CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Kanske inte hör hemma här, men skäms ni inte när ni har REA på produkter och inte ens då är ni lika billiga som konkurrenterna? Ni liggare snarare 200 kronor över dom i pris på en specifik produkt. Kollade alla era produkter inom det här segmentet som ni hade REA på och inte en endaste av dom var ni billigast på.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guestah:

Kanske inte hör hemma här, men skäms ni inte när ni har REA på produkter och inte ens då är ni lika billiga som konkurrenterna? Ni liggare snarare 200 kronor över dom i pris på en specifik produkt. Kollade alla era produkter inom det här segmentet som ni hade REA på och inte en endaste av dom var ni billigast på.

Rea har aldrig för någon butik garanterat att man är billigare än andra, bara att man sänkt sitt eget, tidigare pris. Inget unikt för CDON. Är man priskänslig kollar man alltid prisjakt först.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Rea har aldrig för någon butik garanterat att man är billigare än andra, bara att man sänkt sitt eget, tidigare pris. Inget unikt för CDON. Är man priskänslig kollar man alltid prisjakt först.

Nej och jag har ju kollat Prisjakt och reagerat på detta, oavsett om det inte är unikt för dom eller inte så tycker jag att det är ett fult spel att få det att låta som ett bra pris när det i själva verket inte är det. Särskilt när det nuvarande priset på en produkt som ska vara på rea är samma pris som det var för över en månad sen innan deras rea ens hade börjat

Permalänk

Fick spanska manualer och 3dkort till min New 3ds Xl som jag köpte hos Cdon.com .
Kikar man på bilderna som visar konsolernas kartonger på hemsidan så står det på svenska och engelska .
Trodde därför att min konsol skulle ha manualer och 3dkort på svenska/engelska ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Kanske inte hör hemma här, men skäms ni inte när ni har REA på produkter och inte ens då är ni lika billiga som konkurrenterna? Ni liggare snarare 200 kronor över dom i pris på en specifik produkt. Kollade alla era produkter inom det här segmentet som ni hade REA på och inte en endaste av dom var ni billigast på.

Vet du hur man kör t.ex "50% rea" på en vara?
Först höjer man med 200%, sen drar man av 50% och återgår med andra ord till ursprungspriset som det var innan "rean".
I viss mån höjs det med kanske 125%, 150% eller 175%, beroende på produkt och lanseringsdatum på produkten. Produkter som är 2+ år gamla brukar få 125% höjning innan 50% rabatt.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av Miska:

Vet du hur man kör t.ex "50% rea" på en vara?
Först höjer man med 200%, sen drar man av 50% och återgår med andra ord till ursprungspriset som det var innan "rean".
I viss mån höjs det med kanske 125%, 150% eller 175%, beroende på produkt och lanseringsdatum på produkten. Produkter som är 2+ år gamla brukar få 125% höjning innan 50% rabatt.

Det där är olagligt, man får inte höja ett pris precis innan en REA så att man får ordinarie pris att låta som ett REA-pris. Priset ska vara väsentligt lägre än affärens normala pris.

http://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-ra...

Först höjer man med 200%, sen drar man av 50% och återgår med andra ord till ursprungspriset.

Det där är förresten fel, höjer man med 200% och sedan sänker med 50% kommer man ner till 150% av ursprungspriset eftersom man varit uppe på 300% av ursprungspriset och vänt.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Det är precis det som de gör och 100% är 1:1, så man räknar alltid 200% när man fördubblar priset.

Lite %-matte: 1000 kr x 2 (200%) = 2000 kr / 2 (50%) = 1000 kr.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Det är precis det som de gör och 100% är 1:1, så man räknar alltid 200% när man fördubblar priset.

Lite %-matte: 1000 kr x 2 (200%) = 2000 kr / 2 (50%) = 1000 kr.

Du har fel. Höjer man MED 200% så blir det 100 + 200. Det du menar är att dom höjer priset TILL 200% av ursprungspriset.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Du har fel. Höjer man MED 200% så blir det 100 + 200. Det du menar är att dom höjer priset TILL 200% av ursprungspriset.

