Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Servern heter Singularity, och Sisi är vad testservern kallas för i spelarcomunityn.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

Ah, tog och testade Trinity på SISI då, ser otroligt bra ut :).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Det är det som är så trevligt med Eve - finns ingen som är "bäst" och ingen "klass" eller liknande som inte kan få stryk av någon annat.

Nämn ETT skepp som spöar en titan=)

Själv började jag på en ny karaktär härom dagen då jag tröttnat på min gamla filur, hon hade ett så fult namn, det enda som va bra va post-it lapparna. Ska sikta på amarr den här gången o leka laser i skogarna. Ska nog även sälja min gamla tant som har 30m+ sp så jag får lite kapital till den nya snyggingen=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Nämn ETT skepp som spöar en titan=)

Själv började jag på en ny karaktär härom dagen då jag tröttnat på min gamla filur, hon hade ett så fult namn, det enda som va bra va post-it lapparna. Ska sikta på amarr den här gången o leka laser i skogarna. Ska nog även sälja min gamla tant som har 30m+ sp så jag får lite kapital till den nya snyggingen=)

Nämn ett skepp som spöar en triage carrier, ett mothership en dread (och många nanoskepp med bra piloter ) allt handlar om kombinationer av skepp för det finns många skepp som inte kan dö en mot en och tänker vi så är en titan på inga vis odödlig

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbechk (och många nanoskepp med bra piloter ) [/B]

En Huginn? För att inte nämna en rad olika skepp som Nano's inte får engaga... men yea det e svårt att fånga dom, low risk idd.

Värsta e att bästa countern e inte lättillgänlig och finns bara hos minmatar som redan är lords of speed. Enda andra speed skeppet som jag gillar e sacri och den e tbh ingen renodlad nano-båt.

EDIT: Well ishtar is okay too.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

jag vill påstå att en huginn skulle ha ganska så svårt (om vi itne tänker på factionfitting) mot tex en vagabond (för att itne tala om en ishtar), han måste stanna innom 24km för att scrambla och det betyder att han ligger presis på gränsen till vagabondens (om den har en falloff rig som man brukar ha) falloff+optimal vilket kommer göra ganska ont i en huginn

men som sagt eve är ju inte ett 1v1 spel

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Ett annat bra sätt att döda vaga's är energy vampires. Utan cap - ingen mwd - ingen speedtank.

Har själv upplevt en sådan behandling och jag dog snabbt i min vaga. Visserligen så hade han en polare och jag hade troligen kunnat spela smartare, men det kan man ju alltid

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hmm, inte många skepp som har grid nog att fitta neuts och nos - sedan om man bara är lite försiktig som du säger så hinner man sticka innan man blir capless i regel.

- Bobbe, idd no easy match för en Huginn heller men de är enda skeppet som jag regelbundet har sett döda vagas, förutom de som helt enkelt blir tagna offguard när de slackar - warpar in en mega på 10km och de inte hinner reagera (brb fetching coke... . .. .. FUCK!).

EDIT: Btw, ngn som har en nice sacri setup för solo PvP? Gärna med nog med fjutt för att komma undan nasty BS, accepterar att en machariel nosar ifatt mig för sånt e livet haha men orkar inte bli kapwnd varje gång min drake/raven studsar in i en bra mega/vindicator när jag flyger ensam. Får se med torp changes sen vad man kan klistra ihop för raven setup.....

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=22827 mums Längtar som bara den!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

skaffar nytt grafikkort och ram helt i rättan tid

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Håller på att ladda hem tutrialen men har tänkt köpa det sedan. Aldrig något fel men 14 dagar gratis tid. Men vad för skills ska jag träna. Vill inte göra helt fel från början. Föredrar snabba saker och vill vara användbar i pvp.

Känns som en enda djungel när jag läser på eve forumet. Vad ska jag satsa på?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Håller på att ladda hem tutrialen men har tänkt köpa det sedan. Aldrig något fel men 14 dagar gratis tid. Men vad för skills ska jag träna. Vill inte göra helt fel från början. Föredrar snabba saker och vill vara användbar i pvp.

Känns som en enda djungel när jag läser på eve forumet. Vad ska jag satsa på?

Om du faktist tänkt spela en längre tid, börja med att fokusera på learning-skills, få upp alla till lvl4, även de avancerade

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Om du faktist tänkt spela en längre tid, börja med att fokusera på learning-skills, få upp alla till lvl4, även de avancerade

I början spelar inte learning skills så stor roll, så plocka upp de nödvändiga skillsen för att göra antingen missions eller mine'a och skrapa ihop till en cruiser. Joina ett corp (du hittar garanterat ett i recruitment channel) och be dom hjälpa dig komma igång.

Learning skills höjer dina attributes (Int, Perception, Memory, Cha, Will) och beroende på hur högt du har dessa så tränar du skills som kräver dom snabbare (t.ex. om primary e Perception och secondary e Willpower - du får hälften så mkt för willpower som percept då). Anyhow, träna alla basic skills upp till rank 4 så fort du har kommit igång lite - det e tråkigt men det e inte kul att vara ny spelare i EVE tyvärr. Om du har råd så köp nästa rank av learning skills och få dom till minst 3 (lvl 4 börjar löna sig efter 4-5 månaders training) - köp implants om du har råd men isf dö inte så håll dig borta från 0.4 space och below.

Låter kanske lite segt men kan vara en god tanke att köpa en månads gametime på t.ex. shattered crystal (US butik) och sen sälja ingame för omkring 170-200mil isk (helt lagligt om man gör det via EVE's egna 100% säkra system).

Om du vill komma igång i PvP och det e din grej så rekommenderar jag antingen Minmatar eller Gallente, deras skepp är bra och allround. Isf lägg det mesta på percept och resten i memory (drones) - vill du vara caldari kanske du bör byta memory mot willpower.

- G'luck och om du har frågor PM'a mig så får du nick etc ingame.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

snabbt och användbart i pvp skulle kunna vara en interceptor. Satsa på att träna alla "utility" skills (engineering, mechanic, electronics osv) högt så att du kan fitta t2 prylar, då har du en bra start vidare in på cruisers etc.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Gah, jag gjorde misstaget att åka till Jita tidigare ikväll. Kan knappt logga in nu. Någon som har tips på en trading-hub som är lite mindre men ändå bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Gah, jag gjorde misstaget att åka till Jita tidigare ikväll. Kan knappt logga in nu. Någon som har tips på en trading-hub som är lite mindre men ändå bra?

Logga ut i Jita är ingen bra idé.

Du kan kika runt lite in sinq laison regionen, dom har låga priser och mycket att tillgå där med.

@bobbe.. trevlig fight i R3 häromdagen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Gah, jag gjorde misstaget att åka till Jita tidigare ikväll. Kan knappt logga in nu. Någon som har tips på en trading-hub som är lite mindre men ändå bra?

Spelar du igen? Fixat mycket skillpoints eller började du precis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Spelar du igen? Fixat mycket skillpoints eller började du precis?

Började på en ny gubbe som är född 2007.10.05 och har runt 3M SP för tillfället. Spelar du fortfarande också eller?

Permalänk
Medlem

Imorrn kommer trinity! ... (ja säkert nu)

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Yep, 03.00 (svensk tid) kommer det la? Skulle komma 02.00 EVE-tid...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

vah, trodde patchen var imorn? =/

Ah well.. satte på en 5h skill så inte så mkt tid borta.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Någon som vet en snabbare mirror för trial version att ladda hem? den på deras sida är gött seg :/

Permalänk
Medlem

Bäst att köra igång en lvl5 träning idag nu eftersom trinity kommer imorrn.
De kommer nog ta närmare 2 dagar innan de går att lira igen tror jag.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Yep, kör en med 5 dagar kvar. Borde man klara sig på väl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Började på en ny gubbe som är född 2007.10.05 och har runt 3M SP för tillfället. Spelar du fortfarande också eller?

Nja inte just nu men tror jag har ungefär samma SP. Har en drake men måste fixa rätt så många skills för att fitta den okej.

Hänger du på nån IRC eller pm'a med din MSN, kanske börjar lira igen om jag har någon att lira med, hoppas du ska pvpa.

Permalänk
Medlem

hoppas man kan logga in i morgon å få sej en titt allt dom har gjort om.

Permalänk
Medlem

.. .. då blir det att köpa massa cruise.. orka.. vägrar träna cruise spec...

- Ah well... åtminstone nu gör jag skada med torps pvp.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

- Varför skulle de? De gör fortf mindre damage och kan i regel inte fitta en web utan att gimpa tank, iaf inte om de vill ha disrupt också. Megan tuffar rakt in och äter upp den... men on the flipside så e ravens 10x bättre i gangs med 30k range utan optimal/falloff + då de inte behöver fitta webs/disrupts. Men en raven utan disrupt kanske kan lyckas om megan tacklar rakt in, blir webbad och inte lyckas aligna ut i tid.

Det som kan vända det för en raven i 1vs1 mot en mega vore ECM drones kanske.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Ska bli intressant att se hur bra torpedravens klarar sig mot blastermegathrons.

För Caldaris skull hoppas jag att raven blir ett bättre pvp-skepp i framtiden men mot en blasterthron har den nog inte så stor chans efter Trinity. Tycker ändå synd om de som flyger raven, innan var den i alla fall det absolut bästa ratting-skeppet... i Trinity blir den sämre på att ratta och fortfarande ett ganska dåligt pvp-skepp.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drunken_Idiot
För Caldaris skull hoppas jag att raven blir ett bättre pvp-skepp i framtiden men mot en blasterthron har den nog inte så stor chans efter Trinity. Tycker ändå synd om de som flyger raven, innan var den i alla fall det absolut bästa ratting-skeppet... i Trinity blir den sämre på att ratta och fortfarande ett ganska dåligt pvp-skepp.

Solo ja? I gangs så kommer Raven vara ett av de bästa skeppen med sin grymma dps utan min/falloff på en bra range (30k) och det är med en rimlig tank också. Inte bara det utan raven kommer ha högre agility än något annat non-caldari BS vilket gör det ännu mer lämpat. För att inte glömma att man kan byta damage types vid behov...

- Ratters e kanske lite lessna.. men missionrunners lider inte så mkt av det, cruise e stenhårt mot cruiser och neråt.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).