Radeon "Hemlock" på bild

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Tror att HD5770 blir jäkligt intressant, priset hamnar det säkerligen under 1500 och prestande i DX10 lägger sig nog ungefär som HD4870, medan strömförbrukningen blir betydligt lägre.
Ångrar lite att jag bytte mitt HD3870, mot ett HD4850, för då hade jag gjort samma uppgradering som du (kanske sker ändå ).
HD3870 är ett fint kort som presterar bra så länge man inte drar på för mycket AA och AF.

Säkert ett bra kort, men ska du köpa direkt när det kommer så misstänker jag snarare 1600-1900kr för ett 4770, i prisklassen 1300-1500 är det nog troligare 4750 som gäller.

Disclaimer: allt i denna post är rena gissningar

Permalänk
Medlem

Vars får ni all fakta om GT300? Står det någonstans på en trovärdig sida nånting alls??

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Vars får ni all fakta om GT300? Står det någonstans på en trovärdig sida nånting alls??

Nej,bara på bladdersidor utan verklighetsförankring:)
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
1: Nej ingen vet hur bra GT300 kommer prestera, men utifrån kända fakta så kan GT300 OMÖJLIGT prestera sämre än RV870, period.

2: http://www.fudzilla.com/content/view/15689/1/
http://www.nordichardware.se/nyhet,16505.html

Och kom inte med snacket om att "Fudzilla snackar hästskit", eftersom det är Nvidia SJÄLVA som har sagt det klart och tydligt till Fudzilla (och kanske några fler?): “Our 40nm yields are fine. The rumors you are hearing are baseless.”

Tänk efter nu, skulle nVidia välja att ge världsnyheter om deras kommande serie enbart till en av de mest opålitliga sidorna på nätet? Känns inte det väldigt mycket som att skjuta sig själv i foten?

När du har ett officiellt nVidia uttalande att länka till kommer jag tro dig.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Tänk efter nu, skulle nVidia välja att ge världsnyheter om deras kommande serie enbart till en av de mest opålitliga sidorna på nätet? Känns inte det väldigt mycket som att skjuta sig själv i foten?

När du har ett officiellt nVidia uttalande att länka till kommer jag tro dig.

Tror du allvarligt att Fudzilla LJUGER?
Visst, Fudzilla kan komma med spekulationer, felaktiga gissningar osv, men jag tror inte att de ljuger, så dum är ingen sajt. Det vore lite av ett självmord.

http://www.brightsideofnews.com/news/2009/9/25/nvidia-says-gt...
"This statement comes from a senior product manager for the GT300, but we also have this from our own sources [who have been saying this all along]."

Så du menar att: Fudzilla ljuger, Nordichardware använder sig av en helt opålitlig sajt som ljuger, samt att Bright side of news ljuger?

Kom igen vafan.. använd huvudet.

Permalänk
Medlem

Men varför skulle nVidia i så fall inte göra ett officiellt uttalande? Eller släppa denna information till en mer trovärdig sida? Tror du på fullt allvar att den ända sida som skulle få ta del av detta statement är tveksamma Fudzilla?

Det är som att jag skulle uppfinna ett botemedel mot cancer och det första stället jag skulle publicera detta är i Se & Hör.

Jag säger inte att det inte stämmer men det är så mycket konstigt med detta att man åtminstone bör ta det med en nya salt.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Tror du allvarligt att Fudzilla LJUGER?
Visst, Fudzilla kan komma med spekulationer, felaktiga gissningar osv, men jag tror inte att de ljuger, så dum är ingen sajt. Det vore lite av ett självmord.

http://www.brightsideofnews.com/news/2009/9/25/nvidia-says-gt...
"This statement comes from a senior product manager for the GT300, but we also have this from our own sources [who have been saying this all along]."

Så du menar att: Fudzilla ljuger, Nordichardware använder sig av en helt opålitlig sajt som ljuger, samt att Bright side of news ljuger?

Kom igen vafan.. använd huvudet.

Lugn och fin nu.
Jag tar alltid vad som skrivs på Fudzilla med en nypa salt.
Kan också vara att denna "senior product manager for the GT300" förskönar saken, vi vet verkligen inte än.
Charlie som man också få ta med en nypa salt säger något helt annat.
Min erfarenhet (som man kanske också skall ta med en nypa salt), av Nvidia, är också att dom brukar skryta om sina produkter i god tid innan lansering, nu har det varit märkligt tyst.
Det dom sagt är att DX11 inte är så viktigt, och att grafikkorten redan i dag är tillräckligt snabba, att är det viktigare med PhysX och Cuda.
Jag tycker att det tyder på att GT300 inte kommer i närtid och att det heller inte blir en dräpare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
...... Nvidia SJÄLVA som har sagt det klart och tydligt till Fudzilla (och kanske några fler?): “Our 40nm yields are fine. The rumors you are hearing are baseless.”

Med tanke på investerare och annat "löst folk" skulle det vara tjänstefel att påstå annat

Nu är jag för lite insatt för att veta allt om själva processen, men spekulera kan jag

Om en kiselwafer har en fast storlek så ryms det bara så många färdiga enheter av en viss storlek, kan du minska storleken på enheten ryms det flera.
Om då en wafer kostar ungefär det samma oavsett kommer den med flest enheter att bli mest lönsam, förutsatt att kassationen är den samma.

Så utifrån vad jag har förstått har AMD(ATI) större potential till att tjäna pengar på sitt chip helt enkelt för att det ryms flera på en wafer, och det är sådant investerare etc. gillar att höra.
Som datoranvändare är det bara lite halv-intressant vid första anblick, dock påverkar en hög utnyttjande av resurser det slutgiltiga priset i hög grad, så en låg kassation och högt antal är mumma för oss också.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Essin och Ratatosk: om ni läste mitt inlägg så ser ni att Fudzilla inte är den enda, även enligt Bright side of news egna källor så är yieldsen bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
1: Nej ingen vet hur bra GT300 kommer prestera, men utifrån kända fakta så kan GT300 OMÖJLIGT prestera sämre än RV870, period.

2: http://www.fudzilla.com/content/view/15689/1/
http://www.nordichardware.se/nyhet,16505.html

Och kom inte med snacket om att "Fudzilla snackar hästskit", eftersom det är Nvidia SJÄLVA som har sagt det klart och tydligt till Fudzilla (och kanske några fler?): “Our 40nm yields are fine. The rumors you are hearing are baseless.”

1. Det sa alla om NV30 också som skulle bli dåtiden nya superkort, trots att det släpptes långt efter 9700PRO. Det slutade med att 9700PRO var bra mycket bättre fortfarande. Dom var även då först med DX9 kort och SM2.0+. Nu är nVidia i samma sits igen, precis som med NV30. Skillnaden är att denna gången kanske man lyckats bättre eller mycket bättre än vad man gjorde med NV30. Faktum kvarstår dock, och det är att spelutvecklarna optimerar spelen till dom mest avancerade kort som kommer först.

2. Fudzilla känner jag om någon mycket väl till då jag en gång gjorde narr av dom:

http://www.dailytech.com/Barcelona+Benchmarks++Dont+Believe+E...

Han kallar min bench för AMD Exclusive. Läs...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Essin och Ratatosk: om ni läste mitt inlägg så ser ni att Fudzilla inte är den enda, även enligt Bright side of news egna källor så är yieldsen bra.

Enligt all media vid 9/11 så var det terrorister som utförde dådet. Innebär det att dom hade rätt? När källan var den samma för alla!?

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

"but we also have this from our own sources [who have been saying this all along]"

Kul att om man läser "Related articles" på BSN så står det om att TSMCs 40nm ännu inte funkar, men samtidigt har deras egna källor HELA TIDEN sagt att "nVidias yields are fine". Så de publicerar artiklar som motsäger deras källor för att sedan motsäga den artikeln med denna?

