Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Hur snabbt kommer vi få laptops som har Windows 7 förinstallerat?
Kommer det ta typ flera år efter Window 7 release eller går det snabbt? ^^

Det kommer den 22'a oktober. Det kommer garanterat stora kampanjer med W7 datorer (även laptops) samtidigt med lanseringen den 22/10.

Permalänk

Är det bara jag som har problem med BSOD? jag har testat betan, RC & kör nu RTM ifrån msdnaa.
jag har fått några blåskärmar och ingen av dessa har visat någon text, det är alltså omöjligt för mig att ta reda på vad som blivit fel... detta är riktigt irriterande.
I XP så säger inte felmeddelandet i blåskärmen så mycket med där fick man ju en fingervisning var det blivit fel iaf

Permalänk
Medlem

Du kan kolla i systemloggen vad som blåskärmade, Win 7 har samma fina systemlogg-applet som Windows Server 2008 så det går att få ut rätt mycket från den.

Nej, jag har inte haft några problem med Win 7, det har fungerat helt stabilt sen många builds tillbaka.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Fann detta på mitt MSDNAA konto:

Står inget om huruvida det är RTM-versionen eller inte. =/ Har för mig att den slutgiltiga versionen lanseras den 31:a oktober här i Sverige. Inte får väl vi KTH-studenter lägga vantarna på Win 7 redan nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Fann detta på mitt MSDNAA konto: http://bitfile.se/files/p/win7.png

Står inget om huruvida det är RTM-versionen eller inte. =/ Har för mig att den slutgiltiga versionen lanseras den 31:a oktober här i Sverige. Inte får väl vi KTH-studenter lägga vantarna på Win 7 redan nu?

Det är väl inte omöjligt, eftersom det redan är släppt för MSDN- och Technet-användare. Liksom Server 2008 R2.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Det är väl inte omöjligt, eftersom det redan är släppt för MSDN- och Technet-användare. Liksom Server 2008 R2.

Den slutgiltiga versionen alltså? Den Win 7 Professional som finns upplagd där är den som släpps för "vanliga" användare den 31:a oktober?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Den slutgiltiga versionen alltså? Den Win 7 Professional som finns upplagd där är den som släpps för "vanliga" användare den 31:a oktober?

Ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Fann detta på mitt MSDNAA konto: http://bitfile.se/files/p/win7.png

Står inget om huruvida det är RTM-versionen eller inte. =/ Har för mig att den slutgiltiga versionen lanseras den 31:a oktober här i Sverige. Inte får väl vi KTH-studenter lägga vantarna på Win 7 redan nu?

De language-packs man ser i listan, går de att installera på win 7 professional på något sätt? Inne på Regional and Language finns inte knappen för att ladda in language-packs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Hur snabbt kommer vi få laptops som har Windows 7 förinstallerat?
Kommer det ta typ flera år efter Window 7 release eller går det snabbt? ^^

Samma dag som windows 7 lanseras, i princip.

Flera företag ger dig redan nu "rätt till windows 7" fast du köper en laptop som har vista installerat nu.

Permalänk
Medlem

Kan fråga här också, någon som har fått bluetooth att fungera i Rc 1?

Den hittar inga drivrutiner när jag kopplar in bluetooth dongen i datorn. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Kan fråga här också, någon som har fått bluetooth att fungera i Rc 1?

Den hittar inga drivrutiner när jag kopplar in bluetooth dongen i datorn. =/

Nix, jag har också försökt och misslyckats.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joar
Nix, jag har också försökt och misslyckats.

Antar att ni har testat med Vista drivrutiner som ofta fungerar i Win7?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Antar att ni har testat med Vista drivrutiner som ofta fungerar i Win7?

Försökt med allt jag har kunnat hitta men ingen lycka alls.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad har du får blåtandsmodul/enhet ?

Båda mina widcomm funkar fint, en i min laptop och en usbansluten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Vad har du får blåtandsmodul/enhet ?

Båda mina widcomm funkar fint, en i min laptop och en usbansluten.

Asus Adapter Asus Bluetooth USB-BT21
och
PS3 Bluetooth headset

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture123
Jag kör [...]