Intressant diskussion kan ni ta den i pm?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

I denna tråd besvarar vi frågor och tar gärna emot konstruktiv kritik på webbplatsen, sortimentet och servicen.

Vet inte vart man ska börja när det kommer till servicen.
Smärtfritt när de kommer till att betala och få ordern bekräftad och utskickad.

Det negativa är att man köper ny vara (Ej markerad som nå annat) och det skickas ut vara med bruten plombering och väldigt tydliga märken på artikeln från tidigare användning.

Tar upp detta med KT, varpå ett ärende skapas.
Jag vill såklart behålla produkten och tyvärr finns inte produkten kvar i sortimentet hos cdon.
Det jag efterfrågar är då ekonomisk kompensation iom att man fått en begagnad vara trots att den ska vara ny.
För hade jag köpt den begagnad så hade jag kommit betydligt billigare undan än vad jag gjorde vid köpet hos cdon.
Man påtalar i chatten och per mail, flera ggr att man vill bli återkopplad per telefon för att reda ut problematiken och för att motivera till varför man tycker den förslagna kompensationen från cdon's sida är helt uppåt väggarna och en spark under bältet.
Återkoppling per telefon misslyckas totalt och de fortsätter svara med robotliknande svar i mail.

Pratar med chatten igen. Framför mina synpunkter gällande att de ej ringt upp trots påtalning om detta. Först en vecka senare från att ärendet skapats så får jag reda på att "vårt nya system" tillåter inte att vi göra nå sådana ändringar om man efterfrågar det. Man måste använda sig av "callback" funktionen som cdon har. Detta har inte lyckats förmedla de 3 tidigare ggrna man bad om att bli uppringd per telefon.

För att korta ner det hela:
Problematiskt att man köper nya produkter och får produkter där plomberingen är bruten.

KT ignorerar när man berättar att man vill bli uppringd för att diskutera ens ärende. Inte bara en gång utan 3 gånger.
Robotliknande svar när man är i kontakt med KT. Hade önskat en mer personlig kontakt, där man inte avläser "manualen" ord för ord och inte tar in vad kund säger.

Tråkigt att ärendet inte blivit löst trots en vecka sedan ärendet startades. Varvid 95% av tiden har varit "Väntar på svar från berörd avdelning".

Att kompensationen cdon ger som förslag (kan bara tala för mitt personliga ärende - är olika från fall till fall) är ett rejält slag under bältet.
Det sägs att inget annat är förslaget kan ges i kompensation. Vilket är rent bs. Här är det skadereglering bara i tanken till det billigaste möjligaste sättet och stå fast vid det så kund ger sig. Vanligtvis funkar detta säkert jättebra för cdon.

Behöver @CDON.COM underlag till denna info om servicen, så är det bara att ni läser ett PM som jag skickat med ärendenummer för underlag.

Permalänk

Beställde en CD skiva av er för runt en månad sen med leveranstid 15-30 arbetsdagar så jag förstod att det skulle ta tid. Var inne och kollade ordern häromdagen och såg då att CD skivan var borttagen ur ert sortiment för klickade man på länken kom man enbart till förstasidan. Skickade då mail till eran support om detta och fick följande svar:

"Hej,
Jag hittar denna på vår hemsida fortfarande. Varan är en beställningsvara som tar 15-30 arbetsdagar för oss att leverera till dig. Du bör mottaga denna snart!"

Lät bra tyckte jag. Följande dag fick jag ett nytt mail från er:

"Tyvärr är en eller flera produkter i din order är slutsålda hos vår leverantör och vi har därför varit tvungna att stryka den/dem från din order. Om din beställning är betald med kort återförs det reserverade beloppet till ditt konto. I det fall din order är lagd mot direktbetalning kommer beloppet att återbetalas till dig."

Hur förklarar ni detta? Har ni ingen koll på vad ni kan ta in till ert lager?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon226320:

Vet inte vart man ska börja när det kommer till servicen.
Smärtfritt när de kommer till att betala och få ordern bekräftad och utskickad.

Det negativa är att man köper ny vara (Ej markerad som nå annat) och det skickas ut vara med bruten plombering och väldigt tydliga märken på artikeln från tidigare användning.

Tar upp detta med KT, varpå ett ärende skapas.
Jag vill såklart behålla produkten och tyvärr finns inte produkten kvar i sortimentet hos cdon.
Det jag efterfrågar är då ekonomisk kompensation iom att man fått en begagnad vara trots att den ska vara ny.
För hade jag köpt den begagnad så hade jag kommit betydligt billigare undan än vad jag gjorde vid köpet hos cdon.
Man påtalar i chatten och per mail, flera ggr att man vill bli återkopplad per telefon för att reda ut problematiken och för att motivera till varför man tycker den förslagna kompensationen från cdon's sida är helt uppåt väggarna och en spark under bältet.
Återkoppling per telefon misslyckas totalt och de fortsätter svara med robotliknande svar i mail.

Pratar med chatten igen. Framför mina synpunkter gällande att de ej ringt upp trots påtalning om detta. Först en vecka senare från att ärendet skapats så får jag reda på att "vårt nya system" tillåter inte att vi göra nå sådana ändringar om man efterfrågar det. Man måste använda sig av "callback" funktionen som cdon har. Detta har inte lyckats förmedla de 3 tidigare ggrna man bad om att bli uppringd per telefon.

För att korta ner det hela:
Problematiskt att man köper nya produkter och får produkter där plomberingen är bruten.

KT ignorerar när man berättar att man vill bli uppringd för att diskutera ens ärende. Inte bara en gång utan 3 gånger.
Robotliknande svar när man är i kontakt med KT. Hade önskat en mer personlig kontakt, där man inte avläser "manualen" ord för ord och inte tar in vad kund säger.

Tråkigt att ärendet inte blivit löst trots en vecka sedan ärendet startades. Varvid 95% av tiden har varit "Väntar på svar från berörd avdelning".

Att kompensationen cdon ger som förslag (kan bara tala för mitt personliga ärende - är olika från fall till fall) är ett rejält slag under bältet.
Det sägs att inget annat är förslaget kan ges i kompensation. Vilket är rent bs. Här är det skadereglering bara i tanken till det billigaste möjligaste sättet och stå fast vid det så kund ger sig. Vanligtvis funkar detta säkert jättebra för cdon.

Behöver @CDON.COM underlag till denna info om servicen, så är det bara att ni läser ett PM som jag skickat med ärendenummer för underlag.

Hej JLidback,

Vi beklagar verkligen det inträffade, ditt ärende är nu skickat till ansvarig för avdelningen. Vi återkopplar så fort vi kan.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Swedish Berserk:

Beställde en CD skiva av er för runt en månad sen med leveranstid 15-30 arbetsdagar så jag förstod att det skulle ta tid. Var inne och kollade ordern häromdagen och såg då att CD skivan var borttagen ur ert sortiment för klickade man på länken kom man enbart till förstasidan. Skickade då mail till eran support om detta och fick följande svar:

"Hej,
Jag hittar denna på vår hemsida fortfarande. Varan är en beställningsvara som tar 15-30 arbetsdagar för oss att leverera till dig. Du bör mottaga denna snart!"

Lät bra tyckte jag. Följande dag fick jag ett nytt mail från er:

"Tyvärr är en eller flera produkter i din order är slutsålda hos vår leverantör och vi har därför varit tvungna att stryka den/dem från din order. Om din beställning är betald med kort återförs det reserverade beloppet till ditt konto. I det fall din order är lagd mot direktbetalning kommer beloppet att återbetalas till dig."

Hur förklarar ni detta? Har ni ingen koll på vad ni kan ta in till ert lager?

Hej Swedish Berserk,

Jag beklagar det inträffade, personen du varit i kontakt med har inte gett dig korrekt information. Om du önskar vidare kontakt, vänligen skicka ett PM innehållandes ordernummer.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lars Mandel99:

Fick spanska manualer och 3dkort till min New 3ds Xl som jag köpte hos Cdon.com .
Kikar man på bilderna som visar konsolernas kartonger på hemsidan så står det på svenska och engelska .
Trodde därför att min konsol skulle ha manualer och 3dkort på svenska/engelska ?

Hej Lars Mandel99,

Jag beklagar verkligen att du mottagit spansk manual, kan du återkoppla med ditt ordernummer via PM så skall jag se vad som kan göras.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Hej JLidback,

Vi beklagar verkligen det inträffade, ditt ärende är nu skickat till ansvarig för avdelningen. Vi återkopplar så fort vi kan.

Mvh
Robin
CDON.COM

Mitt ärende är klart sen igår efter många påtryckningar.
Men ni borde skaffa er någon annan taktik än att försöka trötta ut kunder till att ta ett dåligt kompensationsförslag.

Permalänk
Medlem

Okej, denna gång har även jag lite skit jag vill dela med mig av.

I början av juni så beställde jag ett 1080 Strix OC på ett års avbetalning. Jag passade på att slänga med CDON+ eftersom det ändå redan var ett så pass dyrt köp. I början av Augusti tröttnade jag på att vänta och avbeställde detta via chatten.

När jag idag loggar in på Qliro så ser jag att CDON+ från den beställningen fortfarande låg kvar på delbetalning. Detta innebär att jag skulle delbetala 199:- på 12 månader med en uppläggningsavgift på 300:-. Nej tack! Jag förstår att detta var ett missförstånd, och sånt händer, men borde inte ni förstå att ingen vill delbetala något för 199:- när det är en uppläggningsavgift på 300:-?

Vid nästa kontakt med chattsupporten så nämner jag detta. Personen skulle kontakta ekonomiavdelningen och återkomma via mail. Inget mail har dykt upp och mitt CDON+ är nu borta från mitt konto, inklusive den bonus jag samlat på mig. Detta trots att jag för någon dag sedan köpt ett andra CDON+-medlemskap via Mecenat som borde vara aktivt även om mitt gamla blivit borttaget.

Jag förväntade mig en bättre lösning än det här. Jag kommer att kontakta er igen på måndag och om ni inte löser det här så att båda parter är nöjda så har ni förlorat en trogen kund.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mickur:

Okej, denna gång har även jag lite skit jag vill dela med mig av.

I början av juni så beställde jag ett 1080 Strix OC på ett års avbetalning. Jag passade på att slänga med CDON+ eftersom det ändå redan var ett så pass dyrt köp. I början av Augusti tröttnade jag på att vänta och avbeställde detta via chatten.

När jag idag loggar in på Qliro så ser jag att CDON+ från den beställningen fortfarande låg kvar på delbetalning. Detta innebär att jag skulle delbetala 199:- på 12 månader med en uppläggningsavgift på 300:-. Nej tack! Jag förstår att detta var ett missförstånd, och sånt händer, men borde inte ni förstå att ingen vill delbetala något för 199:- när det är en uppläggningsavgift på 300:-?

Vid nästa kontakt med chattsupporten så nämner jag detta. Personen skulle kontakta ekonomiavdelningen och återkomma via mail. Inget mail har dykt upp och mitt CDON+ är nu borta från mitt konto, inklusive den bonus jag samlat på mig. Detta trots att jag för någon dag sedan köpt ett andra CDON+-medlemskap via Mecenat som borde vara aktivt även om mitt gamla blivit borttaget.

Jag förväntade mig en bättre lösning än det här. Jag kommer att kontakta er igen på måndag och om ni inte löser det här så att båda parter är nöjda så har ni förlorat en trogen kund.

Jag har svårt att se hur detta är CDONs fel i grunden. Du beställer CDON+ samtidigt som en annan vara och börjar använda den tjänsten direkt och då försvinner ångerrätten (pga digital tjänst). Du väljer avbetalning på köpet (där du inkluderat CDON+) med alla avgifter som normalt sett kommer med sådana. Du ångrar dig och avbeställer grafikkortet men har fortfarande kostnaden för CDON+ kvar att betala, via delbetalningen du redan godkänt vid köpet. Hur är detta ett missförstånd från CDONs sida?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har svårt att se hur detta är CDONs fel i grunden. Du beställer CDON+ samtidigt som en annan vara och börjar använda den tjänsten direkt och då försvinner ångerrätten (pga digital tjänst). Du väljer avbetalning på köpet (där du inkluderat CDON+) med alla avgifter som normalt sett kommer med sådana. Du ångrar dig och avbeställer grafikkortet men har fortfarande kostnaden för CDON+ kvar att betala, via delbetalningen du redan godkänt vid köpet. Hur är detta ett missförstånd från CDONs sida?

