Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Skrivet av xZistence:

jahapp.. då har man fått skärmen från inet och grafikkortet från alina, så nu är det bara vänta på resten av komponenterna.. KOM IGEN NU CDON..

Japp samma här, fick sakerna från inet och väntar på cdon....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Undrar lite lätt ifall allt hat har skrämt bort Edin...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Undrar lite lätt ifall allt hat har skrämt bort Edin...

Hat? En internetbutik MÅSTE ta åt sig av kritik när kritiken är befogad..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Hat? En internetbutik MÅSTE ta åt sig av kritik när kritiken är befogad..

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu måste ju kritiken vara konstruktiv, med få undantag har det mest varit gnäll!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av borz:

Fast nu måste ju kritiken vara konstruktiv, med få undantag har det mest varit gnäll!

Så blir det lätt när man har priset som främsta konkurrensmedel.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Så blir det lätt när man har priset som främsta konkurrensmedel.

Du får det att låta så fult!
Jag personligen tycker att det är bra att CDON försöker slå sig ner på marknaden och försöker pressa de etablerade aktörerna.
Personligen har jag handlat mer från CDON än de övriga näthandlare tillsammans de senaste månaderna.

Jag tror att man får ta CDON för vad det är och vara medveten om de långa leveranstider samt brister i kundtjänst/försäljnignsplatform.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av borz:

Du får det att låta så fult!
Jag personligen tycker att det är bra att CDON försöker slå sig ner på marknaden och försöker pressa de etablerade aktörerna.
Personligen har jag handlat mer från CDON än de övriga näthandlare tillsammans de senaste månaderna.

Jag tror att man får ta CDON för vad det är och vara medveten om de långa leveranstider samt brister i kundtjänst/försäljnignsplatform.

Jag tycker också att det är kanon med nya aktörer, missförstå mig inte!

Problemet med prisfixeringen kan då vara att man drar till sig kunder som enbart letar lägsta pris utan andra hänsyn och det innebär ofta en viss typ av kunder, något den här trådens inlägg visar. Tyvärr. Det blir ju inte heller bättre av att deras system knäat under tiden, men med lägsta priser blir det troligen inte så mycket pengar över att snabbt bygga ut heller. Myntet har två sidor.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Okey stod att sakerna höll på att packas i 4 dagar , i själva verket så finns dom nu hos mitt uthämtning ställe, måste ha mycket att göra

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Beställde en SSD och lite mer ram till min laptop levereardes på ett par dar.
Det enda som kan anses är riktigt negatvia var att det inte direkt stod om SSD:n var OEM eller inte men stod i komentarerna så jag visste vad man fick, tror de håller på att ändra detta i kommande uppdatering av lager...
Allt kom fram och allt fungerade, aningens bättre låda och lite bättre vaddering hadde vart önskvärt, man vet ju inte helt hur posten i området hanterar paket...

Prisvärt, smidigt och snabbt. För mig i alla fall, kan inte utala mig om kundtjänst eftersom jag inte behövt kontakta dem. (Hoppas man slipper ;-P)

Permalänk
Medlem

Hej CDON, har en fråga. Kommer ni matcha priset på EPSON TW3200 med det övriga butikerna? Tänkte bara höra eftersom jag tänker lägga en beställning inom en månad.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=718731

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Efter att följt tråden en längre tid så beställde jag till slut en komplett dator från CDON. Då en av artiklarna som fanns på lager när jag köpte sen han ta slut kontaktade jag dem via PM här på Swec, fick snabbt svar samt kompensation så stor eloge till dem. De gick även med på att skicka de varor som fanns hemma så jag bara behöver vänta på ramminnet.
Tycker det är en del av hanteringen, att också lösa det på ett bra sätt, de kan inte trolla fram saker som tar slut, men i detta fall blir jag nöjd även om det tog lite längre tid.

Förhoppningsvis så blir det bättre ju längre från julen man kommer. I morgon blir det att skruva ihop nya maskinen (dock med gamla minnen)

Permalänk
Hedersmedlem

Känns som det är lite meningslöst att ställa frågor här... Senast man såg Edin och Andreas såg det ut så här:

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

då de inte håller deras leveranstider körde jag ett brev till Trygg E-handel, samma dag ändrades statusen till "Postad"

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Hej

Beställde Apples nya tangentbord sen får man deras från 2009. Känns väll inte helt okej.

/Johan

Visa signatur

Stationär: Core i5 760 @ 3.8 GHz | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz @ 8GB | NOCTUA NH-U12P | Sparkle GTX 460 1GB OC | OCZ MODXSTREAM PRO 700W, 80+ | Fractal Define R3 | WB CAVIAR BLACK 1TB S/600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag tycker också att det är kanon med nya aktörer, missförstå mig inte!

Problemet med prisfixeringen kan då vara att man drar till sig kunder som enbart letar lägsta pris utan andra hänsyn och det innebär ofta en viss typ av kunder, något den här trådens inlägg visar. Tyvärr. Det blir ju inte heller bättre av att deras system knäat under tiden, men med lägsta priser blir det troligen inte så mycket pengar över att snabbt bygga ut heller. Myntet har två sidor.

Jag tror verkligen inte att pengar är ett problem när det kommer till att bygga ut, då deras koncern är massivt mycket större än en viss annan verksamhet som det skyltas med ofta på detta forum. Problemet ligger nog mer i att man kommer från handel där leverans dagen efter på paket inte hade samma prioritet, där kunden i fråga inte uppdaterade sin leveransstatus 35 gånger per dag, samt att deras hemsida fungerade bättre för den typen av produkter. Man vill oftast ha en övergripande profil på sin sida, vilket gör att det blir svårt att få en bra pli på datordelen utan att behöva ändra resten också. Kan rent av vara ovilja att satsa mer pengar på något som verkar fungera i deras ögon.

Nu minns jag inte riktigt när CDON hade sin tävling om nya funktioner här, men dessa nya funktioner lyser verkligen med sin frånvaro, vilka det nu var som ingick i det vinnande bidraget. Man fick en bild av att det satsades hårt i höstas, förhoppningsvis var det bara julhandeln som kom i vägen och vi får se resultat inom en snar framtid. Deras hemsida fungerar verkligen inte för datorprylar år 2012 tyvärr, samt uppdateringar för kunden angående lager och leveransinformation.

Men jag har stora förhoppningar, konkurrens på priser är bra i detta fallet. Helst då företag som Inet började med låga priser så den stora massan kunde fångas, för att sedan höja dessa när man fick en hängiven kundgrupp.

Permalänk
Medlem

Vet att jag inte är ensam om det men har fått fel saker jag med. Beställde bf3 back to karkand fick en satans barbie film / spel. Okey om det händer folk nångång men verkar ju vara många som får fel kanske ska ställa mer krav på era anställda? något måste göra skärp er!

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

tja!

Vet någon hur deras RMA funkar? jag har blivit accepterad osv osv och ska skicka till Gandalf data service eller något. Någon som vet hur länge detta tar? anledning är att jag har 2 Zotac 580 som inte funkar i sli längre, tror ni jag får pengarna tbk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Vet att jag inte är ensam om det men har fått fel saker jag med. Beställde bf3 back to karkand fick en satans barbie film / spel. Okey om det händer folk nångång men verkar ju vara många som får fel kanske ska ställa mer krav på era anställda? något måste göra skärp er!

För liten för BF3 tro?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

För liten för BF3 tro?

haha antagligen:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Beställde en SSD, en CPU och lite ram på kvällen den 17e... Idag fanns allt att hämta ut på posten.
Ett stort tack till Cdon för deras bra priser, 5% rabatt, frifrakt och snabba leverans.

Permalänk
Cdon.com

Tja Killar och Tjejer

Återigen ber jag om ursäkt för att jag inte kunnat vara aktiv i forumet, men nu börjar julhandeln avta och vi är i fas när det gäller ordrarna så det känner skönt. Det kan fortfarande vara så att någon order blir stående en extra dag, men då ska det finnas en bra
förklaring annars så är det bara att hojta till så löser vi det. Som jag berättade innan så har vi en lösning på G gällande leveranserna, outputen kommer att öka avsevärt.

Slutet utav månaden närmar sig, och ni vet vad det betyder. håll ögonen öppna!

Jag kommer att vara mycket mer aktiv nu framöver och jag hoppas att jag ska kunna bistå med den servicen våra kunder förtjänar.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tja Killar och Tjejer

Återigen ber jag om ursäkt för att jag inte kunnat vara aktiv i forumet, men nu börjar julhandeln avta och vi är i fas när det gäller ordrarna så det känner skönt. Det kan fortfarande vara så att någon order blir stående en extra dag, men då ska det finnas en bra
förklaring annars så är det bara att hojta till så löser vi det. Som jag berättade innan så har vi en lösning på G gällande leveranserna, outputen kommer att öka avsevärt.

Slutet utav månaden närmar sig, och ni vet vad det betyder. håll ögonen öppna!

Jag kommer att vara mycket mer aktiv nu framöver och jag hoppas att jag ska kunna bistå med den servicen våra kunder förtjänar.

Mvh Edin

Liten undra, hur kommer det sig att det är samma visa varje jul/nyår ?
Denna högtid infaller varje år, borde inte ni isåfall redan långt innan börja ta in mer & bättre personal för att möta beställningarna?

Än att mitt i julrushen "aj fan, det är många beställningar, vi tar in Pekka , 19 som sitter i ett hörn och petar i näsan"

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Slutet utav månaden närmar sig, och ni vet vad det betyder. håll ögonen öppna!

Vad händer på slutet av månaden?

Permalänk

Dom skulle ta in typ tusen tusen nya produkter som dom inte kan skicka ut i tid eller ha i lagret? Eller så kanske vi får en ny rabattkod med en 02, istället för 01.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Toivo83:

Liten undra, hur kommer det sig att det är samma visa varje jul/nyår ?
Denna högtid infaller varje år, borde inte ni isåfall redan långt innan börja ta in mer & bättre personal för att möta beställningarna?

Än att mitt i julrushen "aj fan, det är många beställningar, vi tar in Pekka , 19 som sitter i ett hörn och petar i näsan"

Tja

Det är en bra fråga och helt befogad fråga. I vårat fall så var det så enkelt att vårat lager inte klarade av vår output, dvs vi nådde maxkapacitet
av vad vårat hemelektronik lager trots att man arbetade 2 skift söndagar. Vi hade full bemanning de sista 3-4 veckorna men efterfrågan var för stor och vi sålde för mycket helt enkelt.

Det viktiga i det här fallet är att vi har hittat en lösning som kommer att göra skillnad.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokhylla2000:

Vad händer på slutet av månaden?

Lön!
Köpkraft. Bra deals för att ta hand om köpkraften.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av daolo:

Lön!
Köpkraft. Bra deals för att ta hand om köpkraften.

Här har vi en som förstått! skämt åsido så brukar vi ha våra VIP erbjudanden då!

Visa signatur
Permalänk

Beställde för ngra veckor sedan ett: http://cdon.se/hemelektronik/keyboard_logitech_wireless_touch...

Leveranstid är "kommande", kan ni ge en hint om när det dyker upp? en vecka, en månad? Behöver inte tangentbordet denna vecka, men vill inte heller vänta i flera månader...
Tacksam för svar.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tja Killar och Tjejer

Återigen ber jag om ursäkt för att jag inte kunnat vara aktiv i forumet, men nu börjar julhandeln avta och vi är i fas när det gäller ordrarna så det känner skönt. Det kan fortfarande vara så att någon order blir stående en extra dag, men då ska det finnas en bra
förklaring annars så är det bara att hojta till så löser vi det. Som jag berättade innan så har vi en lösning på G gällande leveranserna, outputen kommer att öka avsevärt.

Slutet utav månaden närmar sig, och ni vet vad det betyder. håll ögonen öppna!

Jag kommer att vara mycket mer aktiv nu framöver och jag hoppas att jag ska kunna bistå med den servicen våra kunder förtjänar.

Mvh Edin

Välkommen tillbaka, det är bra att ni tar tag i dom problem som kommit, jag hoppas CDON kan förbättra sig på dom punkter som ofta tas upp, för jag gillar verkligen CDON.

Och allt jobb du gjort på swec Edin är väldigt trevligt, tummen upp för det.

Trevligt ni fortfarande kommer köra månadserbjudande, det uppskattas!

Permalänk

Slutet av månaden.. 7950?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.