Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk

Finns det några stora svenska guilder som har börjat rekrytera folk innan tera släpps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

man kan ta bort en char och skapa en ny sedan är det klar, så totallt 4 har jag nu testat (gjorde samma sak på nästa server) Var inne i morse och spelade till 07:40 innan man var tvungen fara till jobbet. grymt trevligt spel än så länge

Fan kanske dom satt ett cap då :S
När jag försökte deleta en karaktär på båda servarna så fick jag att den kommer deletas först om 168timmar.

http://i.imgur.com/ufUlM.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

man kan ta bort en char och skapa en ny sedan är det klar, så totallt 4 har jag nu testat (gjorde samma sak på nästa server) Var inne i morse och spelade till 07:40 innan man var tvungen fara till jobbet. grymt trevligt spel än så länge

Vad säger du? Kan man logga in och skapa chars nu även om inget sneek peek event / stabilitetstest körs?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Slut på det roliga!

Hello everyone, we would like to inform you that the server will be shut down at 11:00 Berlin time. Thank you! ~ Anna

Permalänk
Inaktiv

Kanske inte lika aktuellt men här är några av mina screens från japanska betan Augusti 2011

Permalänk
Medlem

Kul var det

Dock så fick man ett system meddelande från GM Anna att tester skulle avslutas 11:00 och så gjorde den

Få väl vänta tills nästa vecka?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Kul var det

Dock så fick man ett system meddelande från GM Anna att tester skulle avslutas 11:00 och så gjorde den

Få väl vänta tills nästa vecka?

Knappast. Det skulle kanske bli en till test idag som de igår. Tror förövrigt på sneak peek i helgen också.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att Euro communityn är sjukt barnslig? massa skitsnack och överösande negativt. känns som 90% av communityn i Euro är 12 år i huvudet...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Hmm, kändes väldigt intressant med stridssystemet, men stilen tilltalar mig verkligen inte. Ser ut och delvis känns som ett generiskt asiatiskt grind-f2p-spel.

Permalänk
Inaktiv

sjukt bra spel, hade inte tråkigt 1sec av 12 tim spelade, men som ovan sa fan vad mycket skit snack det var i start zonen hela jävla tiden, blev bättre när man kom bort från den. fattar inte varför man ska sitta o skrika att spelet suger i flera timmar och inte bara logga,

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Uibi:

Bara jag som tycker att Euro communityn är sjukt barnslig? massa skitsnack och överösande negativt. känns som 90% av communityn i Euro är 12 år i huvudet...

Nej du är inte den enda, jag håller mig på de amerikanska forumen när jag vill ha tera info. Det var precis likadant med Aion, känns som om de här spelen bara drar till sig idioter till de officiella/inofficiella forumen i EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Fan kanske dom satt ett cap då :S
När jag försökte deleta en karaktär på båda servarna så fick jag att den kommer deletas först om 168timmar.

http://i.imgur.com/ufUlM.jpg

MM det där kommer upp efter du redan har deletat en char. Det jag gkorde var att starta en på nästa server då kund jag "testa" två klasser till.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad säger du? Kan man logga in och skapa chars nu även om inget sneek peek event / stabilitetstest körs?

Det var förlängd sneak-peak till 11:00 imorse, då allt flöt på väldigt bra under gårdagen.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Samma typer av folk både i EU och US, ingen skillnad där, Allt som är gratis drar oftast till sig dessa typer av spelare, När retail släpps så lär ni slippa de flesta av dom, oavsett ifall ni spelar på US eller EU, men ni kommer inte bli av med alla nej.

Varför du uppmärksammar enbart enna typerna av folk är för att det är just där du spelar, samt när det gäller forumet i USA så moddas det betydligt hårdare än EU. Du kan knappt säga något där alls.

Skrivet av Tjodd:

Hmm, kändes väldigt intressant med stridssystemet, men stilen tilltalar mig verkligen inte. Ser ut och delvis känns som ett generiskt asiatiskt grind-f2p-spel.

