Permalänk
Medlem

Hej Swec PR fans!

Jag är grymt på att skapa en turnering alt. ett swec lag, bara att skicka ett pm så hoppar jag på!! Highskilled.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Hej Swec PR fans!

Jag är grymt på att skapa en turnering alt. ett swec lag, bara att skicka ett pm så hoppar jag på!! Highskilled.

Du vet att det finns redan en turnering i PR som är inne på sin 9:e säsong. Jag kör just nu min första säsong där och är med i CATA. Om du är intresserad håll koll på Project Reality Tournament och kika efter om de tar in några fler. Allt eftersom verkar det som att vissa sållas ut eller lämnar.

Permalänk
Moderator
Moderator

Age! Nu åker du dit för att snacka om armen utanför PRT siten, mjaha, det blir tips till NATO

För er övriga; Jag känner Age litegrann men faktum är att spioneri förekommer mellan lagen.

Kan också instämma, det är väldigt många som faller bort första månaden när de inser hur seriöst det spelas och vilka krav de har på sig. Träningen tex, kan bli så ofta som 3 ggr i veckan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Age! Nu åker du dit för att snacka om armen utanför PRT siten, befodran alltså, mjaha, det blir tips till NATO

För er övriga; Jag känner Age litegrann men faktum är att spioneri förekommer mellan lagen.

Skadan reparerad

@ Feesk. Du kan gå in på min profil och lägga till mig på X-fire. Så kan vi dra några rundor någon gång

Permalänk
Medlem

Ja det vore grymt, jag ska kötta hela kvällen tillsammans med min käre bror så fort jag kommer hem från jobbet!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Avstängd

Nu har jag spelat sammanlagt två timmar och det är respawning hela tiden. Rusar rätt in för att bli skjuten och antingen dö direkt eller förlora det tydliga synfältet av blod.
Hur ska jag tänka för att förändra ratiot? Kan jag följa något gäng under en runda för att få förklarat hur det ska göras?

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem
Skrivet av wereaz:

Rusar rätt in

Där har du ditt problem. Du rusar inte rätt in i en strid i PR. Du hänger med folk och tar det försiktigt, vandrar en bit, tar skydd, kollar omgivningen. Det fungerar inte alls så som BF2 eller de flesta andra spel. Som jag sa till Fesk, lägg till mig i X-fire så kan vi nog styra upp det. Jag är upptagen fram tills måndag dock

Ett annat tips är att kika om det finns squads som heter något med VOIP. Hoppa in och berätta läget om att du är ny och vill lära dig lite om infanteri och ha kul. Så ska det nog lösa sig. Att kika förbi manualen är inte helt fel det heller!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Agemman:

Där har du ditt problem. Du rusar inte rätt in i en strid i PR. Du hänger med folk och tar det försiktigt, vandrar en bit, tar skydd, kollar omgivningen. Det fungerar inte alls så som BF2 eller de flesta andra spel. Som jag sa till Fesk, lägg till mig i X-fire så kan vi nog styra upp det. Jag är upptagen fram tills måndag dock

Ett annat tips är att kika om det finns squads som heter något med VOIP. Hoppa in och berätta läget om att du är ny och vill lära dig lite om infanteri och ha kul. Så ska det nog lösa sig. Att kika förbi manualen är inte helt fel det heller!

Det Age säger är sant, glöm andra FPS spel, i PR så begränsas du av många faktorer, till exempel att det tar tid för dig att bli träffsäker efter att du rört på dig!

Gör detta enkla test...ställ dig hundra meter från en vägg, ingame. Spring mot den i kanske 3-4 sekunder, stanna, ta upp siktet och skjut ett skott så snabbt du kan få iväg det. Du ser ditt kulhål lååångt bort ifrån där du siktar.

Rör dig långsamt, ta upp siktet och skjut så snabbt du kan. Kulhålet är närmare siktet ju långsammare du rör dig.

