Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

nån annan än jag som satsar på typhoon? någolunda snabbt skepp och med torp buffen samt drones + guns = mycket dps både pvp o pve

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Trinity var ett välkommet lyft för grafiken. Dessutom var det en hel del trevliga små saker att trixa med. Tex kan man nu separera drone fliken från overview och pinna den var som eller minimera den. Mycket smidigt. Känns som man kan trixa mycket mer med HUDen.

Trist bara att alla inställningar som upplösning, windowed/fullscreen etc nollställs Tog ju en halvtimme att få rätt på var man ska ha allt

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Woah, min fula raven har blivit en vacker svan!

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Om det är någon som har tråkigt kan ni väl posta lite screenshots nu efter patchen för oss som inte spelar längre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Woah, min fula raven har blivit en vacker svan!

Äh, Raven har alltid varit sexig Ser bad-ass och elak ut.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Solo ja? I gangs så kommer Raven vara ett av de bästa skeppen med sin grymma dps utan min/falloff på en bra range (30k) och det är med en rimlig tank också. Inte bara det utan raven kommer ha högre agility än något annat non-caldari BS vilket gör det ännu mer lämpat. För att inte glömma att man kan byta damage types vid behov...

- Ratters e kanske lite lessna.. men missionrunners lider inte så mkt av det, cruise e stenhårt mot cruiser och neråt.

I hear that. Önskar att jag kunde köra en Raven när jag farmar missions men nu kan jag inte det så då får jag skylla mig själv.

Självklart menade jag 1 on 1, i fleet spelar det nästan ingen roll vilket skepp möter eller har.

Jag har gått och blivit kär i Kronos men jag måste medge att även Golem är cp-bra.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem

Tror jag sett den största patch tabben någonsin i mitt liv... snacka om att den är sjuk...

Jag rekommenderar alla XP användare att läsa denna före ni startar om datorn idag... Annars lär ni inte ha så kul..

http://www.eve-online.com/news/newsOfEve.asp?newsID=500

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

japp jävligt klantigt, jag råkade ut för detta när datorn krashade 5min efter att patchen hade lagts in o eve startats up igen... inget svårt att fixa när man vart med om liknande förr men endå

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk

Smart av mig att logga ut i Jita innan patchen. Går inte att logga in nu =/

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tror jag sett den största patch tabben någonsin i mitt liv... snacka om att den är sjuk...

Jag rekommenderar alla XP användare att läsa denna före ni startar om datorn idag... Annars lär ni inte ha så kul..

http://www.eve-online.com/news/newsOfEve.asp?newsID=500

Yea inkompetent av CCP, även om det är ett enkelt misstag så tycker man att de borde ha testat ordentligt innan de släppte patchen. Aja, de lär inte göra samma misstag igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Smart av mig att logga ut i Jita innan patchen. Går inte att logga in nu =/

- Och du lär inte göra samma misstag heller. Logga aldrig, inte ens om du brinner inne - ut i Jita.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Drömmen är att CCP begränsar antalet sellorders som är möjligt i en station. Det skulle tvinga bort folk från jita 4-4 när de ska sälja varor.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jita 4.4 är inte roligt att åka till.

Rolig notis; 41690 inloggade samtidigt idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Drömmen är att CCP begränsar antalet sellorders som är möjligt i en station. Det skulle tvinga bort folk från jita 4-4 när de ska sälja varor.

Det där skulle vara rätt så förödande för den annars underbara marknaden i Eve-
Nu vet jag visserligen inte hur du skulle begränsa den, men om det skulle vara alldeles för få så skulle större corps/allianser kunna kontrollera marknaden i Jita till en sådär 100%.

Men ja... spännande tanke ändå.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Vet någon om det går att söka efter characters eller corps utanför spelet (jag har inget aktivt account)? Funderar på att börja spela igen men vill kolla om någon av dem som jag körde med förut fortfarande spelar.

Vad kör ni i för corps för den delen?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Jupps, har gjort...tänkte vänta till jag hade ordinarie datorn igång igen, men kunde inte låta bli.

Går mkt bättre nu än senast jag spelade. Måste ha missat några viktiga missions då för nu har jag redan hunnit med att få 2 nya skepp och 900k på några timmar!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Det där skulle vara rätt så förödande för den annars underbara marknaden i Eve-
Nu vet jag visserligen inte hur du skulle begränsa den, men om det skulle vara alldeles för få så skulle större corps/allianser kunna kontrollera marknaden i Jita till en sådär 100%.

Men ja... spännande tanke ändå.

En station kan ju inte ha obegränsade lagerutrymmen, så en begränsning på volymen av det som finns till salu vore korrekt, men det kanske är enklare med begränsning av antalet säljorders. Om din order får den totala volymen att överstiga gränsen när du ska lägga ut något på marknaden så ska du få meddelande i stil med

"Your sellorder cant be processed as it requires 244.000 m3 available space in the broker warehouse, currently only 146.343 m3 is available.
Please come back later or try another station."

Det enda som är bra med ett av lag oåtkomligt Jita är att jag kan sälja varor till 10-15% högre pris i Niyabainen

Tyvärr måste jag själv till Jita emellanåt då andra envisas med att enbart sälja i Jita 4-4 till 0.01 isk lägre pris än konkurrenterna istället för att lägga ut varorna i en lätttillgänglig station.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag säljer enbart i systemet jag gör missions i, samt enbart saker som har ett pris på marknaden för >= 250k, slipper jag skeppa iväg tonvis med skit till Jita och lagga sönder, allt som säljer för för små summor eller inte verkar finnas nått sug av i regionen skickas till reprocessing och byggs om till missiler

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Låt folk handla och lagga i Jita, det stället har sällan de bästa priserna men eftersom det är en handels hub så är det bekvämt att åka dit för vad det än är så kan man få det sålt där.

- Just nu e jag lite less, patchern corrupta mitt eve, ngt problem med dx9.stuff filen som inte ville installerats. Tankade hem hela premium igen och intsallerar om... segt minst sagt. Tydligen inte bara jag som har haft problem så hoppas att detta bara e en tillfällig svacka för CCP, boot.ini var juh inte särskilt smidig den heller precis.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Låt folk handla och lagga i Jita, det stället har sällan de bästa priserna men eftersom det är en handels hub så är det bekvämt att åka dit för vad det än är så kan man få det sålt där.

- Just nu e jag lite less, patchern corrupta mitt eve, ngt problem med dx9.stuff filen som inte ville installerats. Tankade hem hela premium igen och intsallerar om... segt minst sagt. Tydligen inte bara jag som har haft problem så hoppas att detta bara e en tillfällig svacka för CCP, boot.ini var juh inte särskilt smidig den heller precis.

Skumt, tycker ofta man hör om folk som har problem vid patchar. Själv har jag aldrig haft ett enda problem öht (knackar på skallen)

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
En station kan ju inte ha obegränsade lagerutrymmen, så en begränsning på volymen av det som finns till salu vore korrekt, men det kanske är enklare med begränsning av antalet säljorders. Om din order får den totala volymen att överstiga gränsen när du ska lägga ut något på marknaden så ska du få meddelande i stil med

"Your sellorder cant be processed as it requires 244.000 m3 available space in the broker warehouse, currently only 146.343 m3 is available.
Please come back later or try another station."

Spännande idé!
Fick ett uppslag till en ny typ av karriär i eve, typ mäklare.
Säg att det finns totalt X antal m2 i en station som ursprungligen ägs av något npc-företag. Dessa ska kunna vara köpbart av spelare som sedan kan bedriva samma typ av uthyrningsverksamhet som npc:erna gör idag.

Man skulle även kunna dela upp "ytorna" i olika sorters lokaler; kontor, lager och försäljning, alla med olika för- och nackdelar.

Vill man kunna ha fler sell-orders, köp en större butikslokal
Vill man kunna ha större volymer, köp ett större lager
Kontoren skulle vara som idag, fast med olika tillägg man kan köpa till där det behövs och endast ha ett "rekryteringskontor" där man annars ej har någon verksamhet.

Detta borde i sin helhet leda till lite mer dynamik. De som utnyttjar en station mycket får betala mer, de som bara vill ha ett kontor betalar betydligt mindre.

Nåja, nog med tidsfördriveri på jobbet nu.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Har börjar testa lite EVE nu, kör på trail kontot. Det verkar skojj måste jag säga! Men väldigt brant inlärningskurva, åsse tycker jag det är lite knepiga kontroller för att styra skeppet själv så att säga. Men man kanske vänjer sig.

Om det är nån som vill hjälpa mig komma igång så vore det snällt. Då kanske jag till och med droppar från WoW.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Hoppa in i kanalen Fatsun, där finns det trevligt folk.
Kanalen är för corpet Fatal Solution.

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem

Sitter fast på första uppdraget i "cash flow for capsuleers" serien. Det är typ skittidigt men jag fattar inte vart jag ska hitta piraterna. Flyger runt i asteroidbältet i det systemet det står att de ska vara men hittar inga att skjuta på.

Edit: Skitsamma det var jag som var dum i huvvet bara.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Måste vara nytt mission. Antar det är för lvl1, det var längesen man gjorde lvl1 missions
För min del är det bara lvl4 missions som går

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag la av med eve för ett tag sen och provade nya grafikmotorn med en trial för en vecka sen ungefär, blev inte så värst imponerad, även med allt maxat. Sen är det ju svårt att PVPa med maxad grafik har jag hört, blir allt för krävande då. Någon som provat att fleetbattla med maxad grafik? Med kanske ett 8800GT/S, 2gb+ ram och en C2D 3ghz motsv?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte testat fleet än men tbh tror inte fleet kan bli mkt värre än va det är redan. Laggar iaf inte med 10-15pers i rymden.

- Jag kör iofs utan HDR och shadows, gillar inte hur de ser ut. Grafiken är en klar förbättring men inget wow ne.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Själv kör jag utan nya grafiken, av den anledning att jag kör 2-3 konton och min dator tycker inte om den extra datorkraften som behövs för att hålla spelet flytande vid fler konton... men det är inget jag saknar heller..eve är snyggt ändå imo

God jul!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Inte testat fleet än men tbh tror inte fleet kan bli mkt värre än va det är redan. Laggar iaf inte med 10-15pers i rymden.

- Jag kör iofs utan HDR och shadows, gillar inte hur de ser ut. Grafiken är en klar förbättring men inget wow ne.

påstår du att wow är snyggt eller missförstår jag dig?

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbechk
påstår du att wow är snyggt eller missförstår jag dig?

Jag läste "wow" som, i t.ex. "wow, häftigt, uppseendeväckande etc". Vilket jag kan hålla med om.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Indeed rätt tolkat av nightcrawl, fast tycker för övrigt att WoW har skön grafik som ser snygg ut på även low end systems. Fortf. snyggaste mmo't imo....

- Guff, var har alla factionspawns tagit vägen?

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).