Som sagt det är allt för mycket konstigt med detta för att jag ska tro på det rakt av och som flera andra sagt, vad ska annars nVidia säga? Våra kort kommer sent och kommer inte gå med vinst pga dåliga yields så köp/investera i AMD?
När det finns riktiga officiella nyheter så kommer också riktiga sidor att rapportera om dem. Men om att tro på dessa får dig att må bra så be my guest.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexei
Enligt all media vid 9/11 så var det terrorister som utförde dådet. Innebär det att dom hade rätt? När källan var den samma för alla!?

Men jag sa ju: "enligt bright side of news EGNA källor"......
Bright side of news har inte fudzilla som den enda källan.

Alltså finns det MINST 2 källor till "nvidias yields is fine" grejen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Vad menar du med storleken?
Trummans innerdiameter eller ytterdiameter? tänk på att vi inte ser ytterdiametern på bilden av grafikkortet.
http://www.electronics-cooling.com/assets/images/2001_May_tec...
Tänk också på att det måste finnas plats utanför skovlarna, det är dit luften kastas.

Oj det visste jag faktiskt inte, ja då skulle de få runda till rejält och det skulle kanske bli ineffektivt ändå.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Vad krävs egentligen för att ni ska tro på vad Nvidia själva säger?
Måste Nvidias VD komma hem till er PERSONLIGEN och säga allt till er över en kopp kaffe eller?
Inte nog med att Nvidia själva dementerar 2% yield ryktena, de förklarar dessutom HUR ryktena hade uppkommit (eller vet inte om det var Nvidia som förklarade det). Ryktena hade uppkommit genom ett översättningsfel och sen hade skiten spridit sig som en löpeld genom internet.

Ni är nästan som såna där människor som inte tror att USA landade på månen, ni säger: "men NASA är ju den enda källan, det är ingen officiell källa, alltså måste månlandningen vara bluff".

Suck på naiva människor.
Aja orkar inte argumentera längre om det här ämnet.

2good4you: ok läste artikeln.
Men det var ganska längesen det hände.. folk kan förändras
Jag säger inte att Fuad är en "god" människa nu, men vill bara poängtera att bara för att han gjorde nåt dumt för flera år sen så är det inte bombsäkert att han är precis likadan fortfarande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Vad krävs egentligen för att ni ska tro på vad Nvidia själva säger?
Måste Nvidias VD komma hem till er PERSONLIGEN och säga allt till er över en kopp kaffe eller?
Inte nog med att Nvidia själva dementerar 2% yield ryktena, de förklarar dessutom HUR ryktena hade uppkommit (eller vet inte om det var Nvidia som förklarade det). Ryktena hade uppkommit genom ett översättningsfel och sen hade skiten spridit sig som en löpeld genom internet.

Ni är nästan som såna där människor som inte tror att USA landade på månen, ni säger: "men NASA är ju den enda källan, det är ingen officiell källa, alltså måste månlandningen vara bluff".

Suck på naiva människor.
Aja orkar inte argumentera längre om det här ämnet.

Vem är naiv egentligen, jag som ifrågasätter det "Nvidia / Nasa / Bush" säger eller du som litar blint på det dom säger...

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Essin och Ratatosk: om ni läste mitt inlägg så ser ni att Fudzilla inte är den enda, även enligt Bright side of news egna källor så är yieldsen bra.

Det missade jag tyvärr.
Vi kommer kanske veta mer efter Nvidias konferans den här veckan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Tror att HD5770 blir jäkligt intressant, priset hamnar det säkerligen under 1500 och prestande i DX10 lägger sig nog ungefär som HD4870, medan strömförbrukningen blir betydligt lägre.
Ångrar lite att jag bytte mitt HD3870, mot ett HD4850, för då hade jag gjort samma uppgradering som du (kanske sker ändå ).
HD3870 är ett fint kort som presterar bra så länge man inte drar på för mycket AA och AF.