Stanna, sikta in, vänta med att skjuta i en sekund, vips. Mer och mer träffsäker ju längre du varit stilla.

Din squad är allt, du är en ensamvarg utan din squad. Ensamvargar dör när de springer på en grupp teamwork spelande nissar. Visst, du kanske får ner första killen eller en till, sedan kommer resten med en medic och tar ner dig och återupplivar sina polare.

Teamwork är allt i PR, täck dina lagkamrater under förflyttning, tänk och planera när du rycker fram. Kommunicera om vart fienden är så andra vet att de kan sikta in sig. Schysst kommunikation kan leda till förödande lagarbete med bakhåll osv...

Ikväll drar Skyttegrav.se igång sin server, kolla efter den i listan. Jag ska spela under kvällen, kika efter en squad vid namn "NEWBIES" eller "VOIP" och namnet *=LP=*[twl]Lan så ska jag visa dig knepen.

Lycka till och ge inte upp, detta spel är fanatiskt när man väl kommit in i det. Har du inte mic och headset rekommenderar jag att du skaffar det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Ett annat tips oavsett om du är i en grupp eller ensam är att mobilitet är viktigare än att kunna sikta bra. I varje fall enligt mig. Om du kan flankera fienden är de oftast bättre än att ligga och skjuta på dem, då det är lite mer random på längre avstånd.

Permalänk
Medlem

Hade varit nice att spela lite PR med några här på SWEC. Har spelat PR från och till rätt länge och har börjat igen nu den senaste veckan. Är dock lite besviken, förr vare det massor med folk som använde VOIP. Nu är det inte många alls känns det som. Utan Voipen failar teamworket totalt och man blir frustrerad därför solo funkar inte.

Joinade Steamgruppen by the way, använder vi PR spelare här på swec ett clan "namn" ?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Woods:

Hade varit nice att spela lite PR med några här på SWEC. Har spelat PR från och till rätt länge och har börjat igen nu den senaste veckan. Är dock lite besviken, förr vare det massor med folk som använde VOIP. Nu är det inte många alls känns det som. Utan Voipen failar teamworket totalt och man blir frustrerad därför solo funkar inte.

Joinade Steamgruppen by the way, använder vi PR spelare här på swec ett clan "namn" ?

Ny release, många nya som testar och inte har mic. Det finns allt gott om VOIP squads imho

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Hade varit nice att spela lite PR med några här på SWEC. Har spelat PR från och till rätt länge och har börjat igen nu den senaste veckan. Är dock lite besviken, förr vare det massor med folk som använde VOIP. Nu är det inte många alls känns det som. Utan Voipen failar teamworket totalt och man blir frustrerad därför solo funkar inte.

Joinade Steamgruppen by the way, använder vi PR spelare här på swec ett clan "namn" ?

Om du är intresserad utav att lira med någon så säg till, skulle vara kul om vi kunde få en grupp och spela med varandra.
Så tråkigt när det inte är något samarbete i gruppen.

Permalänk
Medlem

Ett extremt bra tips till er som vill ha folk att spela med. Skaffa PR-mumble och gå in på PRTAs server. Obligatorisk mumble för alla där inne och oftast hög klass på spelandet. Det är bara att hoppa in i en grupp och fortsätta kommunicera med VOIP och Mumble.

Permalänk
Medlem

Som vissa av er kanske har hört talas om är PR:WC i görningen igen. I likhet med alla andra världscupar så består den av lag från olika länder eller, om de inte har spelare nog, regioner. I år finns det ett lag som kommer att bestå av svenskar, norrmän och danskar. Det kallas för Nordic Battlegroup. Den 13:e så börjar uppskrivningarna till lagen och just nu försöker vi så gott som det går att sprida information om det hela.

För att kunna fylla ett helt lag på 32 spelare i varje match så räknar vi med att behöva minst 45 spelare totalt i laget. På så sätt kan vi säkra reserver och dylikt. Vi söker också ett antal NCOs som kan leda grupper i matcherna. Kort och gott, ifall du är intresserad av att vara med så gå till World Cupens hemsida och registrera dig. Håll sedan ett öga på nyheterna den 13:e och skriv upp dig.
Ifall du är intresserad av en plats som NCO, langa iväg ett PM till mig med en motivering varför vi skall ta in just dig.

Jag hoppas att vi kan se en hel del av er skriva upp sig den 13:e!

MVH. Agemman, Commander för Nordic Battlegroup

Permalänk
Moderator
Moderator

Spammad från fyra håll,

1, en privat konversation över Xfire tror jag för någon vecka sedan
2, PM på bevakningen från denna tråden
3, Ny tråd på Skyttegrav.se
4, PM till alla skandinaver på PR sidan.

Jag tror du är rätt seriös på dina insatser att få detta att funka, GL HF kamrat Jag har i alla fall uppfattat att du söker folk...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Spammad från fyra håll,

1, en privat konversation över Xfire tror jag för någon vecka sedan
2, PM på bevakningen från denna tråden
3, Ny tråd på Skyttegrav.se
4, PM till alla skandinaver på PR sidan.

Jag tror du är rätt seriös på dina insatser att få detta att funka, GL HF kamrat Jag har i alla fall uppfattat att du söker folk...

Jag måste ju säkra så att vi får våra spelare till laget Om du är intresserad så häng bara på! Om du vill slippa det administrativa så kör på NCO eller något och led folk i strid!

Permalänk
Moderator
Moderator

Alldeles för länge sedan man postade något här, får bli ett litet youtube klipp från PR

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

man får hoppas nån knåpar ihop nått pr till bf3 sen, vore härligt

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

man får hoppas nån knåpar ihop nått pr till bf3 sen, vore härligt

Det kommer antagligen inte att bli några modverktyg till BF3 så det blir nog inte av.

Får ta och fraps:a lite för denna tråd någon gång.

Ta ett screenshot medan:

Är på TacticalGamer och letar vapengömmor i Karbala.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Klockans:

Det kommer antagligen inte att bli några modverktyg till BF3 så det blir nog inte av.

Får ta och fraps:a lite för denna tråd någon gång.

Ta ett screenshot medan:

http://i114.photobucket.com/albums/n277/Uffeh/BF22011-07-2504...

Är på TacticalGamer och letar vapengömmor i Karbala.

Bli klar med din post så man kan citera den!

Nej, jag heter inte Tommy tyvärr (som du undrade i version x av x varianter du redigerat). Vad det gäller modverktyg till BF3 så har det sagts mycket men det enda vi vet säkert är att det inte kommer modverktyg från start. Vissa källor påstod att det är för avancerat, vissa säger att det kanske kommer med tiden och en tredje säger att de inte glömt modd communitys. Så...vi får se helt enkelt.

Min personliga åsikt är att de kommer att hålla på modverktyg för att tjäna pengar på egna DLC's med kartor med mera, när de anser lönsamheten sjunka så kanske det dyker upp något för att hålla BF3 vid liv på så sätt.

Men det är trist att vi inte får det från start, då hade community delen exploderat och tagit mark från många andra shooters direkt. Anyhow, en smula OT där ;).

Tack för bilden, alltid roligt att se lite PR teamwork!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Bli klar med din post så man kan citera den!

Nej, jag heter inte Tommy tyvärr (som du undrade i version x av x varianter du redigerat). Vad det gäller modverktyg till BF3 så har det sagts mycket men det enda vi vet säkert är att det inte kommer modverktyg från start. Vissa källor påstod att det är för avancerat, vissa säger att det kanske kommer med tiden och en tredje säger att de inte glömt modd communitys. Så...vi får se helt enkelt.

Min personliga åsikt är att de kommer att hålla på modverktyg för att tjäna pengar på egna DLC's med kartor med mera, när de anser lönsamheten sjunka så kanske det dyker upp något för att hålla BF3 vid liv på så sätt.

