Permalänk
Moderator
Moderator

Det fanns några kvar alltså som vurmar för Project Reality.

Men finns det nog för en SweClockers.com server tro? Vi får se hur många som svarar i tråden.

En Dev här? Kul, det visste jag inte! Träffade ju ett gäng av dem på Bovington lanet och är god vän med ett par gamlingar. Jag hoppas mycket på 1.0, speciellt när man ser hur långt Dice tappat bollen på teamplay sidan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Agemman:

Hittar du några med taggen [3dAC] så är det bara att hänga på skulle jag tro. Givetvis är språket engelska dock.

1.0 kommer bli awesome. Tyvärr får jag inte avslöja release eller innehåll, jag borde inte veta det själv

Skickades från m.sweclockers.com

Agemman du var med i Pr World Cup nått år va? Stred med [EX] då ska till läga att i PR nickar jag Azlan1

är sjukt taggad in för 1.0

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Tyckte väl att jag kände igen den där profil-bilden när jag läste PR forumet. Låter fantastiskt Anders. Sitter själv och väntar på 1.0 med spänning för att komma igång på nytt (och i förhoppning att TG-servern öppnas då igen).

@Lan
Spelade PR fram tills för någon månad sedan och är definitivt intresserad av någon sorts SWEC grupp eller liknande då det fortfarande är den bästa spelupplevelsen där ute.

Spelar som "2ClipsOneKill".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hoppas mycket på 1.0, speciellt när man ser hur långt Dice tappat bollen på teamplay sidan.

Kan inget annat än hålla med.

Ja, jag anslöt mig efter några funderare. Jag är den ända i teamet som blivit dev innan en release. Har alltid gillat känslan av samarbete i PR och trots den gamla motorn har jag ändå känt spänningen och nästan tron att kriga på riktigt.

Vi kommer skeppa 100-spelar inställningar vid 1.0. Där man som max kan vara 8 personer i en grupp. Detta kommer medföra mkt mer än vad tidigare version gjort. Det kommer bli mkt "par-stridande" och fantastiska grupper inom olika områden.
Jag har provat från 100-200 spelare. Mkt 128 tester, men ändå upplevt att 100 spelare är den mest ultimata känslan och antagligen den mest stadiga. Men vi får se.

Åh nice, vilka gamlingar snackar vi om? Många av dem har ju lagt ner, men vissa kommer tillbaka då och då och hjälper till. Har fått många nya tillskott iaf.

Men Rudd har kommit tillbaka och hjälper till med massa grejer.
Annars jobbar jag mkt med Chuc (animatören), Rhino, Rudd, Afterdune, Bloodydeed, Spush för att nämna några. Väldigt trevligt gäng, men vi skulle behöva några till. Speciellt Python kodare.

[EDIT]
Och ja, visst är även jag väldigt positiv till en SweC grupp. Lite uppvärming inför nästa släpp då jag även hoppas att gamla veteraner återvänder från arkad bf3 och andra spel, som behöver lite realism i tillvaron igen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Brusarn:

Sjuukt rolig mod. Hänger gärna på och lirar om det finns intresse bland andra. Inget spel man direkt spelar Lonewolf

Skrivet av Klockans:

Tyckte väl att jag kände igen den där profil-bilden när jag läste PR forumet. Låter fantastiskt Anders. Sitter själv och väntar på 1.0 med spänning för att komma igång på nytt (och i förhoppning att TG-servern öppnas då igen).

@Lan
Spelade PR fram tills för någon månad sedan och är definitivt intresserad av någon sorts SWEC grupp eller liknande då det fortfarande är den bästa spelupplevelsen där ute.

Spelar som "2ClipsOneKill".

Skrivet av I Kill:

Kan inget annat än hålla med.

Ja, jag anslöt mig efter några funderare. Jag är den ända i teamet som blivit dev innan en release. Har alltid gillat känslan av samarbete i PR och trots den gamla motorn har jag ändå känt spänningen och nästan tron att kriga på riktigt.

Vi kommer skeppa 100-spelar inställningar vid 1.0. Där man som max kan vara 8 personer i en grupp. Detta kommer medföra mkt mer än vad tidigare version gjort. Det kommer bli mkt "par-stridande" och fantastiska grupper inom olika områden.
Jag har provat från 100-200 spelare. Mkt 128 tester, men ändå upplevt att 100 spelare är den mest ultimata känslan och antagligen den mest stadiga. Men vi får se.

Åh nice, vilka gamlingar snackar vi om? Många av dem har ju lagt ner, men vissa kommer tillbaka då och då och hjälper till. Har fått många nya tillskott iaf.

Men Rudd har kommit tillbaka och hjälper till med massa grejer.
Annars jobbar jag mkt med Chuc (animatören), Rhino, Rudd, Afterdune, Bloodydeed, Spush för att nämna några. Väldigt trevligt gäng, men vi skulle behöva några till. Speciellt Python kodare.

[EDIT]
Och ja, visst är även jag väldigt positiv till en SweC grupp. Lite uppvärming inför nästa släpp då jag även hoppas att gamla veteraner återvänder från arkad bf3 och andra spel, som behöver lite realism i tillvaron igen.

Dold text

Vill ni så är ni varmt välkomna till mumble.sweclockers.com och port 67438, det finns PR spelare där inne redan. Två har redan postat i tråden ovan.

Vi som driver SweClockers.com överväger att starta en PR server och bjuda på lite gamla godsaker. Vi har till och med planer på en hel Battlefield Week med allt från BF1942 till BF3. Alla versioner av BF vi kan sy ihop.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av I Kill:

Åh nice, vilka gamlingar snackar vi om? Många av dem har ju lagt ner, men vissa kommer tillbaka då och då och hjälper till. Har fått många nya tillskott iaf.

Men Rudd har kommit tillbaka och hjälper till med massa grejer.
Annars jobbar jag mkt med Chuc (animatören), Rhino, Rudd, Afterdune, Bloodydeed, Spush för att nämna några. Väldigt trevligt gäng, men vi skulle behöva några till. Speciellt Python kodare.

[EDIT]
Och ja, visst är även jag väldigt positiv till en SweC grupp. Lite uppvärming inför nästa släpp då jag även hoppas att gamla veteraner återvänder från arkad bf3 och andra spel, som behöver lite realism i tillvaron igen.

Drav och Nickbond, har träffat Rhino och snackat med Afterdune ett par ggr. Blev rätt bra kompis med PRT admins också, satt i CATA general staff ett par år.

Det finns alla chanser att lira med SweC, bara kom in på vår mumble. Ska vi få till en server så krävs det underlag och folk.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

jag skulle spelat på serven

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Oh, visste inte att det fanns massa PR anhängare här! Har inte lirat PR på två år tror jag, blir nog till att testa snart igen. Jag skulle lätt lira om ni skaffade en SweC-server!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

jag skulle spelat på serven

Jag med!

Permalänk
Hedersmedlem

hej, jag funderar på att köpa bf2 idag men är det någon som vet var man aktiverar bf2 om man köper det som downlod från webbhallen
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc_downloads/130950-battl...

min gissning är ju att det aktiveras på origin men man är ju aldrig säker

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tkoop1:

hej, jag funderar på att köpa bf2 idag men är det någon som vet var man aktiverar bf2 om man köper det som downlod från webbhallen
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc_downloads/130950-battl...

min gissning är ju att det aktiveras på origin men man är ju aldrig säker

Korrekt gissning. Lite felplacerat inlägg men det är lugnt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Korrekt gissning. Lite felplacerat inlägg men det är lugnt.

oket tack har köpt spelet nu men det va ej till origin blev sån där ea acc, jaja de får gå.

tänkte med att det var fel att lägga i den tråden men tyckte det kunde vara passande eftersom tråden handlade om detta spel för jag skall ju såklart spela pr men vet ej om jag hinner idag men skall försöka

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tkoop1:

oket tack har köpt spelet nu men det va ej till origin blev sån där ea acc, jaja de får gå.

tänkte med att det var fel att lägga i den tråden men tyckte det kunde vara passande eftersom tråden handlade om detta spel för jag skall ju såklart spela pr men vet ej om jag hinner idag men skall försöka

Rekommenderar att du inte försöker spela själv, det är en väldigt hög tröskel i PR och du tjänar stort på att spela med någon annan som kan hjälpa dig över de första stegen. Det är inte självklara grejer direkt.

På Sweclockers officiella mumble så finns det folk som kan spela med dig, mumble.sweclockers.com:64738.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Vart laddar man ner den osv ?