Jo det låter verkligen intressant med HD5770 ett ok kort till en billigare peng, Har ej lust att slänga ut flera tusenlappar...Men ska vänta några veckor till tills mer infrmation och tester kommer till kortet sen blir det nog ett köp direkt, men detta kortet stödjer Directx 11 ??

Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Säkert ett bra kort, men ska du köpa direkt när det kommer så misstänker jag snarare 1600-1900kr för ett 4770, i prisklassen 1300-1500 är det nog troligare 4750 som gäller.

Disclaimer: allt i denna post är rena gissningar

Nu hoppas jag att HD5770 hamnar på 500-800 kr. Allt annat vore dyrt.
Då det gamla 4770 går på 900 kr. 5770 är i stort sett ett 4870 fast snabbare med DX11 och 40nm och en låg prislapp. Priset bör bli liknande som för ett HD 4670. http://www.prisjakt.nu/search.php?query=HD+4670
Så runt 500-800 kr.
http://vr-zone.com/articles/juniper-xt-is-radeon-hd-5770-and-...

While all eyes are on the Radeon HD 5800 "Cypress" series, there is another series quietly brewing beneath AMD which NVIDIA should be really afraid of. It is targeted at the mainstream market which is no doubt the most important segment for both camps.

Juniper XT and LE will be officially named Radeon HD 5770 and Radeon HD 5750 respectively when launched. HD 5770 card is codenamed Countach while HD 5750 is codenamed Corvette and they both come with 1GB GDDR5 memories on 128-bit memory interface. Juniper will possess all the features of its higher end counterpart like 40nm, DX11, Eyefinity technology, ATI Stream, UVD2, GDDR5 and best of all, it is going to be very affordable.

One of the reason why AMD is not mass producing Radeon HD 4700 (RV740) series now is because HD 5700 series will be replacing it soon and will come one month after HD 5800 series. It will meet head on against the NVIDIA's D10P1 (GT215) series in October so expect a full fledge war then. With a performance target of 1.6x over the HD 4770 and 1.2x over the HD 4750, they are surely packed with enough power to pit against the NVIDIA's lineup. Pair them up and you will get a boost of 1.8x which is roughly the performance of a Cypress card.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_

2good4you: ok läste artikeln.
Men det var ganska längesen det hände.. folk kan förändras
Jag säger inte att Fuad är en "god" människa nu, men vill bara poängtera att bara för att han gjorde nåt dumt för flera år sen så är det inte bombsäkert att han är precis likadan fortfarande.

Så vi är naiva idioter för att vi inte blint tror på det du säger, men när bevis läggs för att den sidan talat bullshit tidigare så säger du att de har nog förändrats? Vem är en naiv id*** nu?

Jag förväntar mig inte att någon ska säga det till mig personligen, jag efterfrågar bara (som jag sagt snart 10 gånger till dig) ett officiellt uttalande från nVidia, inte ett uttalande som jag bara har två tveksamma sidors ord på att det finns-

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Så vi är naiva idioter för att vi inte blint tror på det du säger, men när bevis läggs för att den sidan talat bullshit tidigare så säger du att de har nog förändrats? Vem är en naiv id*** nu?

Jag har inte kallat någon för idiot.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag har inte kallat någon för idiot. [/QUOTE
Läs även mitt inlägg:
HD 5770 will meet head on against the NVIDIA's D10P1 (GT215) series in October so expect a full fledge war then. With a performance target of 1.6x over the HD 4770 and 1.2x over the HD 4750, they are surely packed with enough power to pit against the NVIDIA's lineup. Pair them up and you will get a boost of 1.8x which is roughly the performance of a Cypress card.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av linxz
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag har inte kallat någon för idiot. [/QUOTE
Läs även mitt inlägg:
HD 5770 will meet head on against the NVIDIA's D10P1 (GT215) series in October so expect a full fledge war then. With a performance target of 1.6x over the HD 4770 and 1.2x over the HD 4750, they are surely packed with enough power to pit against the NVIDIA's lineup. Pair them up and you will get a boost of 1.8x which is roughly the performance of a Cypress card.
[/QUOTE]
Ja?
Är inte ett dugg intresserad av mainsream..

