GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Avstängd

oh vad jag är sugen! och oj oj oj när man börjar modda ;D folket skall få smaka gummi och 240 kofångare!

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk

Jag får dessa grafikbuggar. Har senaste grafikdrivisarna och moderkortdrivisarna... Har ett 7900 GS

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
bättre cpu pippi, den där är riktigt gammal och inte direkt jättrebra idag.

Jo, misstänker det jag med. Får bli en julklapp till mig själv då
Ska väl iofs se först hur bra det funkar.

PatrikBre: Det är samma som jag nämnde längre upp. Finns att läsa nånstans om buggarna, bla var det nvidia 7*** och ati 4870x2 + CF som hade de där buggarna.

Permalänk
Medlem

Vi får väl hoppas på patch så vi slipper sånna grafiska buggar, nya drivrutiner från ati/nvidia lär göra lite jobb också. (förhoppningsvis)

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Jo, misstänker det jag med. Får bli en julklapp till mig själv då
Ska väl iofs se först hur bra det funkar.

PatrikBre: Det är samma som jag nämnde längre upp. Finns att läsa nånstans om buggarna, bla var det nvidia 7*** och ati 4870x2 + CF som hade de där buggarna.

Det är väll bara å vänta tills det kommer nya drivisar.....

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Med tanke på din rigg så borde väl spelet prestera lysande, vi får hoppas på snabba uppdateringar. Eller är det möjligen så att vi ska döpa om dig till TurboTroll?

he, he! Absolut. Jag blivit kallad för värre saker. LOL

Testade för skojs skull att starta om. Nu går det bättre.
Jag borde kanske testa saker och ting innan jag gnäller. He,he.

Förövrig så är spelet riktigt kul. Roliga bilar, mycket folk. Har dock inte kommit så långt än.

Fast det kraschar fortfarande lite då och då. Har man då inte sparat på ett tag...

Visa signatur

Saab 9-3 2.3T. 513/580. Colle Edition.
Intel Q9300 - Sapphire HD4870x2 - Corsair PC8500 4Gb - Corsair 1000W PSU - Antec Twelve Hundred - Noctua Kylning - Gigabyte GA-EP35 - Eizo 24".

Permalänk
Medlem

flyter på ganska bra med Q9400 och 4870x2. Det hackar till ibland men jag koppas att det kommer att fixas snart

Q9400 @ 3.6 ghz ligger på 70-90 % på två kärnor och 40-60% på dom andra två.

Visa signatur

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i

Permalänk
Avstängd

så nu har jag beställt på över steam också kan man spela online då med?

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk

Min entusiasm över spelet har kommit i vågor: ena dagen känner man bara hur det kryper i fingrarna, hur upprymd man blir av att bara tänka på spelet.
Andra dagar, lite som det känns nu när jag läst lite om grafikbuggar och sånt, är jag inte jättesugen faktiskt...

Men! Optimismen, entusiasmen, dipper ned lite... nu, NU, börjar jag längta igen...

Eller inte. Vi får se imorgon.

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Avstängd

är det meningen att jag inte skall kunna installera preinstallera gta IV? eller år det något fuffens för jag fick ett @majl från steam att det blev något fel men jag har endå båda spelen i listen :?

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

noob91, kan bara tanka och installera då det släppts

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Avstängd

http://www.youtube.com/watch?v=qTjJg6Kavak&feature=related
ni vett vad jag kommer att göra om precis 51 minuter ;D

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Jag har varit i på PcCity i linköping och där hade de 10 på lager... Jag fick köpa och direkt jag kom hem så installerade jag spelet på datorn i sign. Jag har hittills bara kört på Auto inställningar optimiserad för min dator. Jag får 40 - 50 fps och fin grafik.

Håller med TurboColle att det är riktigt roliga bilar i spelet och har inte gjort så många uppdrag än eftersom jag bara åkt runt för att kolla på den underbara staden Liberty City. Jag kan bara säga såhär att spelet definitivt har varit väntan (sedan den kom ut till konsolerna).

Någon som förresten vet om man kan köra crossplatform mellan Dator(Windows Live) och Xbox360(Xbox Live)?

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
http://www.youtube.com/watch?v=qTjJg6Kavak&feature=related
ni vett vad jag kommer att göra om precis 51 minuter ;D

Sjukt rolig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
http://www.youtube.com/watch?v=qTjJg6Kavak&feature=related
ni vett vad jag kommer att göra om precis 51 minuter ;D

IIiiihhhh!!!!! Fan vad jag längtar efter't nu alltså!!! Fan vad jag kommer njuta

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

gahahha är som en liten tonårstjej som köar till en riki martin konsert
hela 58minuter kvar! fyfan vad jag är uppe i varven nu alltså! dock lär jag inte njuta av något ögongodis antar att det blir 640x400 sen allting på off och lowest då jag sitter enbart på amd64x2 5000 gt8600gs uppe i 700/1766/473

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Hmm, ska man våga tro att det fungerar på Windows server 2003 Enterprise SP2?

