Framtidens bredband till allmännyttan i GBG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

Du hittar detta på fakturan. Jag fick logga in på bostadsbolagets hemsida å kolla på min faktura i ett PDF dokument

EDIT: står under "Objekt" på min faktura/hyres avi. Vet inte om de kanske är annorlunda för andra bostadsbolag (?)

Tackar, hittade på fakturan ett nummer under Objekt så skrev in det och det gick att beställa utan problem.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

Det är ju helt underbart!
Har fått hem papper från bahnhof idag som säger att jag kommer att få igång min lina inom 7 dagar.
Men jag tvekar på det med tanke på att det står att mitt nät skall sättas i drift den 11/10 på iTUX sida.
Men man kan ju alltid hoppas.Vad tror ni om detta?

Fått igång din lina ännu? Eller är det 11 som gäller fortfarande?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Fått igång din lina ännu? Eller är det 11 som gäller fortfarande?

de känns som de e den 11 pluggar in kablarna å testar varje dag efter jobbet, men ännu ingen lycka... Postar här så fort de e fart på grejerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

de känns som de e den 11 pluggar in kablarna å testar varje dag efter jobbet, men ännu ingen lycka... Postar här så fort de e fart på grejerna!

Okej. Vore ju utmärkt om det började funka innan det datumet men sådan tur har man väl inte

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk

Hur lång tid tog det för er att få tillgång till internet efter att de hade dragit in linan till lägenheten? Dom ska göra det inom nån vecka eller två här och jag funderar på att säga upp mitt comhem-abonemang. Tror det är 3 månaders uppsägning så rimligtvis borde internetet vara igång vid det laget. Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Hur lång tid tog det för er att få tillgång till internet efter att de hade dragit in linan till lägenheten? Dom ska göra det inom nån vecka eller två här och jag funderar på att säga upp mitt comhem-abonemang. Tror det är 3 månaders uppsägning så rimligtvis borde internetet vara igång vid det laget. Eller?

Sammanträffande
Ska ringa till comhem om en stund och säga upp.
Just nu sitter jag i kö till bahnhof, ska se om man kan få testa på och se hur de är innan man binder sig.

Edit: Hm.. Bahnhof va inte lika sammarbetsvilliga som comhem, fick testa på comhems bredband i två veckor för att se om jag ville binda mig.
Men icke på Bahnhof :/ Skulle ju inte vara kul om jag skulle få sämre ping i t ex APB än vad jag har nu

Permalänk

Ringde och sa upp mitt comhem-abonemang. Tyvärr så var det 3 kalendermånader så jag måste tyvärr betala året ut. Men men, det blir väl bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Ringde och sa upp mitt comhem-abonemang. Tyvärr så var det 3 kalendermånader så jag måste tyvärr betala året ut. Men men, det blir väl bra...

Hoppas de går fortare för dig än för mig då. Det var ungefär 1år sedan dom satte in fiberkonvertern i min hall...
Grannen ringde då å sa upp sitt abonnemang hos Comhem, det fick hon ångra.

Permalänk
Skrivet av Rallie:

Hoppas de går fortare för dig än för mig då. Det var ungefär 1år sedan dom satte in fiberkonvertern i min hall...
Grannen ringde då å sa upp sitt abonnemang hos Comhem, det fick hon ångra.

Vilka e dom? Framtidensbredband?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Rallie:

Har du kollat på http://www.framtidensbredband.se/ om du kan beställa? Där står det att jag beräknas vara ansluten den 28:e oktober. Hur som helst, har jag inte fått bredband via stadsnätet i slutet av december så får jag väl ringa comhem och säga att jag vill fortsätta ha dem ett tag till. Svårare än så är det ju inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Har du kollat på http://www.framtidensbredband.se/ om du kan beställa? Där står det att jag beräknas vara ansluten den 28:e oktober. Hur som helst, har jag inte fått bredband via stadsnätet i slutet av december så får jag väl ringa comhem och säga att jag vill fortsätta ha dem ett tag till. Svårare än så är det ju inte...

det står att jag blir inkopplad 11 oktober, har beställt och fått papper så de e bara å vänta tills iTUX är sugna på att dra igång skiten.
När jag fick konvertern i hallen fanns inte ens sidan för framtidensbredband, så de va lite svårt för mig att kolla datum då, men när jag pratade med dom via telefon så sa dom att det troligen skulle sättas i drift i början av 2011... Verkar som dom har haft en del problem.
Bara å hålla tummarna för att datumen som står på sidan nu stämmer, mitt har redan blivit ändrat en gång från 15/8 till 11/10

Permalänk

Någon som kollat upp om man slipper uppsägningstiden på sitt cable-internet om man väljer Comhem via Fibern? Vad jag kunde se på http://www.framtidensbredband.se/ så va Comhem det enda som levererade 100/100 utan bindningstid på 1 år eller mer. Då kan man ju säga upp det senare och välja en annan operatör när man väl är inkopplad om man inte vill fortsätta med Comhem.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Är det någon med detta som lyckas abonnera någonstans? (TV, bredband, eller Telefon, vilken operatör som helst?)

