Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Alldeleles för lfå aktion knappar tillgängliga. Skulle nog hellst velat ha ca 3 ggr fler aktion knappar på skärmen.
Som exempel, så använde jag detta ui när jag spelade conan: http://img854.imageshack.us/img854/7710/brandmirpicture098.png , medan stock ui såg ut så här, sist jag spelade det: http://img593.imageshack.us/img593/1885/brianpicture240.png

Helt klart mycket trevligare att spela med det moddade ui'et ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Alldeleles för lfå aktion knappar tillgängliga. Skulle nog hellst velat ha ca 3 ggr fler aktion knappar på skärmen.
Som exempel, så använde jag detta ui när jag spelade conan: http://img854.imageshack.us/img854/7710/brandmirpicture098.png , medan stock ui såg ut så här, sist jag spelade det: http://img593.imageshack.us/img593/1885/brianpicture240.png

Helt klart mycket trevligare att spela med det moddade ui'et ...

Aktivera och dra fram fler via UI editorn då, själv kör jag med 4 rader.
Men jag tror man har tillgång till 6-7 rader á 12 knappar.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Går det att få bort "safetykey" i mobilen utan att ringa massa samtal ännu?

Är säkert besvarat innan men jag orkar verkligen inte kolla igenom alla sidor.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Aktivera och dra fram fler via UI editorn då, själv kör jag med 4 rader.
Men jag tror man har tillgång till 6-7 rader á 12 knappar.

Skall kolla upp hur man använder den ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Går det att få bort "safetykey" i mobilen utan att ringa massa samtal ännu?

Är säkert besvarat innan men jag orkar verkligen inte kolla igenom alla sidor.

Ja, det ska gå att logga in på deras hemsida och koppla bort security keyn. Gå till http://www.swtor.com och logga in med din användare. Gå till ditt konto så ska det finnas ett menyalternativ för Security Key. Där ska det finnas info om hur man tar bort en security key.

Men i skrivande stund så är deras hemsida nere pga patch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Går det att få bort "safetykey" i mobilen utan att ringa massa samtal ännu?

Är säkert besvarat innan men jag orkar verkligen inte kolla igenom alla sidor.

Ja, jag var nämligen tvungen att göra detta då man har mekat runt med mobilen sedan man spelade sist.
Det du gör är att du försöker att logga in med ditt användarnamn och lösenord som vanligt på swtor.com utan att ange ett security key, när du har gjord detta kommer du bli uppmanad att antingen skriva i ett giltigt security key eller att låta de skicka ett mail till dig med en länk som gör att ditt security key tas bort från ditt konto.
Om du därefter vill lägga till security key igen så gör du det som vanligt, via hemsidan.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

http://youtu.be/CBBKaYSOF4s

Introt alltså. Vad denna snubbe är skön! (Kranitoko)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Haha, den var kul!

Permalänk
Medlem

För er som ännu ej testat SWTOR, dags att göra det! Det senast tilllägget Starfighter battle, kändes som lök på laxen. Lite knepigt till en början, men känns verkligen genomarbetat.

Välkommen in på Tomb of freedom Nad (rätt många svenskar där)

Ps. gjorde du som jag, spelade ett par månader efter Launch och sedan lade ned. Dags att kliva upp på kvasten igen, där ÄR ett annat spel nu.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

För er som ännu ej testat SWTOR, dags att göra det! Det senast tilllägget Starfighter battle, kändes som lök på laxen. Lite knepigt till en början, men känns verkligen genomarbetat.

Välkommen in på Tomb of freedom Nad (rätt många svenskar där)

Ps. gjorde du som jag, spelade ett par månader efter Launch och sedan lade ned. Dags att kliva upp på kvasten igen, där ÄR ett annat spel nu.

Kanske dags att tetsa igen alltså. Fast jag är fortfarande lite irriterad över att alla mina namn är borta =/

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Ville gärna testa nu, men GW2 är fan grymt, OCH UI fungera i 3D Vision, det gör inte UI i SWTOR även om spelet är skit snyggt i 3D vision utom UI'n.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Kanske dags att tetsa igen alltså. Fast jag är fortfarande lite irriterad över att alla mina namn är borta =/

eller så kan du se det som att du fått en näve gratis namnbyten

Hur som, testa, kostar ju inget... (dock irriterade jag mig ganska fort på ftp och kör nu p2p, KLART värt)

Har faktiskt fått 5 polare att börja spela. FÖRSTA gången alla spelar samma MMO, varaktigt!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Blir att starta igen med två polare.. alla spelade vid release och la av. Ska bli kul att se vad som ändrats, då jag loggade in på min lvl 50 så var jag så sjukt lost och man har glömt bort verkligen allt haha.

Permalänk
Medlem

Någon som kör SWTOR felfritt med liknande spec på datorn som mig?

- Win 8.1
- ASRock Z77 EXTREME4
- Samsung SSD Pro Basic 840-Series 256GB
- Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
- Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE
- ASUS GeForce GTX 680 2048MB DirectCUII

Mitt spel crashar hela tiden ut till windows, inget felmeddelande eller rapport i reliability manager. Har testat i princip allt men hittar ingen lösning på detta problem.

Min tråd på swtor forumet med allt jag testat:
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=716994

Tror det är något i win 8.1 som strular till det. Formaterade om datorn igår men la in 8.1 direkt, ska testa göra om det med enbart 8.0 om jag inte hittar någon annan lösning. Officella suppoten är obefintlig i detta spel så där kan man inte räkna med mycket hjälp.

Permalänk
Medlem

Ska nog testas lite ikväll!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Får ta och testa igen då.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essa:

Någon som kör SWTOR felfritt med liknande spec på datorn som mig?

- Win 8.1
- ASRock Z77 EXTREME4
- Samsung SSD Pro Basic 840-Series 256GB
- Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
- Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE
- ASUS GeForce GTX 680 2048MB DirectCUII

Mitt spel crashar hela tiden ut till windows, inget felmeddelande eller rapport i reliability manager. Har testat i princip allt men hittar ingen lösning på detta problem.

Min tråd på swtor forumet med allt jag testat:
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=716994

Tror det är något i win 8.1 som strular till det. Formaterade om datorn igår men la in 8.1 direkt, ska testa göra om det med enbart 8.0 om jag inte hittar någon annan lösning. Officella suppoten är obefintlig i detta spel så där kan man inte räkna med mycket hjälp.

VEt att en polare hade det här problemet men det var ett tag sedan. Hans enkla fix var "Run as Administrator" på swtor.exe

Kraschdumparna ligger annars c:/user/appdata/local/SWTOR/Crashdump men om de är ngn hjälp att peka ut vad som kan vara fel vet jag inte.

Har du nån swapfil? Jag tror du måste ha det för att SWTOR ska funka. Prova trycka alt + enter så spelet hoppar ut till ett fönster. Se om det påverkar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Håller på att ladda ner och ska testa att spela. Har inte provat spelet förut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essa:

Någon som kör SWTOR felfritt med liknande spec på datorn som mig?

- Win 8.1
- ASRock Z77 EXTREME4
- Samsung SSD Pro Basic 840-Series 256GB
- Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
- Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE
- ASUS GeForce GTX 680 2048MB DirectCUII

Mitt spel crashar hela tiden ut till windows, inget felmeddelande eller rapport i reliability manager. Har testat i princip allt men hittar ingen lösning på detta problem.

Min tråd på swtor forumet med allt jag testat:
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=716994

Tror det är något i win 8.1 som strular till det. Formaterade om datorn igår men la in 8.1 direkt, ska testa göra om det med enbart 8.0 om jag inte hittar någon annan lösning. Officella suppoten är obefintlig i detta spel så där kan man inte räkna med mycket hjälp.

Min dator skiljer sig en del men har intel nvidia o sin 8.1 och det funkar fint iaf.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Ja, jag var nämligen tvungen att göra detta då man har mekat runt med mobilen sedan man spelade sist.
Det du gör är att du försöker att logga in med ditt användarnamn och lösenord som vanligt på swtor.com utan att ange ett security key, när du har gjord detta kommer du bli uppmanad att antingen skriva i ett giltigt security key eller att låta de skicka ett mail till dig med en länk som gör att ditt security key tas bort från ditt konto.
Om du därefter vill lägga till security key igen så gör du det som vanligt, via hemsidan.

Verkar inte som att det fungerar längre. Skulle logga in idag men när jag struntar i security keyn så kommer jag bara till customer support och kan ringa... Surt som fan. Varför har dom inte så man kan ladda ner mobile authenticatorn längre?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Hur går det här då? Något som hänt i spelet sedan februari?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Hur går det här då? Något som hänt i spelet sedan februari?

Det har kommit en ny huttball arena för dom som gillar PVP. Nightmare mode har släppts för Dread Fortress, om en vecka ska nightmare mode för Dread Palace släppas också tillsammans med patch 2.8. Nya Tactical flashpoints har släppts också där man försvarar/invaderar sith respektive jedis hemplaneter (Korriban och Tython).

Bioware har även gjort ett antal klassändringar för att jämna ut class balance. En del klasser har fått sin RNG minskad när de kör DPS.

Om du gillar Galactic Starfigher så har en till karta släppts för det.

Det är väl de stora sakerna, kan ha missat något. Mer detaljerad info finns ju att läsa i patch notes på http://www.swtor.com/patchnotes

I augusti kommer det en stor patch med strongholds (personliga hem som man kan inreda) och guild flagships. Mer info om detta här: http://www.swtor.com/galactic-strongholds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Det har kommit en ny huttball arena för dom som gillar PVP. Nightmare mode har släppts för Dread Fortress, om en vecka ska nightmare mode för Dread Palace släppas också tillsammans med patch 2.8. Nya Tactical flashpoints har släppts också där man försvarar/invaderar sith respektive jedis hemplaneter (Korriban och Tython).

Bioware har även gjort ett antal klassändringar för att jämna ut class balance. En del klasser har fått sin RNG minskad när de kör DPS.

Om du gillar Galactic Starfigher så har en till karta släppts för det.

Det är väl de stora sakerna, kan ha missat något. Mer detaljerad info finns ju att läsa i patch notes på http://www.swtor.com/patchnotes

I augusti kommer det en stor patch med strongholds (personliga hem som man kan inreda) och guild flagships. Mer info om detta här: http://www.swtor.com/galactic-strongholds

Spelet är ju riktigt bra nu. Sorc känns helt klart vara det som är lite OP i PVP just nu dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag spelade det en hel del förr, 3 max level gubbar. Men en sak som hindrar mig ifrån att spela nu igen (lite sugen) är alla dessa skills, kommer ihåg att jag hade 36st som jag använde, och jag pallar inte med sån stress längre. Är det bättre på den fronten nu elller lika/mer skills/abilitys nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Jag spelade det en hel del förr, 3 max level gubbar. Men en sak som hindrar mig ifrån att spela nu igen (lite sugen) är alla dessa skills, kommer ihåg att jag hade 36st som jag använde, och jag pallar inte med sån stress längre. Är det bättre på den fronten nu elller lika/mer skills/abilitys nu?

När det gäller antalet skills så har det inte blivit stor skillnad. Dom har ju korrigerats och balanserats men antalet skills har inte ändrats drastiskt, som mest kanske ett par skills fler eller färre för de olika klasserna.

Permalänk
Medlem

Kollar man lite guider på nätet för hur man ska prestera maximalt med en speciell spec. så ser man ganska snabbt att det inte är alla skills som man behöver använda. Ofta kan man rotera på ungefär ett dussin.

Hur som helst så vill jag bara passa på att slå ett slag för detta spel. Det har utvecklats väldigt bra och om det är någon som står och velar och inte riktigt vågar slå till och börja spela så kan jag bara säga: Gör det!
Finns ju som free-to-play-alternativ om man vill prova

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Jag spelade det en hel del förr, 3 max level gubbar. Men en sak som hindrar mig ifrån att spela nu igen (lite sugen) är alla dessa skills, kommer ihåg att jag hade 36st som jag använde, och jag pallar inte med sån stress längre. Är det bättre på den fronten nu elller lika/mer skills/abilitys nu?

Sluta spela sentinel så sparar du raskt in flera dussin knapptryckningar 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Sluta spela sentinel så sparar du raskt in flera dussin knapptryckningar 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Ja en sån hade jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Ja en sån hade jag

Vanguard har riktigt få skills om det är viktigt för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.