Men det är trist att vi inte får det från start, då hade community delen exploderat och tagit mark från många andra shooters direkt. Anyhow, en smula OT där ;).

Tack för bilden, alltid roligt att se lite PR teamwork!

Hah, kom på att han nog inte bodde i Karlstad! Det var därför jag tog bort det.

Nya insidan på Strykern.

Perfekt FOB placering.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Klockans:

...
Perfekt FOB placering.

Nej nej, detta är en perfekt FOB på Muttrah: The Muttrah Roadblock fob

http://www.xfire.com/video/10cd1f/

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Kände att det var värt att slänga ut en påminnelse om vad man kan göra, om man får mod verktyg till Battlefield.

Kommer vi att se liknande multiplayer händelser i BF3 tro?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Kommer vi att se liknande multiplayer händelser i BF3 tro?

Knappast. Kanske om vi får en Tactical Gamer server med teamwork folk på. [/elitist]

http://www.youtube.com/user/CountingSideways?feature=mhee#p/a/u/0/zmpCbjx_jfU

Permalänk
Moderator
Moderator

Finns det intresse för Project Reality fortfarande? :)

"Arise, arise from the dead oh ancient thread!"

Skämt åsido, jag undrar hur många som minns Project Reality? Hur många lirar det eller kan tänka sig att lira det? Ni vet kanske en del om vad jag pysslar lite med - http://www.sweclockers.com/artikel/15882-helglasning-sweclockers-moderatorer-leder-satsning-pa-spelservrar-i-forumet

Men nu sonderar vi terrängen bara. Får vi tillräckligt mycket respons så...kan det kanske bli en SweC server!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

För tillfället spelar jag inte direkt mycket då jag har tagit ett litet avbrott från PR. Men min klan, 3rdAC, är fortfarande aktiv. Jag skulle nog vilja påstå att vi är bland de tre största klanerna just nu. Finns en del gamla *LP* med där, samt en hel del CATA också! Om du vill lira någon gång Lan är det bara att leta upp vår TS.

Hemsida

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt att fixa en squad att spela med nu när 1.0 kommer

Vet ej releasedatumet men man får hoppas att det är snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legoo:

Skulle vara roligt att fixa en squad att spela med nu när 1.0 kommer

Vet ej releasedatumet men man får hoppas att det är snart.

Hittar du några med taggen [3dAC] så är det bara att hänga på skulle jag tro. Givetvis är språket engelska dock.

1.0 kommer bli awesome. Tyvärr får jag inte avslöja release eller innehåll, jag borde inte veta det själv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sjuukt rolig mod. Hänger gärna på och lirar om det finns intresse bland andra. Inget spel man direkt spelar Lonewolf

Permalänk
Medlem

Jag är [R-DEV]-=anders=- som håller på med ljuden till PR 1.0.

Tyckte ni om tidigare versioner så kommer ni älska förändringarna och tilläggen i 1.0. Det blir enligt många av oss devs en dunderrelease fast motorn är så pass gammal. Vi har pressat och kommer pressa ut så mkt vi bara kan för att det skall behaga såväl ögon, öron och den spelmässiga känslan.

Ni får gärna komma med frågor och förslag så kan jag iaf försöka svara på de frågor som jag får lov att svara på.

Jag kan iaf meddela att alla ljud är nya och massor av nytt material är tillagt. Jag håller även på med visuella effekter som explosioner och dylikt.

Till ljud har jag spenderat ca 15000kr på ljudarkiv och jag har försökt hitta balansen mellan realism och kvalitet. Jag har även själv spelat in fotsteg, smärtljud, fordon och vapenljud. Vapenljuden spelade jag in från kabusa fältet där utlandsstyrkan hade övning. Men använder bara en bråkdel av dessa.

Men som sagt, fråga på. Jag hoppas att 1.0 kommer släppas innan årskiftet iaf.