Tror inte skiten är igång ännu...? Trots vad mitt bostadsbolag hävdar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mercy1:

Är det någon med detta som lyckas abonnera någonstans? (TV, bredband, eller Telefon, vilken operatör som helst?)

Tror inte skiten är igång ännu...? Trots vad mitt bostadsbolag hävdar...

Jag har fått brev och login mm från bahnhof, så jag kan logga in å se vad jag beställt osv. på deras sida.
Men än så länge är inget i drift, som jag skrivit tidigare så står det på iTUX sida att det är 11 oktober som är datumet som gäller för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

Jag har fått brev och login mm från bahnhof, så jag kan logga in å se vad jag beställt osv. på deras sida.
Men än så länge är inget i drift, som jag skrivit tidigare så står det på iTUX sida att det är 11 oktober som är datumet som gäller för mig.

Ok, misstänkte nått åt detta hållet.

Permalänk
Medlem

Mindre en 1v kvar, tror ni det kommer fungera smärtfritt från start?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Det har betydelse för framtiden. En tp-kabel har ju mycket större begränsningar en fiber.

Nja, är kabeln bara kort så går det köra 10 Gbit även på TP-kabel och det lär nog räcka länge länge än.... Fiber är bra då det kan vara snabbt även över lite längre sträckor, men på korta sträckor så finns det inte lika många fördelar för fiber.

Permalänk
Skrivet av ClowneN:

Mindre en 1v kvar, tror ni det kommer fungera smärtfritt från start?

Vi får väl se.

Dom ska dra in fibern hos mig idag, så jag hoppas att jag kan byta så fort som möjligt. När drog dom in kablarna i din lägenhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Vi får väl se.

Dom ska dra in fibern hos mig idag, så jag hoppas att jag kan byta så fort som möjligt. När drog dom in kablarna i din lägenhet?

Tror det var i början av sommaren.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

Nja, är kabeln bara kort så går det köra 10 Gbit även på TP-kabel och det lär nog räcka länge länge än.... Fiber är bra då det kan vara snabbt även över lite längre sträckor, men på korta sträckor så finns det inte lika många fördelar för fiber.

Jag tror också att man kommer långt på 10 Gbit men det går ju inte att komma ifrån att en fiber, vare sig det är SMF eller MMF har mindre begränsningar än än TP-kabel.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Jag testade idag att stoppa in kabeln och jag blev "redirected" till itux sida för att beställa.
Så det verkar funka för oss i Västra Göteborg som har den 11 oktober som beräknat datum.
Ringde bredband2 då det är dom jag beställt från och kommer antagligen att få det idag, känns "gött" som vi säger i Götet

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nedfryst:

Jag testade idag att stoppa in kabeln och jag blev "redirected" till itux sida för att beställa.
Så det verkar funka för oss i Västra Göteborg som har den 11 oktober som beräknat datum.
Ringde bredband2 då det är dom jag beställt från och kommer antagligen att få det idag, känns "gött" som vi säger i Götet

Står 11 oktober för mig med, men inget liv i linan...
Har du fått det att funka eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

Står 11 oktober för mig med, men inget liv i linan...
Har du fått det att funka eller?

Nej, för bredband2 sa att dom inte kan tidigarelägga det för itux har lagt 11 oktober som aktivering, bollen ligger hos dom.
Men att ringa itux är som att skjuta sig i huvudet, man lämnar namn osv så ringer dom upp efter 3 arbetsdagar, det är service det ha ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nedfryst:

Nej, för bredband2 sa att dom inte kan tidigarelägga det för itux har lagt 11 oktober som aktivering, bollen ligger hos dom.
Men att ringa itux är som att skjuta sig i huvudet, man lämnar namn osv så ringer dom upp efter 3 arbetsdagar, det är service det ha ha.

Skickades från m.sweclockers.com

haha okej, då kan man likaväl vänta tills på tisdag å se om de drar igång då.... *håller tummarna*

Permalänk

Vad har ni beställt för uppkoppling? Posta gärna vilken hastighet och ping ni får på bredbandskollen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nätet kickar igång för dom flesta på tisdag den 11. Själv beställde jag Bahnhof 100/100 och jag hoppas innerligt att jag inte blir besviken. Har i och för sig ComHem nu och dom är K A T A S T R O F och jag önskar inte ens min värsta fiende att ha dom som leverantör.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Nätet kickar igång för dom flesta på tisdag den 11. Själv beställde jag Bahnhof 100/100 och jag hoppas innerligt att jag inte blir besviken. Har i och för sig ComHem nu och dom är K A T A S T R O F och jag önskar inte ens min värsta fiende att ha dom som leverantör.

har comhem 100/10 nu, men dom brukar leverera ungefär 20/9 dom gångerna de funkar.
Har även jag beställt bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Tror ni nätet kickar igång direkt den 11 eller tror ni det blir senare på morgonen?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Skrivet av ClowneN:

Tror ni nätet kickar igång direkt den 11 eller tror ni det blir senare på morgonen?

Det lär ju ske per automatik, så det känns ju ändå ganska sannolikt att du kan surfa kring midnatt. Comhem (som äger itux) kickade igång mina uppgraderingar kring midnatt vill jag minnas.