Permalänk
Avstängd

Varför är ni så fruktansvärt långsamma på reparationer och dylikt?

"Inom 10 dagar" står det på eran sida, nu har det snart gått 10 arbetsdagar och ingen har ringt efter att jag lämnat in datorn på felsökning.

Ni kan väl skriva MINST 10 dagar istället för inom, så att ni inte ljuger kunderna rakt upp i ansiktet. Ska det alltid behöva ta max tid eller över?

Jag har tyvärr behövt lämna in min dator en gång tidigare, och då var det exakt samma sak, då gjorde jag en post här: http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=1735

Synd att se att ni inte har bättrat er, men jag förstår att ni inte bryr er om folk med trasiga varor, ni tjänar ju inte lika mycket på att reparera/felsöka/hjälpa som att sälja.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Vi kollar på om det är något som går att få in!Mvh
Inet

Hoppas ni kan få in den, är ganska säker på att den skulle sälja bra

Har en dum liten fråga.. om jag köper en processorkylare som har medföljande kylpasta till min dator som ni bygger åt mig, och jag köper nåt annat kylpasta separat, så applicerar ni väl kylpastan som jag köpte separat och inte den medföljande kylpastan?
Jag tror att jag vet svaret redan men jag vill bara vara 100% säker

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
När får ni in XFX Radeon HD5850 på ett ungefär? Jag beställde den 28e förra månaden, men jag har inte hört en uppdatering från er via mail.

Det råder stor brist på 58xx-korten. Vi får löpande in små leveranser från XFX och PowerColor. Den senaste leveransen kom 15/10, men dessvärre täckte den inte i närheten av alla bokningar.

Maila gärna vår kundtjänst (order@inet.se) för information om vilken plats din order har i kön.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
Har beställt ett powercolor radeon hd5850 och det stod att det var 1 dag tills ni skulle få in det. Nu har den dagen passerat och det står istället 7 dagar. Men nu har kortet sjunkit från 2550kr till 2459kr men ni har fortfarande inte skickat mina grejor jag beställde. Finns det möjlighet att jag får tillbaka mellanskillnaden som jag redan betalat eftersom ni nu sänkt priset men inte skickat varan?

Det hade förstås varit okej med priset 2550 om ni skickat den dagen det stod att de skulle komma in. Men nu när det är 7 dagar extra + att ni säljer det för 2459 det gör det lite surt. Ska man beställa om, eller tappar man sin plats i kön på det kortet?

Problemet är samma som ovan, att det kommit in små skvättar med kort som inte täckt våra bokningar. Leveransinformationen på kortet skall nu vara korrigerad.

När det gäller prisskillnaden får du gärna skicka ett PM med ordernummer så löser vi något.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qslig
Varför är ni så fruktansvärt långsamma på reparationer och dylikt?

"Inom 10 dagar" står det på eran sida, nu har det snart gått 10 arbetsdagar och ingen har ringt efter att jag lämnat in datorn på felsökning.

Ni kan väl skriva MINST 10 dagar istället för inom, så att ni inte ljuger kunderna rakt upp i ansiktet. Ska det alltid behöva ta max tid eller över?

Jag har tyvärr behövt lämna in min dator en gång tidigare, och då var det exakt samma sak, då gjorde jag en post här: http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=1735

Synd att se att ni inte har bättrat er, men jag förstår att ni inte bryr er om folk med trasiga varor, ni tjänar ju inte lika mycket på att reparera/felsöka/hjälpa som att sälja.

Då jag inte fått något servicenummer kan jag inte svara på vad som har hänt. Men i vår konversation genom PM verkar vår serviceavdelning varit i kontakt med dig och kommit fram till en lösning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
...om jag köper en processorkylare som har medföljande kylpasta till min dator som ni bygger åt mig, och jag köper nåt annat kylpasta separat, så applicerar ni väl kylpastan som jag köpte separat och inte den medföljande kylpastan?

Om inte kunden har annat önskemål och har lagt med extra kylpasta i sin beställning använder vi oss alltid utav denna vid montering av datorpaket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard
Hejjjj Inet! Jag fick en felanmälan godkänd idag och skall skicka in mitt GTX 275, men sedan såg jag att det minsann kostar hela 250kr om ni ej hittar felet. Jag är nästan övertygad om att det kommer bli omöjligt att återskapa det om ni inte trixar järnet.

