Telia tar iPhone till Sverige

Permalänk
Melding Plague

Telia tar iPhone till Sverige

Mobiltelefonen iPhone från Apple har varit mycket omtalad sedan den för första gången visades upp i januari 2007. Inom kort ryktas det om att den andra generationen skall lanseras och nyheter sägs bland annat vara stöd för 3G och eventuellt GPS. Telia har idag officiellt gått ut med uppgifter att de kommer börja sälja Apple iPhone i bland annat Sverige.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Moderator

Trevligt, trevligt. Har undrat hur länge det skulle dröja.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

vaaarför just felia, varför..iofs trevligt att den kommer men inte med felias dyra skitabb:(

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen de inte kör telia enbart som operatör. Skulle inte vara fel med en iphone men att ha telia som operatör är däremot det, extremt fel dessutom. Det skulle ju förstöra allt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Telia? Fan... jag lägger min spontana spekulation på två års abonemang och 300-400 spänn i månaden med flat rate.

Ska bli kul att se hur nära jag kom med den gissningen när luren är ute på svensk mark. Köp blir det dock inte för mig.

Permalänk
Medlem

Haha, vilken givande intervju på IDG. Mycket matnyttig.

Telias pressavdelining får gärna vänta lite med uttalanden tills de faktiskt har någon information att komma med.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Äntligen.

För övrigt lär det drälla av sidor framöver som låser upp din Iphone för en blygsam kostnad. Dock m åste man ju täkna det förbannade avtalet, men man borde väl kunna köpa den löst utan abbonemang?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Har lekt med en iPhone hela helgen, den är enormt rolig att surfa med o leka allmänt och menysystemet är överlägset ALLA på marknaden men det är trots detta något som gör att jag tvekar, kan det vara innehållsmässigt?

Vet ej, det blir iaf ingen iPhone för min del...lite för mkt pengar för ett nytt menysystem.

Vad gäller Telia eller inte, har ingen betydelse (om än ideologiskt) huruvida det är Telia eller någon annan operatör.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Sämst! Har redan iPhone 16GB olåst å på svenska, kör Comviq. Om man letar lite så hittar man. Köpte min på iPhone Café i stockholm. Helt ny självklart.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om telia men jag har då aldrig haft problem med deras mobilabonnemang. Har de fortfarande bäst täckning? Deras studentpriser krossar de flesta abonnemang.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Grymt, kanske blir en iPhone till hösten då!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
Sämst! Har redan iPhone 16GB olåst å på svenska, kör Comviq. Om man letar lite så hittar man. Köpte min på iPhone Café i stockholm. Helt ny självklart.

Hur mycket fick du ge för den?

Permalänk
Medlem

Skitsamma vilken operatör det blir egentligen, även om jag faktiskt litar mer på Telia. Men är 3G och ev. GPS enda nyheten? Kommer nya iPhonen ha samma utseende t. ex?

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem

Trevligt med Iphone, tror inte det blir en sån för mig dock men skoj att den kommer till Sverige.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b4sTerd!
Skitsamma vilken operatör det blir egentligen, även om jag faktiskt litar mer på Telia. Men är 3G och ev. GPS enda nyheten? Kommer nya iPhonen ha samma utseende t. ex?

Vad jag har läst mig till, så tror jag IPhoneinfo.se visade några bilder på den. Lite tunnare å hel svart. Men det var bara rykten då.
Vi får se vad som händer

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Hur är det med en upplåst Iphone utan officiellt abonnemang? Finns det några funktioner som inte funkar som de ska?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Jag kör LG KU990... större skärm = mer porr...

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stackarsjack
Jag kör LG KU990... större skärm = mer porr...

har också en LG KU990 , men jag vill dock minnas att det är 3" skärm på den , och om jag inte minns fel så är det 3,5 på iphone.
Mer porr , tror det hanldar om utrymme , inte skärn

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deawin
har också en LG KU990 , men jag vill dock minnas att det är 3" skärm på den , och om jag inte minns fel så är det 3,5 på iphone.
Mer porr , tror det hanldar om utrymme , inte skärn

Iphone har 2,8" skärm..

Jag tror du tänker på ipod touch http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=220081

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stackarsjack
Iphone har 2,8" skärm..

Jag tror du tänker på ipod touch http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=220081

iPod Touch är ju i princip en iPhone utan telefondelen, dom har lika stora skärmar.
http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stackarsjack
Iphone har 2,8" skärm..

Jag tror du tänker på ipod touch http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=220081

Nepp Iphone har 3,5"
Iphone och Ipod touch har exakt samma touchskärm om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orp
Hur mycket fick du ge för den?

Kostade 6999, men ja småprutade lite så ja fick den för 6666. Ja vet att man kan få den ännu billigare om man kollar lite på blocket men tyvärr så e ja sån, ja vill ha mina saker splitternya direkt från affären. iPhone Café e iof. inte va man kallar en riktig affär som onoff, de e egenföretagare.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig?

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan köpa den löst

Permalänk
Medlem

det var tur att det blev telia ändå. Enda bolaget med vettig täckning.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Har kört telia på min iPhone fram tills nu, så det passar bra.
Undrar nu vad det blir för deal på den...

Visa signatur

Moderkort: Asus x570 Crosshair VIII extreme
Grafikkort: Aorus 3090 WB
Processor: Rysen 5950X
Minne: 128 GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 C16

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
Vem bryr sig?

Jag.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Att telia får den är förjävligt!

Tack gode Gud för jailbreak och lite flygplan till usa

Permalänk
Medlem

Den kommer enligt uppgift inte sälja lika bra för att den inte har 3G men den kommer nog ha 3G

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Den kommer enligt uppgift inte sälja lika bra för att den inte har 3G men den kommer nog ha 3G

det var väl snarare att den inte SÄLJER lika bra för att den inte har 3g, men den som kommer att säljas i Sverige har förmodligen 3g...