Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Medlem

Pimpim666 ge upp
han fattar inte
att köper du en key spelar det absolut ingen roll om du piratat eller inte
en key kostar lika mkt som själva spelet numera

Permalänk

Positivt i allt detta är väl att PC versionen inte är försenad

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Skitsamma om det är försenat eller inte

Spelet är dött för tävlingscommunityn
Alltså gratis pr dött
folk som vill försöka bli bra=borta
Sure dom kommer inte tappa dom där stackars kronorna på piratkopiering som just nu i cod4 håller säkert absolut max 1000 pers aktiva på dom få crackade servrarna det finns, det är väldigt många'

Piratar man för singleplayer gör det här ingen skillnad
Dom sköt sig bara i foten

Love it

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Pimpim666 ge upp
han fattar inte
att köper du en key spelar det absolut ingen roll om du piratat eller inte
en key kostar lika mkt som själva spelet numera

Varför skall dom göra ett singleplayer läge (som inte behöver någon cdnyckel) överhuvudtaget, då 'alla' köper spelet pga cdnyckeln och MP? Bortslösade resurser av spelutvecklare kanske(?).

Och en cdnyckel kostar runt 150 kr, spelet 450-500.

Blomkungen anmäld också.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

haha mupp3n är du seriös?
Kan du motivera en anmälning på mig så kör hårt

Nyckeln som dom där företagen säljer är väl inköpt från något ställe eller hur går tänket?
Trollar dom fram nycklar kanske?
Om dom nu köpt dom billigare från IW och säljer vidare till kunder är det väl IW's fel och inte kunden som väljer att köpa nyckeln?

Du får ju tanka spel på steam utan att betala men du kan inte spela dom innan du har en nyckel
Kanske passar in att man bara fyller i en nyckel då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Varför skall dom göra ett singleplayer läge (som inte behöver någon cdnyckel) överhuvudtaget, då 'alla' köper spelet pga cdnyckeln och MP? Bortslösade resurser av spelutvecklare kanske(?).

Och en cdnyckel kostar runt 150 kr, spelet 450-500.

Blomkungen anmäld också.

Det jag inte förstår är hur företagen som säljer nycklarna tjänar pengar. Om nycklarna de säljer kostar 150 spänn men spelen de köper in kostar 450-500 spänn så kan de ju knappast tjäna pengar. Och eftersom jag inte tror att utgivarna uppskattar att återförsäljare säljer nycklarna och inte spelet så tror jag inte att dessa företag kan köpa in spelen speciellt billigt heller.

Vad Blomkungen blev anmäld för är också ganska intressant att veta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Positivt i allt detta är väl att PC versionen inte är försenad

Jag tar hellre en försening än så som det är nu.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
haha mupp3n är du seriös?
Kan du motivera en anmälning på mig så kör hårt

Nyckeln som dom där företagen säljer är väl inköpt från något ställe eller hur går tänket?
Trollar dom fram nycklar kanske?
Om dom nu köpt dom billigare från IW och säljer vidare till kunder är det väl IW's fel och inte kunden som väljer att köpa nyckeln?

Du får ju tanka spel på steam utan att betala men du kan inte spela dom innan du har en nyckel
Kanske passar in att man bara fyller i en nyckel då?

Du kan inte tanka ett spel på steam alls utan att ha betalat för produkten.

Och steam är inte direkt det bästa om du vill prata cdnycklar, kolla upp deras support sida, det är inte många spel där som kräver cdnyckel, om man jämför med hela deras utbud.

Idio.. oj man får inte direkt säga så på forumet?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilleputten
Det jag inte förstår är hur företagen som säljer nycklarna tjänar pengar. Om nycklarna de säljer kostar 150 spänn men spelen de köper in kostar 450-500 spänn så kan de ju knappast tjäna pengar. Och eftersom jag inte tror att utgivarna uppskattar att återförsäljare säljer nycklarna och inte spelet så tror jag inte att dessa företag kan köpa in spelen speciellt billigt heller.

Vad Blomkungen blev anmäld för är också ganska intressant att veta.

finns en hel del sidor där ute på nätet som säljer dessa cdnycklar, för under 200 kr ( som max )

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
finns en hel del sidor där ute på nätet som säljer dessa cdnycklar, för under 200 kr ( som max )

Seriöst, är du lite efter eller vadå? Det jag frågade var hur de tjänar pengar.

Om de säljer en nyckel för 200 spänn men köper in spelet för 400 så förlorar de ju 200 spänn per nyckel. Hänger du med?

Det är ju inte så att utgivaren ger dessa företag en massa spelex för att sedan med glada miner se på när dessa företag säljer endast nycklarna mycket billigare än hela spelet.

Kan du snälla svara på min fråga istället för att bara läsa halva?

Permalänk
Medlem

fan protestlista är sååå gammalmodigt, nu för tiden måste man skapa ilskna facebook-gruper för att det ska ha någon effekt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilleputten
Seriöst, är du lite efter eller vadå? Det jag frågade var hur de tjänar pengar.

Om de säljer en nyckel för 200 spänn men köper in spelet för 400 så förlorar de ju 200 spänn per nyckel. Hänger du med?

Det är ju inte så att utgivaren ger dessa företag en massa spelex för att sedan med glada miner se på när dessa företag säljer endast nycklarna mycket billigare än hela spelet.

Kan du snälla svara på min fråga istället för att bara läsa halva?

Jag vet väl inte förfan hur dom tjänar eller inte tjänar på detta? Antagligen tjänar dom inte alls på det, men dom säljer ju ändå dessa nycklar..

Varför fråga mig?

Och det jag menade med 450-500 kr är retail i affär.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Ja och nu börjar denna tråd balla ur totalt...
Det hade man ju visserligen kunnat lista ut innan man kom till sida3...

Detta spel är avbokat för min del...

Permalänk

Kollade nu runt på nätet efter såna här cdkey-försäljare och jag tycker att priserna på nycklarna och spelen är ganska lika varandra.

En aion-nyckel för 50 dollar, en wotlk-nyckel för 40.

Empire: total war-nyckel för 35 dollar.

-edit- Cod4-nyckel för 26 dollar, cod5 för 29. -edit-

Permalänk
Medlem

Men lilleputten mupp3n är helt snurrig

Oj ursäkta för att jag skrev ett ord som är helt ofarligt och som nog mer än en har tänkt i den här tråden

Om en admin vill prata om varför jag skrev det överdrivet hemska ordet så tar jag det gärna och ser vad straffet blir

Acceptera
Din idé håller inte på långa vägar mupp3n
Om dom nycklarna nu är flera 100 billigare så måste ju företagen som säljer dom nycklarna förlora tusenlappar om dagen

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Men lilleputten mupp3n är helt snurrig

Oj ursäkta för att jag skrev ett ord som är helt ofarligt och som nog mer än en har tänkt i den här tråden

Om en admin vill prata om varför jag skrev det överdrivet hemska ordet så tar jag det gärna och ser vad straffet blir

Acceptera
Din idé håller inte på långa vägar mupp3n
Om dom nycklarna nu är flera 100 billigare så måste ju företagen som säljer dom nycklarna förlora tusenlappar om dagen

Min ide?

Visste inte att detta var min ide att sälja cd nycklar på nätet.
Så ni säger att, om jag har t.ex Retail COD4 på DVD inkl Fodral och allt så har jag lov att ladda ned spelet via t.ex TPB?

Men så tycker ju inte apb eller utvecklarna.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Yes! Man slipper punkbuster!
Men utan dedicated servers lär ju ändå ingen spela MW2 så...

Permalänk

någon som minns va som hände med Spore när dom trampa snett?

vågar mig på att gissa att samma sak händer med pc-versionen av MW2.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheikh Plisken
någon som minns va som hände med Spore när dom trampa snett?

vågar mig på att gissa att samma sak händer med pc-versionen av MW2.

Please enlighten me.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Earlier this morning, the executive producer for the Battlefield franchise tweaked Call of Duty over Infinity Ward ending dedicated server support, "confirming" that, yes, dedicated server support is "a given" in Battlefield titles on the PC.

"Dedicated servers FTW. What ever secures a better online experience is a given for us," Tweeted DICE's K.M. Troedsson.

http://twitter.com/l_twin
http://kotaku.com/5384290/dice-makes-hay-with-dedicated-serve...

DICE FTW!!

Sheikh Plisken//

Ja blir troligtvis så, hoppas på det också.

Permalänk

MEN OMG !

Jag som längtat efter mw2 men blir nog att avboka det..
Men jag fatta inte riktigt det här med att pc blir konsol :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mtpocket
Hittade denna på YouTube http://www.youtube.com/watch?v=1FKty5Kpf4w

haha clockren!

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Min ide?

Visste inte att detta var min ide att sälja cd nycklar på nätet.
Så ni säger att, om jag har t.ex Retail COD4 på DVD inkl Fodral och allt så har jag lov att ladda ned spelet via t.ex TPB?

Men så tycker ju inte apb eller utvecklarna.

Förklara förlusten för IW om du har köpt spelet och tankar ner det sen

Ser verkligen ingen för IW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Förklara förlusten för IW om du har köpt spelet och tankar ner det sen

Ser verkligen ingen för IW

>Det är inte olagligt att ladda ner en produkt från TPB om du har en Legit Cdnyckel för då har du redan betalt för produkten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
>Det är inte olagligt att ladda ner en produkt från TPB om du har en Legit Cdnyckel för då har du redan betalt för produkten!

Nja, du är lite out in the blue nu. Då du tankar via TPB laddar du samtidigt upp en produkt (om du nu inte limitar upload till noll...) vilket är olagligt även fast du köpt spelet.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
>Det är inte olagligt att ladda ner en produkt från TPB om du har en Legit Cdnyckel för då har du redan betalt för produkten!

TPB = Torrent = Du sprider data av spelet olagligt till andra på TPB.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Stämmer detta kommer jag tanka spelet för Singelplayer
Tänker inte betala för nån jävla "konsol port"

Herregud, vad tänker dom med!

Visa signatur

mehp

Permalänk
Medlem

Alla som är mot detta -> http://bit.ly/fixmw2
jag tycker det är bajs att göra såhär. nu kan man ju like gärna köpa ett 360 om man vill spela. BAJS!

hoppas dom fattar att de har gjort fel
jag kommer inte köpa spelet före de har patchat, eller att de försenar spelet och gör de ordentligt med dedikerade servrar. har tappat intresset helt för spelet nu.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

Länge sen man blev såhär frustrerad.

Portningar... förseningar... och nu haha tar bort multiplayern till den grad att det blev en avbokning direkt.

Men det blev iaf inte försenat!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Skitsamma om det är försenat eller inte

Spelet är dött för tävlingscommunityn
Alltså gratis pr dött
folk som vill försöka bli bra=borta
Sure dom kommer inte tappa dom där stackars kronorna på piratkopiering som just nu i cod4 håller säkert absolut max 1000 pers aktiva på dom få crackade servrarna det finns, det är väldigt många'

Piratar man för singleplayer gör det här ingen skillnad
Dom sköt sig bara i foten

Love it

Eller så räknade de på det och insåg att frjortiznoobzen massköper alla deras spel endå, dessutomblir de glada ifall det blir lättare motstånd.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se