Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk

Har ALDRIG någonsin haft tanken att lira ett mmorpg, men TERA ser sjukt intressant ut faktiskt

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av Uibi:

Bara jag som tycker att Euro communityn är sjukt barnslig? massa skitsnack och överösande negativt. känns som 90% av communityn i Euro är 12 år i huvudet...

Så är det väll i alla mmo. Under swtor betan höll jag på att bli tokig på alla idioter. HA ALDRIG GENERAL CHATTEN ÖPPEN i ett mmo är mitt tips. har aldrig stött på en enda diskussion värd att följa där.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av SanCo:

Att säga det är långt ifrån ett grind-spel är att överdriva. Var väl 7-8 unika quests på newbie isle, resten var "gå döda dessa mobs"-quest dvs grind med info om vad du ska grinda i questloggen. Det hjälpt väl inte heller att de redan där återanvände mobsen riktigt ofta.

Vad är grind för dig?

För er som vill se hur Warrior low lvl är, så här är min stream från igår: Ca 3,5h. http://sv.twitch.tv/sanco55/b/307931839

Varje gång det släpps ett nytt mmo av den här typen klagas det på grind och repetativa quests... men ingen säger vad dom vill ha istället? Arena matcher?
Folk toklevlar till endgame för att det är "det riktiga spelet". Varför då inte låta alla starta på max level? Folk som inte gillar ett visst mått av grind ska nog leta upp en annan speltyp.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Varje gång det släpps ett nytt mmo av den här typen klagas det på grind och repetativa quests... men ingen säger vad dom vill ha istället? Arena matcher?
Folk toklevlar till endgame för att det är "det riktiga spelet". Varför då inte låta alla starta på max level? Folk som inte gillar ett visst mått av grind ska nog leta upp en annan speltyp.

Jag känner mig skyldig till att dra upp diskussionen, men har absolut inte klagat på att det är grind. Mina ord blev helt och hållet snedvridna.
Tycker det vore spännande med mer innovation i MMO-genren. Det har i stort sett inte tagit sig ur vaggan än. TERA har ett mer skicklighetsbaserat stridssystem, men i övrigt är det väldigt standardmässigt och ostigt. SWTOR har gjort något åt storyn, men tyvärr egentligen bara det.
På papperet verkar Guild Wars 2 vara det spelet som slår sönder alla föreblider om hur ett MMO "bör" se ut enligt klassiska mått. Det är många andra spel på väg också men innan betafaser så är det svårt att säga hur spelen egentligen kommer att bli.

Angående att folk rusar till maxlevel är ju ett problem i sig i genren också. Det är som en sjukdom och man "måste" klaga på att det finns så lite att göra i endgame en vecka efter release.

Permalänk
Medlem

https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=28972&page=25&...

Citat:

Hello everyone,

After more careful analysis of the Sneak Peek phase, we would like to give you more information regarding the problems that occurred and inform you of what the plan is for the rest of the beta.

As we announced at the weekend, the huge number of players was not the reason for the system outage during the event. It was also not due to a hardware problem with the servers. We were careful with the number of keys allocated for the Sneak Peak event, and we were fully prepared from a technical point of view.

As the event started, thousands of players logged into TERA without any problems. It was then that a problem in the integrated chat system brought the servers down. Normally, the servers would have been restarted manually, but in this case, it was not possible due to an authentification error. These components have now been thoroughly examined and some fixes have already been applied.

We are working in close contact with developer Bluehole Studio and other concerned parties to ensure that a problem such as this does not occur during the rest of the beta phase. To this end, we have been running a series of functionality tests for the past few days. On Tuesday and Wednesday, thousands of players experienced no problems whatsoever in logging onto the test servers and took their first steps in the world of TERA.

We will be pushing on with focus tests over the next few days, including stress and crash tests, among others, to ensure you experience error-free game testing in the closed beta phase starting next weekend.

We will announce the times for the focus tests on Twitter shortly before they commence. All redeemed Sneak Peek keys and the accounts created using them will remain valid during this period. Please be aware that the game servers may be unavailable for extended periods of time due to the functionality tests during this phase.

We’re very pleased with the positive feedback we’ve received from the players who have logged into TERA over the last few days, and we hope that this series of tests will give you even more opportunities to get a taste of the exciting world of TERA.

Stay up-to-date by visiting our website, the forum, or our social network channels.

Regards

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Grind enligt standarddefinitionen av de flesta är mmo där det inte finns tillräckligt med quests. Den riktiga definitionen är en repetiv sysselsättning, ja även questa är grind i sig.

Åt andra sidan nå cap i detta spel går fort, tar en hardcore spelare 10-15 dagar, medan en mer passivt mellan 1 till 2 månader.

Sedan skrev jag redan lite om vad jag tycker om quests för något inlägg sedan, Oavsett hur du gör det finns det enbart 3 olika typer av quests. Döda X, Plocka upp Y, Prata med Z. Samt kombinationer av dessa, det kvittar vilket spel du kollar på alla har samma. Dvs för mig bryr jag mig inte om quests för det minsta, men detta spel har dem för de som vill ha och behöver dem för att levla.

Då måste jag fråga dig vad du gör i spelet eftersom du säger end game är när det riktiga "grindet" börjar?

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Det ska tydligen komma mer content och högre max level i korea denna månad.
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=26686

Och sen har jag en fråga till er som bokat, vart bokade ni? Det är ganska dyrt på deras officiella sida. Är intresserad av retail versionen men får kanske bli digital så man är säker på att man har det i tid.

Blir väll inte så mycket dyrare dock.
49 euro vs 430? kr eller så på webhallen.

Ska boka mitt på webhallen dock.

Permalänk
Medlem

Jag bokar mitt på https://www.spelbutiken.se/catalog/minisite/vlkomnande så jag vet att jag får det i tid vilket jag alldrig fåt av web hallen

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Jag bokar mitt på https://www.spelbutiken.se/catalog/minisite/vlkomnande så jag vet att jag får det i tid vilket jag alldgi fåt av web hallen

Går ju inte ens att beställa där...
Lika bra att ta det direkt från Tera Europe så du GARANTERAT vet att du kan spela.
Inget säger att du får det på release från Spelbutiken, finns flera fall där man inte fått det på/före release av dom, exakt som med vilka andra som helst.
Om du beställer det från en vanlig butik får du ju inte heller dom extra dagarna att börja spela innan release. (5dagar före tror jag det var)

Permalänk
Medlem

Fick en key av IGN innan, till betan som är 10-12 februari. Är det då USA-beta? Någon som vet när de serverna öppnar i så fall?

Visa signatur

P67 Deluxe :: i7 2600k :: 6970CF w/ Arctic Accelero Xtreme II :: 120GB SSD :: Obsidian 650D

Permalänk

Det billigaste som jag har sett är här: http://uk.gamesplanet.com/buy-download-pc-games/TERA-3047-37.... 36 pund=382 kr, och då laddar man ner spelet.

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Varje gång det släpps ett nytt mmo av den här typen klagas det på grind och repetativa quests... men ingen säger vad dom vill ha istället? Arena matcher?
Folk toklevlar till endgame för att det är "det riktiga spelet". Varför då inte låta alla starta på max level? Folk som inte gillar ett visst mått av grind ska nog leta upp en annan speltyp.

För att då skulle du troligen inte spela lika mycket som du hade gjort om du var tvungen att lvla upp.
Om du måste spela 5dagar med din karaktär och gå igenom vissa mål kommer du få ett "band" med den karaktären, kanske vill du att denna karaktären ska bli bäst eller något annat "mål".

Du kanske tröttnar på karaktären/klassen efter 2dagar, så då har du redan spenderat tid, vunnen tid för företaget eftersom du nu blir tvingad att börja på en ny och lägga ut mer tid.

