McAfee virusklassar Windows systemfil

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Lite konstigt att det inte hänt tidigare iofs.

Hänt mig några gånger både med mcaffe (då jag fick det med en bärbar en gång)
samt med norton internetsecurity 2006 och tror även det hände med fsecure (som följde med bredbandet, åkte dock ut ganska fort)

mcaffe är långt ifrån ensamma även om det är riktigt illa att dom släpper sådant som detta.

Aldrig hänt under tiden jag haft NOD32 dock :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ni som tror att detta är en engångsföreteelse och att den bara drabbat McAfee lever i en illusion. Det inträffade är inget nytt och drabbar alla leverantörer med jämna mellanrum. Förra veckan var det väl NOD?

Om alla gjorde som Systembolaget och sökte av sina datorer varje natt så hade vi haft fler rubriker i tidningarna. Det är en sak som är säker.

Vad hände med Nod? Jag har inte märkt av några problem i alla fall.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

Läste detta på Engadget,

PHAIL!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

jag andvänder inte "anti"virus program. bara att se till så man inte är inte på för mycket porr eller laddar ner skit. kommer fårn andra ställen också men då är det bara att ladda ner något gratis "anti" virus program och scanna.

Fortsätt lev i din egna värld - men håll det till dig själv då att ventilera så verklighetsbefriade idéer på ett entusiastforum knappast ger dig några guldstjärnor.

Permalänk
Inaktiv

Helt otroligt att företag använder såna här antivirus.

McAfee används ju på Intel osv, Norton används på CCI, BTG vet jag vilket likså är sjukt. Polisen använde F-secure 08. Dumt om man frågar mig. Skicka Avast! på dom allihop

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Helt otroligt att företag använder såna här antivirus.

McAfee används ju på Intel osv, Norton används på CCI, BTG vet jag vilket likså är sjukt. Polisen använde F-secure 08. Sjukt om man frågar mig. Skicka Avast! på dom allihop

Ja eller avira. McAfee var klassat som ett av de sämsta av de större antivirus programmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Fortsätt lev i din egna värld - men håll det till dig själv då att ventilera så verklighetsbefriade idéer på ett entusiastforum knappast ger dig några guldstjärnor.

jag förväntar mig inga guldstärnor

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

April april! Oh, shit fel datum!

Helt sjukt att man kan begå ett sådant misstag.
Angående att inte ha antivirus på datorn... ... äh. Fortsätt så, övertala bara ingen att följa ditt exempel så blir allting bra.

Permalänk

Detta e ju roligare än när AVG & co fick för sig att klassa Spotify som en Trojan

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Blev drabbad, tog mig en halvtimme att fixa felet på min server. Tur att jag slutade använda McAffe på min vanliga dator för ett par månader sedan

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Optimalt blir det först när antivirusprogrammen kan sätta användare i karantän.

Sant XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

hundratusentals var det väll?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

McAFail -.-

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Dels därför jag inte gillar McAfee. Det är inte ett seriöst program alltså. Företaget ser inte seriöst på det om man säger så.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

hundratusentals var det väll?

Läste miljontals, det är garanterat hundratusentals hur som helst.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Mcafee borde ta bort "anti" ur programmets titel.

Sånt här totalt blåser bort allt förtroende man har för företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

hundratusentals var det väll?

800 000 enligt computer sweden

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoBb3:

jag andvänder inte "anti"virus program. bara att se till så man inte är inte på för mycket porr eller laddar ner skit. kommer fårn andra ställen också men då är det bara att ladda ner något gratis "anti" virus program och scanna.

+1

Håller med dig. Windows egna virusskydd (defender + brandvägg) räcker. Jag har inte använt något annat skydd sedan jag gick över från Windows XP, cirka 4 år nu, och jag har ALDRIG haft något virus eller virus-relaterat problem.

Jag har "scannat" datorn en gång var tredje månad ungefär men det har aldrig funnits något virus.

Klickar man inte på allt som rör sig utan att tänka sig för så går det hur bra som helst att köra utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omii:

Jag har nog fått in 10+ datorer idag i butiken som vill ha hjälp med detta problem, lätta pengar

Hehe
(Det var ingen dålig laptop du hade i sign Beställt från Usa? Har för mig att g73 inte kommit till Sverige än..)

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Låter väldigt bra gjort, många företag lär bli sura Jobbigt och fixa detta på 800 000 datorer Stackars IT-tekniker som får fixa det på alla datorer ;P

Permalänk
Medlem

Känns mer som "Inside job"

M$ vill helt enkelt att folket använder Win Vista/7 samtidigt som de vill slippa släppa uppdateringar till det föråldrade OSet :).

Tyvärr så ser jag på saken :/

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Hehe
(Det var ingen dålig laptop du hade i sign Beställt från Usa? Har för mig att g73 inte kommit till Sverige än..)

Stämmer bra det, beställde datorn i början av februari från Excaliberpc.com och fick den i mitten av mars

Mycket nöjd med "monstret"

Permalänk
Medlem

Virus är om jag inte misstar mig skadlig kod/farlig kod windows systemfiler är säkert full med gömt skit, windows 7 global domination

Permalänk
Medlem

Fyfan vad tur att Ericsson inte kör det, då hade jag fått en jobbig dag på jobbet imorgon.

Permalänk
Medlem

Därför har man inget antivirus alls.
Man får använda hjärnan. Har aldrig haft virus.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

+1

Håller med dig. Windows egna virusskydd (defender + brandvägg) räcker. Jag har inte använt något annat skydd sedan jag gick över från Windows XP, cirka 4 år nu, och jag har ALDRIG haft något virus eller virus-relaterat problem.

Jag har "scannat" datorn en gång var tredje månad ungefär men det har aldrig funnits något virus.

Klickar man inte på allt som rör sig utan att tänka sig för så går det hur bra som helst att köra utan.

Ord.

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Skit samma om Intel och liknande jättar drabbas!
Morsan som jobbar på sjukhuset kan inte komma in i patient registret för att kolla vad för mediciner som skall tilldelas specifika patienter.

Extremt alvarligt enligt mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mullvaden83:

Därför har man inget antivirus alls.
Man får använda hjärnan. Har aldrig haft virus.

Om man inte har ett antivirus hur kan man då veta ifall man verkligen inte har några virus?

Alla virus visar sig ju inte precis direkt bara sådär. Är rätt säker på att keyloggers klassas som virus och dom märker man ju inte, ja inte enkelt iallafall.

Permalänk
Hedersmedlem

Det första jag fick göra när jag kom till jobbet idag var att hjälpa en kund med just detta. innan de hade kommit med fix som var enklare.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Härligt, ibland är (den ack så vanliga) felbenämningen "virusprogram" otroligt passande.