Permalänk
Medlem

Mainstreame är blivande HD4870, 9800 GX2 och GTX 260-275 i prestanda.
Källa http://www.tomshardware.com
Om du hoppar ner på peestanda stegen har du:8800 GTX, 8800 Ultra, 9800 GTX, 9800 GTX+ 3870 X2, 4850, 8800 GT 512 MB, 8800 GTS, 512 MB, 9800 GT och HD4830
Så det som skiljer är att 5770 har DX11 och en bra prislapp.:)
Hehe.... var i Flemmingsberg i måndags... så åkte pendeln mot Södertälje.:)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt de senaste uppgifterna kommer GT300 att presenteras den 27 November och den skall gå att köpa under December, det har varit Nvidias plan hela tiden att inte missa julhandeln.

Tror ingen vet något om nVidias nästa serie ska komma...Inte heller hur detta kort kommer att vara i prestanda...Tror inte någon ens vet att det kommer att kallas GT300...just nu kallar vi det bara det för GT300. Men kommer troligtvis inte detta år......Men än sålänge vet ingen ett dyft om denna serie..Bara en massa spekulationer...Vi får vänta och se...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Mainstreame är blivande HD4870, 9800 GX2 och GTX 260-275 i prestanda.
Källa http://www.tomshardware.com
Om du hoppar ner på peestanda stegen har du:8800 GTX, 8800 Ultra, 9800 GTX, 9800 GTX+ 3870 X2, 4850, 8800 GT 512 MB, 8800 GTS, 512 MB, 9800 GT och HD4830
Så det som skiljer är att 5770 har DX11 och en bra prislapp.:)
Hehe.... var i Flemmingsberg i måndags... så åkte pendeln mot Södertälje.:)

ok...hehehehehe...fattar inte ett jota vad som var meningen med det du skrev....lol...
Eller är det bara jag som inte fattar...?...förklara för mig....

Permalänk
Medlem

Jag menade att HD 5770 blir lika snabbt som ovan nämnda kort. För en billigare peng och att prestandan som 48xx serien har, blir mainstream om någon månad. Kopplingen till Södertälje kan vi skita i.:)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Jag menade att HD 5770 blir lika snabbt som ovan nämnda kort. För en billigare peng och att prestandan som 48xx serien har, blir mainstream om någon månad. Kopplingen till Södertälje kan vi skita i.:)

hehe...ok...då fattar jag...det sistnämda förstog jag alldrig med Södertälje ...men nu har jag kopplat rätt...

Permalänk
Medlem

Jo, ett HD 4650 är ung lika snabbt som ett 256Mb 8800GT.
Tar med hela adressen nu.
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-geforce-graphics,2...
Dock så saknas en del nyare kort men skit det samma..:)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Jag menade att HD 5770 blir lika snabbt som ovan nämnda kort. För en billigare peng och att prestandan som 48xx serien har, blir mainstream om någon månad. Kopplingen till Södertälje kan vi skita i.:)

Du har väl inte brutit mot § 13, har du?
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=9491626...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Snarare § 44. Skriv inte när du har flyttat ditt bohag i 14 timmar. Sedan smakar en bira inte helt fel heller.
Men är mest sugen på ett 57xx kort. Som skall ersätta mitt HD4670. Som funkar utmärkt till mina behov. Men min yngsta grabb (6år) behöver mitt grafikkort, då han har ett 1950Pro och ett 430w svagt nätagg.
Då en Opteron 170 går att köra i 2,8-3 Ghz. Så känns det naturligt att byta nättagg och graffe.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.