Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulig
Har alla bärbara datorer OS installerat? I såna fall, vilket? Tack på förhand

Det står ju på varje modell, det är lite olika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Hej Inet!

Jag har inte handlat av er tidigare, då jag inte behövt något fram tills nu. Frågan lyder; har ni fått någon information om när ni kommer få in/börja sälja Radeon HD5870? De lanseras ju den 23'e här i Europa, det kanske dock bara rör sig om en papperslansering, eller är det då återförsäljarna kommer ha de i lager?

Om så är fallet, har ni fått några prisuppgifter?

Tack på förhand! Ser fram emot att köpa mitt kort från er med fri frakt

och det här är nått du tror dom kan svara på?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
och det här är nått du tror dom kan svara på?

Så du tror alltså att återförsäljarna inte får reda på när leverantörerna har korten redo för leverans?

På min arbetsplats som säljer liknande produkter får vi i varje fall reda på när en ny produkt förväntas finnas hos vår leverantör, för att sedan infinna sig på vårat fysiska lager och vara redo för beställning av kund. Har svårt att tro att Inet.se inte får reda på det, och min fråga var alltså om dom hade fått informationen eller inte.

Så vad är konstigt i min frågeställning?

Permalänk
Medlem

Har ingenting att fråga egentligen, utan ville bara berömma er litegrann som datorbutik. Det senaste året har jag gjort alla mina beställningar från er, ni håller en riktigt bra prisnivå och tillhandahåller en riktigt bra service med bra leveranstider och trevlig personal. Keep it up, kommer handla av er många fler gånger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Så du tror alltså att återförsäljarna inte får reda på när leverantörerna har korten redo för leverans?

På min arbetsplats som säljer liknande produkter får vi i varje fall reda på när en ny produkt förväntas finnas hos vår leverantör, för att sedan infinna sig på vårat fysiska lager och vara redo för beställning av kund. Har svårt att tro att Inet.se inte får reda på det, och min fråga var alltså om dom hade fått informationen eller inte.

Så vad är konstigt i min frågeställning?

tror du att dom får gå ut med den informationen, enligt din formulering känns det som en ja eller nej fråga ?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
tror du att dom får gå ut med den informationen, enligt din formulering känns det som en ja eller nej fråga ?

Precis. Det är allt jag undrade. Om Inet hade fått informationen, och givetvis, om de kunde vidarebefodra den till mig/alla andra på SweC.

Permalänk
Medlem

Kom på en bra sak kanske eftersom att du sa att ni snart inom kort kommer börja sälja ASUS grafikkort skulle vara kul om ni hade lagt upp någon form av röstning innan ni bestämt er för att ta in ASUS och see vad folk skulle helst vilja see tillexempel EVGA eller ASUS grafikkort.

Kanske fortfarande skulle vara intressant att lägga upp någon form av röstning så man/ni får see om EVGA efterfrågas tillräckligt mycket för ni ska ta in dom i sortimentet.

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning varför evga är det bäst säljande märket i usa nuff said.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Det finns en anledning varför evga är det bäst säljande märket i usa nuff said.

ööööhhhh, inte direkt.

Detta var den bäst säljande bilen i USA 2008.

nuff said

Permalänk
Inet

EVGA
Tack för all information, har börjat dra i lite trådar vad gäller att ta in EVGA i sortimentet, dessvärre verkar tillgången riktigt usel på EVGA, men vi ska aldrig säga aldrig. Har flyttat upp det på agendan och inte omöjligt att vi gör ett test att ta in EVGA i sortimentet, men som det ser ut just nu råder brist på i princip alla nVidia grafikkretsar och det är inte så roligt att ta in en ny tillverkare och inte kunna lagerföra.

NukeHenk
Inte i dagsläget, MSI ligger nog närmare tillhands i så fall, annars är Gigabyte ett mycket bra alternativ till Asus tycker jag personligen.

Mita
Det kommer kylprodukter för S1156 hela tiden, så vi lägger upp så fort vi får information från tillverkarna.

Grillmesiter
Lanseringsdatumet är den 23e september, nu på onsdag, vad gäller priser och liknande får vi inte lämna ut den informationen förrän på onsdag. Kan dock avslöja att det inte kommer finnas några kort i lager på lanseringsdatumet, tyvärr!

Mulig
Ja det har dom, i dagsläget Windows Vista vilket kommer gå över till Windows 7 i oktober.

Wishie
Tack och bock!!

Ha en skön vecka allihopa!

Mvh
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Har egentligen två saker jag har funderar lite över

1. Vart ligger ert postorderlager, jag tror det är i Sisjön men rätta mig gärna om jag har fel

2. Hur ofta kommer posten och hämtar upp paket hos ert lager för utsändning till kund?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se

Grillmesiter
Lanseringsdatumet är den 23e september, nu på onsdag, vad gäller priser och liknande får vi inte lämna ut den informationen förrän på onsdag. Kan dock avslöja att det inte kommer finnas några kort i lager på lanseringsdatumet, tyvärr!

Ah, tack för informationen. Dock har jag ytterligare en fråga, som borde vara enkel att svara på då det rör sig om en produkt som funnits på marknaden ett litet tag. Nämligen Intel Celeron E3300/E3200, det är bara suspekta internetbutiker som har dem "på lager". Har ni planer på att ta in dem? Skulle nog bli en hyfsat populär produkt, speciellt då den kostar runt 500 högst, isåfall kan man ju få fri frakt på den. Perfekt i mitt tycke.

Tack igen!

Permalänk
Medlem

Mors inet.

Fråga: Är det 95w eller 125w versionen ni har av AMD Phenom2 X4 945 3,0Ghz, AM.

Fråga 2: Varför skriver ni inte ut W-effekten på alla cpu´s.

Allt gott

Permalänk
Medlem

skulle jag kunna förhands boka ett 5870 idag? för man känner det kommer bli lite efterfrågan imorgon för nåt kort har ni väll fått in

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Inet

Tino
1. Vi har både butik och centrallager i Sisjön, Göteborg.

2. Hur ofta och när posten kommer beror på, men sista hämtningen ska vara kring 17:30.

Tonix
Tyvärr går det inte att förboka några kort, vi får inte gå ut med någon information förrän imorgon.

Grillmeister
Vi ser till att lägga upp och ta in Celeron E3200/E3300, dom är rätt nylanserade och vi har helt enkelt missat att ta in dom.. Tack för påminnelsen!

Naess
Det är 95W på den version vi för, vi har även uppdaterat hemsidan med information om watt på AMD-processorerna.

Mvh
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Beställde från Inet via hemsidan igår men gjorde en "felaktig" beställning. Med andra ord jag ville ta bort en vara och lägga till en annan. Enda alternativet jag hade var att markulera ordern och sedan göra en helt ny.

Jag hade gärna sett en funktion där man kan redigera sin order innan den blivit behandlad av er personal för att just ändra sin beställning. Idag finns som sagt bara markulering av order. Men möjligen så kan man även ringa kundtjänst och be de ändra ordern, men hade man kunnat ändra själv vore det att föredra.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen att möjligheten med vattenkylning borde tas upp igen , men anledningen verkar vara att det kostar för mycket om det uppstår läckor ?
Gäller detta vid produkt fel eller bara klantigt ihopbyggda system ?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maho
Tycker verkligen att möjligheten med vattenkylning borde tas upp igen , men anledningen verkar vara att det kostar för mycket om det uppstår läckor ?
Gäller detta vid produkt fel eller bara klantigt ihopbyggda system ?

Drulleförsäkring till datorer vore något

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Inet

Poison
Det är lite problem med förskottsbetalning och ändra en order, tyvärr får vi inte bara ändra beloppet som dras på ditt kort eller via banken, däremot borde vi kunna förbättra så att det går att ändra och göra en tilläggsbetalning på valfritt sätt. Vi får sätta det på agendan, är medvetna om att önskemålen finns, vad våra kunder ofta missar när de vill ändra är att vi redan plockat och skickat ordern, vilket går väldigt fort, ibland bara 30 min från ordertillfälle tills paketet ligger i postburen, detta ska vi också bli bättre på med snabbare statusuppdatering och leveransbekräftelsemail.

Tack för dina synpunkter!

Maho
Problemen vi främst hade är att de kunder som köpte produkterna och inte fick ihop det 100% vilket ledde till läckage och sedan reklamerade hela datorer till oss och hävade fabrikationsfel. Jag är hemskt ledsen att meddela att vi inte kommer att börja föra vattenkylningsprodukter som det ser ut i dagsläget, därmed inte sagt att det kan ändras med tiden.

Överklockningsevent 26/9 Sisjön/Göteborg
Tänkte passa på och slå ett litet slag för en rolig aktivitet vi kommer ha i vår butik i Sisjön nu på lördag den 26e.
Vi får besök av Elmor och AMD som har med sig 50 liter flytande kväve och ska demonstrera lite extrem överklockning!

I samband med detta har vi några kalaserbjudanden som bara gäller i butiken den aktuella dagen, klicka på bilden nedan för att få en förhandstitt av morgondagens annons.

https://www.inet.se/annonser/090925_metro.pdf

Hoppas vi får se några av er där!