Ser inte vad du baserat detta på i huvud taget? Tog lv 1-10 för lång tid för dig? ~2,5 timme. Eller vad? Spelet är långt ifrån ett grind spel förutom för gear i end game, ( lika dant som t.ex. wow och alla andra västerländska mmo's )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Tera Europe @TeraEurope
We'll have a short stress test this evening, read all about it in our announcement ~Raven
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=30892

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Ser inte vad du baserat detta på i huvud taget? Tog lv 1-10 för lång tid för dig? ~2,5 timme. Eller vad? Spelet är långt ifrån ett grind spel förutom för gear i end game, ( lika dant som t.ex. wow och alla andra västerländska mmo's )

Som jag skriver ser det ut som ett sådant. Den visuella stilen påminner om ett sådant. Det hjälper ju inte heller till med standardquests enligt mall 1A.
Du behöver inte slänga dig med trams bara för att jag inte riktigt gillar det.

Det är säkert bra när man satt sig in i det, men man behöver nog ha en viss förkärlek till den asiatiska stilen för att uppskatta det. Småflickor i trådar, gigantiska svärd och ja, ostigt rakt igenom.

Tycker det är trist att det måste vara sammasamma spel efter spel. Stidssystemet skulle jag dock vilja se mer av i andra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Som jag skriver ser det ut som ett sådant. Den visuella stilen påminner om ett sådant. Det hjälper ju inte heller till med standardquests enligt mall 1A.
Du behöver inte slänga dig med trams bara för att jag inte riktigt gillar det.

Det är säkert bra när man satt sig in i det, men man behöver nog ha en viss förkärlek till den asiatiska stilen för att uppskatta det. Småflickor i trådar, gigantiska svärd och ja, ostigt rakt igenom.

Tycker det är trist att det måste vara sammasamma spel efter spel. Stidssystemet skulle jag dock vilja se mer av i andra spel.

Fast du säger att TERA känns som ett grind-f2p spel D: ? Vilket det inte är? o_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Som jag skriver ser det ut som ett sådant. Den visuella stilen påminner om ett sådant. Det hjälper ju inte heller till med standardquests enligt mall 1A.
Du behöver inte slänga dig med trams bara för att jag inte riktigt gillar det.

Det är säkert bra när man satt sig in i det, men man behöver nog ha en viss förkärlek till den asiatiska stilen för att uppskatta det. Småflickor i trådar, gigantiska svärd och ja, ostigt rakt igenom.

Tycker det är trist att det måste vara sammasamma spel efter spel. Stidssystemet skulle jag dock vilja se mer av i andra spel.

Först klagar du på att spelet är grindingt, nu börjar du klaga på grafik stilen? Vet tyvärr inte alls vad de har gemensamt med varandra att göra dock.

När det gäller quests i spel så kommer du aldrig någonsin se något nytt eller unikt, inte heller har det gjorts de senaste 10 år en i denna gren. Kunde personligen inte brytt mig mindre om quests men enligt de flesta som behöver quests för att levla så finns de där, likaså i alla andra mmo's. Åt andra sidan det som är nytt med Tera vs alla andra MMO's är just combat systemet. Vist alla kommer garanterat inte gilla den heller, det är dock det som gör att jag gillar spelet.

Samt sorry att du inte gillar grafik stilen, dock om igen, den absolut inget med grind att göra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Bara jag som tycker att Euro communityn är sjukt barnslig? massa skitsnack och överösande negativt. känns som 90% av communityn i Euro är 12 år i huvudet...

Ja verkligen, dock var det nog bara så för hälften av alla var säkert sånna som fått en sneak peak nyckel och trollade. Tror, eller hoppas, att vid release så kommer det vara lugnare. Då kommer det ju finnas x antal fler servrar också så inte alla behöver knökas på en och samma. Eller så gör du som jag, stänger av chatten

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Om någon har en key över eller helt enkelt inte gilla spelet så kan du/ni skicka ett pm så jag får testa? Ser sjukt kul ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Först klagar du på att spelet är grindingt, nu börjar du klaga på grafik stilen? Vet tyvärr inte alls vad de har gemensamt med varandra att göra dock.

När det gäller quests i spel så kommer du aldrig någonsin se något nytt eller unikt, inte heller har det gjorts de senaste 10 år en i denna gren. Kunde personligen inte brytt mig mindre om quests men enligt de flesta som behöver quests för att levla så finns de där, likaså i alla andra mmo's. Åt andra sidan det som är nytt med Tera vs alla andra MMO's är just combat systemet. Vist alla kommer garanterat inte gilla den heller, det är dock det som gör att jag gillar spelet.

Samt sorry att du inte gillar grafik stilen, dock om igen, den absolut inget med grind att göra.

OK, möjligt att jag var en aning otydlig, men du behöver ju inte övertolka eller vrida på det jag skrivit. Jag uttrycker bara mina intryck.

Ta det inte personligt nu grabbar. Det lilla jag testat så fick jag ingen indikation på att det skiljer sig något enormt från den rejäla högen av gratis- och icke gratis MMO som jag testat, så ta inte det jag skriver för allvarligt. Jag vet mycket väl att man inte kan döma ut något efter någon timma bara. Försökte ändå sätta mig in i "storyn" men nej, det gick inte.
Stridssystemet i all ära, men den visuella stilen gör egentligen allt för stämningen och känslan i spelet, och där är jag inte helt nöjd. Grattis till er som älskar det.

Borde nog hållit det för mig själv... men nu när jag ändå är igång; vad är det som gör det tilltalande? Stridssystemet har jag inte problem att förstå varför det är tilltalande, det tycker jag själv känns kul. Men det nästan överdrivet standarmässiga med gigantiska axelskydd och svärd, högfärdig och flummig story, trista uppdrag osv, är det bara något som befinner sig i ögonvrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Det var förlängd sneak-peak till 11:00 imorse, då allt flöt på väldigt bra under gårdagen.

Men...jag kan svära på att jag var inne på Stability test nr.2 posten på Tera EU forument och där stod det klart & tydligt att det var från 14-18 och att de därefter ville ha feedback Kikade detta runt 21:00 igår kväll och kan inte minnas att det stod något om förlängning?

Aja, gjort är gjort men dumt att jag missade det för tredje gången nu

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Ser inte vad du baserat detta på i huvud taget? Tog lv 1-10 för lång tid för dig? ~2,5 timme. Eller vad? Spelet är långt ifrån ett grind spel förutom för gear i end game, ( lika dant som t.ex. wow och alla andra västerländska mmo's )

Att säga det är långt ifrån ett grind-spel är att överdriva. Var väl 7-8 unika quests på newbie isle, resten var "gå döda dessa mobs"-quest dvs grind med info om vad du ska grinda i questloggen. Det hjälpt väl inte heller att de redan där återanvände mobsen riktigt ofta.

Vad är grind för dig?

För er som vill se hur Warrior low lvl är, så här är min stream från igår: Ca 3,5h. http://sv.twitch.tv/sanco55/b/307931839

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Att säga det är långt ifrån ett grind-spel är att överdriva. Var väl 7-8 unika quests på newbie isle, resten var "gå döda dessa mobs"-quest dvs grind med info om vad du ska grinda i questloggen. Det hjälpt väl inte heller att de redan där återanvände mobsen riktigt ofta.

Vad är grind för dig?http://sv.twitch.tv/sanco55/b/307931839

Grind enligt standarddefinitionen av de flesta är mmo där det inte finns tillräckligt med quests. Den riktiga definitionen är en repetiv sysselsättning, ja även questa är grind i sig.

Åt andra sidan nå cap i detta spel går fort, tar en hardcore spelare 10-15 dagar, medan en mer passivt mellan 1 till 2 månader.

Sedan skrev jag redan lite om vad jag tycker om quests för något inlägg sedan, Oavsett hur du gör det finns det enbart 3 olika typer av quests. Döda X, Plocka upp Y, Prata med Z. Samt kombinationer av dessa, det kvittar vilket spel du kollar på alla har samma. Dvs för mig bryr jag mig inte om quests för det minsta, men detta spel har dem för de som vill ha och behöver dem för att levla.

Citat:

Borde nog hållit det för mig själv... men nu när jag ändå är igång; vad är det som gör det tilltalande? Stridssystemet har jag inte problem att förstå varför det är tilltalande, det tycker jag själv känns kul. Men det nästan överdrivet standarmässiga med gigantiska axelskydd och svärd, högfärdig och flummig story, trista uppdrag osv, är det bara något som befinner sig i ögonvrån?