Det är en häftig tanke att du direkt ska komma på max lvl men då försvinner kanske story och öppnar värdar.
För om du bara vill komma till högsta lvl så kanske det är lika bra att ta bort allt annat med...
Speglar inte min bild eller åsikt utan vad man kan vänta sig från andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av slimjim10:

Det billigaste som jag har sett är här: http://uk.gamesplanet.com/buy-download-pc-games/TERA-3047-37.... 36 pund=382 kr, och då laddar man ner spelet.

Riktigt najs, kanske blir att man beställer där ifrån direkt istället för 5€ upgrade.

Den sidan är ochså en officiell återförsäljare, antar att nycklarna går direkt via Frogster.

Permalänk
Skrivet av Främling:

har aldrig stött på en enda diskussion värd att följa där.

Barrens chat var helt klart värd att följa

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Barrens chat var helt klart värd att följa

Barrens Chat...THE BEST CHAT!

Permalänk
Medlem

Blir nog webhallen ändå, så man får dvd-fodralet med.

Permalänk

Taggad som fan nu! Precis färdigt nedladdat så första gången jag kommer att spela detta förhoppningsvis underbara spel!! TAGGA!!

Vilken klass ska man ta dock?=O

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

ja vad som du känner för, kommer ändå bli Wipat sen..

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem

inne!

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem

Mer sneak peak idag alltså?

Permalänk
Medlem

det är stres test idag så förventa er inte för mycket tror vi nys gjorde sunder servern hehe

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

det är stres test idag så förventa er inte för mycket tror vi nys gjorde sunder servern hehe

Nog stressar dom serverna allt ^^
Laggar en hel del

Permalänk
Medlem

Kan man se något annat område utan att questa en massa först?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Helst sunder är det dock lite småt ireterande att inte alal vet att det är stres test i dag så dom går in och tror dom ska "spela"

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Går det att se ms till servern på nått sätt?

Edit:
Tera GMs > all

Permalänk
Medlem

vilken channel sitter ni på ?

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hed_pe:

vilken channel sitter ni på ?

Sitter på 4an

Permalänk
Medlem

38 Channels, ganska imponerande.

Permalänk

Satan vad skoj det var:) Tycket det var rätt segt i början men det var nog mkt pga lagget, men också att man bara hade en attack... Körde slayer, tyckte att den klassen kändes intressant:) Ska testa en caster nästa gång, kanske mystic? Någon som testat mystic? Såg att den hade en stjärna i offensive/attack eller vad det nu heter när man skapar en gubbe... Kanske inte så skoj att lvla med om den suger på att göra skada? xD

Edit: stavfel

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag spela och det var ännu bättre än jag trodde! Blir garanterat ett köp!

Det enda som var riktigt tråkigt var det ständiga spammande i chatten, usch för alla jobbig kids (loggade de bara in för att spamma könsord i /Area under två timmar?) men som tur var kan man dölja chatten. Annars tycker jag allt fungerade bra och det gick rätt snabbt att komma in i spelet. Sen såg det så förbaskat snyggt ut (för någon som är van vid WoW) och jag gillar verkligen miljöerna och känslan förutom några småsaker. Musiken var kanon, animationer och monster likaså.

Nästa gång ska jag försöka tvinga på Vsync i CrossFire mode för det fungerar inte och med all tearing är det svårt att avgöra vilken FPS jag hade. Iofs tänkte jag inte på att köra MSI Afterburner. Dock gick Vsync igång när jag körde singlekort (windowed fullscreen) och där var FPS hyfsad men ändå lite väl låg kanske.

Denna gången fick jag testat warrior och tyckte det var skoj, nästa gång får jag testa en caster tror jag Tur att vi inte lyckades krasha servern även om man ibland trodde det pga vissa riktigt extrema lagspikes. Ger det 5/5 kittens.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9