Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Är jag blind eller finns det bara 60 dagars gametime? Via internetbutik alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej du är inte blind, fysiska gamecards (samma sak även om de skickar koden via e-mail) finns bara i 60 dagar. Vill du köpa mer eller mindre får du köpa via SW:TORs hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Nej du är inte blind, fysiska gamecards (samma sak även om de skickar koden via e-mail) finns bara i 60 dagar. Vill du köpa mer eller mindre får du köpa via SW:TORs hemsida.

Jag köpte via deras hemsida, hittade bara 60 dagar. Och blev skickad till Origin.com där jag fick betala.
Btw, hur lång tid tar det innan jag får koden?

Edit: Har inte fått något mail än, på tre timmar. Normalt?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har ett konstigt bugg eller nått. Ibland när när jag attackerar så kan det hända att gubben får nån typ av auto run och kutar i väg.
Min gubbe alltså. och det går inte stänga av hur som helst.Han kan lixom få en auto run sidled

Har en G700 mus med fyra knappar på ena siden. Två av de får man lägga som ctrl+c och andra som ctrl+v för att de ska funka i swtor om det kan vara nått med det men har gått igenom keybinds listan flera ggr om det skulle vara nått som skulle råka gå igång när man trycker på de + wsad eller annan knapp.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Har ett konstigt bugg eller nått. Ibland när när jag attackerar så kan det hända att gubben får nån typ av auto run och kutar i väg.
Min gubbe alltså. och det går inte stänga av hur som helst.Han kan lixom få en auto run sidled

Låter som du kan bli riktigt populär i pug operations med det problemet.

Permalänk
Medlem

Är det maintenance idag eller? Sitter på jobbet, så har ingen koll.

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevICes:

Är det maintenance idag eller? Sitter på jobbet, så har ingen koll.

Yes det har varit maintenance idag, men nu är servrarna uppe och rullar på som de ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Yes det har varit maintenance idag, men nu är servrarna uppe och rullar på som de ska.

Ah, härliga tider!

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem

Hehe måste älska bioware ibland. Det första jag gör efter patchen är att dra till illum för weeklyn, dock har det uppstått en bugg som gör att jag inte kan klara den.

Var lika att logga ut.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=276757
Sånt här borde dock inte få hända i ett MMO.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Hehe måste älska bioware ibland. Det första jag gör efter patchen är att dra till illum för weeklyn, dock har det uppstått en bugg som gör att jag inte kan klara den.

Var lika att logga ut.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=276757
Sånt här borde dock inte få hända i ett MMO.

Hände samma sak för mig, men gick ut ur combat / dog och de fixade sig. Var 149/150

Permalänk
Medlem

Har de fixat pvp än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Har de fixat pvp än?

Hur menar du :p?

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Har de fixat pvp än?

Low-population servrar har fortfarande mindre pvp än high-population om det är det du undrar.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Låter som du kan bli riktigt populär i pug operations med det problemet.

löste sig, fick mappa om knapparna och låta bli använda ctrl + nånting så funka det sen.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag läste något om att om man återställer sin telefon, så fungerar inte säkerhets appen, stämmer det?
Isf, hur löser jag det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av KKay:

Vill minnas att jag läste något om att om man återställer sin telefon, så fungerar inte säkerhets appen, stämmer det?
Isf, hur löser jag det?

Skickades från m.sweclockers.com

Du får nog ringa deras supportnummer i England och be dem lösa det isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Du får nog ringa deras supportnummer i England och be dem lösa det isf.

Det lär ju inte vara gratis... Är det den enda lösningen?
Just betalat för 60 dagar så känner inte för att bara släppa spelet haha.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orebro:

För DPS/heals, cunning. Tycker cunning var det bästa när jag levlade upp min gunslinger. Som lvl 50 går jag -enbart- på endurance. Du har valt den minst tåliga klassen av alla och du måste boosta endurance så in i helvete när du blivit lvl50. (oavsett pve eller pvp)

Så leveling: 1:cunning 2:endurance

Vid lvl 50: 1: endurance 2:cunning

Det finns egentligen inget att "tycka" när det kommer till stats i det här spelet. IA/Smuggler har cunning som primary stat.
Sen kan man ju fråga sig varför du rekommenderar endurance? Vem vill ha en dps som gör 20% mindre än alla andra men som har ett par tusen mer hp?
Hur som, alla endgame setdelar har hög cunning OCH hög endurance, så hp får du varken du vill eller inte.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det lär ju inte vara gratis... Är det den enda lösningen?
Just betalat för 60 dagar så känner inte för att bara släppa spelet haha.

Använder du Skype så lär det bli bra mycket billigare än att ringa från mobil eller fast telefon.

Bioware har nämnt att de jobbar på att man själv ska kunna ta bort security key via hemsidan men vi vet inte när det blir klart.

Permalänk
Medlem
Citat:

PvP

General

Fixed an issue causing players to not receive Warzone Win mission credit upon winning a Warzone match when the first player to enter the zone leaves the zone before the match concludes.

Låt oss se om det nu är fixat för TREDJE gången.

Biofail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

SWTOR har mer än 1,7 miljoner aktiva prenumeranter enligt pressmeddelande från EA. Det säger även att BF3 sålt mer än 10 miljoner exemplar.
http://news.ea.com/portal/site/ea/index.jsp?ndmViewId=news_vi...

Detta säger igentligen inte så mycket då många har använt gametime kort, vänta tills första omgången av dem tar slut om en månad.

Skrivet av KKay:

Vill minnas att jag läste något om att om man återställer sin telefon, så fungerar inte säkerhets appen, stämmer det?
Isf, hur löser jag det?

Skickades från m.sweclockers.com

Enda valet du har är att ringa/skypa Bioware och ta bort din säkerhets kod. Var bered på att svara på dina säkkerhetsfrågor och andra random frågor.

Skrivet av Skyflyer:

Använder du Skype så lär det bli bra mycket billigare än att ringa från mobil eller fast telefon.

Bioware har nämnt att de jobbar på att man själv ska kunna ta bort security key via hemsidan men vi vet inte när det blir klart.

Kommer fortfarande kräva att man måste ringa bioware. Du behöver koden när du loggar in på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Kommer fortfarande kräva att man måste ringa bioware. Du behöver koden när du loggar in på hemsidan.

Då de inte har släppt funktionen att själv kunna ta bort security key så vet jag inte helt säkert hur den fungerar men jag gissar att den kommer fungera ungefär som i WOW. Dvs att du tar bort security keyn innan du uppgraderar telefonen och lägger till den igen efter du gjort din uppgradering. Men om man uppgraderar telefonen utan att först ta bort security keyn så måste man så klart ringa Bioware.

Permalänk
Medlem

Och supporten är förstås engelsktalande?
Förstår inte att det ska vara så omständigt att man måste ringa till dom. Fast det är väl säkerhetsfråga gissar jag på...
Tycker man ska kunna sköta detta via mail, dom behöver väl inte ens röst för att verifiera vem man är

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

I patch 1.1.4 kommer en fix på en sak som har irriterat mig sedan jag kom in i betatesten:

Citat:

The key formerly bound to /bug can now be mapped to any action and no longer opens the /bug window. The command is no longer able to be bound to a quickslot, but player can still type /bug in chat to open a new bug report.

Äntligen kan jag använda "§" tangenten för att binda andra saker än att få upp bugrapport fönstret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

I patch 1.1.4 kommer en fix på en sak som har irriterat mig sedan jag kom in i betatesten:

Äntligen kan jag använda "§" tangenten för att binda andra saker än att få upp bugrapport fönstret.

Yeay, äntligen. Själv tycker jag att dom borde ta det ett steg längre. Ge oss möjligheten att re-binda om alla tangenter/musknappar. Stör mig på att höger musknapp är attack och då oftast bindad till center slot 1

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

§ kan du använda redan nu med att binda till annat. Det jag märkte var att man måste först binda det till något som öppnar ett fönster, t ex Map. Därefter kan du binda det till en vanlig action-knapp.

Skrivet av Skyflyer:

I patch 1.1.4 kommer en fix på en sak som har irriterat mig sedan jag kom in i betatesten:

Äntligen kan jag använda "§" tangenten för att binda andra saker än att få upp bugrapport fönstret.

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge mig tips om vilket "talentträd" jag ska levla min marauder i? Tror jag stod en kvart i imp fleet och var helt blank i huvudet. Haha

Tar gärna emot tips också om vilka crew skills jag ska köra den på?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Någon som kan ge mig tips om vilket "talentträd" jag ska levla min marauder i? Tror jag stod en kvart i imp fleet och var helt blank i huvudet. Haha

Tar gärna emot tips också om vilka crew skills jag ska köra den på?

Kollat på officiella forumet?
Såg en tråd direkt som kanske är intressant:
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=72872

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Tack! Jag som trollade runt på det swtorforumet på jakt efter någon sådan här tråd du länkade till och råbommade det!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Fasen vad denna tråd dött av, är spelet lika dött också? (har inte spelat på en månad själv)

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Alla kollar in Guild Wars 2..