Permalänk

Inte alls impad av detta. Lådan ser rent ut sagt förjävlig ut. Med undantag för målningen då
Du kunde ha förbättrat detta projekt så grymt mycket. Och då hade du kanske kanske kanske fått en 10a.
Men så som det ser ut idag är det långt ifrån det betyget.
Det märks att ålders snittet har dragits ner en aning, med tanke på att alla sätter 10or bara för att det är något som imponerar dem.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Shysst idé, har också funderat på nåt sånt.. Snygg målning, det höjde upp en del.
Men ack... Solen har ju sina fläckor, ditt bygge ser fan ut, om det inte vorre för målningen. Ett hett tips är att köpa ett htpc-chassi, eller desktopchassi.. Sen om du vill kan du måla mariogubbar på den så. Då skulle nog även de där drygsura nördarna här också gett dig tior.

Har ingen vidare koll mjukvarumässigt, men det ser prydligt ut enligt dina screenshots.

Här är mitt betyg:
mjukvara: 10+
Dekorationen: 9,0+
avsaknad av tbord å mus: 10+
Själva lådbygget: -23

Totalt: 7.0

Permalänk
Medlem

Tack för feedbacken! Ni som klagar på lådbygget, vad skulle ni gjort annorlunda? Ni har rät i att det jag satsade på var i första hand mjukvaran (att allt skulel funka) och i andra hand att det skulel se bra ut frammifrån, kanterna där bak osv stör mig inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tukotih
HELT SJUUKT
Du skulle ju kunna massproducera sånna här o tjäna $$$

Men du får nog bli lite snabbare i fingrarna (2 Veckor e liiiite för mkt )

Skulle jag ha all mjukvara tillgänglig och göra ett liknande bygge idag så skulle det ta 2-3 dagar på sin höjd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
jag va impad över menyerna o så men lådan vet jag inte om jag ger mycke för .

Nån som har ett gammalt Ninteno 8bit som INTE fungerar (som är villig att skänka endast burken. Inga tillbehör å så) då ska jag göra en burk som är till duga har en hel del iderer. det jag oroar mig mest över är väl att den kan landa kring 3-4000:- i slutändan.

Glömde nämna det, men en del av utmaningen car att hela bygget skulel vara gratis (förutom handkontrollerna då). Färgerna jag använde var färger vi hade hemma och jag blandade t.ex. den gröna färgen själv. Träet jag byggde lådan av fick jag gratis ur fyndlådan i K-rauta. Datordelarna var som sagt saker som bara legat och skräpat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
bra jobbat men lite haffsigt utfört vissa platser. ser att du med valde grönfärgen. men känner mig lite rippad på linjerna över burken, varför valde du min variant där? bra jobbat, nu vet du pillet med inställningar, men helt klart värt det! lite stor burk dock. fått ordning på sparningarna ?

Oj, haha, får nog förklara mig här Jag målade burken svart först, men den färgen var förstörd typ så den bubblade och torkade inte och blev sliskig bara. Så jag skrapade av den färgen och tänkte måla burken gul, men insåg snabbt att färgen inte skulle räcka (och gult är dessutom för skrikigt) så blandade ut den med blå till grön.

Angående linjerna, både min gröna och bruna färg tog slut så jag målade linjerna i första hand för att färgen skulle räcka. Blev riktigt nöjd med dem dock. Och ja, jag har fått sparningarna att fungera ^^ Tack föresten, bygget hade inte blivit av om du itne hade postat dina bilder Började samam kväll som jag såg ditt galleri ^^

Permalänk
Medlem

Vad häftigt! 10p. Teodor Pramer?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Riktigt najs jäkla bygge altså! Blir aldeles nostalgisk ; )
Du skulle inte kunna lägga upp en image på bara själva OS-skalet utan spelen på någon torrent eller så? Hade ju varit löjligt kul att få igång en sådan dator hemma = )
Bra jobbat!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

finns ju en trial på maximus arcades hemsida.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Riktigt najs jäkla bygge altså! Blir aldeles nostalgisk ; )
Du skulle inte kunna lägga upp en image på bara själva OS-skalet utan spelen på någon torrent eller så? Hade ju varit löjligt kul att få igång en sådan dator hemma = )
Bra jobbat!