Permalänk
Hedersmedlem

om du menar var man laddar ned pr så skickar jag en länk nu

http://www.realitymod.com/downloads

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Rekommenderar att du inte försöker spela själv, det är en väldigt hög tröskel i PR och du tjänar stort på att spela med någon annan som kan hjälpa dig över de första stegen. Det är inte självklara grejer direkt.

På Sweclockers officiella mumble så finns det folk som kan spela med dig, mumble.sweclockers.com:64738.

det skall jag göra sitter för övrigt på mumble och har använd det sedan bf3 server startade igen

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
SpelClockers

Tänkte bara upplysa att en ny version av PR släpps ikväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr rulle:

Tänkte bara upplysa att en ny version av PR släpps ikväll!

Det är bara Falklands modden till 0.97. De riktigt fina grejerna anländer i 1.0. Där kommer även Falklands modden och Vietnam ingå med alla uppdaterade och nya features som ni inte sett ännu. T.ex. kommer vi ha argentinska röster till soldaterna som jag håller på med just nu.

Permalänk
Geeks Gaming

Vi kör pr varje vecka... är bara att hoppa in på mumble och spela ju

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Hello!
Hittade just denna tråd
Hoppas att PR får en liten skjuts och att gamla spelare återvänder iom. 1.0 nu.
Och sist men inte minst, grymt bra jobb med ljud-modden Anders! Riktigt härlig!

Vi ses på slagfältet!

=MeRk= Keso

Permalänk
SpelClockers

Pr 1.0 ser riktigt lovande ut!
Jag är en av de spelarna som inte kunde träffa nåt även efter man väntat en stund innan skott.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr rulle:

Pr 1.0 ser riktigt lovande ut!
Jag är en av de spelarna som inte kunde träffa nåt även efter man väntat en stund innan skott.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, jag oxå, men krävs en jäkla massa tålamod. Jag har inte riktigt testat den nya "deviation" modifieringen. Men ska vara helt annorlunda iaf med siktet.

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta Sweclockers "mumblekanal", konstigt nog.
Är den nere?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dislan:

Kan inte hitta Sweclockers "mumblekanal", konstigt nog.
Är den nere?

Den är uppe. Använder du rätt adress? Se signaturen min.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Den är uppe. Använder du rätt adress? Se signaturen min.

Jag får nog erkänna mig som en "noob".
Har letat bland servrarna som finns i Sverige genom Mumble.
Hur ansluter man annars?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dislan:

Jag får nog erkänna mig som en "noob".
Har letat bland servrarna som finns i Sverige genom Mumble.
Hur ansluter man annars?

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1143597-mumble-sweclockers-com-en-alla/

Eller så tar du bara "add server" med:

ip: mumble.sweclockers.com
Port: 64738
Namn: valfritt men för att göra det enkelt ser vi gärna samma namn som på forumet

Inget lösen behövs, du måste dock registrera dig själv genom att klicka på ditt eget namn i mumble med höger musknapp och välja registrera. Efter det är det bara att hoppa in i kanalerna. Vi sitter oftast i välkommen in - admin tillgänglig om du vill få en första kontakt när du kommer in.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1143597-mumble-sweclockers-com-en-alla/

Eller så tar du bara "add server" med:

ip: mumble.sweclockers.com
Port: 64738
Namn: valfritt men för att göra det enkelt ser vi gärna samma namn som på forumet

Inget lösen behövs, du måste dock registrera dig själv genom att klicka på ditt eget namn i mumble med höger musknapp och välja registrera. Efter det är det bara att hoppa in i kanalerna. Vi sitter oftast i välkommen in - admin tillgänglig om du vill få en första kontakt när du kommer in.

Tack för hjälpen!

Permalänk

Skulle vara nice med en PR server! Har testat det lite för ett par år sedan Men aldrig kört seriöst. Hittade inga vettiga servrar :/

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av filipcombat:

Skulle vara nice med en PR server! Har testat det lite för ett par år sedan Men aldrig kört seriöst. Hittade inga vettiga servrar :/

Några har planerat att köra på fredag du är välkomen in på mumbel och delta

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Skrivet av Satakarnak:

Några har planerat att köra på fredag du är välkomen in på mumbel och delta

Jaså! Får väl leta reda på battlefield 2 skivan imorgon! Måste skriva Biologi uppsats och sedan biologi prov tills imorgon.... Så får installera allt imorgon

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -