McAfee virusklassar Windows systemfil

Permalänk
Melding Plague

McAfee virusklassar Windows systemfil

Tusentals användare blev drabbade när antivirusprogrammet Mcafee plötsligt klassade Windows systemfil svchost.exe som ett virus.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Pinsamt är ordet...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Haha, och där har vi orsaken till att man inte använder McApa som antivirus...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk

Hur fasen händer nåt sånt??

Visa signatur

You're damned if you do and you're damned if you don't

Permalänk
Medlem

Där tog dom smidigt hand om det sista stora viruset i en dator XD os'et
Men man måste säga att dom onekligen hindrar datorn från att få fler virus i framtiden ^^;

Måste fråga om dom inte testar sina definitioner innan dom släpps?
Tycker något som detta borde upptäckas innan det släpps. lite pinsamt att win xp blev virusklassat.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Musikälskare

Lär ha varit "the new guy" på företaget hahaha

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Fy fan vad pinsamt. hörde detta på radion kunde bara skratta

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Har varit med om detta på jobbet med nya toshiba laps och jag kan bara säga att jag har ingen som helst respekt för Mcafee, rent skräp.

Permalänk
Medlem

McAfee är skit, det är väl ingen nyhet.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Svårt att behålla respekten för McAfee... Har haft problem med deras virusprogram av olika anledningar tidigare så brukar slänga ut det för resource-lättare virusprogram när jag får chansen, men detta är ju riktigt humoristiskt....

Glad att jag kör gentoo-linux, om mitt system går under är det bara jag själv att skylla.;)

Permalänk
Medlem

Någon lär få söka annat jobb snart. Men ifs så hade de inte helt fel...hela windows är som ett stort virus

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jag skrattade, för det här är väldigt roligt.

Permalänk
Medlem

Jag har nog fått in 10+ datorer idag i butiken som vill ha hjälp med detta problem, lätta pengar

Permalänk
Snusfri

Visar ju bara att XP är ett virus

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Svchost.exe

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Visar ju bara att XP är ett virus

You said it bro...

Permalänk
Medlem

Och därför har man avast tyst och fint.

Permalänk
Medlem

Tur att man slängt ut xp då. Vi kör mcafee på några datorer i huset.

Permalänk

Lite konstigt att det inte hänt tidigare iofs.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Avast \o/

Permalänk
Medlem

Haha detta va pinsamt, tur man varken kör WinXp eller McaFee

Permalänk
Medlem

Jag blev drabbad på jobbet idag. Hela avdelningens produktion låg nere i nästan två timmar.
Jag kunde ganska snabbt stänga av rebootfunktionen för systemadministratören hade döpt McAfees lösen till just virusscan

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Skrivet av omii:

Jag har nog fått in 10+ datorer idag i butiken som vill ha hjälp med detta problem, lätta pengar

Sweet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balbuto:

Haha, och där har vi orsaken till att man inte använder McApa som antivirus...

Skrivet av warh0g:

McAfee är skit, det är väl ingen nyhet.

Skrivet av Werdes:

Och därför har man avast tyst och fint.

Ni som tror att detta är en engångsföreteelse och att den bara drabbat McAfee lever i en illusion. Det inträffade är inget nytt och drabbar alla leverantörer med jämna mellanrum. Förra veckan var det väl NOD?

Om alla gjorde som Systembolaget och sökte av sina datorer varje natt så hade vi haft fler rubriker i tidningarna. Det är en sak som är säker.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Där tog dom smidigt hand om det sista stora viruset i en dator XD os'et

Haha ;D

Permalänk
Medlem

jag andvänder inte "anti"virus program. bara att se till så man inte är inte på för mycket porr eller laddar ner skit. kommer fårn andra ställen också men då är det bara att ladda ner något gratis "anti" virus program och scanna.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

lätt sätt att slåt ut infrastrukturen i norden

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Riktigt pinsamt! Tycker synd om de användare som kör McAfee just nu. Framför allt oss ödmjuka konsumenter som besöker systembolaget.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RainesX:

Där tog dom smidigt hand om det sista stora viruset i en dator XD os'et

Optimalt blir det först när antivirusprogrammen kan sätta användare i karantän.

Permalänk
Medlem

Epic fail

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S