Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Lite synd att ni inte garantin gäller på datorer som gått sönder på grund av åskan. Ångrar att jag inte ljög då jag har garanti i 2 år i och med att jag valde montering av datorpaket. Men men lite surt när datorn bara va en månad gammal.

Garanti har ingenting med olyckor att göra.
Olyckor går på försäkringen, om du har en sådan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Beror på ditt försäkringsbolag såklart, men om de inte täcker det är det dags att byta. Endel av de som täcker det gör dock så med stora självrisker och värdeavdrag (med engång man packat upp produkten) vilket också är något att kolla då det finns bolag som inte gör värdeminskningar förrän efter tre år f.ex.

Ja, om du har en försäkring som inte täcker åska så är det nog verkligen läge att byta.
Det är en djungel med försäkringsbolag, men en splitter ny dator som gått sönder av åskan borde täckas av dom allra flesta, med en självrisk på tusen kronor eller så.

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt om ni skulle kunna ha bättre koll på när saker å ting kommer in i lagret. Har hänt flera gånger att det har stått: 2 dagar/idag/obekräftat/idag/obekräftat/idag/obekräftat osv:P lite smått irriterande.

Visa signatur

Stationär: Q9550 @ 3777.5MHz, ATI Radeon HD5850 1GB, Asus P5Q SE, 4Gb DDR2 PC6400 Corsair XMS2, Corsair 550W, Thermaltake TRUE + 3 Noctua NF-P12, Antec 300 med fläktar, 1x 640Gb WD black och nån random DVD-läsare me lightscribe

Permalänk
Medlem

Tack för en snabb leverans, beställde kl 16:15 igår och fick det idag kl 11. Posten är nice med iofs

MEN till problemet, som många har påpekat så är det synd att ni har så får moderkortstillverkare, eller jao, få tillverkare överlag, skulle som många andra vilja se Evga snart.

Dessutom, Zotac? Var tvungen att beställa mitt Zotac mobo från annat håll vilket är synd för varje gång man beställer från Inet så måste man komplettera med beställningar från annat håll!

Annas skitbra!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Jag har en ganska enkel fråga; hur kommer det sig att inet höjs till skyarna av alla både här och på prisjakt när det kommer till hastigheten av frakten? Jag beställde en dator därifrån häromdan (alla komponenter fanns i deras lager - men inet skulle sätta ihop datorn) och fick tillbaks ett mail där det stod att datorn skulle vara leveransklar inom 7-10 arbetsdagar.

Jag vet inte hur det är med er, men i mina ögon är inte det så snabbt iaf.

Permalänk

Hej
Jag undrar lite hur det blir med Fractal Design D2 chassi, har ni redan sålt slut på dom ni får in nu??
Det står ju att ni skall få in dom om 26 dagar...

/P

Visa signatur

Fractal Design R2|Asus P5Q-SE|C2QE9550|Corsair 4X2048DDR2800Mhz|Asus GT6302Gb|LAPTOP|DELLE6410

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BingoBenny
Jag har en ganska enkel fråga; hur kommer det sig att inet höjs till skyarna av alla både här och på prisjakt när det kommer till hastigheten av frakten? Jag beställde en dator därifrån häromdan (alla komponenter fanns i deras lager - men inet skulle sätta ihop datorn) och fick tillbaks ett mail där det stod att datorn skulle vara leveransklar inom 7-10 arbetsdagar.

Jag vet inte hur det är med er, men i mina ögon är inte det så snabbt iaf.

Kanske för att de flesta köper bara komponenterna och bygger själva? Jag har tidigare beställt på Lördag/Söndag och fått varorna leverade ~20 mil bort på måndagsmorgon. Ska Inet bygga tar det givetvis mer tid eftersom de blir tvungna att både sätta ihop, installera OS, testa, paketera osv.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Hej

Angående åska och försäkringsbolag så funkar det fint om man har en drullerförsäkring tecknad.

Har flera kunder som använder sig av den när åskan har varit framme.

Har man dock inte drullerförsäkring så kan det vara värre att få ut något.

/Jon

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk

Nånting jag skulle vilja se är thermalright brackets(fästen) till socket 1156(i5,i7)

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Kanske för att de flesta köper bara komponenterna och bygger själva? Jag har tidigare beställt på Lördag/Söndag och fått varorna leverade ~20 mil bort på måndagsmorgon. Ska Inet bygga tar det givetvis mer tid eftersom de blir tvungna att både sätta ihop, installera OS, testa, paketera osv.

Mm men man kan ju tycka att det inte bör ta sådär lång tid när man betalar 800:- för tjänsten.

EDIT: Oj, ser nu att det visst står 7-10 dagar på montering av datorpaket. Jaja, står fast vid åsikten att det är för lång tid dock.

Permalänk

Ehm, jag dömde dom nog inet lite för snabbt. Verkar som att dom har skickat paketet långt tidigare än utlovat.

My apologies.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedBerry
Hej

Angående åska och försäkringsbolag så funkar det fint om man har en drullerförsäkring tecknad.

Har flera kunder som använder sig av den när åskan har varit framme.

Har man dock inte drullerförsäkring så kan det vara värre att få ut något.

/Jon

Tack.

MVH

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedBerry
Hej

Angående åska och försäkringsbolag så funkar det fint om man har en drullerförsäkring tecknad.

Har flera kunder som använder sig av den när åskan har varit framme.

Har man dock inte drullerförsäkring så kan det vara värre att få ut något.

/Jon

Nejdå, drulleförsäkringen (Allrisk) går inte att använda mot åskskador.
Den är till för när du skadar din egen egendom pga en plötslig och oförutsedd händelse.

Det är den vanliga hemförsäkringen som gäller vid åskskador och inget i Sverige verksamt försäkringsbolag nekar vanliga åskskador med hänvisning till naturkatastrof (typ Tsunamivåg).

Det som gäller är den vanliga självrisken och ev värdeminskning vilket normalt inte sker första året efter inköp.
År två brukar 30% dras av och sedan minskas med ytterligare 10% per år i några år till.

Bara att göra en skadeanmälan till sitt försäkringsbolag förutsatt att man har en hemförsäkring alltså.

Permalänk

Vill se MSI P55 mobos !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluff3n
Vill se MSI P55 mobos !

+1 speciellt GD-65

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BingoBenny
Jag har en ganska enkel fråga; hur kommer det sig att inet höjs till skyarna av alla både här och på prisjakt när det kommer till hastigheten av frakten? Jag beställde en dator därifrån häromdan (alla komponenter fanns i deras lager - men inet skulle sätta ihop datorn) och fick tillbaks ett mail där det stod att datorn skulle vara leveransklar inom 7-10 arbetsdagar.

Jag vet inte hur det är med er, men i mina ögon är inte det så snabbt iaf.

Det är ganska arbetskrävande att sätta ihop en dator. Om inet skulle ha så många anställda att dom kan lova snabb leverans på en ihopbyggd dator skulle priserna behövt vara det dubbla för att dom skulle gå runt.
Att dom garanterar 7-10 dagar tycker jag är väldigt bra och snabbt för det priset dom tar för att göra det.
Och om möjligheten finns så kommer man ju att få den tidigare.

Om du tycker 7-10 dagar är lång tid för 800 kronor så tvivlar jag på att du någonsin har byggt ihop, feltestat och installerat ett par datorer på en dag.
Prova på det så ska du nog se att 7-10 dagar för 800 spänn är ett ganska förmånligt pris.

Permalänk
Medlem

Beställde lite htpc delar från inet, lägger en order. Får nästan direkt ett mail angående en slim dvd som dom måste ta in, så dom erbjöd mig att skicka det andra produkterna, men jag tog helt enkelt bort just den produkten.

Men sånt är så himla bra! Skit bra med snabb support var klart på 10min. Det blir två tummar upp till inet.

*poängen varför jag tyckte det var är att om det varit något annat företag, hade jag nog själv mailat fått vänta en dag osv. Men detta gick ruskigt snabbt. Underbart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PontiacMan
Hej
Jag undrar lite hur det blir med Fractal Design D2 chassi, har ni redan sålt slut på dom ni får in nu??
Det står ju att ni skall få in dom om 26 dagar...

/P

R2 heter det. Jag mailade inet och fick veta att fractal design har levererat mycket färre lådor än vad som var beställt och därför blir det nu försening på leveransen. Bara de som hade jäkla massa tur har redan fått sitt chassi.
För mig och min kompis som ska bygga nytt om några veckor blir det till att vänta.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Vore kalas om ni tog in SilenX iXtrema Pro IXC 92mm och 120mm CPU-kylare! Och sätter humana priser såklart...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
R2 heter det. Jag mailade inet och fick veta att fractal design har levererat mycket färre lådor än vad som var beställt och därför blir det nu försening på leveransen. Bara de som hade jäkla massa tur har redan fått sitt chassi.
För mig och min kompis som ska bygga nytt om några veckor blir det till att vänta.

Tack, Jag såg att jag skrivit fel
Jag pallade inte vänta så jag beställde från misco.

/P

Visa signatur

Fractal Design R2|Asus P5Q-SE|C2QE9550|Corsair 4X2048DDR2800Mhz|Asus GT6302Gb|LAPTOP|DELLE6410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Skulle vara kul om ni hade Sapphire grafikkort i sortimentet, speciellt nu när Sapphire kommer snart släppa HD5870 med deras egna Vapor-X kylning, Sapphire Vapor-X grafikkort verkar vara hyllade och populära.
HD5870 behöver också bättre kylning..

+1
När jag nyligen köpte dator så var jag ute efter ett hd4890 och efter mycket läsning av tester så kom jag fram till att Sapphire hade den bästa och tystaste kylningen (Vapor-x korten), hittade tyvärr inte Sapphires grafikkort på eran hemsida så jag beställde nästan hela datorn från er men blev tvungen att beställa grafikkortet från en annan butik. Nu när 5870 släppts så har jag tänkt vänta ett tag tills Sapphire har släppt sin vapor-x version och sen beställa ett sådant.

Är överlag väldigt nöjd med Inet, enkelt sagt så är allt bra! Priserna, Fraktpriserna (frakfritt, men även bra priser om man inte skulle välja det alternativet) Leveranstiden, Kundservicen och reklamationsärenden, Att ni direkt börjar plocka ihop de varor man beställt även om en viss vara inte finns i lager vid beställningen (dvs att ni reserverar de varor man beställt så att ingen vara hinner gå ur lager medans man väntar)

Som andra redan anmärkt så skulle jag vilja att man enklare kunde se vilka produkter som ni har nedsatt pris och rea på.
Att man kunde sortera mera bland produkterna och inte bara efter typ och pris. Utförligare beskrivning av produkterna

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se fler butiker. Varför inte en i Malmö/Lund?
Och Studentrabatt - varför har ni inte det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTO
+1
När jag nyligen köpte dator så var jag ute efter ett hd4890 och efter mycket läsning av tester så kom jag fram till att Sapphire hade den bästa och tystaste kylningen (Vapor-x korten), hittade tyvärr inte Sapphires grafikkort på eran hemsida så jag beställde nästan hela datorn från er men blev tvungen att beställa grafikkortet från en annan butik. Nu när 5870 släppts så har jag tänkt vänta ett tag tills Sapphire har släppt sin vapor-x version och sen beställa ett sådant.