Det skedde missförstånd, det är redan konstaterat i den chatten jag hade senast. Jag tänker dock inte posta chattloggen här. Det ändrar dessutom inte det faktum att jag nu är helt utan CDON+ trots att jag köpt det en andra gång vilket är det egentliga problemet just nu. Att dom inte skickar det mail som dom skulle är ju också dåligt.

Edit: Och även om dom inte har gjort något "fel" så är det väl fortfarande deras bästa intresse att göra sina kunder nöjda? CDON+ gör ju att jag som kund antagligen handlar mer från CDON än andra nätbutiker.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Fick spanska manualer och 3dkort till min New 3ds Xl som jag köpte hos Cdon.com .
Kikar man på bilderna som visar konsolernas kartonger på hemsidan så står det på svenska och engelska .
Trodde därför att min konsol skulle ha manualer och 3dkort på svenska/engelska ?

Innebär det att CDON sysslar med gråimport? Jag vet att det är vanligt förekommande bland t.ex. TV-apparater men TV-spel?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Någon mer som fick ett nyhetsbrev från CDON idag med erbjudande om sexleksaker, filmer och glidmedel? Det tog nog priset alltså? Jag har aldrig köpt sådant från cdon (eller annan butik för den delen heller) och jag har inte anmält mig för nyhetsbrev. Man slutar aldrig förvånas...:-/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pege75:

Någon mer som fick ett nyhetsbrev från CDON idag med erbjudande om sexleksaker, filmer och glidmedel? Det tog nog priset alltså? Jag har aldrig köpt sådant från cdon (eller annan butik för den delen heller) och jag har inte anmält mig för nyhetsbrev. Man slutar aldrig förvånas...:-/

Samma här. Jag fick ett muntert uppvaknande iaf nu kl 04.17! (Och nej, jag har aldrig köpt något i kategorin innan heller)

Det som fick mig att skratta var:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

Någon mer som fick ett nyhetsbrev från CDON idag med erbjudande om sexleksaker, filmer och glidmedel? Det tog nog priset alltså? Jag har aldrig köpt sådant från cdon (eller annan butik för den delen heller) och jag har inte anmält mig för nyhetsbrev. Man slutar aldrig förvånas...:-/

Då har du missat något, pyttelite på utsidan på sparbössan på tanten, gör det bättre för båda.
http://cdon.se/personvard/pjur-original-silikon-100ml-p231495...
Spill inte ut det i sängen bara.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Har för mig att det finns en liten opt-in -ruta för erotik någonstans under konto.
Så ni har väl önskat er erotiskt innehåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Har för mig att det finns en liten opt-in -ruta för erotik någonstans under konto.
Så ni har väl önskat er erotiskt innehåll

Är det inte tvärtom?
Typ du får kryssa i en Nej Tack - Jag är en munk, ruta?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Är det inte tvärtom?
Typ du får kryssa i en Nej Tack - Jag är en munk, ruta?

Jag har inte pillat på mitt konto och alla rutor utom just erotik är markerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Jag har inte pillat på mitt konto och alla rutor utom just erotik är markerade.

Okey...om du nu säger det så...

Det är ändå trevligare att gå till en vanlig sån där butik och ha med sig tanten, då kan man få sig ett skratt med när man tex går och kollar på piskor och sånt eller ropar på tanten och håller i den största smiskpaddeln medans man tittar på hennes förskräckta min, osv.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Okey...om du nu säger det så...

Det är ändå trevligare att gå till en vanlig sån där butik och ha med sig tanten, då kan man få sig ett skratt med när man tex går och kollar på piskor och sånt eller ropar på tanten och håller i den största smiskpaddeln medans man tittar på hennes förskräckta min, osv.

Om det nu är så att det är opt-in, som jag tror, så är det ju kul att folk kommenterar att de fått märkliga mail.
Då de bett om det.

Helt off topic, men en skön anekdot:
Jag passerade ett par gamla damer utanför en erotikbutik här i stan som stod och tittade väldigt nyfiket på skyltningen, vilket i sig var rätt underhållande, men precis när jag passerat så hajar en av damerna till och utbrister "Men herregud, vet du vad det är för något?!?", sen skyndade de iväg. Som om de inte riktigt visste vad det var de tittade på från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Om det nu är så att det är opt-in, som jag tror, så är det ju kul att folk kommenterar att de fått märkliga mail.
Då de bett om det.

Helt off topic, men en skön anekdot:
Jag passerade ett par gamla damer utanför en erotikbutik här i stan som stod och tittade väldigt nyfiket på skyltningen, vilket i sig var rätt underhållande, men precis när jag passerat så hajar en av damerna till och utbrister "Men herregud, vet du vad det är för något?!?", sen skyndade de iväg. Som om de inte riktigt visste vad det var de tittade på från början.

Ja, det är så sant så.
Dessutom har väl cdon haft liknande mailreklam tidigare, tror jag?

Kan försöka besvara din roliga anekdot med följande ur mitt liv.

Om hon som förlorade ett vad med mig, som hon var säker på att vinna - Resultat : Hon fick gå in på teknikmagasinet och ensam och röd i plytet, köpa en clone a willey.

Eller när hon hade ont i ryggen och jag nästan fick henne att gå in på en nyöppnad Thai massage och fråga efter "happy endings".
Fast jag kunde inte hålla mig för skratt och polletten ramlade ner på henne och det hela slutade med att jag fick massera hennes korsrygg.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Uppdatering angående mitt ärende några inlägg upp. Ser ut som att CDON+ har försvunnit från mitt konto och att det nu blivit annullerat. Återstår att se om det dyker upp en faktura eller inte då jag inte fått något konkret svar trots upprepade kontakter med chatten.

Har beställt CDON+ på nytt, men det har ändå inte blivit aktivt på kontot igen. Hädanefter handlar jag från andra butiker i första hand.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Entusiast

Hej.

Den 11 augusti slutade min stationära dator att fungera, den stängde av och på sig själv upprepade gånger utan att visa något på skärmen. Jag vände mig då till CDON:s kundservice för att lämna en felbeskrivning. Jag fick då som svar att eftersom min garantitid hade gått ut kunde jag istället få ett kostnadsförslag - problemet var ju bara att då jag inte ens ägt datorn i ett år ännu hade jag därmed även garantin kvar.

Efter att jag hade förtydligat och fått bekräftat att jag minsann hade garantin kvar önskade jag reklamera den trasiga datorn. Servicepersonen jag hade kontakt med skulle då “undersöka om vi kan stå för era reparationskostnader”, på en vara reklamerad väl inom garantitiden då, alltså. Efter att ha fört en dialog med sin leverantör skulle servicepersonen återkomma till mig - det var för två veckor sedan. Sedan dess har jag inte hört ett ljud angående det här ärendet.

Därför skriver jag nu här i forumet för att försöka få ärendet att röra på sig. Inte nog med att er kundtjänst helt sonika verkar överge ärenden om man inte tjatar tillräckligt på dem, ni verkar inte heller ha någon sorts praxis vid reklamationsärenden. Frågan har aldrig varit om jag som kund kan reklamera varan, det är ju givet redan från början. Det är när ni fått in varan som ni avgör ifall reklamationen är godkänd eller ej. Det brukar ta ca en dag för era konkurrenter att skicka ut eller mejla en reklamationssedel från det att jag skickat första mejlet. Samma dag är varan på väg tillbaka. Efter tre veckor brukar jag som kund ha pengar alternativt en ny vara i handen - i stark kontrast mot CDON där ni fortfarande funderar på om ni kan ta emot min reklamationsansökan - tre veckor och tolv mejl senare.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit