GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Ja, köpa spel via Steam e ju rena lurendrejeriet! Man betalar överpris för spel man tvingas ladda ner. Lite konstigt att ett fysiskt spel är billigare då det kräver logistik och material. Dåligt Steam, dåligt!

Att spelet är dyrare via STEAM beror mycket på valutakursen just nu.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Ja, köpa spel via Steam e ju rena lurendrejeriet! Man betalar överpris för spel man tvingas ladda ner. Lite konstigt att ett fysiskt spel är billigare då det kräver logistik och material. Dåligt Steam, dåligt!

Fast det beror ju iofs på (tror jag) att dollarn har blivit så dyr. Hade dollarn legat på 6 kr som förut hade spelet gått på 300 kr.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

2 dagar o 4 timmar kvar till Steam-releasen..! Kan inte bärja mig

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Man har ju hellre spelet i ett fint fodral med skiva och litteratur än att behöva lita på att ett företag har sina servrar igång, och så ska man tanka hem 15gb också.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Man har ju hellre spelet i ett fint fodral med skiva och litteratur än att behöva lita på att ett företag har sina servrar igång, och så ska man tanka hem 15gb också.

Håller med dig, men 16 GB (enligt Steam) går ju relativt snabbt att tanka hem på med mitt bredband Skulle väl tippa på en halv eller en hel dag, såvida det inte går i ~2 MB per sekund som det ofta gör här. Men iofs, kommer vara några tusen, om inte miljoner, som ska tanka hem det samtidigt. Seeeeeegt

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Håller med dig, men 16 GB (enligt Steam) går ju relativt snabbt att tanka hem på med mitt bredband Skulle väl tippa på en halv eller en hel dag, såvida det inte går i ~2 MB per sekund som det ofta gör här. Men iofs, kommer vara några tusen, om inte miljoner, som ska tanka hem det samtidigt. Seeeeeegt

Borde väl vara nedladdat på bara några timmar ifall man har 24Mbit?

Permalänk
Medlem

Jag vågar inte gå och lägga mej ikväll, för jag skulle göra en bakåtvolt från stolen upp i taket och spotta mej ut och in om det inte skickas från Dustin imorn, det borde göra det...! ...men kanske inte gör det.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Jag vågar inte gå och lägga mej ikväll, för jag skulle göra en bakåtvolt från stolen upp i taket och spotta mej ut och in om det inte skickas från Dustin imorn, det borde göra det...! ...men kanske inte gör det.

Då blir det till att köpa i butik !!!

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
Då blir det till att köpa i butik !!!

Bor i en ganska liten ort så vet inte riktigt om återförsäljarna här har spelet.

Det lär ju komma imorn, bara vänta och se.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Bor i en ganska liten ort så vet inte riktigt om återförsäljarna här har spelet.

Det lär ju komma imorn, bara vänta och se.

Ok mmh men om man ska gå på hur snabbt dustin annars skickar varor när de har/får dem i lager så kommer man nog få ett meddelande imorgon eller på onsdag att det ligger på närmaste Posten.

Hoppas... Hoppas...

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReZZiE
Borde väl vara nedladdat på bara några timmar ifall man har 24Mbit?

Det beror ju helt o hållet på hur pass överansträngd deras server är vetdu.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Fan, tror ni det kommer gå även om man inte klarar system requirements?

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Fan, tror ni det kommer gå även om man inte klarar system requirements?

Är svårt att säga eftersom ingen har kört spelet än... men med din dator i sign kommer du nog kunna köra på Low-settings iaf tror jag. Och då är det framförallt processorn som kommer få det svettigt.

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Det beror ju helt o hållet på hur pass överansträngd deras server är vetdu.

Jo det är ju sant visserligen. Men borde nog gå o ladda ner i max även den här gången. Vilket är ca 1,8-2.3MByte/s för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReZZiE
Jo det är ju sant visserligen. Men borde nog gå o ladda ner i max även den här gången. Vilket är ca 1,8-2.3MByte/s för mig.

Njae, det tror inte jag. När jag skulle ladda hem Insurgency när det kom ut till Steam, gick det i ~248kb/s pga deras servrar var överansträngda.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

http://www.systemrequirementslab.com/media/srl/graph_all_4.gi...

På min söta bärbara, får ju duga. Ska kika om elgiganten här i Visby satt ut det på hyllorna imorn.

Permalänk

Nu är spelet på väg. Jag hoppas man får många timmars spelnöje nu!

Visa signatur

Saab 9-3 2.3T. 513/580. Colle Edition.
Intel Q9300 - Sapphire HD4870x2 - Corsair PC8500 4Gb - Corsair 1000W PSU - Antec Twelve Hundred - Noctua Kylning - Gigabyte GA-EP35 - Eizo 24".

Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa spelet via Steam tills jag såg att även Steamversionen har SecuROM.

Så länge spelutvecklare envisas med att slänga med rootkits i deras spel så tänker inte jag köpa deras produkter.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Hade tänkt köpa spelet via Steam tills jag såg att även Steamversionen har SecuROM.

Så länge spelutvecklare envisas med att slänga med rootkits i deras spel så tänker inte jag köpa deras produkter.

Bevisa att det är just rootkits de slänger in.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Gött:D Det gick att aktivera det nu:)

Roligt att elgiganten satt ut det av misstag

Jaja... snyggt och underbart är det:D

Screenshot

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeW
Gött:D Det gick att aktivera det nu:)

Roligt att elgiganten satt ut det av misstag

Jaja... snyggt och underbart är det:D

Screenshot

Är de inte en liten prästkrage? Så fäjnt

Permalänk
Medlem

FFS! nu måste jag iväg för att leta efter skiten asså hoppas nån butik råkat ställa fram det....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReZZiE
Är de inte en liten prästkrage? Så fäjnt

Haha visst är det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VooDoo
FFS! nu måste jag iväg för att leta efter skiten asså hoppas nån butik råkat ställa fram det....

Hehe ja, hoppas du har tur o hittar det:)

Permalänk
Medlem

Går det att lira online nu också eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VooDoo
Går det att lira online nu också eller?

Yup:) Fast jag har inte gjort det ännu.... ska göra det snart:)

Permalänk
Medlem

Nice!
Nu har jag två ex. liggandes i bilen nu vill jag bara hem och lira!!!!
TIPS: dem som söker efter spelet i uppsala så har PC-City (ca 8st kvar när jag va inn) El-giganten sa att dem hade på lagret men inte fick sälja förens imorrn (roligt att det är samma koncern haha)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VooDoo
Nice!
Nu har jag två ex. liggandes i bilen nu vill jag bara hem och lira!!!!
TIPS: dem som söker efter spelet i uppsala så har PC-City (ca 8st kvar när jag va inn) El-giganten sa att dem hade på lagret men inte fick sälja förens imorrn (roligt att det är samma koncern haha)

http://forumbilder.se/images/e62200811202Pb48c.jpg

http://forumbilder.se/images/302200811241Pf9d4.jpg

Varför köpte du två exemplar? o_O Jag köpte mitt via Steam nyss för 530:-, skivor är inte värt risken imho. Samt att jag gillar att faktiskt utnyttja mitt bredband till vettiga saker också istället för bara, hrmm. ni vet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Varför köpte du två exemplar? o_O Jag köpte mitt via Steam nyss för 530:-, skivor är inte värt risken imho. Samt att jag gillar att faktiskt utnyttja mitt bredband till vettiga saker också istället för bara, hrmm. ni vet

fast då kan du ju inte lira idag?

Köpte 2st för min kompis ska ha ett också

Permalänk

VARFÖR ska de envisas om att ha SecuROM på spelet. Blir till att bojkotta tyvärr trots att man sett fram emot det här i ett år minst. Det tändes ett värmeljus att Steam skulle köra utan men icke. Helt jävla värdelöst!

Fattas bara om Operation Flashpoint 2 också ska ha SecuROM. Då spränger jag nog min dator (efter att ha skickat den till Codemasters).

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på securerom nu då?