Mvh
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Hej!

Skulle vara bra ifall ni kunde skicka ut veckoannonser med några prisnedsatta varor varje vecka! Visserligen har ni 3st på första sidan men det skulle vara roligt med nya produkter varje vecka!

/Fuzz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Grillmeister
Vi ser till att lägga upp och ta in Celeron E3200/E3300, dom är rätt nylanserade och vi har helt enkelt missat att ta in dom.. Tack för påminnelsen!

Mvh
Inet [/B]

Vad fint! E3300 finns redan uppe på sidan innan jag ens har hunnit läsa ditt svar.. kalas, tummen upp, beställer inom snar framtid!

Permalänk
Medlem

Butikerna har ju öppet även på helgerna, men packar ni även beställda varor från webbshopen på helgerna?

Permalänk

Varför monterar ni inte kylare på grafikkort ?
(jag vet hur man gör själv men det är bara en sak jag funderat på )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Varför monterar ni inte kylare på grafikkort ?
(jag vet hur man gör själv men det är bara en sak jag funderat på )

Att montera en kylare på ett grafikkort tar bara någon minut för den som kan. Jag tycker att det låter som en bra idé. Att erbjuda gratis montering vid köp av både grafikkort och kylare. Tror faktiskt att det hade vart intressant för många!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Varför monterar ni inte kylare på grafikkort ?
(jag vet hur man gör själv men det är bara en sak jag funderat på )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Att montera en kylare på ett grafikkort tar bara någon minut för den som kan. Jag tycker att det låter som en bra idé. Att erbjuda gratis montering vid köp av både grafikkort och kylare. Tror faktiskt att det hade vart intressant för många!

Antagligen för att garantin på grafikkortet försvinner när man monterar en eftermarknadskylare.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Antagligen för att garantin på grafikkortet försvinner när man monterar en eftermarknadskylare.

Gör den verkligen det? Minns att jag har pratat med support från antingen inet eller (komplett?) och vill minnas att det var okej att montera en eftermarknadskylare så länge man kan skicka in den i originalskick om den nu skulle gå sönder. Personen jag pratade med menade att det syns om den gått sönder pga felmontering eller ej och att det där med var okej att byta kylare. Detta var i samband med att jag köpte just ett nytt grafikkort och kylare.

Permalänk
Avstängd

Vill bara instämma med alla andra: Inet är en mycket kompetent butik.:D Bra kundtjänst och seriöst all the way around: en del på ktj. har man kunnat skämta med över mail och dylikt: bra bemötande.:):D

Jag upplever det som att ni *verkligen försöker* hjälpa till: det är inte bara "var-är-dina-pengar-jag-vill-helst-inte-ge-något-råd"-mentalitet som man kan stöta på hos de större fysiska kedjorna. '

Innan var jag "skeptisk" - just pga. dåliga erfarenheter: en fysisk större kedja sålde en laserskrivare som köptes ny men som hade använd och öppnad förpackning: det tog tre veckor att få dom att ta sitt ansvar och skicka en ny skrivare...:S :/ - och frågade Inets ktj en massa skeptiska frågor avseende vad som händer om något blir fel (varan sönder, fel skickad vara etc.) men efter att ha beställt från er ett antal gånger så känner jag att jag kan lita på er och att om något av ovanstående skulle hända så löser det sig då.:):D

Förut brukade jag bara lita på flickvännen, älskarinnan och prästen:D;) alla kvinnor.:P...skämt å sido, men förutom flickan så kan man lägga till Inet på listan.:D:D

1. Det som tidigare nämnts är just att man glider in på en konkurrents sida för att få en specifikation som ibland är lite bristfällig på en del produkter men är för det mesta bra.:)

2. Det hade varit bra om ni hade kunnat fixa så att man hade fler bilder på produkterna: ibland kan ni ha 3-4 bilder på tex. ett moderkort, medan man på ett (mer avancerat moderkort) annat kort "bara" har en uppförstorings-bild och man kan spontant tänka att "varför har inte detta avancerade kort flera bilder?:o" Moderkortet är bara ett exempel men det kan lika gärna gälla andra produkter as well.:) Bara synpunkter och inga "krav".:)

Keep up the good work.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Tja, jag är också intresserad av evga, speciellt moderkorten till 1156.

Pga. garantin, supporten och överklockningsmöjligheterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Tja, jag är också intresserad av evga, speciellt moderkorten till 1156.

Pga. garantin, supporten och överklockningsmöjligheterna.

Å de här: http://www.evga.com/forums/

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Kommer ni börja sälja sleeving?:)