Det kan jag nog göra, så slipper du kanske nybörjarfelen man lätt gör Kanske ordnar det sent ikväll eller imorgon, skrivar så klart här isf.

Fick inte ordning på torrenten, kan inte med sånt där...

Permalänk

Sonic (L)

Permalänk
Medlem

Riktigt najs låda med snygga motiv =). Men nått jag undrar är har du betalt för Maxiums Arcade? För jag har en dator som jag skulle vilja använda som emu låda, men jag har bara studie bidraget att leva på så att köpa Maximus arcade är inget alternativ.

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk

Nice.. syftar främst på den tid du lagt ner på mjukvaran osv

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

snyggt jobbat!

vart har du fått tag på all mjukvara, du har inte lust å dela med dig av några länkar, kanske tom delar av din config?

Visa signatur

E8500 @ 3.8Ghz 1.23V | 4gig Corsair 8500 @ 5-5-5-15 1066 | GTX260 | Corsair F60 | Antec 1200 low | Thermalright ultra 120-extreme | 550w Corsair

Permalänk
Medlem

underbart! 10p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mippz
snyggt jobbat!

vart har du fått tag på all mjukvara, du har inte lust å dela med dig av några länkar, kanske tom delar av din config?

Permalänk
Medlem

fett nice!
1. Vad har du för handkontroller?
2. Är det möjligt att ha "skinnet", (antar att maximus arcade är programmet? ) även fast man har xp inlagd?
du kanske bara har gjort att den bootar MA direkt?

anledningen att ja frågar är att jag skulle själv vilja ha ditt skin och programmet i min htpc
skulle va asschyst om du hjälpte mig lite på traven

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Ful men riktigt dekorativt "chassi", solklar 10p för konceptet och din config.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Ni som ger 10p, gav ni 15p på zsimpey's bygge eller? (inte illa ment mot TS)

Permalänk

Gillar inte lådan och frågar samma sak som Applet.

Men riktigt fina målningar och bra initiativ ändå!

Permalänk
Medlem

Nice 10p, btw, vad behöver jag mer än maximus arcade? får error när jag startar programmet och den säger att jag måste sätta vägar för romsen.. men ajg hittar inga roms? är ngt ngt jag laddar ner och lägger i en separat mapp? blir inte klokare av att läsa guiden på deras sida då den inte förklarar så mkt på den biten jag vill veta och i forumet hittar jag inget vettigt hllr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frallam
Nice 10p, btw, vad behöver jag mer än maximus arcade? får error när jag startar programmet och den säger att jag måste sätta vägar för romsen.. men ajg hittar inga roms? är ngt ngt jag laddar ner och lägger i en separat mapp? blir inte klokare av att läsa guiden på deras sida då den inte förklarar så mkt på den biten jag vill veta och i forumet hittar jag inget vettigt hllr.

Har byggt likadan, inte orkat ladda upp bilder än.
Du får fixa en separat emulator, vi säger typ SNES nu. Går in i MA och väljer själva exe-filen som executable sen väljer mappen där alla spelen är i (roms). (kanske inte förstår vad jag menar men när du väl är inne i programmet så äre väldigt enkelt)

Permalänk
Medlem

Bra mjukvarujobb, men bygget ser riktigt sunkigt ut.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Tack för ALL feedback, alltid skönt att få höra att folk tycker till om något man gjort (även om det är negativt ibland), men skulle fortfarande vilja veta vad det är som stör vissa av er på lådan. Insidan eller utsidan eller vad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mippz
snyggt jobbat!
vart har du fått tag på all mjukvara, du har inte lust å dela med dig av några länkar, kanske tom delar av din config?

Inga problem

http://www.maximusarcade.com/
http://www.emulator-zone.com/
http://www.atariage.com/
http://www.maximusarcade.com/phpBB2/viewtopic.php?t=506 (Få MA att starta istället för explorer och göm explorer)

Vad menar du med delar av min config?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
fett nice!
1. Vad har du för handkontroller?
2. Är det möjligt att ha "skinnet", (antar att maximus arcade är programmet? ) även fast man har xp inlagd?
du kanske bara har gjort att den bootar MA direkt?

anledningen att ja frågar är att jag skulle själv vilja ha ditt skin och programmet i min htpc
skulle va asschyst om du hjälpte mig lite på traven

1. http://www.dustinhome.se/pd_5010075320.aspx
Den är riktigt bra tycker jag (med tanke på priset), det ända som stör mig är avsaknaden av en start och select-knapp. Iställer har den 6 st sånna R och L knappar, fyra på utsidan och två på undersidan (som z knappen på N64, så det är utmärkt)

2. Ja, jag har XP kvar, och om jag kopplar in ett tangentbord och trycker på ctrl+q så avslutas MA och explorer startar, ifall man nu skulle vilja göra ändringar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NePpo
Riktigt najs låda med snygga motiv =). Men nått jag undrar är har du betalt för Maxiums Arcade? För jag har en dator som jag skulle vilja använda som emu låda, men jag har bara studie bidraget att leva på så att köpa Maximus arcade är inget alternativ.

Vi sitter i samam båt, jag har med bara studiebidrag. Och vi kan säga som så att jag tänkte likadant.

Permalänk
Medlem

Hm, du bör nog ta bort några av länkarna om du inte vill att tråden ska låsas, då roms inte är tillåtet. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Hm, du bör nog ta bort några av länkarna om du inte vill att tråden ska låsas, då roms inte är tillåtet. =/

Sagt och gjort... trodde inte de skulle vara olagliga då det överallt på sidan står att man måste äga originalen för att få spela. Men för säkerhets skull så... tack för heads uppen

Permalänk
Medlem

Hmmm...?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av decee
Antar att du vet att både Maximus Arcade samt spelen är illegala att sprida vidare...

Men killen sprider ju inte vidare MA? Du kan ladda ner en trial som fungerar i 30 dagar helt gratis på hemsidan. För 25 dollar får du en licensnyckel och kan då aktivera din version utan att behöva göra en nyinstallation och ställa in allt igen. Eller påpekar du bara det helt uppenbara som "godis är gott", "vapen är farliga" eller "luften är fri"?

Nåja över till bedömnignen...
Det har påpekats att någon snickare är du inte. Där måste jag hålla med.
Det är inte jag heller. Jag har själv ett liknande projekt på gång och vet att det sällan blir bra när man bygger datorer i trälådor. Själva PC bygget är inte fantastisk eller speciellt svårt på något sätt så där blir det inte så höga poäng.. Själv har jag byggt in mitt system i en trälåda från Ikea. Jag behövde en större låda för mitt system har fungerande myntinkast för 5'or och 10'or. Om du har bytt ut bilden på SNES'en i MA själv så får du lite respect från mig. Jag har själv också gjort det. Jag menar vi skandinaver känner ju knapt igen ett amerikanskt SNES när vi ser en på bild. Har du dolt windows helt? Muspekaren också? I så fall blir det plusspoäng. Kontrollerna såg smidiga ut för konsollerna men för Mame-spelen vill jag ha riktiga arkadkontroller. Jag köpte en X-Arcade Tankstick. (www.x-arcade.com) Den kan jag varmt rekomendera men kanske inget man köper med studiemedlen?
När jag får tillåtelse av min fästmö ska jag bygga ett riktigt kabinett med en 21" CRT i och Tanksticken fastmonterad..

Det där med att du bara hör ljudet på filmen har med hur du kodat filmen att göra. Man får testa och testa och testa..... Ibland kan det också hjälpa att bara installera ett codecpak t.ex. CCCP (Combined Community Codec Pack).
Lycka till.

-P373R

Permalänk
Medlem

Re: Hmmm...?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P373R
Men killen sprider ju inte vidare MA? Du kan ladda ner en trial som fungerar i 30 dagar helt gratis på hemsidan. För 25 dollar får du en licensnyckel och kan då aktivera din version utan att behöva göra en nyinstallation och ställa in allt igen. Eller påpekar du bara det helt uppenbara som "godis är gott", "vapen är farliga" eller "luften är fri"?

Läs hela tråden först, och främst vad jag svarade på. Att fråga om han kan "packa ihop det" och lägga det på piratebay är inte att be honom att skicka en länk till trial-versionen. Skrev inte vid ett enda tillfälle att trådstartaren spred vidare det, det jag påpekade var att MrMadMax bad honom att packa ihop program + spel och göra det tillgängligt för alla vilket inte är som att ladda ner en trial.