Du kanske vill redigera ditt inlägg så att det inte bryter mot forumets regler.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
De language-packs man ser i listan, går de att installera på win 7 professional på något sätt? Inne på Regional and Language finns inte knappen för att ladda in language-packs.

Nej, du måste integrera dem i installations-skivan för att få annat än Ultimate och Enterprise på svenska. Även om man kör programmet som knappen länkar till så säger den där att MUI-packs inte stöds i den versionen.

Integreringen går att göra med Microsofts verktyg som finns på deras hemsida dock.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Kan man ändra på inloggningsskärmen? Default är lite för färgglad och plottrig för min smak. Jag kör classic theme och vill gärna ha en mer klassisk inloggningsskärm (där man väljer användare och matar in sitt lösenord), likt den man kunde välja i XP.

Permalänk
Medlem

Måste man göra något speciellt för att gmail notifier ska fungera? Får serverfel hela tiden. Men google talks notifiern fungerar.

Permalänk
Medlem

Fick win7 pro gratis genom skolan så jag formaterade partition men vista och tjonkade in win7, mycket nöjd hittills.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Nu har ju Microsoft tyvärr slutat låta en ladda ner RC:n från deras sida, men man kan ju forfarande få cd-key, vilket jag har skaffat mig. Men jag funderar på om det skulle klassas som olagligt att ladda ner RC:n via tpb eller liknande, för cdkeyn har ju fixat lagligt Hopas ni fattar vad jag menar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeryth
Hejsan!

Nu har ju Microsoft tyvärr slutat låta en ladda ner RC:n från deras sida, men man kan ju forfarande få cd-key, vilket jag har skaffat mig. Men jag funderar på om det skulle klassas som olagligt att ladda ner RC:n via tpb eller liknande, för cdkeyn har ju fixat lagligt Hopas ni fattar vad jag menar

Det är olagligt, men jag tror inte att MS på något sätt kan avslöja dig.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Kay, men ska nog be min bror fixa den från chalmers ist

Permalänk
Medlem

Jag har börjat studera på högskola och fått tillgång till MSDNAA nu och hittade Windows 7 där har några frågor angående det. Vad är det för skillnad på x64 och x84? Sen är det visst en RTM version vad innebär det och vad är det för skillnad mot RC versionen som man kunnat ladda hem gratis på Microsoft hemsida innan.

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0x
Jag har börjat studera på högskola och fått tillgång till MSDNAA nu och hittade Windows 7 där har några frågor angående det. Vad är det för skillnad på x64 och x84? Sen är det visst en RTM version vad innebär det och vad är det för skillnad mot RC versionen som man kunnat ladda hem gratis på Microsoft hemsida innan.

Tidigare nämnt (!!!) så är RC enbart en testversion medans RTM är fullversion som kommer att finnas i butiker när det väl släpps.

Skillnad på x86 och x64 finner du också i forumet...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeryth
Kay, men ska nog be min bror fixa den från chalmers ist

Det låter inte heller riktigt tillåtet. Observera att msdnaa-licenser och liknande endast gäller för dem som är med i programmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Tidigare nämnt (!!!) så är RC enbart en testversion medans RTM är fullversion som kommer att finnas i butiker när det väl släpps.

Skillnad på x86 och x64 finner du också i forumet...

Okej, hittade inget men får väll leta vidare då..

Angående MSDNAA funkar det precis likadant som ett Windows 7 som man köper? Dvs med uppdateringar o aktivering o allt?

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0x
Okej, hittade inget men får väll leta vidare då..

Angående MSDNAA funkar det precis likadant som ett Windows 7 som man köper? Dvs med uppdateringar o aktivering o allt?

Japp, det ska det göra, bara aktivera och köra på.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer komma en svensk version på MSDNAA? Sitter och väntar på just det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoXon
Någon som vet om det kommer komma en svensk version på MSDNAA? Sitter och väntar på just det.

Det kom väl inte till vista?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det kom väl inte till vista?

Nej, men å andra sidan så har jag arbetat mig runt det och kör min MSDNAA Vista på Svenska i detta nu.