Permalänk
Medlem

Känner mig som ett litet barn på julafton.....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Kollade nyss beställningen, Status: Skickad 2012-08-23 Bara överleva helgen då o börja spela sen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Känner mig som ett litet barn på julafton.....

Det har varit julaftonsmorgon i flera månader för mig

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Vad har du fått det ifrån?

Det dom sa var "Officiellt öppnar vi kl.9, men vi kommer starta servarna redan kl.6. Så ni som verkligen vill vara först bör hålla koll redan då *wink, wink*"

Skrivet av CoralSea:

Klockan 6 är väl deras "vi kanske startar upp servrarna upp till 3 timmar tidigare än 9" och inte alls faktum, eller?
Edit: Har en Radeon HD 7950 Black Edition och upplevde en hel del fps drops, ibland upp till 30-40 drop samt att cpu verkade jobba hårdare än gpun. Någon annan som upplevde liknande problem?

Såg nu att det stod kanske på att servern kommer upp 3 timmar tidigare. För lite / för mycket kaffe, fin balansgång. Jag kommer i alla fall att chansa, då jag har haft samma namn in game i över 10 år

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

För de som missat det så var det ett 1 timmes stress test tidigare imorse. Enligt en del folk på GW2 Guru så ska spelet ha varit lite mera optimiserat(bättre GPU användning) har inga siffror dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Kollade nyss beställningen, Status: Skickad 2012-08-23 Bara överleva helgen då o börja spela sen

Du har några dagar på dej att skriva in koden så du kan börja spela på lördag.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Du har några dagar på dej att skriva in koden så du kan börja spela på lördag.

Tog bara pre-order så får bara börja en dag före, dock har det inte kommit någon sån kod ännu så jag börjar bli lite tveksam till att den kommer komma ens

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Tror du ja! hörde rykten om delay till 2013. hihi.
Nej då! Lite surt att man måste lägga sig i tid på Fredag bara

Haha, jag går ut kanske 3-4 gånger / år, och just nu på fredag är det en av dom gångerna, så kommer i princip komma hem och sova 5-6 timmar innan det är dags att gå upp med världens baksmälla ! haha

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Lol, dem hade skickat ut mail med koden, problemet var att jag nog tagit bort det som skräppost. Stort tack till Spelbutiken.se för bra support och ny/samma kod

Va gör jag nu när jag har koden då

Aha, registrerad så ja mhmmm, är detta min riktiga key nu då alltså eller kommer det en annan i fodralet sen så jag måste aktivera nåt igen?

Där va allt nerladdat, men får inte logga in, så det är väl bar ao vänta tills på måndag då

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Har inte så stor koll på ssd
Är det värt att installera gw2 på ssd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wotanziu:

För de som missat det så var det ett 1 timmes stress test tidigare imorse. Enligt en del folk på GW2 Guru så ska spelet ha varit lite mera optimiserat(bättre GPU användning) har inga siffror dock.

Då är det bara att vänta på Drivers!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

GE MIG SPELET. KLOCKA, RÖR DIG SNABBARE VAFAN!! D: D:

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av EriikE:

Har inte så stor koll på ssd
Är det värt att installera gw2 på ssd?

Det är nästan alltid bäst att installera det på SSD:n om det finns plats.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Har man plats på SSDn så kör. Men det är inget litet spel, just nu är min GW2 mapp 14.6GB och den lär knappast minska...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Har man plats på SSDn så kör. Men det är inget litet spel, just nu är min GW2 mapp 14.6GB och den lär knappast minska...

16,4GB ligger jag på för själva GW2-mappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

16,4GB ligger jag på för själva GW2-mappen.

Det var mystiskt... Ändå har jag senaste patchen. Windows 7 professional 64-bit. Mycket underligt...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

HoM

För alla som vill ha sina Hall of Monuments rewards finns det ny info om hur man claimar sina rewards.

https://www.guildwars2.com/en/news/claiming-your-hall-of-monuments-rewards/

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Intressant... Men är denna teleportationsgrunka en consumable eller håller den för evigt?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

16,4GB ligger jag på för själva GW2-mappen.

Skrivet av Kalium:

Det var mystiskt... Ändå har jag senaste patchen. Windows 7 professional 64-bit. Mycket underligt...

Min ligger på 14.4gb.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Det var mystiskt... Ändå har jag senaste patchen. Windows 7 professional 64-bit. Mycket underligt...

Hmm, testar gör en repair och ser om den fixar bloaten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Min ligger på 14.4gb.

Reggade nyss min headstart key o tankade hem klient o spel, mappen ligger på 14.4 om jag inte misstar mig helt här. Är det nåt jag inte fått med då?

Hur funkar det med headstart keyn, är den samma som min key som kommer följa med fysiska spelet?

Edit: 14.3

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Det var mystiskt... Ändå har jag senaste patchen. Windows 7 professional 64-bit. Mycket underligt...

Om man avinstallerar spelet helt och sen laddar ner det igen så kan storleken minska med några GB. Antar att det ligger gamla filer kvar och skräpar som inte tagits bort av någon anledning.

Min är på 16.2 GB och då har jag spelat sen första betan utan ominstallation.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Dom som har 16,4GB, det kanske är för att man har haft clienten installerad längre.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Intressant... Men är denna teleportationsgrunka en consumable eller håller den för evigt?

Har svårt att tänka mig att det är en engångsgrej, eftersom man kommer kunna göra HoM även efter spelet släppts måste man ju ha något sätt att ta sig dit igen, även fast jag har 30 poäng redan och resten är titlar. Tänk de som kanske har 15 och får 17 så måste ju de kunna åka tillbaka och plocka sina nya items : )

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag installerade om före BWE3 om jag minns rätt. Så där har vi nog orsaken.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en repair och storlek är ändå samma, 16,4 GB (17 629 581 468 bytes) för min GW2.dat-fil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EriikE:

Har inte så stor koll på ssd
Är det värt att installera gw2 på ssd?

Satt och funderade samma, var sugen på att lägga in det på ssd disken men om det inte är märkbar skillnad känns det lite onödigt att börja tjorva med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Intressant... Men är denna teleportationsgrunka en consumable eller håller den för evigt?

Teleporteringsgrunka?
Du syftar på Waypoints?

Dom är som små stationer över hela världen, dom försvinner aldrig

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Teleporteringsgrunka?
Du syftar på Waypoints?

Dom är som små stationer över hela världen, dom försvinner aldrig

Jag syftar på den man använder för att ta sig till HoM och hämta sina rewards. Känns ju jobbigt för mig med 50/50 att hämta ut alla grejor på en och samma gång och sedan fylla upp min bank med det jag inte använder för tillfället.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Kommer dagens stress-test gå att spela från EU?