Är överlag väldigt nöjd med Inet, enkelt sagt så är allt bra! Priserna, Fraktpriserna (frakfritt, men även bra priser om man inte skulle välja det alternativet) Leveranstiden, Kundservicen och reklamationsärenden, Att ni direkt börjar plocka ihop de varor man beställt även om en viss vara inte finns i lager vid beställningen (dvs att ni reserverar de varor man beställt så att ingen vara hinner gå ur lager medans man väntar)

Som andra redan anmärkt så skulle jag vilja att man enklare kunde se vilka produkter som ni har nedsatt pris och rea på.
Att man kunde sortera mera bland produkterna och inte bara efter typ och pris. Utförligare beskrivning av produkterna

För att inte tala om hur billiga Sapphires HD5870 kort är.. jämför Sapphire HD5870 med t.ex. XFX HD5870 så ser du att Sapphire är cirka 400-500 kr billigare. Men det är precis samma kort.
Så om man köper 2st Sapphire HD5870 istället för t.ex. XFX HD5870 så skulle man tjäna nästan 1000 kr på att köpa Sapphire!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
+1 speciellt GD-65

Indeed! Enda i5 brädan som intresserar mig.

Permalänk

Inets hemsida: Jag skulle gärna vilja se att användarbetygen syns direkt i samband med en produktsökning. Som det är nu måste man klicka på enskilda produkter för att få fram genomsnittsbetygen, vilket är, iofs ett i-landsproblem, men lite irriterande då man inte får en bra överblick.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo

Och Studentrabatt - varför har ni inte det?

Dom har gratis frakt, klaga inte :P.

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Hej!
Om man köper en dator och väljer att ni bygger ihop den, får man då öppna den sen och sätta i t.ex. en extra fläkt eller byta grafikkort utan att garantin bryts?

Absolut! Vi använder oss ej av plomberingar. Du får öppna och pilla i datorn utan att garantin ryker.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alecz156
Hade varit trevligt om ni skulle kunna ha bättre koll på när saker å ting kommer in i lagret. Har hänt flera gånger att det har stått: 2 dagar/idag/obekräftat/idag/obekräftat/idag/obekräftat osv:P lite smått irriterande.

Vi uppdaterar med de datum som leverantörerna ger och tyvärr stämmer inte alltid dessa. Vi ska försöka pressa leverantörerna för att få bättre datum.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
MEN till problemet, som många har påpekat så är det synd att ni har så får moderkortstillverkare, eller jao, få tillverkare överlag, skulle som många andra vilja se Evga snart.

Dessutom, Zotac? Var tvungen att beställa mitt Zotac mobo från annat håll vilket är synd för varje gång man beställer från Inet så måste man komplettera med beställningar från annat håll!

Annas skitbra!

Vi tar till oss önskemålen och undersöker!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BingoBenny
Jag har en ganska enkel fråga; hur kommer det sig att inet höjs till skyarna av alla både här och på prisjakt när det kommer till hastigheten av frakten? Jag beställde en dator därifrån häromdan (alla komponenter fanns i deras lager - men inet skulle sätta ihop datorn) och fick tillbaks ett mail där det stod att datorn skulle vara leveransklar inom 7-10 arbetsdagar.

Jag vet inte hur det är med er, men i mina ögon är inte det så snabbt iaf.

Egentligen är det upp till 10 arbetsdagar, dvs. att ni inte ska få vänta mer än tio dagar på att få datorn monterad. Ibland går det fortare och ibland tar det tio dagar. Oftast går det fortare.

Återkommer imorgon med svar på resten av frågorna i tråden.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Mvh
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Ja en sak som skrevs ovan när det står att det är 1dag/idag/obekräftat kvar tills de finns i lagret. Det är faktiskt väldigt viktigt att datumen gäller även fast jag kan förstå att det är hos tillverkarna det brister. För i många fall ratar man många sidor för att försöka få en populär vara så snabbt som möjligt. Man kanske har beställt ett system o väntar på en vara som det står att det är idag den ska komma till lagret. Men det visar sig att det dröjer 1 månad till, då är det kanske inte lika roligt längre när man lika väl kunnat beställa från en annan butik o få det vid ett lite senare datum men man får det verkligen det datumet och inget skjuts upp.