Jag är iaf glad att du slutligen upptäckt att "godis är gott" "vapen är farliga" och "luften är fri", även ifall inte ens detta påstående är till 100% korrekt. Men det hör inte till detta forum att diskutera så det släpper jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
så nice..kan du inte packa ihop det och lägga det på piratebay (a)..Länge viljat ha något sånt..Men har inte kunskapen till det..
[/B]

Permalänk
Medlem

Re: Hmmm...?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P373R
Det där med att du bara hör ljudet på filmen har med hur du kodat filmen att göra. Man får testa och testa och testa..... Ibland kan det också hjälpa att bara installera ett codecpak t.ex. CCCP (Combined Community Codec Pack).
Lycka till.

-P373R

Tack för en utförlig kommentar Angående filmen så har jag verkligen testat allt (jag kunnat komma på). Jag har installerat av och på alla codec pack som folk har rekomenderat och jag har kodat om filmen i olika format. Men det är sak samma nu, är nöjd med det hela ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av decee
Läs hela tråden först, och främst vad jag svarade på. Att fråga om han kan "packa ihop det" och lägga det på piratebay är inte att be honom att skicka en länk till trial-versionen. Skrev inte vid ett enda tillfälle att trådstartaren spred vidare det, det jag påpekade var att MrMadMax bad honom att packa ihop program + spel och göra det tillgängligt för alla vilket inte är som att ladda ner en trial.

Vill inte ha ngn diskussion om ämnet nu, bara ett enkelt svar: är det olagligt om jag lägger ut en torrent med maximus arcade och mina settings i det samt emulatorerna? Altså ett trial-MA och emulatorerna är alla freeware. Insa spel eller liknande, bara mappar få man vet var spelen bör ligga osv.

Permalänk

Re: Re: Hmmm...?

Vill inte ha ngn diskussion om ämnet nu, bara ett enkelt svar: är det olagligt om jag lägger ut en torrent med maximus arcade och mina settings i det samt emulatorerna? Altså ett trial-MA och emulatorerna är alla freeware. Insa spel eller liknande, bara mappar få man vet var spelen bör ligga osv. [/B][/QUOTE]

Om alla programen går att ladda ner lagligt så ser jag ingen anledning till att det borde vara olagligt!..

Du har ju bara packat ihop alla program så att det blir lättare att installera de..

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Hmmm...?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogsmulletrance
Vill inte ha ngn diskussion om ämnet nu, bara ett enkelt svar: är det olagligt om jag lägger ut en torrent med maximus arcade och mina settings i det samt emulatorerna? Altså ett trial-MA och emulatorerna är alla freeware. Insa spel eller liknande, bara mappar få man vet var spelen bör ligga osv.

Nej, det är ju en helt annan femma. Det är inte olagligt.
Vill bara påpeka att vissa utvecklare vill veta var och hur deras program sprids trots att de är gratis, men tror inte de kommer springandes efter dig med viftandes köttyxan om du väljer att lägga ut det som en torrent på det vis du beskriver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jochitko

Vad menar du med delar av min config?

[/B]

du skrev att du gjort om mycket för att få till start, helskärm å dyl..

fick tydligen inte länka allt här, lust at pm:a?

skulle du lagt ut allt som torrent hade jag lätt betalat för den

Visa signatur

E8500 @ 3.8Ghz 1.23V | 4gig Corsair 8500 @ 5-5-5-15 1066 | GTX260 | Corsair F60 | Antec 1200 low | Thermalright ultra 120-extreme | 550w Corsair

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mippz
du skrev att du gjort om mycket för att få till start, helskärm å dyl..

fick tydligen inte länka allt här, lust at pm:a?

skulle du lagt ut allt som torrent hade jag lätt betalat för den

Jaha, men just att den ska starta direkt går inte att dela ut. Det är modifieringar i windows som gör det, men som tur är så är det inte speciellt svårt att få allt att starta direkt, bara följ den här guiden så kan inget gå fel: http://www.maximusarcade.com/phpBB2/viewtopic.php?t=506 (Få MA att starta istället för explorer och göm explorer)

Det svåra är istället att få alla emulatorer att bete sig som man vill. Betala? Tänkte likadant innan

Jag kan ju iaf passa på att länka till några skins, två är skapade av mig och det tredje är ett riktigt snyggt annat skin (ingen copyright):

http://www.speedyshare.com/925907746.html

http://www.speedyshare.com/738704247.html

http://www.speedyshare.com/885168652.html