vad jag vill minnas från olika meddelanden så har de haft lite strul med allt som rör konton och liknande (dock ingen säkerhetsbrist, utan bara att man inte har kommit åt den), kanske har varit därför ni haft problem.

Ang. supporten iövrigt så har de blivit bättre. Fick tillbaks ett skepp som jag förlorade väldigt snabbt, hade en ny Sleipnir i min hangar efter ca 12 timmar. Senast detta hände så tog det nog upp till en 3-4 veckor!

Eve-University

Själv gillar jag detta corp och har donerat lite överblivet skräp till dom då och då som sedan har gått vidare till de bättre behövande.
Iallafall, de pysslar med allt inom Eve, förutom möjligtvis scams, griefing och piracy. Skulle tro att de har mycket att erbjuda den som vill lära sig.

När ni har nått upp till runt 5M sp så kan ni ju kontakta mig, mer info finns nånstanns på första sidan i tråden.

Eve med W A S D

Jag kan hålla med om att kontrollen med musen kan kännas lite tråkig eller begränsad, innan man har vant sig. Personligen tycker jag att det passar alldeles utmärkt själva spelstilen. Hade varit drygt att sitta och direkt-styra skeppet hela tiden när man var ute och flög och sikta in sig på stargaten eller hamna rätt i dock-stationen.

Testa Freelancer istället!
Freelancer är ett spel som har mycket gemensamt med Eve. Dock är det inte ett mmorpg, men det finns multiplayer-servers där du har dina skepp och en värld som utvecklar sig. Här kan du styra ditt skepp och uppleva lite mer "arkadkänsla" som kan tyckas saknas i Eve. Det är ett trevligt spel att sitta och köra på lan och så. Personligen har jag inte kommmit sådär jättelångt i spelet, men har spenderat ett antal timmar iallafall.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jasså mugi.. du har precis som jag tagit steget från Aden in i new eden
Om du är intresserad av ett corp kan du slänga iväg ett mail in game till Alexol.
Vi är ett industri/pvpcorp(Stonedogs). Vi är medlemmar i alliansen Sylph och har 0.0 access. Vi har massor med fienden och kör fleet ops varje dag så vill du ha pvp är det inga problem Kör även mining ops i 0.0.

Haha. Hittade den här. Har funnits uppe i ett tag men fan va jag skrattade när jag hörde den
http://uk.youtube.com/watch?v=IELcBwoh5KY

Permalänk
Medlem

spelat sen beta. gjort några eve filmer o så, men en kille i corpet släppte precis sin fulla promo för vårat corp "0utbreak".

http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=...

eller - http://dl.eve-files.com/media/corp/outbreak/Outbreak_Redux.wm...
för direkt link.

Bästa promon jag någisin sett får jag lov att säga, värt att dra ner o dregla lite. O ja vi är bättre än vad som framstår i filmen

Permalänk
Medlem

Snacka om att Salvagin hjälper rejält ^^, 1m i cash från att lota alla NPC's från ett Lv 1 mission inte illa ^^ kanske inte något för er men tja min budget sträcker sig nu till lite mer en några millioner

Så rekommenderar det starkt för de som vill ganska bra med pengar i början av spelet. Frågan är dock hur bra det fungerar längre fram ^^.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Så rekommenderar det starkt för de som vill ganska bra med pengar i början av spelet. Frågan är dock hur bra det fungerar längre fram ^^.

Om man tar sig an större pirater får man bättre grejer ur deras vrak också, så lite ska det nog ge i längden (:

Permalänk

Hej, förlåt alla er på Relaxed Corp. min dator har varit sönder ett tag nu.
MEN!, den ska bli lagad idag. Imorron eller något skall jag skaffa lite speltid!

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Tjenare, är en gammal Eve'are som har tänkt börja igen.

Har funderingar hur min Charr ska vara.

Står mellan en "Gallente drone master" och en Caldrari Bombadier.

Hur står sig Drones i kombat mot missiler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spihc
Tjenare, är en gammal Eve'are som har tänkt börja igen.

Har funderingar hur min Charr ska vara.

Står mellan en "Gallente drone master" och en Caldrari Bombadier.

Hur står sig Drones i kombat mot missiler?

PvP: Drones>Missiles
PvE:Missiles>Drones

Och angående om det lönar sig med salvage senare i spelet, Ohja det gör det...
ett hett tips är att ha salvagin på lvl3 (eller 4) så ni kan salvagea T2 skepp som ni kanske råkar på utanför nån station eller gate (empirekrig osv) det kan ge er en rejäl boost! så kolla altid vid gates om det finns några player wrecks

salvagade nån tönt som blev concordokkened i sin Zealot förut o fick delar värda ca 100M

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Aj Aj bobbechk. En Stabber fleet issue mindre i samlingen.
Ni plockade några fler än vi dock :(. GF

Permalänk
Medlem

Faaan va jag längre till nya grafikuppdateringen!
4 timmar kvar till Battleship förresten, *längtar*

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag längtar absolut inte till nya grafikuppdateringen. Min dator kommer aldrig klara av det Men jag hörde något om att det kommer en patch så man kan köra dne gamla grafiken?

Permalänk
Medlem

Vadå för grafikuppdatering?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Vadå för grafikuppdatering?

http://www.eve-online.com/news/newsOfEve.asp?newsID=466

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Faaan va jag längre till nya grafikuppdateringen!
4 timmar kvar till Battleship förresten, *längtar*

Jag längtar inte, då jag är Caldari, Ravens är sååååå fula! Men nödvändigt för att kunna köra lvl4 missions solo :/

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Du kan köra lvl4 solo med hac eller drake också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neobeam
Du kan köra lvl4 solo med hac eller drake också

Så sanslöst jävla segt bara, specielt på lite tuffare missions där de bryter min tank
och HAC är ett antal månader bort just nu

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neobeam
Jag längtar absolut inte till nya grafikuppdateringen. Min dator kommer aldrig klara av det Men jag hörde något om att det kommer en patch så man kan köra dne gamla grafiken?

Ifall ditt kort inte stödjer Shaders 3.0 så kommer du inte behöva tanka ned nya motorn utan du får en annan patch.
Mkt står i devblog

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240