Permalänk
Medlem

Hmm, kan det vara så att spelet har problem med vista 64 bitars? Eller är det optimeringen från konsol till pc? Har spelat ett tag nu och blir inte av med smålaggen. Sjukt störande.

Spelar med:
q6600
ep35-ds4
4 gb dominator
HD 4870 1gb ddr5
någon random satadisk

tycker ju att man borde kunna köra i 1680x1050 med grafiken på high utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VengO
Hmm, kan det vara så att spelet har problem med vista 64 bitars? Eller är det optimeringen från konsol till pc? Har spelat ett tag nu och blir inte av med smålaggen. Sjukt störande.

Spelar med:
q6600
ep35-ds4
4 gb dominator
HD 4870 1gb ddr5
någon random satadisk

tycker ju att man borde kunna köra i 1680x1050 med grafiken på high utan problem.

samma problem har jag i xp och ändå med en bra dator... har läst på en del forum att det är extremt dåligt optimerat... jag kör på medium grafik o har typ 20-25 fps

Får aldrig bort små lagget heller...... Begriper inte hur rockstar kan släppa sån halvfärdig skit, är la stressen att få ut skiten innnan julen

amd phenom 9950 quad core
geforce gtx 280
4 gb ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
samma problem har jag i xp och ändå med en bra dator... har läst på en del forum att det är extremt dåligt optimerat... jag kör på medium grafik o har typ 20-25 fps

Får aldrig bort små lagget heller...... Begriper inte hur rockstar kan släppa sån halvfärdig skit, är la stressen att få ut skiten innnan julen

amd phenom 9950 quad core
geforce gtx 280
4 gb ram

Då väntar man redan på första uppdateringen då.

Permalänk
Avstängd

gaaah 7minuter kvar! orkar inte vänta tar livet av mig snart!

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk

Verkar som att de inte kommer fungera till SP2.

Min inställning:
XP SP3 alternativt andra partionen och Vista SP1
HD4870X2 @ stock CCC 8.11
E8600@ 4.600
2x2Gb 1:1 920

Blir intressant att se hur Quad kommer skilja sig mot Dual. Nå lagg kommer man ju inte orka med.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Som om inte andra spel hackade när dem precis kommit ut och idioter började klaga på hack pga "halvfärdig skit" innan ens ordentliga drivrutiner kommit! GTA IV flyter på Bra på ett bra system, det är tungt för att det är Stort och bra grafik, man måste inte köra på High eller ashög upplösning.

Slå sönder era tangentbord i CS, det är mitt meddelande till alla som inte har förståelse för någonting alls.

Halvfärdig skit är som en halv dubbelmacka, utan det ena är det inte slutprodukten, GTA IV duger alldeles utmärkt och därmed basta!

Permalänk
Avstängd

*yay* installer atm! tagit fram kaffet här skall man inte sova för fem öre!

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Sådär ja! Då kan jag sitta här o njuta av spelet om ca 2 timmar och 54 minuter ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

4timmar och 34minuter här... spolade ner kaffet och går nog och lägger mig om en stund.......

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Som om inte andra spel hackade när dem precis kommit ut och idioter började klaga på hack pga "halvfärdig skit" innan ens ordentliga drivrutiner kommit! GTA IV flyter på Bra på ett bra system, det är tungt för att det är Stort och bra grafik, man måste inte köra på High eller ashög upplösning.

Slå sönder era tangentbord i CS, det är mitt meddelande till alla som inte har förståelse för någonting alls.

Halvfärdig skit är som en halv dubbelmacka, utan det ena är det inte slutprodukten, GTA IV duger alldeles utmärkt och därmed basta!

Långt, långt ifrån alla spel hackar när "de precis kommit ut". Så snarare du som inte vet vad du snackar om. Det är inte säkert att ordentliga drivrutiner gör så himla mycket.
Om det stämmer som många säger så är inte 20-25 fps att flyta bra på ett high end system.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Avstängd

gah 21minuter sen så får jag spela ;D

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Har nötat det nu i nästan 2 timmar. Laggade rätt mycket (seg-lagg, inte frys-lagg) trots allt på lägsta och 800x600. Grafikbuggarna (skuggan exempelvis som för övrigt inte går att stänga av!) och den fula grafiken på low (allt är helt "upp-puffat") förstörde spelstämningen en aning. Blir till o spara till en ny dator, and that's hard! Spelade GTA IV på 360, så jag vet ju hur jäkla kul det verkligen är utan lagg.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@ edgren: Fan va surt det måste kännas, själv får jag en ny 24" skärm idag och förhoppningsvis lyckas jag få tag på GTA4 i någon butik. wish me luck!

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic