Apple löser Iphone 4-problem med gratis skal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Du sa att det inte fanns macibaner på forumet.

S_Z: forsätter att påpeka att andra telefon har samma problem. Det han pratar om är ett anat problem, folk som inte är så insatta kan tror honom till slut om han fortsätter upprepa felaktigheter (vilket troligen är hans och apple plan)

Själv kör du den med nästa myt och skyller på AT&T dåliga nät. Jag är lite nyfiken vad apple användare som har AT&T nät skyller på, eller erkänner de att Iphone4 är feltillverkad av apple ?

Jaha, så nu är jag helt plötsligt en "maciban"? Återigen kan du dra upp nivån på dina inlägg och sluta använda dessa ord.

Du läser ju uppenbarligen inte vad folk skriver utan mal bara på om samma sak hela tiden helt blind för vad andra försöker säga.

Vet inte hur många gånger jag skrivit det nu. Nej, orsaken till problemet är inte den samma men symtomen är det. Du håller båda telefonerna i handen och båda drabbas av försämrad signal. Det är definitivt en designmiss att iPhone 4 påverkas så mycket mer av det än andra.

Vad jag ville visa med länkarna är att allt handlar om signalstyrka. Har du bra signalstyrka från början är det inget problem alls. Du förlorar inte samtal eller datatrafik. Har du däremot dålig signalstyrka kan det påverka men det gäller även för alla andra mobiler som vi nu sett i massor av klipp.

Skrivet av Flogger:

Själv kör du den med nästa myt och skyller på AT&T dåliga nät. Jag är lite nyfiken vad apple användare som har AT&T nät skyller på, eller erkänner de att Iphone4 är feltillverkad av apple ?

Myt? Finns massor med fakta som visar på att AT&T inte är bra. Ger dig två separata undersökningar, båda gjorda innan iPhone 4 släpptes och AT&T hamnar sist i båda:

Consumer Reports: AT&T Cellphone Service Last in Customer Satisfaction | John Paczkowski | Digital Daily | AllThingsD
The Battle Continues Among Wireless Industry Leaders

Det är inte AT&Ts fel att iPhone 4 tappar ca 20dB när man håller i den men det är inte någon myt som du påstår att deras nät inte är det bästa...

Permalänk
Medlem

svenskar med iphones 4 har ju inte upplevt nå problem ännu. det betyder ju som jag redan skrivit att problemet kanske itne ä borta på mobilen, bara att det även påverkar vad för nät man har + massa andra faktorer.

sen äre väll ändå så att slutkunden skiter i om de tappar täckning pga. de "kortsluter" antennen eller om de tappar täckning pga. att de håller för antennen. problemet kvarstår att de tappar täckningen.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Det som gör detta problem större än vad det är hos de flesta andra telefoner är väll att det är just när man håller IPhone4 så som man vill hålla en telefon normalt så uppstår problem. Men ja vi får väll se hur det ter sig i Sveriges nät.

Idags läget är ju inte IPhone4 ett alternativ förens man sett svart på vitt att problemet inte är ett problem.

fast det är ju väldigt individuellt. jag håller då inte min mobil som "deathgrip", o skulle jag göra det, så skulle jag ju tydligen tappa en hel del mottagning på andra mobiler med. sen att det inte beror på samma fel, är en annan femma. men jag skulle bli lika irriterad o egentligen inte bry mig om vad felet beror på, utan bara att jag vill bli av med det.

säger inte att felet inte ä där, utan att "som man vill hålla en telefon normalt" är väldigt individuellt och att problemet på iphonen ä som störst vid "deathgrip", där även andra har problem.

som konsument äre ju bra att detta kommer upp över huvudtaget.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Idags läget är ju inte IPhone4 ett alternativ förens man sett svart på vitt att problemet inte är ett problem.

Tala för dig själv Klart det är ett alternativ, för mig och många många andra. Det är fortfarande en förbannat bra smartphone och det finns många av oss som föredrar iOS över Android och andra operativsystem.

Som jag sagt hela tiden så är jag inte det minsta orolig för detta. Om det skulle visa sig att man faktiskt tycker det är ett problem så finns ju alltid möjligheten att lämna tillbaks telefonen/byta mot en annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

fast det är ju väldigt individuellt.

Visst är det individuellt hur man håller en telefon men inte "väldigt", jag skulle vilja påstå att merän majoriteten av användare håller så som man ser Apple visar och som tydligen är fel enligt dem själva. Så som jag håller min Samsung Wave skulle få IPhone att tappa teckning helt klart och det är så som jag ser de flesta hålla i en touch.

Skrivet av S_Z:

Tala för dig själv Klart det är ett alternativ, för mig och många många andra. Det är fortfarande en förbannat bra smartphone och det finns många av oss som föredrar iOS över Android och andra operativsystem.

Som jag sagt hela tiden så är jag inte det minsta orolig för detta. Om det skulle visa sig att man faktiskt tycker det är ett problem så finns ju alltid möjligheten att lämna tillbaks telefonen/byta mot en annan.

Det beror hur pass fanatisk man är när det gäller att införskaffa en produkt. Är man inte det minsta fanatisk så avstår man så klart till alla oklarheter har rätats ut även om det krävs att man väntar på rev2. Eller du sitter kanske inne med "hard fact" på att detta inte är några problem alls?

Ja visst man kan köpa och sen lämna tillbaka om man inte är nöjd men jag misstänker att det kommer bli en liten kostnad i form av frakt och så klart jobbet.

Jo tydligen så lider många telefoner av detta problem, även min Samsung Wave, den stora skillnaden är dock att man måste mer eller mindre täcka över hela telefonen med båda händerna på Waven för att få täckningen att gå ner, och det är då en telefon som kostar ca 3000 kr.

Det ska bli så intressant att se hur telefonen verkligen presterar här I Sverige när man har ett normalt grepp om den och särskilt då hur data överföringen fungerar. De amerikanska videos jag sett så har ju telefonen hängt sig när de försökt gå in på en sida.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Visst är det individuellt hur man håller en telefon men inte "väldigt", jag skulle vilja påstå att merän majoriteten av användare håller så som man ser Apple visar och som tydligen är fel enligt dem själva. Så som jag håller min Samsung Wave skulle få IPhone att tappa teckning helt klart och det är så som jag ser de flesta hålla i en touch.

Det beror hur pass fanatisk man är när det gäller att införskaffa en produkt. Är man inte det minsta fanatisk så avstår man så klart till alla oklarheter har rätats ut även om det krävs att man väntar på rev2. Eller du sitter kanske inne med "hard fact" på att detta inte är några problem alls?

Ja visst man kan köpa och sen lämna tillbaka om man inte är nöjd men jag misstänker att det kommer bli en liten kostnad i form av frakt och så klart jobbet.

Jo tydligen så lider många telefoner av detta problem, även min Samsung Wave, den stora skillnaden är dock att man måste mer eller mindre täcka över hela telefonen med båda händerna på Waven för att få täckningen att gå ner, och det är då en telefon som kostar ca 3000 kr.

Det ska bli så intressant att se hur telefonen verkligen presterar här I Sverige när man har ett normalt grepp om den och särskilt då hur data överföringen fungerar. De amerikanska videos jag sett så har ju telefonen hängt sig när de försökt gå in på en sida.

fast håller du så, så kan du ju tappa täckningen på många andra mobiler med. inte pga. samma fel, men vad spelar det för roll va felet ä, när resultatet ä densamma.

när man köper en mobil, så får man ju dra vad som är viktigt för en och vad som inte är viktigt. man får fråga sig om de negativa sakerna är så stora att de väger över de positiva. det är ju klart individuellt.

angående hur den kommer prestera i Sverige äre ju flera på 99mac som fått hem sina, o de har tydligen inte upplevt nått problem när e kört dem i Sverige, Danmark, Tyskland osv.
det betyder ju inte att problemet inte finns där, bara att det kanske inte är lika allvarlig art här i Europa som i usa. skulle gissa att vårt nät, har rätt få "svaga punkter" jämfört med nätet i usa. eller rättare sagt, jämfört med AT&T´s nät. De sägs ju inte ens ha det bästa 3g nätet i usa, så det är ju märkligt att apple valde att göra en specifik deal me dem.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Myt? Finns massor med fakta som visar på att AT&T inte är bra. Ger dig två separata undersökningar, båda gjorda innan iPhone 4 släpptes och AT&T hamnar sist i båda:

Consumer Reports: AT&T Cellphone Service Last in Customer Satisfaction | John Paczkowski | Digital Daily | AllThingsD
The Battle Continues Among Wireless Industry Leaders

Det är inte AT&Ts fel att iPhone 4 tappar ca 20dB när man håller i den men det är inte någon myt som du påstår att deras nät inte är det bästa...

Det är ungefär som volvo skulle ha gjort en tabbe med insprutningen på sina bilar så de inte funkade vid visa tempraturer och luffuktighet och skylde på bensinen, och volvo fans i sverige skulle säga att det inte är ett problem i sverige för de har så dålig bensin i usa. Bilen kanske inte stannar i sverige men du får hälften av de utlovade hästkrafter ibland beroende på temperatur och luftfuktighet. Volvo: "Alla bilar har samma problem som oss"

Det finns sämre och bättre bensin men inte stannar min bil för jag tankar på OK som sägs ha sämst kvalitet på bensin i sverige, jag kanske förlorar 5 hk. Så alla bilar har samma problem....

Jag kan bevisa skillnader o kvalitet på bensin. Det ger inte bil tillverkaren frikort ifall de klantar sig och gör fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Det beror hur pass fanatisk man är när det gäller att införskaffa en produkt. Är man inte det minsta fanatisk så avstår man så klart till alla oklarheter har rätats ut även om det krävs att man väntar på rev2. Eller du sitter kanske inne med "hard fact" på att detta inte är några problem alls?

Sitter på samma fakta som alla andra, i min mening tillräckligt mycket för att göra mitt beslut. Som Jens säger, man får väga det positiva mot det negativa. Finns inga smartphones som inte har några svaga punker. Skall man vänta på den perfekta telefonen få du nog vänta länge

Skrivet av Flogger:

Det är ungefär som volvo skulle ha bilar som inte funkade vid visa tempraturer och luffuktighet och skylde på bensinen, och volvo fans i sverige skulle säga att det inte är ett problem i sverige för de har så dålig bensin i usa. Bilen kanske inte stannar i sverige men du får hälften av de utlovade hästkrafter ibland beroende på temperatur och luftfuktighet.,

Det finns sämre och bättre bensin men inte stannar min bil för jag tankar på OK som sägs ha sämst kvalitet på bensin i sverige...

Fattar inte vad du vill ha sagt här... Som sagt, försöker inte skylla nåt på AT&T bara visa på att du har fel när du påstår att det endast är en myt att AT&Ts nät är dåliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

fast håller du så, så kan du ju tappa täckningen på många andra mobiler med. inte pga. samma fel, men vad spelar det för roll va felet ä, när resultatet ä densamma.

när man köper en mobil, så får man ju dra vad som är viktigt för en och vad som inte är viktigt. man får fråga sig om de negativa sakerna är så stora att de väger över de positiva. det är ju klart individuellt.

angående hur den kommer prestera i Sverige äre ju flera på 99mac som fått hem sina, o de har tydligen inte upplevt nått problem när e kört dem i Sverige, Danmark, Tyskland osv.
det betyder ju inte att problemet inte finns där, bara att det kanske inte är lika allvarlig art här i Europa som i usa. skulle gissa att vårt nät, har rätt få "svaga punkter" jämfört med nätet i usa. eller rättare sagt, jämfört med AT&T´s nät. De sägs ju inte ens ha det bästa 3g nätet i usa, så det är ju märkligt att apple valde att göra en specifik deal me dem.

De e ju konstigt att detta problem finns på massor med andra telefoner? Jag har då aldrig stött på det på de telefoner jag har haft. Visst täcker man över hela telefonen med händerna så kan teckningen gå ner något men inte mycket merän så?

Det som får folk att reagera här är ju till viss del att Apple går ut i sin press release och säger hur revolutionerade och bra den nya antennen och nu visar det sig att man missat att testa den med ett sådant grepp som majoriteten av folket använder. Dessutom försöker man slingra sig tills man ser att det inte finns en utgång. Jag säger inte att Apple är det sämsta företaget när det kommer till kundvård, det jag menar är att de spelar absolut inte i högre liga än alla de andra tillverkarna.

Vad en person från 99mac säger om IPhone4 tar jag nog personligen med en nypa salt, särskilt med tanke på att personen troligen jobbat lite extra för att få tag i telefonen. De jag vill ha sagt med det är att jag vill se en oberoende källa säga att det inte är några problem alls.

Alltså det spelar ingen roll om det är en produkt från Apple eller inte, ska man köpa så kollar man så klart upp noga vad som gäller, man köper inte innan man vet hur det verkligen ligger till. Är man dock het på gröten så får man ju stå sitt kast om man gör ett dåligt köp.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Sitter på samma fakta som alla andra, i min mening tillräckligt mycket för att göra mitt beslut. Som Jens säger, man får väga det positiva mot det negativa. Finns inga smartphones som inte har några svaga punker. Skall man vänta på den perfekta telefonen få du nog vänta länge

Jag självklart men teckningen i en telefon(du vet sådan man pratar med andra folk i) ska väll iallafall prioriteras? Samsung Wave som spelar i samma hårdvaruklass som IPhone har ju inga problem med hårdvaran? Varför ska då IPhone4 behöva ha det?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu ger Samsung svar på tal genom att dra i gång en kampanj på Twitter där man erbjuder missnöjda iPhoneanvändare en gratis Samsung Galaxy S, rapporterar Fortune.

Samsung attackerar Apple - IDG.se

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

De e ju konstigt att detta problem finns på massor med andra telefoner? Jag har då aldrig stött på det på de telefoner jag har haft. Visst täcker man över hela telefonen med händerna så kan teckningen gå ner något men inte mycket merän så?

Det som får folk att reagera här är ju till viss del att Apple går ut i sin press release och säger hur revolutionerade och bra den nya antennen och nu visar det sig att man missat att testa den med ett sådant grepp som majoriteten av folket använder. Dessutom försöker man slingra sig tills man ser att det inte finns en utgång. Jag säger inte att Apple är det sämsta företaget när det kommer till kundvård, det jag menar är att de spelar absolut inte i högre liga än alla de andra tillverkarna.

Vad en person från 99mac säger om IPhone4 tar jag nog personligen med en nypa salt, särskilt med tanke på att personen troligen jobbat lite extra för att få tag i telefonen. De jag vill ha sagt med det är att jag vill se en oberoende källa säga att det inte är några problem alls.

Alltså det spelar ingen roll om det är en produkt från Apple eller inte, ska man köpa så kollar man så klart upp noga vad som gäller, man köper inte innan man vet hur det verkligen ligger till. Är man dock het på gröten så får man ju stå sitt kast om man gör ett dåligt köp.

jajo, men det drabbar ju inte alla telefoner + att vårat nät är så pass mycket bättre att det är svårt o sia om varför man inte märkt av detta tidigare. sen har det ju blivit uppblåst.

och kan håller med om att apple inte skött det snyggt. att visa att andra har problem, är ju ingen ursäkt för att man har det själv. kanske vare fel att visa filmerna, å andra sidan vare väll ganska bra att det blir belyst, men de borde kanske erkänt samtidigt att det var en klar miss från deras sida.

o visst är 99mac kanske ingen riktlinje, vilket i o för sig kanske inte ett youtube klipp på nån privatperson som testar ä heller. kan ju dock ge en fingervisning om problemen i europa. men återstår ju o se. kanske de har hunnit få fram nån lösning på partierna som når sverige. återstår ju att se.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

såg det där, undrar hure funkar, om man måste lämna sin iphone nånstans. annars skulle det ju vara nå att utnyttja för en extra mobil

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Det som får folk att reagera här är ju till viss del att Apple går ut i sin press release och säger hur revolutionerade och bra den nya antennen och nu visar det sig att man missat att testa den med ett sådant grepp som majoriteten av folket använder.

Ja, Apple tiggde verkligen problem där. Självklart hade det testat det (Läst artikeln om deras testanläggning?) och de måste ha vetat om det. De måste ju även förstått att folk skulle testa det extra noga när man gör sån grej av det. Pinsamt helt klar och det går inte att försvara.

Skrivet av SnowJim:

Jag självklart men teckningen i en telefon(du vet sådan man pratar med andra folk i) ska väll iallafall prioriteras? Samsung Wave som spelar i samma hårdvaruklass som IPhone har ju inga problem med hårdvaran? Varför ska då IPhone4 behöva ha det?

Ja, till en viss gräns. Hade det varit så att det alltid varit ett problem men nu är det bevisligen inte det. Telefonen har redan sålts över 3 milijoner ex och lååångt ifrån alla upplever det som ett problem, de svenskar från diverse forum som redan har telefonen har inte upplevt problemet. Anandtech visar på att den faktiskt klarar dåliga signaler bättre än tidigare iPhones...osv. Får jag samma mottagning som med min 3GS så är jag nöjd.

Då finns det många andra saker jag prioterar högre. Jag skulle t ex personligen aldrig köpa en telefon med Bada, inte för att det är ett dåligt operativ utan för att jag inte tror att det har någon större framtid. Att du är nöjd är med din telefon är jättebra för dig men vi har alla olika prioriteringar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SnowJim:

De e ju konstigt att detta problem finns på massor med andra telefoner? Jag har då aldrig stött på det på de telefoner jag har haft. Visst täcker man över hela telefonen med händerna så kan teckningen gå ner något men inte mycket merän så?

Nej, men kanske kommer du inte märka "problemet" om du använder en iphone4 heller? I Sverige tappar man sällan samtal, men på många platser i till exempel usa är situationen en annan. Oavsett vilken telefon man använder.

Skrivet av SnowJim:

Det som får folk att reagera här är ju till viss del att Apple går ut i sin press release och säger hur revolutionerade och bra den nya antennen och nu visar det sig att man missat att testa den med ett sådant grepp som majoriteten av folket använder.

Att de inte skulle ha testat den verkar väl nästan osannolikt? Kanske är det snarare så att besvären är så ringa att den trots allt anses vara bättre än tidigare modeller? Den påstås ju till exempel vara känsligare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jens:

svenskar med iphones 4 har ju inte upplevt nå problem ännu. det betyder ju som jag redan skrivit att problemet kanske itne ä borta på mobilen, bara att det även påverkar vad för nät man har + massa andra faktorer.

sen äre väll ändå så att slutkunden skiter i om de tappar täckning pga. de "kortsluter" antennen eller om de tappar täckning pga. att de håller för antennen. problemet kvarstår att de tappar täckningen.

Video: Se antennproblemet med iPhone 4
Skrufve får den och gå ner till 1-2 staplar i sverige. Detta kommer påverka datatrafiken avsevärt. Han bevisar att samtal inte brytes. Hur samtals kvalitet påverkas hörs inget i videon.

Skrivet av S_Z:

Sitter på samma fakta som alla andra, i min mening tillräckligt mycket för att göra mitt beslut. Som Jens säger, man får väga det positiva mot det negativa. Finns inga smartphones som inte har några svaga punker. Skall man vänta på den perfekta telefonen få du nog vänta länge

Fattar inte vad du vill ha sagt här... Som sagt, försöker inte skylla nåt på AT&T bara visa på att du har fel när du påstår att det endast är en myt att AT&Ts nät är dåliga.

Myten är inte att AT&T nät är dåliga utan att Iphone4 problemet inte kommer påverkas i sverige.

Nu finns det rykten om att Apple börjat lacka över antenn så man inte kan påverka impedansen på samma sätt. Det kan hända att det är sådana telefon som kommer till sverige. Så bara för att det skulle fungera i sverige så är inte din myt sann. Tänk på det nu

Jag har fått lite mer fakta om att andra telefon "har samma problem".

Att du kan få ner signal nivån genom att hålla hårt om telefon nederkant (som apple gör när de visar att andra telefon har samma problem).

Bevisar följande.
De har antenn i nederkant av telefon för att minska strålning mot huvudet. Vilket är rekommenderat. Om du skärmar telefon som apple gör så ska nivån gå ner 1-2 staplar. Några modeller går ner lite mer och har med andra ord en mindre optimal antenn.

Om du däremot tar en iphone4 med skydd så du inte kortsluter antenn så kommer den inte tappa någon nivå alls. Detta bevisar att apple tvärt emot rekommendation satt antenn högst upp i telefonen så strålningen mot huvudet blir större.

Så när apple skulle visa att andra telefoner, "har samma problem" så visade de bara de är byggda enligt rekommendation och med en iphone4 inte är bygd enligt rekommendationer och du utsatt för mer strålning är nödvändigt.

Så egentligen håller apple på att gräva en väldigt djup grop åt sig nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Video: Se antennproblemet med iPhone 4
Skrufve får den och gå ner till 1-2 staplar i sverige. Detta kommer påverka datatrafiken avsevärt. Han bevisar att samtal inte brytes.

Precis som de skulle ske med andra telefoner också vilket har visats gång på gång...Jag kan göra det med min 3GS genom att bara hålla den normal där jag har dålig mottagning. Observera också att klippet där gjordes innan iOS4.01 med "stapelfixen" dök upp så han har alltså inte 5 staplar till att börja med.

Skrivet av Flogger:

Hur samtals kvalitet påverkas hörs inget i videon.

Han säger tydligt i klippet att det inte påverkar samtalskvaliteten.

Skrivet av Flogger:

Myten är inte att AT&T nät är dåliga utan att Iphone4 problemet inte kommer påverkas i sverige.

Allt handlar om signalstyrka, så långt är vi överrens, eller?. Att då anta att bättre nät (med starkare signaler) gör problemet mindre framträdande är då rätt logiskt vilket även allt hittills tyder på dömma av de svenskar som faktiskt har en iPhone 4. Betyder det att problemet inte finns i Sverige? Nej, det kommer finnas här också men som sagt högst sannolikt inte lika framträdande som de länder som inte har lika bra nät som oss. Var i ligger myten du pratar om? Det handlar om logiskt tänkande med baserat på ren fakta.

Skrivet av Flogger:

Nu finns det rykten om att Apple börjat lacka över antenn så man inte kan påverka impedansen på samma sätt. Det kan hända att det är sådana telefon som kommer till sverige. Så bara för att det skulle fungera i sverige så är inte din myt sann. Tänk på det nu

De har ändrat behandlingen ja men inget som verkar påverkar detta problem: Is Apple silently fixing the iPhone 4 antenna issue? iFixit Blog

Skrivet av Flogger:

Jag har fått lite mer fakta om att andra telefon "har samma problem".

Att du kan få ner signal nivån genom att hålla hårt om telefon nederkant (som apple gör när de visar att andra telefon har samma problem).

Bevisar följande.
De har antenn i nederkant av telefon för att minska strålning mot huvudet. Vilket är rekommenderat. Om du skärmar telefon som apple gör så ska nivån gå ner 1-2 staplar. Några modeller går ner lite mer och har med andra ord en mindre optimal antenn.

Om du däremot tar en iphone4 med skydd så du inte kortsluter antenn så kommer den inte tappa någon nivå alls. Detta bevisar att apple tvärt emot rekommendation satt antenn högst upp i telefonen så strålningen mot huvudet blir större.

Så när apple skulle visa att andra telefoner, "har samma problem" så visade de bara de är byggda enligt rekommendation och med en iphone4 inte är bygd enligt rekommendationer och du utsatt för mer strålning är nödvändigt.

Fel igen. Läs Anands test, håller du telefonen "normalt" med skydd på så tappar den dryga 7 dB nästan exakt lika mycket som en Nexus One med skydd på. Har du fortfarande inte läst hans artikel så rekommenderar jag dig starkt att göra det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Video: Se antennproblemet med iPhone 4
Skrufve får den och gå ner till 1-2 staplar i sverige. Detta kommer påverka datatrafiken avsevärt. Han bevisar att samtal inte brytes. Hur samtals kvalitet påverkas hörs inget i videon.

Myten är inte att AT&T nät är dåliga utan att Iphone4 problemet inte kommer påverkas i sverige.
.

men ser man på, har du hittat macibanen skrufves första film som du påstod att han raderat vill minnas att nån länkade till filmen efter att du sagt att han var en maciban eftersom han tagit bort filmen, undrar vem det kan ha varit

Då bör du ju även ta en titt på hans andra film Video: iPhone 4 och det spökande antennproblemet , antar att du sett den?

men absolut, det ska bli intressant o se hur den beter sig när den kommer till Sverige på "riktigt"

men ja, ryktena säger att det skulle kunna vara en möjlig lösning, att lacka. det får man ju hoppas.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jens:

men absolut, det ska bli intressant o se hur den beter sig när den kommer till Sverige på "riktigt"

Skrivet av S_Z:

De har ändrat behandlingen ja men inget som verkar påverkar detta problem: Is Apple silently fixing the iPhone 4 antenna issue? iFixit Blog

Det slår mig är att det är många tyskar i kommentatorerna under artikeln som säger att deras iphone4 tappar mottagning i tyskland, som inte har samma dåliga nät som AT&T. Tyskland ska lika bra nät som i sverige,

Permalänk
Medlem

vad jag kan läsa handlar kommentarerna mest om vad de får vid ohm mätning. men självklart kommer problemet finnas i sverige/europa, jag har inte påstått nå annat. däremot kommer det inte vara lika tydligt o ske lika ofta som i usa. vilket även de flesta tyskarna skriver i kommentarerna där.
sen får vi väll se hur mycket det droppar. om det är från 5 till 1, eller om det är 3 till 0 så att säga.

i vilket fall som helst, så får man ju hoppas apple hittar på nå lösning me lack eller annan behandling

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jens:

vad jag kan läsa handlar kommentarerna mest om vad de får vid ohm mätning. men självklart kommer problemet finnas i sverige/europa, jag har inte påstått nå annat. däremot kommer det inte vara lika tydligt o ske lika ofta som i usa. vilket även de flesta tyskarna skriver i kommentarerna där.
sen får vi väll se hur mycket det droppar. om det är från 5 till 1, eller om det är 3 till 0 så att säga.

i vilket fall som helst, så får man ju hoppas apple hittar på nå lösning me lack eller annan behandling

Jag tycker apple fanatiker varit ganska tydliga i det. Problemet kommer bara synas i AT&T dåliga nät och problemet existerar inte i england eller tyskland enligt dessa fanatiker.

Men om man läser kommenterar där så är det tydligt att det finns i tyskland. Fler som skriver de har problem (även några med tappad samtal), än de som skriver att de inte har problem. Men det kanske är de 0.1 % som apple påstår har problem som träffats på en enda sida..... *ironi*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Jag tycker apple fanatiker varit ganska tydliga i det. Problemet kommer bara synas i AT&T dåliga nät och problemet existerar inte i england eller tyskland enligt dessa fanatiker.

För det första så säger de flesta som uttalar sig om problemet att det inte kommer vara lika framträdande i länder med bättre nät, inte att problemet inte kommer existera. En stor skillnad.

För det andra, kan du sluta dra upp "fanatiker", "macibaner", "fanboys" m.m. Helt ointressant för denna tråd då inga av oss är några fanatiker. Ingen bryr sig vad några få "fanatiker" tycker.

Skrivet av Flogger:

Men om man läser kommenterar där så är det tydligt att det finns i tyskland. Fler som skriver de har problem (även några med tappad samtal), än de som skriver att de inte har problem. Men det kanske är de 0.1 % som apple påstår har problem som träffats på en enda sida..... *ironi*

Ser inte någon som nämner droppat samtal, så vida de inte är nån av inläggen på italienska och vilka andra språk det är där Att de tappar signalstyrka (20dB) är ju väntat och eftersom artikel skrevs innan iOS4.01 så tappar man staplar lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Jag tycker apple fanatiker varit ganska tydliga i det. Problemet kommer bara synas i AT&T dåliga nät och problemet existerar inte i england eller tyskland enligt dessa fanatiker.

Men om man läser kommenterar där så är det tydligt att det finns i tyskland. Fler som skriver de har problem (även några med tappad samtal), än de som skriver att de inte har problem. Men det kanske är de 0.1 % som apple påstår har problem som träffats på en enda sida..... *ironi*

då tycker jag du ska läsa en gång till. om du inte syftar på dina kollegor på jobbet? för vad de sagt har jag ju ingen aning om. sen, kan du inte sluta me ordet "fanatisk" o maciban osv. ditt sätt att tycka illa om apple o uttrycka det, skulle likaväl kunna tolkas som fanatiskt, som att nån försvarar apple till varje pris. därmed inte sagt att jag tycker du ä fanatisk.

läste inte igenom alla inlägg, men jag sökte på "germany" och "t-mobile", läste vad de skrev och jag kan inte hitta nån som säger att det tappar samtal. inte heller bland de som skriver på tyska, men min skoltyska är väll inte vad den var förut. alla som skriver där är ju inte tyskar, om du trodde det.

EDIT: har skummat igenom alla nu, kan ju ha missat nått. men kan inte hitta nå tyskar som har tappat samtal. dock verkar ingen ha nån me de högre ohm talen som skulle vara där om de redan fått till ett skyddande lager. kan ju dock inte tala för de italienska inläggen, men du kanske kan italienska? bra på tyska?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Ser inte någon som nämner droppat samtal, så vida de inte är nån av inläggen på italienska och vilka andra språk det är där Att de tappar signalstyrka (20dB) är ju väntat och eftersom artikel skrevs innan iOS4.01 så tappar man staplar lättare.

Skrivet av jens:

då tycker jag du ska läsa en gång till. om du inte syftar på dina kollegor på jobbet? för vad de sagt har jag ju ingen aning om. sen, kan du inte sluta me ordet "fanatisk" o maciban osv. ditt sätt att tycka illa om apple o uttrycka det, skulle likaväl kunna tolkas som fanatiskt, som att nån försvarar apple till varje pris. därmed inte sagt att jag tycker du ä fanatisk.

läste inte igenom alla inlägg, men jag sökte på "germany" och "t-mobile", läste vad de skrev och jag kan inte hitta nån som säger att det tappar samtal. inte heller bland de som skriver på tyska, men min skoltyska är väll inte vad den var förut. alla som skriver där är ju inte tyskar, om du trodde det.

EDIT: har skummat igenom alla nu, kan ju ha missat nått. men kan inte hitta nå tyskar som har tappat samtal. dock verkar ingen ha nån me de högre ohm talen som skulle vara där om de redan fått till ett skyddande lager. kan ju dock inte tala för de italienska inläggen, men du kanske kan italienska? bra på tyska?

23. I’m week 28 and have the problem quite dramatically — at work I go from 5 bars to 1 if I hold the phone in such a way as to bridge the gap; at home I go from 3 bars to 0 and calls become so distorted as to be unintelligible. I’ll verify with an ohmmeter this evening.
Comment by Egg Davis — July 14, 2010 @ 1:08 pm

Inte hundra på att samtal bryts, men har kraftiga störningar. Så ungefär samma som att det bryter.

28. hello,
i lost my signal bars, too. the iphone production week is 26.
left+bottom: 0.0 Ohm
right+bottom: 1.0 Ohm
left+right: 0.2 Ohm
Comment by german — July 14, 2010 @ 1:42 pm

No signal bars = bryter samtal.

Sen finns det några till som beroende på formulering inte är säkert att det bryter men är troligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

23. I’m week 28 and have the problem quite dramatically — at work I go from 5 bars to 1 if I hold the phone in such a way as to bridge the gap; at home I go from 3 bars to 0 and calls become so distorted as to be unintelligible. I’ll verify with an ohmmeter this evening.
Comment by Egg Davis — July 14, 2010 @ 1:08 pm

Inte hundra på att samtal bryts, men har kraftiga störningar. Så ungefär samma som att det bryter.

28. hello,
i lost my signal bars, too. the iphone production week is 26.
left+bottom: 0.0 Ohm
right+bottom: 1.0 Ohm
left+right: 0.2 Ohm
Comment by german — July 14, 2010 @ 1:42 pm

No signal bars = bryter samtal.

Sen finns det några till som beroende på formulering inte är säkert att det bryter men är troligt.

Det står, "I lost my signal bars", inte "I lost all my bars". Att samtalet bryts är nåt du själv hittar på, inte nåt han säger.

Att den andra killen får störningar är ju inte märkligt. Om han låg på 3 staplar från början med iOS4.0 (vilket han måste haft eftersom inlägget gjorde för uppdateringen släppts) betyder att han redan låg på en signalstyrka lägre än -101 dB, vilket motsvarar 2 staplar i iOS4.01. Om vi antar att han höll så det den droppade ytterligare 20 dB till -120 dB är det inte konsigt att det kan uppstå problem

Men att du droppar ner till en stapel (vilket är det minsta innan "no signal" meddelandet) behöver nödvändigtvis inte betyda att du tappar samtalet.

För att citera Anandtech:

Citat:

From my day of testing, I've determined that the iPhone 4 performs much better than the 3GS in situations where signal is very low, at -113 dBm (1 bar). Previously, dropping this low all but guaranteed that calls would drop, fail to be placed, and data would no longer be transacted at all. I can honestly say that I've never held onto so many calls and data simultaneously on 1 bar at -113 dBm as I have with the iPhone 4, so it's readily apparent that the new baseband hardware is much more sensitive compared to what was in the 3GS. The difference is that reception is massively better on the iPhone 4 in actual use.

De flesta av dina argument och kommentarer verkar vara personliga åsikter och tolkningar. Inte baserat på fakta. Håll dig till fakta och teorier som bygger på fakta istället för att gissa...Dina gissningar och personliga tolkningar gör dig inte bättre än de du talar om som säger att problemet inte kommer existera i Sverige.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Det står, "I lost my signal bars", inte "I lost all my bars". Att samtalet bryts är nåt du själv hittar på, inte nåt han säger.

Du verkar tro det står "I lost my signal bar" med det står "I lost my signal bars"

I lost my signal bar = jag förlora en av mina staplar.
I lost my signal bars = jag förlora mina staplar.

Men andra ord är alla staplar borta = tappade samtal.

Roligt att du inte kan erkänna du har fel och letar i stavning istället för innehållet. Men så är det väll och va fanatiker.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flogger:

Men så är det väll och va fanatiker.

Tröttsamt sade vi ju. Nåväl, du får tänka över dina hyss en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

23. I’m week 28 and have the problem quite dramatically — at work I go from 5 bars to 1 if I hold the phone in such a way as to bridge the gap; at home I go from 3 bars to 0 and calls become so distorted as to be unintelligible. I’ll verify with an ohmmeter this evening.
Comment by Egg Davis — July 14, 2010 @ 1:08 pm

Inte hundra på att samtal bryts, men har kraftiga störningar. Så ungefär samma som att det bryter.

28. hello,
i lost my signal bars, too. the iphone production week is 26.
left+bottom: 0.0 Ohm
right+bottom: 1.0 Ohm
left+right: 0.2 Ohm
Comment by german — July 14, 2010 @ 1:42 pm

No signal bars = bryter samtal.

Sen finns det några till som beroende på formulering inte är säkert att det bryter men är troligt.

o vart läser du att första du citerar är tysk o inte amerikan?

o att tappa staplar o att samtal bryts är inte alls ungefär samma sak. att man tappar samtal kan vara en följd av kraftig störning eller att man tappar staplar, MEN det är inte detsamma som man garanterat tappar samtal. även fast du vill att det ska vara samma sak, för det skulle ju passa dig. men om han har 5 staplar, o tappar till säg 4 staplar, så är det t.ex. inte "ungefär detsamma som att tappa samtal".

o vart läser du "No signal bars"?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Du verkar tro det står "I lost my signal bar" med det står "I lost my signal bars"

I lost my signal bar = jag förlora en av mina staplar.
I lost my signal bars = jag förlora mina staplar.

Men andra ord är alla staplar borta = tappade samtal.

Roligt att du inte kan erkänna du har fel och letar i stavning istället för innehållet. Men så är det väll och va fanatiker.

vad säger man om man har 5 "signal bars" o tappar till 3 "singal bars då", alltså 2 staplar?

"i lost two signal bar", eller "i lost two singal bars", men det ä möjligt att han tappar alla, men det står inte det rakt ut, utan det är något du tolkar ut. men du sa att det var flera som tappade, vart är de andra?

ingen har här påstått att du inte kan tappa signal o samtal, det ända som sagts är att det inte kommer ske lika ofta som i usa. men det verkar vara lite trögt att få fram det.

sen tycker jag du ska fundera efter lite extra, om DU verkligen ä rätt person att snacka om att inte erkänna att man har fel. vi kan ju börja med skrufve, som du felaktigkt anklagat för att ha tagit bort en film. Sen så säger du att flera tyskar som tappat samtal enligt kommentarerna till den där artikeln, sen när du ska bevisa att det är flera, så lyckas du bara skrapa fram en som möjligen har tappat ett samtal, även om han inte skriver det (han du citerar ovanför kan ju lika gärna vara amerikan + att han ju inte tappar samtalet även me 0 bars, även om det ä dåligt ljud då). Dessutom, vem är det som fanatiskt, till varje pris försöker kasta skit på apple? vem är det som är inne o skriver inlägg om ett märke han inte är intresserad av, som han hatar och aldrig skulle köpa? Du får mer än gärna vara här inne o skriva, men du om någon, ska ju inte snacka om att någon annan är fanatisk. Du kastar stenbumlingar i glashus.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

I lost my signal bars = jag förlora mina staplar.

Vilket lika gärna kan betyda från 5 till 3 staplar.

Skrivet av Flogger:

Men andra ord är alla staplar borta = tappade samtal.

Som sagt, din personliga tolkning inte det han skriver.

Nu kan vi förhoppningsvis låta denna tråd dö eftersom vi ändå bara malt på om samma sak om och om igen de senaste sidorna