Åter igen så har stridssystemet inget med det visuella att göra, det du värkar falla tillbaka på väldigt ofta. Personligen ser jag inte problemet med stora vapen, eller små eller hur de nu ser ut. Jag bryr mig inte om hur verklig fysiken är i ett spel, så vapen kan vara hur långa de vill utan att jag skulle bry mig det minsta.

Samt svar på din fråga. Varför jag gillar combat systemet, Jag gillar verkligen den aktiva biten, Det är inte enbart att trycka F1-F5, följa massa hp eller combat meters, räkna matte o.s.v Utan det handlar mestadels om att kolla vad fiender gör, dess animationer, hur den beter sig just nu för att anpassa dina attacker mot den. Det är ett mycket aktivt spelsätt. Samt inte mog det, det det är väldigt trevligt att kunna kringå attacker genom att bara kunna förflytta sig så att de missar dig, alltså det finns ingen RNG i systemet i huvud taget. Blockar du så blockar du, har du flyttat på dig har du.

Så ja till stor del handlar inte spelet enbart om stats utan till störst del om skills, det sagt, ja stats i spelet är ju viktiga de med så ska absolut inte förneka det. Men rikigt bra spelare kan göra väldigt mycket i detta spel.

Spel man kan dra paraller med detta spel i just stridssystemet är t.ex. Dark Souls / Demon's souls ( Tja i alla fall strids systemet inte svårighetsgraden )

Samt att dema lite vad jag snackar om. T.ex. här är en serie med clip av en Warior som solo dödar en hel lv 59 instans själv. Vist han har bra gear o.s.v Men tänk på att han går in där och gör allt utan en grupp som backup.

bra gear gör bara så mycket, en bra spelare i detta spel gör allt. Så jag hoppas detta svarar på din fråga.

Edit Hittade clippet till slut Detta är för närvarande dne svåraste bossen i Tera, ganska problematiskt även för 5 mamma gurpper att ta han. Men här tar en grupp av 3 han, utan en tank.

Grupp Settup är Sorcerer, Berserker & Priest

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

I tera är det roligt att grinda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hed_pe:

Tera Europe @TeraEurope
We'll have a short stress test this evening, read all about it in our announcement ~Raven
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=30892

Blir att maxa servern då vid 20:00!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Åter igen så har stridssystemet inget med det visuella att göra, det du värkar falla tillbaka på väldigt ofta.

Det är lite trist att du väljer att uppfatta saker jag inte ens skriver. Spelupplevelsen handlar inte bara om styrningen, den direkta kontrollen av din karaktär utan också om hur världen presenteras för dig, hur du interagerar, i den, påverkar den osv. Presentation av karaktärer och story, utseende osv.

Skrivet av MugiMugi:

bra gear gör bara så mycket, en bra spelare i detta spel gör allt. Så jag hoppas detta svarar på din fråga.

Nej, du svarade inte helt och hållet på min fråga, eller, det gör du visserligen med att helt undvika det. Du gillar stridssystemet och har uppenbarligen undvikit att ta till dig alls av allt det andra.
Jag har som sagt också förstått att vad som höjer detta spelet ett snäpp ifrån sjuttioelva andra MMO's är stridssystemet. Jag skulle jättegärna vilja fokusera enbart på det, men det kan jag inte. "Allt det andra" är för billigt och enkelt på något sätt, för min smak.

Permalänk
Medlem

Character wipe på kvällens stresstest, dax att prova ny klass då.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Det ska tydligen komma mer content och högre max level i korea denna månad.
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=26686

Och sen har jag en fråga till er som bokat, vart bokade ni? Det är ganska dyrt på deras officiella sida. Är intresserad av retail versionen men får kanske bli digital så man är säker på att man har det i tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

blir en male baraka priest.

såg nog inte en enda baraka igår när jag spelade:-P tycker dom är ascoola speciellt som priest passar riktigt bra:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Lär finnas en "BarakaObama" på var server dock.