Hur tycker ni att jag ska göra? Tyvärr sumpade jag kanske namnet på en tekniker hos er som tyckte att det faktum att det var fel produktbild på eran hemsida berättigade mig ett återköp och byte till annan modell. Hilfe :C Om det var helt fel sagt av teknikern i fråga så tänker jag självklart inte nämna några namn så jag vill gärna höra vad ni har att säga om det här

Jag har bett vår serviceavdelning att kontakta dig för en lösning. Självklart ska du inte betala felsökningsavgift om det är fel på kortet, oavsett hur jobbigt felet är att få fram.

Kul att så många är engagerade och håller tråden vid liv!

Mvh
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Dessutom, Zotac? Var tvungen att beställa mitt Zotac mobo från annat håll vilket är synd för varje gång man beställer från Inet så måste man komplettera med beställningar från annat håll!

Två moderkort från Zotac uppe!

https://www.inet.se/?page=list&sstring=zotac

Mvh
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
...

Jag har bett vår serviceavdelning att kontakta dig för en lösning. Självklart ska du inte betala felsökningsavgift om det är fel på kortet, oavsett hur jobbigt felet är att få fram.

Kul att så många är engagerade och håller tråden vid liv!

Mvh
Inet

Blott en timme senare(runt klockan elva alltså) vart jag uppringd av en artig sak som kom med ett par besked som gjorde mig väldigt nöjd Jag är så glad att ni finns, i vanliga fall så hade jag haft en ganska dyr brevpress hemma och en order på ett nytt grafikkort på g vid det här laget.

Sov gott Inet, det förtjänar ni verkligen.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Blev glad och lättad när jag gjorde två små felbeställningar i en lite större order för några veckor sen och supporten fixade allt jättesnabbt och utan några som helst problem! En gång fick jag dessutom ett lite dyrare tangentbord för priset av ett lite billigare (var det 30 spänn kanske...) när jag ändrade en beställning av en produkt som aldrig verkade komma in i lager. Inets rykte försämras ju inte direkt av sånt här!

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Vore kalas om ni tog in SilenX iXtrema Pro IXC 92mm och 120mm CPU-kylare! Och sätter humana priser såklart...

Kommer in om ett par dagar!

https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/proce...

Mvh
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Kommer in om ett par dagar!

https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/proce...

Mvh
Inet

Trevligt jobb du har som låter dig surfa på Sweclockers under arbetstid.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Trevligt jobb du har som låter dig surfa på Sweclockers under arbetstid.

Tycker de är grymt bra att Inet finns här på sweclockers.. tyvärr har jag inga frågor att ställa, eller klagomål..

Men ni ska ha stort TACK!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Kan bara ge positiv feedback
Beställer man grejer vid 16-/17-tiden så kan man få det det vid 13-tiden dagen efter tack vare att posten går direkt från GBG till Örebro och vidare till Hudiksvall
Hade jag bott i Sundsvall som jag gjort tidigare hade man fått vänta tre dagar för då ska paketen passera Sundsvall, upp till Ånge och sorteras och tillbaka till Sundsvall för att sen köras till utlämningsstället.
Snabb leverans, bra priser och inget strul än så länge. Sånt gillar vi
Har gjort en 5 beställningar under 1 månads tid nu och alltid lika snabbt

Visa signatur

Asus M4A78 PRO - AMD Athlon64 X2 6000+ - ATI Radeon HD3200 - Corsair Twin2 X2048-6400 - 74GB WD Raptor , WD Caviar GP 1TB, WD Caviar Black 750GB, Seagate 500GB - eHDD: 2x WD Element 500GB

Permalänk
Medlem

Finns det några planer på att ta in något passivt kylt GeForce GT 220? Vet att åtminstode ECS har kommit ut med ett.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag kanske bara inte hittar men jag skulle verkligen uppskatta en funktion där man kan spara kundvagnen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jag vet inte om jag kanske bara inte hittar men jag skulle verkligen uppskatta en funktion där man kan spara kundvagnen.

Instämmer.

Jag ser att den för ögonblicket sparas genom cookies, men ett sätt att spara de på eran server vore inte dumt. Gärna ett sätt att länka till dem samtidigt då man ofta plockar ihop paket hos er för frågor i "köpråd" forumet.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Instämmer.

Jag ser att den för ögonblicket sparas genom cookies, men ett sätt att spara de på eran server vore inte dumt. Gärna ett sätt att länka till dem samtidigt då man ofta plockar ihop paket hos er för frågor i "köpråd" forumet.

Precis.
Det är ofta jag bygger ihop olika system för att tipsa vänner och bekanta också.

En möjlighet att spara kundvagnen och helst av allt dela med sig av den hade varit skitbra.
Så att man kan maila en länk till hela kundvagnen som dom ska köpa t.ex.

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Tycker de är grymt bra att Inet finns här på sweclockers.. tyvärr har jag inga frågor att ställa, eller klagomål..

Men ni ska ha stort TACK!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luggen89
Kan bara ge positiv feedback
Beställer man grejer vid 16-/17-tiden så kan man få det det vid 13-tiden dagen efter tack vare att posten går direkt från GBG till Örebro och vidare till Hudiksvall
Hade jag bott i Sundsvall som jag gjort tidigare hade man fått vänta tre dagar för då ska paketen passera Sundsvall, upp till Ånge och sorteras och tillbaka till Sundsvall för att sen köras till utlämningsstället.
Snabb leverans, bra priser och inget strul än så länge. Sånt gillar vi
Har gjort en 5 beställningar under 1 månads tid nu och alltid lika snabbt

Vi tackar ödmjukast för berömmet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vEX]
Finns det några planer på att ta in något passivt kylt GeForce GT 220? Vet att åtminstode ECS har kommit ut med ett.

Så fort XFX, Sparkle, Gigabyte eller Leadtek släpper ett passivt GT 220 ska vi försöka få in det i vårt sortiment.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jag vet inte om jag kanske bara inte hittar men jag skulle verkligen uppskatta en funktion där man kan spara kundvagnen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Instämmer.

Jag ser att den för ögonblicket sparas genom cookies, men ett sätt att spara de på eran server vore inte dumt. Gärna ett sätt att länka till dem samtidigt då man ofta plockar ihop paket hos er för frågor i "köpråd" forumet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Precis.
Det är ofta jag bygger ihop olika system för att tipsa vänner och bekanta också.

En möjlighet att spara kundvagnen och helst av allt dela med sig av den hade varit skitbra.
Så att man kan maila en länk till hela kundvagnen som dom ska köpa t.ex.

Det kommer!

Mvh
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Kommer det komma MSI P55 moderkort?

Permalänk
Medlem

Först, bra butik bra leveranstider, bra utbud i sin helthet. Och mycket bra att ni finns här, goodwill bästa PR som finns.

Ni har inga planer att ta in Asus 5870 kort till er?. ( Asus Radeon EAH5870/2DIS/1GD5 1GB).

Permalänk
Medlem

Ni har riktigt bra prissättning på t.ex. moderkort och grafikkort men på ljudkort och högtalare osv. är det inte riktigt lika bra.
Ett Auzentech X-Fi Forte kostar 1310 kronor på B-ray, men hos er kostar det 1945 (!) kronor...

Annars har jag inget att klaga på

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Det kommer!

För att gå vidare på samma linje, vore det för mycket att samtidigt be om ett poängsystem eller liknande?

Dvs. om jag gör iordning en varukorg åt Nisse som beställer varorna i den korgen direkt så får jag N poäng vilka kan sparas upp och plockas ut i rabattkuponger eller varor vid ett senare tillfälle.

Alltså, ett slags referralsystem.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Ni verkar ha mycket kommande nya funktioner ni diskutera på att ta fram. Finns det även en som gäller designen? Den ni har idag är väl.. tja, inte för vacker.

Dessvärre spelar det stor roll för nya kunder om en hemsida är användarvänlig och ser bra/professionell ut med tanke på att det även avspeglar er som försäljare.

Anledningen till att jag fortfarande är kund är den "personliga" kontakten man har fått via er och att ni värnar om varje enstaka kund och man inte bara är "en i mängden". Men många nya kunder har inte denna erfarheten än och något som skulle locka (tror jag) är framför allt en ny design på sidan. Och som alltid, fortsatt pressade priser

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se en hemsida som är anpassad efter 16:10 skärmar. Det är ju enormt stora vit-gråa remsor till höger och vänster. Tycker att det vore kul om sidan var lika bra anpassad som swec.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har tagit upp detta men jag saknar lite MSI-brädor. Exempel:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=491781

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluff3n
Kommer det komma MSI P55 moderkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Vet inte om någon har tagit upp detta men jag saknar lite MSI-brädor. Exempel:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=491781

Vi veeet.

Kort och gott, vi håller på och kollar på det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABEIDO
Först, bra butik bra leveranstider, bra utbud i sin helthet. Och mycket bra att ni finns här, goodwill bästa PR som finns.

Ni har inga planer att ta in Asus 5870 kort till er?. ( Asus Radeon EAH5870/2DIS/1GD5 1GB).

Vi jobbar på att få in Asus grafikkort i vårt sortiment.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorus
Ni har riktigt bra prissättning på t.ex. moderkort och grafikkort men på ljudkort och högtalare osv. är det inte riktigt lika bra.
Ett Auzentech X-Fi Forte kostar 1310 kronor på B-ray, men hos er kostar det 1945 (!) kronor...

Annars har jag inget att klaga på

Justerat!

Nu är priset 1329:-.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
För att gå vidare på samma linje, vore det för mycket att samtidigt be om ett poängsystem eller liknande?

Dvs. om jag gör iordning en varukorg åt Nisse som beställer varorna i den korgen direkt så får jag N poäng vilka kan sparas upp och plockas ut i rabattkuponger eller varor vid ett senare tillfälle.

Alltså, ett slags referralsystem.

Skall framföra detta till ansvarig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
Ni verkar ha mycket kommande nya funktioner ni diskutera på att ta fram. Finns det även en som gäller designen? Den ni har idag är väl.. tja, inte för vacker.

Dessvärre spelar det stor roll för nya kunder om en hemsida är användarvänlig och ser bra/professionell ut med tanke på att det även avspeglar er som försäljare.

Anledningen till att jag fortfarande är kund är den "personliga" kontakten man har fått via er och att ni värnar om varje enstaka kund och man inte bara är "en i mängden". Men många nya kunder har inte denna erfarheten än och något som skulle locka (tror jag) är framför allt en ny design på sidan. Och som alltid, fortsatt pressade priser

Designen kommer att finslipas. Vi återkommer när det närmar sig!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Jag skulle gärna se en hemsida som är anpassad efter 16:10 skärmar. Det är ju enormt stora vit-gråa remsor till höger och vänster. Tycker att det vore kul om sidan var lika bra anpassad som swec.

Som det ser ut nu kommer vi använda oss av ett minimalistiskt tänk och inte breda ut hemsidan över en hel wide-skärm.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Nähä, då får jag väl leva med det då...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

varför diskriminerar ni Asus?

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
varför diskriminerar ni Asus?

På vilket sätt tycker du det? =O
Har handlat grejer från ASUS hos inet.se
Tycker du att de har litet sortiment eller? Utveckla in fråga med vad som är fel är mitt tips till dig.

Visa signatur

Asus M4A78 PRO - AMD Athlon64 X2 6000+ - ATI Radeon HD3200 - Corsair Twin2 X2048-6400 - 74GB WD Raptor , WD Caviar GP 1TB, WD Caviar Black 750GB, Seagate 500GB - eHDD: 2x WD Element 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
varför diskriminerar ni Asus?

Dom säljer ju redan massa Asus produkter och dom planerar ju att fixa in Asus grafikkort också!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Jag saknar lysande 140 mm fläktar.
Vore bra om ni kunde få in lite sånna

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk
Medlem

Kan ni inte ta hem 140mm fläktgaller, eller finns det inte att få tag på ?

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

Jag har letat med ljus och lykta i svenska webbutiker efter vad som på engelska heter shroud, alltså en tunnel man sätter mellan sin fläkt och själva radiatorn
ex; http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=WC-014-F...

Är det något ni har / har haft eller kan tänkas ta hem?

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2