Star Wars: The Old Republic

Permalänk

Det är nu möjligt att byta server.
Men det är bara vissa utvalda servrar som gäller än så länge.

Mer info här.
http://www.swtor.com/blog/character-transfer-server-populatio...
och här
http://www.swtor.com/transfer

och mer info om vilka servrar som är aktuella för fri transfer.
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=477706

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120731/the-old-republic-blir-free2play

Vad tror ni om den här nyheten ?

Förväntat eller blev ni lika paff som mig ?

Nog för att det kanske inte har gått dunder bra för dom, men endå..
Kan nog locka en hel del folk om dom börjar med nått Guild Wars liknande koncept istället.

Visa signatur

| Intel i5-2500K @ 4,5ghz | MSI P67A-C45 REV B3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | SSD A-data SP900 128gb | Fractal Design 650W | HDD Samsung 1TB x2 | ASUS GeForce GTX680 DirectCUII TOP | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 800D | Samsung S27A950D 27" | Ducky SHINE3 TKL | Ace Edge 3200 | Seagate EE 2 TB x2 |
Citera gärna !

Permalänk
Inaktiv

Väcker denna tråd till liv igen då..
Har en fråga..

När jag loggat in på launchern så kan jag ej klicka på play. Samt till vänster om "Exit/Play" Så står det: This environment is currently unavailble for play. Please try again later..

Vad menas med det? Jag har googlat lite och får lite dubbla budskap.. En del sa att det var för att man inte hade en aktiv subscription. Och enligt BioWare så verkar det ha nått med brandväggen o göra.. Men det hjälper inte heller.. har stängt av allt som kan tänkas va problemet. Men kan fortfarande inte spela.

Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maccan4:

Väcker denna tråd till liv igen då..
Har en fråga..

När jag loggat in på launchern så kan jag ej klicka på play. Samt till vänster om "Exit/Play" Så står det: This environment is currently unavailble for play. Please try again later..

Vad menas med det? Jag har googlat lite och får lite dubbla budskap.. En del sa att det var för att man inte hade en aktiv subscription. Och enligt BioWare så verkar det ha nått med brandväggen o göra.. Men det hjälper inte heller.. har stängt av allt som kan tänkas va problemet. Men kan fortfarande inte spela.

Någon som vet?

Vad jag vet, så har spelet inte blivit free to play än..vilket betyder att du behöver en subscription
Kanske har någon vän som kan testa sitt konto? Tror inte de har me brandväggen o göra...kanske:P men tvivlar på de, testa o stänga av brandvägger i någon minut då

Permalänk
Medlem

Jag antar att du har en aktiv subscription, eller? För Free 2 Play startar ju inte förrän imorgon torsdag, uppskattningsvis ca 19:00 svensk tid.

Det är inte så att du har valt PTS (Public Test Server) och försöker starta den? Jag har inte själv installerat PTS så jag är inte säker men felmeddelandet låter som om det skulle kunna vara problemet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hagge:

Vad jag vet, så har spelet inte blivit free to play än..vilket betyder att du behöver en subscription
Kanske har någon vän som kan testa sitt konto? Tror inte de har me brandväggen o göra...kanske:P men tvivlar på de, testa o stänga av brandvägger i någon minut då

Skrivet av Skyflyer:

Jag antar att du har en aktiv subscription, eller? För Free 2 Play startar ju inte förrän imorgon torsdag, uppskattningsvis ca 19:00 svensk tid.

Det är inte så att du har valt PTS (Public Test Server) och försöker starta den? Jag har inte själv installerat PTS så jag är inte säker men felmeddelandet låter som om det skulle kunna vara problemet.

Har ingen aktiv subscription på kontot nu, funderar på att skaffa det faktist. Men detta error har aldrig visat sig förut. Har aldrig fått något liknande. Så att det har att göra med en ej aktiv subscription tror jag inte.. Isåfall borde nog BioWares svar på denna fråga vara just det.. Men dem har ju svarat med brandväggs problem o lite annat.

Känner inte för att skaffa en subscription.. Särskilt inte ens när man ska kunna spela upp till 15 vad jag förstått.. Så jag ska ju kunna spela.

Och PTS är det inte.. De har jag aldrig ens varit inne på eller brytt mig om direkt.

Permalänk
Medlem

här det någon som spelar fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

här det någon som spelar fortfarande?

Jodå, sedan spelet gick F2P så har det varit full aktivitet på servrarna.

Permalänk
Medlem

Det är absolut liv i liket fortfarande :). Kom in å testa (igen?)!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Det är absolut liv i liket fortfarande :). Kom in å testa (igen?)!

Då får man ta och göra det då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Tycker att det är lite laggigt när jag kör PvP så funderar på om det kan vara värt att uppgradera burken med någon komponent för att få lite mer flyt. Vill ju gärna köra med hög grafik och hamna på ca 40+ FPS.

Min nuvarande config: Socket: 775, Processor: Qx6700, Grafikkort: ATI 5770 1GB, Ram-minne: 8GB DDR2. Processorn uppgradera jag nyss och har väl en värsting till min gamla socket. Det jag funderar på är ifall grafikkortet skulle kunna bidra till ökad prestanda, men om någon annan komponent agerar flaskhals så kanske det inte är någon idé.

Tankar? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Möjligt det hjälper att uppdatera då du har ganska långsamt grafikkort i alla fall. Problemet är dock att själva spelmotorn i Swtor inte gillar när det är många spelare samtidigt, så även de som sitter på superdatorer kan få fps-drops så fort det är flera spelare på skärmen samtidigt.

Permalänk
Avstängd

Launchern säger:
There is currently no active subscription on this account. Activate your account here.

Hemsidan säger:
Star Wars™: The Old Republic™
Preferred Player

Så.... hur spelar man gratis?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Möjligt det hjälper att uppdatera då du har ganska långsamt grafikkort i alla fall. Problemet är dock att själva spelmotorn i Swtor inte gillar när det är många spelare samtidigt, så även de som sitter på superdatorer kan få fps-drops så fort det är flera spelare på skärmen samtidigt.

Trist. Hoppas de åtgärdar det. Som jag förstår så hade inte spelmotorn stöd för fyrkärniga processorer till en början men fick det stödet efter ett tag och flöt därmed bättre. Det kanske går att göra något åt problemet du beskrev också. Får hoppas.

Tror du att ett nytt grafikkort skulle göra susen eller flaskhalsar något annat?

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har en lvl50-gubbe sedan ett ganska långt tag tillbaka och tänkte pröva att spela spelet igen. Laddade hem det nu, går det att få in min gubbe på någon av servrarna som finns nu? och vilken server bör man spela på om man gillar balanserat spel mellan PVP och PVE?

Fann min man
Tips för hus man återuppväcker spelarlusten? Vad bör man göra etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

Hej!
Jag har en lvl50-gubbe sedan ett ganska långt tag tillbaka och tänkte pröva att spela spelet igen. Laddade hem det nu, går det att få in min gubbe på någon av servrarna som finns nu? och vilken server bör man spela på om man gillar balanserat spel mellan PVP och PVE?

Fann min man
Tips för hus man återuppväcker spelarlusten? Vad bör man göra etc?

Hitta ett aktivt gille så du får några andra att spela och umgås med. Vilken server är du på? Om du är Republic på Red Eclipse så är Friskyttarna ett alternativ. Om du är på Tomb of Freedon Nadd så ska Ruthless/Reclaim finnas som alternativ. De är båda svenska gillen.

Permalänk
Medlem

Tack jag är på Tomb of Freedon Nadd så ska kolla med Ruthless/Reclaim

Permalänk
Avstängd

EU serverarna är ju dödare än döden.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

EU serverarna är ju dödare än döden.

Det tycker jag inte. För det mesta när jag spelar så är de på Heavy eller Very Heavy server population. I Fleet är det alltid flera instanser med ca 200 spelare i vardera instans och på planeterna när man levlar brukar det också vara flera instanser. Detta är på Red Eclipse där jag spelar, hur det är i övriga EU servrar vet jag förstås inte.

Spelar man på morgonen eller mitt i natten är det såklart färre spelare.

Permalänk
Medlem

Jag hoppade in och configgade mina attributs och hoppade in i två PVP-matcher, men kändes sådär. Är det främst PVP och några instanser man kör i endgame?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

Jag hoppade in och configgade mina attributs och hoppade in i två PVP-matcher, men kändes sådär. Är det främst PVP och några instanser man kör i endgame?

Själv kör jag mest 8/16-manna PVE operations (raider) samt space missions som endgame, jag är inte någon som brukar PVPa. Jag brukar även slö-levla en eller ett par alts för att ta del av alla olika class stories.

Vi har några i vårt gille som nästan bara PVPar och dom tycker det är kul men jag har även hört andra som inte gillar PVPn i SWTOR. Du körde bara 2 st PVP-matcher? Det finns nämligen 5 st olika PVP kartor (warzones) som alla har olika spelsätt. Har man inte heller PVP gear så brukar man bli mördad ganska snabbt av de som har bra PVP gear.

I övrigt finns ju även ett flertal 4-manna heroic instanser (flashpoints), några olika områden med daily quests där man kan få pengar och commendations att köpa gear för. Nästa vecka släpps patch 2.0 samt nya expansionen och då ska även achievements läggas in så det kan man göra om man gillar achievements.

Sedan blir ju såklart alla ovanstående saker mycket roligare om man kan sitta och voice chatta med guild members samtidigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skyflyer:

Det tycker jag inte. För det mesta när jag spelar så är de på Heavy eller Very Heavy server population. I Fleet är det alltid flera instanser med ca 200 spelare i vardera instans och på planeterna när man levlar brukar det också vara flera instanser. Detta är på Red Eclipse där jag spelar, hur det är i övriga EU servrar vet jag förstås inte.

Spelar man på morgonen eller mitt i natten är det såklart färre spelare.

Har aldrig sett mer än "Light" eller om det är "Low" i server browsern för EU. Så jag joinade US istället där nästan alla är på Heavy.
Joinade en RP server men tråkigt nog är det många Puke Slywalkers ändå..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Elgiganten har haft 60 dagars speltids kort på rea ett tag nu.
För den som vill ha, så är länken här.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...
60 dagar för 49 kr, är ju ganska bra pris. Begränsning till 1 per kund dock.

Beställde själv ett idag, och det var inga problem, valde collect-store, och knallade in på min Giganten butik några timmar senare, betalade och fick det direkt.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Elgiganten har haft 60 dagars speltids kort på rea ett tag nu.
För den som vill ha, så är länken här.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...
60 dagar för 49 kr, är ju ganska bra pris. Begränsning till 1 per kund dock.

Beställde själv ett idag, och det var inga problem, valde collect-store, och knallade in på min Giganten butik några timmar senare, betalade och fick det direkt.

Toppen tips!

Permalänk
Medlem

Som sentinel. Vilken companion är bäst? Är level 40. Gillar Kira, hon gör mer skada än mig (ja, jag är kass ). Doc healar men gör just ingen skada.

Gått bra fram tills jag nu kom till Quesh. Dog fyra gånger inom kort tid och känner mig småpaff. Använt Kira så här långt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Har aldrig sett mer än "Light" eller om det är "Low" i server browsern för EU.

Du kan inte ha tittat på EUs server status kvällstid.

Inte ens nu mitt på dagen när alla pluggar/jobbar är fler än 3/9 EU servers "light". På kvällarna är EU status som sagt oftast heavy eller very heavy.

Länk: http://www.swtor.com/server-status

Permalänk
Medlem

Red Eclipse har så jävla mycket casual-spelare att om man loggar in på nattid så är det en dödare server än vad Bloodworthy var innan server merges. Jag trodde att det skulle vara mer livat men jag har aldrig varit med om över en timmes kötid för att få spela en jävla Warzone. Jag stannar på ToFN även om vi inte är lika många. Vi spelar åtminstone...

Permalänk

Får inte igång spelet sen patchen idag.. Nån som har en ide på felet?? :/

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Har ni någon rekommendation på vilken UI mod man skall installera till swtor?
Saknar verkligen det moddade UI et jag använde i Conan ...

Spelade i början när spelet släpptes och har nyligen börjat spela igen på Red Eclipse. Då när spelet var så nytt fanns inga UI moddar (åtminstone ingen jag hörde talas om), men det finns väl något/ några bra UI numera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Har ni någon rekommendation på vilken UI mod man skall installera till swtor?
Saknar verkligen det moddade UI et jag använde i Conan ...

Spelade i början när spelet släpptes och har nyligen börjat spela igen på Red Eclipse. Då när spelet var så nytt fanns inga UI moddar (åtminstone ingen jag hörde talas om), men det finns väl något/ några bra UI numera?

Vad är det för fel på stock?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.