GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan

EDIT: Säger som en på www.gtaforums.com [/B]
bla bla bla, fps-ökning. bla bla

Kändes ju inte så väldigt genomtänkt. Spelade FC2 med de dåliga samt de ordentliga drivrutinerna och gick från 50 fps till 55. Om GTA IV gör samma "stora" förbättring kommer det öka från 20 till 25 fps. Spelet verkar lagga och vara allmänt JÄVLA skit!

Man kan inte trolla med några drivrutiner. Är spelet en slarvig port så är det ganska kört, såvida de inte släpper än patch lika stor som det egentliga spelet...dvs. GÖR OM, GÖR RÄTT Rockstar.
Slutsats: Spelet verkar vara en stor JÄVLA besvikelse.

PS. Allt detta är de *ckliga konsolspelarnas fel! DE BETALAR FAKTISKT FÖR SIG, TROTS ÖVERPRISER PÅ SPEL.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Avstängd

MÅSTE man alltså ha XP Service Pack 3 för att kunna spela det i huvud taget?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cuttoblack
jag har spelat det i några timmar nu och ibland blir grafiken fuck up som bilar som blir av med karossen och ansikten som försvinner man ser bara tänderna sen lägger det ner ibland oftast när man trycker upp menyn
ibland vill det inte starta det står att man ska sätta orginalskivan trots att den sitter i
bilr så trött på det har betalt flera hundra för ett spel som inte funkar som det ska

i min burk har jag quad 9550 sapphire 4870x2 4Gb minne och vista 64-bit

någon som har liknande problem?

Jag läste nånstans om kända buggar, om det var på officiella sidan eller nåt. Precis den buggen fanns med som du har. Bilars karosser försvinner osv...Man får väl anta att dom fixar de buggarna väldigt fort

Det gällde förresten just 4870x2 eller drossfiredatorer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke_lonn
fick hem mitt gta idag från cdon! men har problem när ja ska installera det ?

kommer upp så hära

http://i266.photobucket.com/albums/ii271/axenona/gta.jpg

Hej. Är det temperaturer som syns nere till höger på din skärm?
Vilket program är det i så fall?

Mvh M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jaha, undrar då om man kan köra det alls >_<

Snacka om besvikelse.

Vad har du för burk då?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

kom in på den där länken nu.. så stog det att man va tvungen o ha xp sp3 men ja kör ju me vista ?!?

Visa signatur

Amd X2 6400+ BE@3,4Ghz | 4096 Corsair 6400 | Asus 8800GTS 512@810-1940-1030 | Asus M2N-E | Corsair HX520 | 3 Maxtor diskar Och en Samsung Spinpoint F1 totalt 1,35TB | Antec P182

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke_lonn
kom in på den där länken nu.. så stog det att man va tvungen o ha xp sp3 men ja kör ju me vista ?!?

64 eller 32? Förhoppningsvis har de inte klantat sig där..

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johej
Hej. Är det temperaturer som syns nere till höger på din skärm?
Vilket program är det i så fall?

Mvh M

Everest om jag inte har helt fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johej
Hej. Är det temperaturer som syns nere till höger på din skärm?
Vilket program är det i så fall?

Mvh M

Lavalys EVEREST.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Micke_lonn: Tanka sp1 till vista, net framework3.5, nyaste drivrutiner så ska det gå

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
64 eller 32? Förhoppningsvis har de inte klantat sig där..

ja kör me vista ultimate x64

Visa signatur

Amd X2 6400+ BE@3,4Ghz | 4096 Corsair 6400 | Asus 8800GTS 512@810-1940-1030 | Asus M2N-E | Corsair HX520 | 3 Maxtor diskar Och en Samsung Spinpoint F1 totalt 1,35TB | Antec P182

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Vad har du för burk då?

Lite sämre än dig, 2 cores, 2 gig ram och 320MB versionen av GTS.

20fps är ej spelbart för min del.

Permalänk
Medlem

Mummel mummel *arg*

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke_lonn
ja kör me vista ultimate x64

Ok, då är det bara hoppas då att det är något annat som spökar. Hör av dig till supporten så snart som möjligt är väl mitt tips.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Lite sämre än dig, 2 cores, 2 gig ram och 320MB versionen av GTS.

20fps är ej spelbart för min del.

Ok, vi får ha e-penistävling i fraps sen då. Har dock en känsla av att mitt kort kommer gå på knäna - speciellt innan drivrutiner/optimeringar är släppta.

Detta dök precis in:
http://www.youtube.com/watch?v=bO42LSjRhfM
http://www.youtube.com/watch?v=C8aW8SuQnSg

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Ge inte era barn GTA IV för då kan det gå illa: http://www.youtube.com/watch?v=kuQLCPWHw1o&feature=related

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Ge inte era barn GTA IV för då kan det gå illa: http://www.youtube.com/watch?v=kuQLCPWHw1o&feature=related

Haha! xD Att jag inte har sett den tidigare alltså

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag hur djup desperation känns asså, inget mail från webhallen om att det skickats... och dustin känns som dom har flyttat till månen.

Det känns som the g-man vill att jag ska plågas i väntan...! (Synd att det inte finns någon arg tomte.)

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Nu vet jag hur djup desperation känns asså, inget mail från webhallen om att det skickats... och dustin känns som dom har flyttat till månen.

Det känns som the g-man vill att jag ska plågas i väntan...! (Synd att det inte finns någon arg tomte.)

Så är det när man inte beställer från t.ex. CDON eller köper't via Steam

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Så är det när man inte beställer från t.ex. CDON eller köper't via Steam

EDIT: Det var ett misstag men jag tittade länken nedan för nu är man sugen asså. http://www.youtube.com/watch?v=C8aW8SuQnSg

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Ge inte era barn GTA IV för då kan det gå illa: http://www.youtube.com/watch?v=kuQLCPWHw1o&feature=related

haaaaaaaaaahahaha fyfan jag total kreverade folket i hushållet undrade vadfan jag hållde på med haha så jävla klockrent!!!

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

http://store.steampowered.com/news/2072/

"Grand Theft Auto IV will be available for customers in Europe at Midnight GMT."

Alltså om ca 5timmar för oss som bor i Sverige och inte den 4:e dec som det var förut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
http://store.steampowered.com/news/2072/

"Grand Theft Auto IV will be available for customers in Europe at Midnight GMT."

Alltså om ca 5timmar för oss som bor i Sverige och inte den 4:e dec som det var förut.

Du skojar.
edit: förstås dum kommentar då du har bevis i samma post, men det är ju fantastiskt!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Du skojar.
edit: förstås dum kommentar då du har bevis i samma post, men det är ju fantastiskt!

Men sen tar det ju en stund att ladda ner, brukar ju inte direkt gå i max fart via steam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123

Men sen tar det ju en stund att ladda ner, brukar ju inte direkt gå i max fart via steam.

Jodå (2.5mb/s) men antagligen inte idag.

Permalänk

Har letat lite efter updateringar men finns det någon än. Lyckas inte hitta.

Spelet krashar lite titt som tätt och hackar apa. Tycker det grafiska ser ut som föregångarna, vilket är kalas, men vad är det som tar kraft?

Visa signatur

Saab 9-3 2.3T. 513/580. Colle Edition.
Intel Q9300 - Sapphire HD4870x2 - Corsair PC8500 4Gb - Corsair 1000W PSU - Antec Twelve Hundred - Noctua Kylning - Gigabyte GA-EP35 - Eizo 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboColle
Har letat lite efter updateringar men finns det någon än. Lyckas inte hitta.

Spelet krashar lite titt som tätt och hackar apa. Tycker det grafiska ser ut som föregångarna, vilket är kalas, men vad är det som tar kraft?

spelet är väldigt cpu intensivt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboColle
Har letat lite efter updateringar men finns det någon än. Lyckas inte hitta.

Spelet krashar lite titt som tätt och hackar apa. Tycker det grafiska ser ut som föregångarna, vilket är kalas, men vad är det som tar kraft?

Med tanke på din rigg så borde väl spelet prestera lysande, vi får hoppas på snabba uppdateringar. Eller är det möjligen så att vi ska döpa om dig till TurboTroll?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboColle
Har letat lite efter updateringar men finns det någon än. Lyckas inte hitta.

Spelet krashar lite titt som tätt och hackar apa. Tycker det grafiska ser ut som föregångarna, vilket är kalas, men vad är det som tar kraft?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
spelet är väldigt cpu intensivt.

Tycker att en Q9300 borde räcka till? Med tanke på att spelet skulle dra nytta av "QUAD". Men det kanske är likadant som det var med Crysis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save

Detta dök precis in:
http://www.youtube.com/watch?v=bO42LSjRhfM
http://www.youtube.com/watch?v=C8aW8SuQnSg

Gaah, va sugen man blev på att spela nu

En fråga, nån som vet vad som är mest värt för mig att uppgradera för att spela gta4? Dator i sign 1...grafikkort eller bättre cpu ? Tänker på fysiken som gärna vill ha lite kärnor

Permalänk

bättre cpu pippi, den där är riktigt gammal och inte direkt jättrebra idag.