Orkar inte skriva alla bra saker det vet ni redan om hoppas jag Gillar framförallt gratisfrakt vilket är största orsaken till att jag köper från er. Andra orsaker är studentrabatt. Hur ser det ut med studentrabatt?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk

Vore väldigt kul om ni kunde ta in Asus Triton 88 processorkylaren i sortimentet.
Den är snygg som attan och så är den det bäst kylande CPU kylaren på marknaden, kyler bättre än t.ex. Noctua NH-U12P och Prolimatech Megahalem.

Permalänk
Inet

Hej igen,

Här kommer som utlovat svar på resten av frågorna (och två nya)!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PontiacMan
Hej Jag undrar lite hur det blir med Fractal Design D2 chassi, har ni redan sålt slut på dom ni får in nu?? Det står ju att ni skall få in dom om 26 dagar.../P

Alla kunder som beställt till och med fredag förra veckan fick ta del av senaste leveransen.

När det gäller den kommande leveransen 9 november finns det fortfarande chassin kvar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Nånting jag skulle vilja se är thermalright brackets(fästen) till socket 1156(i5,i7)

I dagsläget har vi nedanstående brackets till Thermalright. Är det något annat än dessa du är ute efter så hojta till!

https://www.inet.se/artikel/6308710/
https://www.inet.se/artikel/5321187/
https://www.inet.se/artikel/5321359/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Vore kalas om ni tog in SilenX iXtrema Pro IXC 92mm och 120mm CPU-kylare! Och sätter humana priser såklart...

Vi kollar på om det är någonting som går att lösa!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Vore väldigt kul om ni kunde ta in Asus Triton 88 processorkylaren i sortimentet.
Den är snygg som attan och så är den det bäst kylande CPU kylaren på marknaden, kyler bättre än t.ex. Noctua NH-U12P och Prolimatech Megahalem.

Vi kollar på om det är något som går att få in!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
Ja en sak som skrevs ovan när det står att det är 1dag/idag/obekräftat kvar tills de finns i lagret. Det är faktiskt väldigt viktigt att datumen gäller även fast jag kan förstå att det är hos tillverkarna det brister. För i många fall ratar man många sidor för att försöka få en populär vara så snabbt som möjligt. Man kanske har beställt ett system o väntar på en vara som det står att det är idag den ska komma till lagret. Men det visar sig att det dröjer 1 månad till, då är det kanske inte lika roligt längre när man lika väl kunnat beställa från en annan butik o få det vid ett lite senare datum men man får det verkligen det datumet och inget skjuts upp.

Orkar inte skriva alla bra saker det vet ni redan om hoppas jag Gillar framförallt gratisfrakt vilket är största orsaken till att jag köper från er. Andra orsaker är studentrabatt. Hur ser det ut med studentrabatt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo Jag skulle vilja se fler butiker. Varför inte en i Malmö/Lund? Och Studentrabatt - varför har ni inte det?

Vi tar till oss önskemålen om studentrabatt och kollar på om det är något vi ska jobba med i framtiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av newtoninja Inets hemsida: Jag skulle gärna vilja se att användarbetygen syns direkt i samband med en produktsökning. Som det är nu måste man klicka på enskilda produkter för att få fram genomsnittsbetygen, vilket är, iofs ett i-landsproblem, men lite irriterande då man inte får en bra överblick.

Det kommer!

Ha en fortsatt trevlig kväll och vecka!

Mvh
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

När får ni in XFX Radeon HD5850 på ett ungefär? Jag beställde den 28e förra månaden, men jag har inte hört en uppdatering från er via mail.

Tack på förhand!

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.