Permalänk
Medlem

Köper mycket av er och det är Mycket! Väldigt nöjd kund.
Bygger datorer på löpande band åt mina vänner och andras vänner mm.

Och det enda jag saknar är MSI moderkort. Ratade MSI helt i p4 åldern och fram till för några år sen.
Men MSIs påkostade am2+ am3 moderkort håller fruktansvärt hög klass numera.

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga angående fläktar: Har ni några planer på att ta in Scythe Gentle Typhoon med andra varvtal än 1150rpm? Jag hade gärna sett t.ex. 1450rpm och 1850rpm.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

hej inet! jag skulle gärna vilja se lite EVGA produkter hoss er,, är dett något som kommer hända?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Relik 📜

Eloge till returavdelningen och speciellt Jonas Y!

Har haft problem med ett Geforce 8300-baserat XFX-moderkort sedan inköp i slutet juli, även ett identiskt ersättningsmoderkort dog på samma sätt.
Jonas Y. erbjöd mig annan vara istället och fixade allt snabbt och smidigt inklusive en felaktig faktura, uppskattas enormt!
Trots allt krångel med returer kommer jag garanterat handla från Inet igen nu när jag vet att supportkanalen fungerar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inet

Hej allesammans!

Varit bra tryck i helgen, lönen kom och Elmor var på plats och visade lite extrem överklockning. Det blev en lyckad tillställning och vi har redan börjat planera för fler liknande event, stort tack till de som besökte oss.

Lite bilder vi själva tog finns att kika på här

Fuzzmeister
Vi är lite "rädda" för att skicka för mycket mail, blir lätt spam av det hela då, däremot funderar vi på en RSS med nya produkter samt prisändringar, det kanske kan vara en lösning för dig.

MrBoXon
Vi packar inga varor på helgerna, det skulle kosta för mycket i övertidsersättning vilket vi inte har råd med om vi ska hålla priserna så låga som möjligt.

ToBz0r
Det har att göra med garantin, vi vill inte bryta garantin på produkter redan innan vi levererar dom, sen är det ofta väldigt svårt att packa ett grafikkort med annan kylare, ofta passar inte originalförpackningen.

Enkronan
Tack för förtroendet, våra säljares direktiv är att "sälj det kunden behöver" och "sälj som det vore till din kompis", det är nog en av de saker som skiljer oss mest från andra "stormarknader".

1. Det kommer det kommer...
2. Även detta kommer...

Johannes94
Frågan har varit uppe tidigare och vi letar efter lämplig leverantör, så ja med största sannolikhet inom några veckor.

Kantbock
Just moderkort är den mest kritiska komponenten att sälja, och vi har valt att satsa på Gigabyte och Asus som håller väldigt hög kvalité och har bra support, MSI håller precis på att etablera sig i Sverige och vi kommer kanske plocka upp även MSI moderkort och grafikkort i sortimentet framöver, tyvärr inte på kort sikt dock utan det blir nog nästa år i så fall.

Jimpa84
Tråkigt att höra att du inte är nöjd, jag förstår dig delvis och tänker inte försöka försvara oss men ändå försöka ge en förklaring.
Vi måste ha rutiner som vi följer på service för att ha "koll", skulle vi börja skicka ut varor först utan att få möjlighet att testa innan utbyte skulle det urarta på väldigt kort tid, tyvärr!
Vad gäller servicetiden är den "upp till 10 dagar" på ett ärende av din typ skulle jag gissa på att du har en adapter tillbaka inom 4-5 dagar, ingen behöver alltså skicka tillbaka hela datorn och vi byter alltid produkter direkt från lagret om de finns hemma, som kund hos oss behöver du normalt sett aldrig vänta på att vi skickar produkten vidare, som på många andra ställen.
Sen att det är en helt ny produkt du köpt som dessutom varit bristvara och det inte finns några som helst reservdelar till ännu gör inte saken lättare, vi får helt enkelt slakta en ny och plocka ur adaptern och sedan skicka tillbaka hela datorn till tillverkaren, i det här fallet Asrock.
Väldigt tveksam till om du bara kan knalla in på någon stor kedja med en adapter och få en ny över disk, hos oss hade du däremot fått det!

Jag förstår att det i just detta fallet blir väldigt irriterande för dig och jag ska se om vi kan lägga lite extra handpåläggning i ärendet.

EVGA
Vi håller på och tittar på att ta in EVGA, just nu finns det inga kort att tillgå och lägga upp och sälja en produkt vi inte vet när vi får leverans på känns inte rätt, men det borde lösa sig inom kort och då kommer ni hitta delar av EVGA's sortiment hos oss.

Ha en fortsatt skön vecka!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Hej inet!

Jag skickade i helgen iväg en liten order till er, idag kom leveransbekräftelsen (snabba ryck, som alltid!). En sak med ert leveransbekräftelse utskick: Istället för att behöva copy'n'paste kolli-ID i erat mail mot Posten AB tracking-service, skulle det istället inte kunna ordna en "direktlänk" likt Datorbutiken hade innan det gjorde KK?

Permalänk
Medlem

Jag skulle önska lite mera BenQ skärmar! Speciellt nu när de kommer lite nya på höstkanten!

Permalänk
Medlem

Jag har ett tips på två saker.
Moderkortet Zotac Geforce 9300 ITX wifi och chassit Silverstone sugo sg05b.
Tror att flera kan vara intresserade av dessa saker. Speciellt de som bygger en HTPC med lite mera kraft.

Permalänk

Tjoo Inet!

Undrar om ni skulle kunna ta in Corsair H50? Det är en sjukt bra Vattenkylare som är värt sitt pris. Håller tummarna

Visa signatur

Fractal Design North, Intel i7 14700K, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, MSI Radeon RX 6900 XT 16GB GAMING X TRIO, Kingston 64GB 5200MHz DDR5, EK-AIO Elite 360 D-RGB, Corsair RM1200x Shift 1200W, WD Black SN850X 2TB Gen 4, Samsung 980 NVMe 1TB, Samsung 960 EVO 500GB

Permalänk

Skulle vara kul om ni hade Sapphire grafikkort i sortimentet, speciellt nu när Sapphire kommer snart släppa HD5870 med deras egna Vapor-X kylning, Sapphire Vapor-X grafikkort verkar vara hyllade och populära.
HD5870 behöver också bättre kylning..

Permalänk
Medlem

Vilket bra tips det blev från mig angående EVGA. Efterfrågan verkar ju vara stor men skönt det kommer bli att ni ska ta in deras produkter.
Ska bli kul att handla ett evga kort från er sen när nvidia släpper sina nya.Och troligen andra evga produkter från er iframtiden.
(Så länge korten blir bra och det inte blir en totalt flop eller liknande.)
Hoppas också att ni kommer ha riktigt bra priser på dom som resten av ert sortiment.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Vilket bra tips det blev från mig angående EVGA. Efterfrågan verkar ju vara stor men skönt det kommer bli att ni ska ta in deras produkter.

Mjo dom har ju funnits ett tag på Komplett

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Mjo dom har ju funnits ett tag på Komplett

Jo vet att de finns på komplett och andra butiker vadårå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Jo vet att de finns på komplett och andra butiker vadårå?

Citat:

skönt det kommer bli att ni ska ta in deras produkter

Dom finns ju redan att få tag på Visserligen får man betala 50 till i frakt, men om Inet tar in EVGA är de ju ingenting som säger att du skulle tjäna på att köpa EVGA just från dom

Så va är de "sköna" i de?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Hej!

Skulle önska att ni kanske skulle kunna ta in den här CPU-kylaren i erat sortiment då ni redan har flera andra Thermaltake kylare. Denna passar även socket 1156.

http://www.sweclockers.com/nyhet/9838-thermaltake_bygger_tagg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Dom finns ju redan att få tag på Visserligen får man betala 50 till i frakt, men om Inet tar in EVGA är de ju ingenting som säger att du skulle tjäna på att köpa EVGA just från dom

Så va är de "sköna" i de?

Vänta lite var det inte du som beställde ett asus grafikkort från komplett som du sen fick hem och märkte att det varit en använd produkt?
Och sen tog ett evga sc istället men fick ett ssc?
(Ok alla kan göra fel men att skicka en redan använd produkt till en kund. Är inte heller första gången jag läst att folk fått använda produkter från komplett.)

Ja lite kort om vad det sköna är med att handla från inet istället.

Har inte handlat från komplett men av omdömena jag läst och hört av både inet och komplett så har ju inet fler nöjda kunder än komplett.

Bor dessutom i gbg så skulle det vara nåt fel med kortet eller annat så kan jag åka till butiken och lämna in det istället för att skicka det och vänta säkert 1 vecka innan jag får tillbacka ett nytt kort.

inet har gratis frakt.

klart inget som säger just nu att man kommer tjäna nåt på att köpa från inet men själv tror jag och hoppas på att inet kommer ha bättre priser än komplett. Dessutom om inet ändå kommer sälja det för samma pris som komplett så får du det billigare ändå i och med fri frakt.
(tjänar ju på att slippa skicka kortet och vänta)

Sen finns det ju massa annat bra om inet och varför man tar dem som redan sagts flera gånger i denna tråd. Deras personal är trevlig osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Vänta lite var det inte du som beställde ett asus grafikkort från komplett som du sen fick hem och märkte att det varit en använd produkt?
Och sen tog ett evga sc istället men fick ett ssc?

Ja lite kort om vad det sköna är med att handla från inet istället.

Har inte handlat från komplett men av omdömena jag läst och hört av både inet och komplett så har ju inet fler nöjda kunder än komplett.

Bor dessutom i gbg så skulle det vara nåt fel med kortet eller annat så kan jag åka till butiken och lämna in det istället för att skicka det och vänta säkert 1 vecka innan jag får tillbacka ett nytt kort.

inet har gratis frakt.

klart inget som säger just nu att man kommer tjäna nåt på att köpa från inet men själv tror jag och hoppas på att inet kommer ha bättre priser än komplett. Dessutom om inet ändå kommer sälja det för samma pris som komplett så får du det billigare ändå i och med fri frakt.
(tjänar ju på att slippa skicka kortet och vänta)

Sen finns det ju massa annat bra om inet och varför man tar dem som redan sagts flera gånger i denna tråd. Deras personal är trevlig osv.

Fair enough men du missförstod hela grejen. Ja va aldrig ute efter å få dej att handla på komplett. (vilket du heller aldrig gjort, vilket sänker dej lite med tanke på at då har du ju egentligen ingenting att jämföra med, mer än "hörsägner". Då har du nog oxå missat att Komplet har "hämtbutik" i Göteborg

Men skitsama va inte ute efter å få dej att handla på Komplett

Å jo de är sant att ja fick en använd produkt Men Kompletts "goodwill" täckte upp de mer än väl:

* ASUS kort 1929:- (gtx260 standard klock) ---> RMA (returporto 120:-)

* Fick tillbaka mina pengar för ASUS kortet + utlägg för returporto: 2049:-

* Fick välja ett annat (med fri frakt pga av mina porto utlägg). Tog ett EVGA GTX 260 SC för 2049:- (vilket sedemera va ett felmärkt kort från EVGA å skulle ha kostat en hundring mer).

Så summa sumarum: Från ett ASUS GTX 260, med standard klock til ett EVGA GTX 260 SSC för samma peng efter att de bjudit på fri frakt + betalat tillbaka mina utlägg kallar ja inte för ett dåligt företag som inte bryr sej om sina kunder

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd

Ni skriver: "som kund hos oss behöver du normalt sett aldrig vänta på att vi skickar produkten vidare, som på många andra ställen".

Gäller det alla produkter hos er (förutsatt att det inte är ett jätteomfattande fel?) tex. om det är ett RMA-fel (mot att man skickar in den felaktiga varan såklart:)), får man produkten utbytt och så sköter ni kontakten med tillverkaren? Förhåller det sig på detta vid är det ju fantastiskt.:D Bara det är ju ett stort incitament att handla hos er förutom bra prissättning och service som nämnts innan.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Inet

LundgrenDigital
Det är en kvarleva från förr när html-mail ofta fastnade i spamfilter, kommer komma en uppdaterad leveransbekräftelse men det känns inte extremt prioriterat just nu.

Valleman
Håller med, extremt tunt på Benq, det beror på att de ligger i ett modellskifte, vi kommer snart lägga upp deras nya Q4 modeller.

j0h4nN
Tack för önskemålet, tyvärr är det inte något vi i dagsläget har planer på att ta in.

Cocain94
Som jag förklarat tidigare i tråden jobbar i dagsläget tyvärr inte med några vattenkylningsprodukter, ledsen!

Blackbird_CaD_
Vi har testat Sapphire fram och tillbaka i flera år men aldrig fått tillräcklig snurr på dom för att kunna få tillräckligt bra villkor, tar det till oss och kikar lite om läget förändrats.

Iprenen
Vi har i flera år sålt Thermaltake, men volymerna har det senaste blivit på tok för låga och vi har tyvärr valt att vasa ut dom ur vårt sortiment, så tyvärr.

Enkronan
Hej hos oss funkar det normalt sett som följer, (när det gäller kompontenter)

1. Vi får in en trasig vara och lägger den i turordningen.
2. Efter 2-3 arbetsdagar gör vi ett test av produkten för att verifiera felet.
3. Finner vi ett fel byter vi varan mot en ny eller utbytesprodukt från hyllan om artikeln fortfarande "lever"´och skickar tillbaka till kund.
4. Finns inte exakt likadan försöker vi byta mot likvärdig i samråd med kunden.

Ovan gäller om produkten är under 1-års garantin, vissa tillverkare lämnar ibland "egen" garanti ibland upp till livstid, men då måste oftast du som kund vända dig direkt till tillverkaren eller så kan även vi ibland sköta den kontakten, men då tar hanteringen betydligt längre tid och det kan tillkomma fraktkostnader.

Ha en riktigt trevlig hösthelg allesammans!

Mvh
Inet.se

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Är det här en bugg?

Det är butikspriser, skulle klippt till direkt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crizp
Det är butikspriser, skulle klippt till direkt

Bör ju stå 50 st istället för 1 st. Har du inte lärt dig att det gäller att passa på när det är bra priser?

Permalänk
Medlem

Men ofta chassiet är gratis @ butiken men inte på postorder^^
EDIT: Jaha, stod endast online Det förklarar saken..

Permalänk
Medlem

Kommer ni att ta in Chassit Lancool PC-K56W? PC-K56 med fönster.
Tror att många skulle vara intresserade..

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Inet

Angående "buggen" så kan vi nog kalla det en miss i programmeringen då vi kör separata system för butikerna och e-handeln vilket gör att det kan se "fel" ut i priserna, produkten ska egentligen inte gå att lägga i varukorgen förrän den är upplagd i butikssytemet.

Goodia
Inte i dagsläget, men noterar det och meddelar inköpsavdelningen.

Mvh
Inet.se

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Lite synd att ni inte garantin gäller på datorer som gått sönder på grund av åskan. Ångrar att jag inte ljög då jag har garanti i 2 år i och med att jag valde montering av datorpaket. Men men lite surt när datorn bara va en månad gammal.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Lite synd att ni inte garantin gäller på datorer som gått sönder på grund av åskan. Ångrar att jag inte ljög då jag har garanti i 2 år i och med att jag valde montering av datorpaket. Men men lite surt när datorn bara va en månad gammal.

Det tar du givetvis på din hemförsäkring...

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Det tar du givetvis på din hemförsäkring...

Ok de går fint eller? Tack för tipset haft minst 15 stycken modem och routrar som pajat tack vare åskan. Ska luska vidare i detta.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Ok de går fint eller? Tack för tipset haft minst 15 stycken modem och routrar som pajat tack vare åskan. Ska luska vidare i detta.

Klassas inte de som naturkatastrof? Och jag har för mig att det gäller inte, aja.

Jag skulle gärna vilja se en Inet-butik i Stockholm, har ni några planer på att öppna en butik där?

Permalänk
Medlem

Hej!
Om man köper en dator och väljer att ni bygger ihop den, får man då öppna den sen och sätta i t.ex. en extra fläkt eller byta grafikkort utan att garantin bryts?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalleswe
Klassas inte de som naturkatastrof? Och jag har för mig att det gäller inte, aja.

Beror på ditt försäkringsbolag såklart, men om de inte täcker det är det dags att byta. Endel av de som täcker det gör dock så med stora självrisker och värdeavdrag (med engång man packat upp produkten) vilket också är något att kolla då det finns bolag som inte gör värdeminskningar förrän efter tre år f.ex.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]