Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxaz:

Alla kollar in Guild Wars 2..

Eller spelar spelet

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Fasen vad denna tråd dött av, är spelet lika dött också? (har inte spelat på en månad själv)

Själv har jag gett upp SWTOR, som vanligt så tröttnar jag fort på spel

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av shelter:

Fasen vad denna tråd dött av, är spelet lika dött också? (har inte spelat på en månad själv)

SWTOR har varit lanserat i tre månader, och det är ganska naturligt att forumaktiviteten kring spelet minskat jämfört med uppstarten. Folk har dessutom säkerligen i stor utsträckning hittat egna gillen och diskuterar swtor relaterade ämnen på egna forum och voice chats.

Spelet är i högsta grad levande. Vårt gille har inte upplevt någon nedgång alls, utan aktiviteten är fortsatt stark på inom våra egna led och generellt på servern.

Permalänk
Avstängd

Märker att de INTE fixat:
Mouse Acceleration/Smoothing - Forcad.
Har Camera Rotation Speed på HELA 2%!!! Och det är ändå på TOK för högt.
Samtidigt som det känns som att man drar musen genom sirap eller smör. Istället för på en fin hockeyplan.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

SWTOR har varit lanserat i tre månader, och det är ganska naturligt att forumaktiviteten kring spelet minskat jämfört med uppstarten. Folk har dessutom säkerligen i stor utsträckning hittat egna gillen och diskuterar swtor relaterade ämnen på egna forum och voice chats.

Spelet är i högsta grad levande. Vårt gille har inte upplevt någon nedgång alls, utan aktiviteten är fortsatt stark på inom våra egna led och generellt på servern.

Mjo, blir mest att man skriver på guild forumet och swtor's egna forum.
Att det är någon nedgång har jag inte märkt av, blir fortfarande HM FP's på dom kvällarna när det inte är Ops etc.

Är Måndagar då det kan vara lite glest, men beror mer på att alla är trötta efter första jobbdagen i veckan

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

http://www.swtor.com/guildsummit

Guildsummit live, går igenom 1.2 (Jesuspatchen) just nu.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

http://www.swtor.com/guildsummit

Guildsummit live, går igenom 1.2 (Jesuspatchen) just nu.

Jag har inte sett på själva livesändningen men här är pratar dom lite om vad som kommer i 1.2:
http://www.gamebreaker.tv/video-game-shows/guild-summit-begin...
Mer info kommer under dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag har inte sett på själva livesändningen men här är pratar dom lite om vad som kommer i 1.2:
http://www.gamebreaker.tv/video-game-shows/guild-summit-begin...
Mer info kommer under dagen.

Gött att du också kollar på Gamebreaker :).

Ser ut att bli en riktigt fin uppdatering. Är riktigt nyfiken på UI-förändringarna och bara en sån liten grej som att kunna stänga av "smart camera" är riktigt fint.

Permalänk
Medlem

Gamebreaker äger!

Är det 15.00 som spelet öppnar upp igen? Samma dag som WoW? Snacka om taktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirSkitz:

Gamebreaker äger!

Är det 15.00 som spelet öppnar upp igen? Samma dag som WoW? Snacka om taktiskt.

SWTOR twittrade för ca 30 min sedan att de är uppe igen.

Permalänk
Medlem

Patch 1.2 verkar bli en riktigt stor patch. Några av sakerna som jag fattade kommer i 1.2.

  • Customizable UI

  • 1 ny operation

  • 1 ny flash point

  • 1 ny warzone

  • rated warzones

  • guild banks där man t.ex. kan begränsa att vissa tabs får man bara ta saker ifrån om man har authenticator

  • nytt UI till GNT (äntligen!)

  • afk i warzones ger inga rewards, kan även /vote to kick afk spelare

  • i huttball får man medaljer för t.ex. göra mål, ta emot passning etc

  • Normal mode operations kommer kallas Story mode samt att Nightmare kommer tunas att verkligen bli "Nightmare" (Nightmare för nya operation kommer dock inte släppas direkt i 1.2 patchen, den kommer lite senare efter att den testats och tunats ordentligt)

  • Legacy systemet

  • Target of Target

  • Personlig combatlog kan sparas på hårddisken för att t.ex. förbättra egen DPS

  • High-res textures

Det var även kul att lyssna på saker som kommer i framtida patchar också som t.ex. capital guild ships,

Permalänk
Medlem

Lät skitbra faktiskt, och det fanns mycket till framtiden också. Älskar de thär spelet och tycker bara det blir bättre! ^^

Permalänk
Medlem

Halvtaskig kvalité på Legacy 1.2 patch trailern :
http://youtu.be/r4Bo637LSFk

Annars visar Gamebreaker den i början av deras nyaste avsnitt.
http://www.gamebreaker.tv/video-game-shows/star-wars-the-old-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Halvtaskig kvalité på Legacy 1.2 patch trailern :
http://youtu.be/r4Bo637LSFk

Annars visar Gamebreaker den i början av deras nyaste avsnitt.
http://www.gamebreaker.tv/video-game-shows/star-wars-the-old-...

Här är HQ version av ovanstående Youtube klipp som EA har släppt:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=B5u3pn...

Jag pausade flera gånger under klippet för att kunna se alla UI texter osv. Det ser ju riktigt nice ut.

Permalänk
Medlem

Jag rös då jag såg en halvtaskig video på den, skall kolla på din Skyflyer och se om det återupprepas!

Permalänk
Medlem

Varför kan dom inte få rustningarna att se bra ut?!

Gillar inte legacy systemet heller, snart kommer liksom alla att vara forceusers..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudda:

Varför kan dom inte få rustningarna att se bra ut?!

Gillar inte legacy systemet heller, snart kommer liksom alla att vara forceusers..

Kan knappast räknas som force users.
Man kommer endast kunna använda dessa abilities under en "heroic moment" och det är när man har sin companion ute (max var 20:e minut).
Alltså bara en cool grej och inget att lägga någon större bry över.

Permalänk
Medlem

Rerolla igår. Har nu en Sentinel på Lvl 16. Känns som Sentinel är betydligt roligare än Guardian. DPS FTW!

Permalänk
Medlem

Sentinel är riktigt roliga att lira. Tyvärr kan det vara lite segt då det iaf på min server finns lite väl många sådana. Det är mindre roligt de gångerna man lirar hutball och har 6 andra sentinels med sig i sin grupp...

Har vi någon lista med vilka realms alla vi SweClockers medlemmar spelar? Det vore skoj att se en sådan annars.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Corsair XMS3 - 8 GB | ASUS P8Z77-V PRO | Corsair Neutron Series 240GB | Corsair AX 860W | ZOTAC GFORCE GTX 670 2GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nukey:

Sentinel är riktigt roliga att lira. Tyvärr kan det vara lite segt då det iaf på min server finns lite väl många sådana. Det är mindre roligt de gångerna man lirar hutball och har 6 andra sentinels med sig i sin grupp...

Har vi någon lista med vilka realms alla vi SweClockers medlemmar spelar? Det vore skoj att se en sådan annars.

Att dra ihop oss på samma server skulle vara kul! Jag kan göra en ny Re-Roll isåfall.

Permalänk

kollade videon på vad som komma skall med patch 1.2 om de håller vad de lovar dvs så ser swtor ut attt bli riktigt rolig med massor av nyheter pets mm mm ser lovande ut

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Får väll se om man börjar lira rnångång igen, patchnotes såg ju rätt nice ut, gillar fortfarande inte att det är så indelat man känner sig så ensam överallt det är tråkigt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirSkitz:

Att dra ihop oss på samma server skulle vara kul! Jag kan göra en ny Re-Roll isåfall.

Skulle vara riktigt roligt. Framförallt om man kanske kan skapa nån Swec-guild också ?
Om det blir nått av det så är jag mer än gärna med.

Visa signatur

| Intel i5-2500K @ 4,5ghz | MSI P67A-C45 REV B3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | SSD A-data SP900 128gb | Fractal Design 650W | HDD Samsung 1TB x2 | ASUS GeForce GTX680 DirectCUII TOP | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 800D | Samsung S27A950D 27" | Ducky SHINE3 TKL | Ace Edge 3200 | Seagate EE 2 TB x2 |
Citera gärna !

Permalänk
Medlem

Level 17 Sentinel. Är på Taris nu. Mycket springande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

§ kan du använda redan nu med att binda till annat. Det jag märkte var att man måste först binda det till något som öppnar ett fönster, t ex Map. Därefter kan du binda det till en vanlig action-knapp.

Trodde jag med.. men det gick inte.

Nåja, låter spelet vila ett tag tror jag... det är ett bra spel under tiden man levelar men det känns ändå som något saknas.
Drog aldrig upp nån gubbe speciellt högt... så end game vet jag inget om och det är inte där felet sitter för mig.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd

Verkar som ni har problem med § ?
Har alltid haft den bunden till charge t.ex. fungerar utan problem i SWTOR.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk

Mmm, patch 1.2 ser riktigt lovande ut.

Trevligt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av schitzo:

Verkar som ni har problem med § ?
Har alltid haft den bunden till charge t.ex. fungerar utan problem i SWTOR.

Hur lyckades du få bort funktionen att den knappen är låst till att öppna support tickets?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Hur lyckades du få bort funktionen att den knappen är låst till att öppna support tickets?

Det togs bort i en patch för ett tag sedan.

Visa signatur

| Intel i5-2500K @ 4,5ghz | MSI P67A-C45 REV B3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | SSD A-data SP900 128gb | Fractal Design 650W | HDD Samsung 1TB x2 | ASUS GeForce GTX680 DirectCUII TOP | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 800D | Samsung S27A950D 27" | Ducky SHINE3 TKL | Ace Edge 3200 | Seagate EE 2 TB x2 |
Citera gärna !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Hur lyckades du få bort funktionen att den knappen är låst till att öppna support tickets?

Den var aldrig bunden??

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB