Hej.
Den 11 augusti slutade min stationära dator att fungera, den stängde av och på sig själv upprepade gånger utan att visa något på skärmen. Jag vände mig då till CDON:s kundservice för att lämna en felbeskrivning. Jag fick då som svar att eftersom min garantitid hade gått ut kunde jag istället få ett kostnadsförslag - problemet var ju bara att då jag inte ens ägt datorn i ett år ännu hade jag därmed även garantin kvar.
Efter att jag hade förtydligat och fått bekräftat att jag minsann hade garantin kvar önskade jag reklamera den trasiga datorn. Servicepersonen jag hade kontakt med skulle då “undersöka om vi kan stå för era reparationskostnader”, på en vara reklamerad väl inom garantitiden då, alltså. Efter att ha fört en dialog med sin leverantör skulle servicepersonen återkomma till mig - det var för två veckor sedan. Sedan dess har jag inte hört ett ljud angående det här ärendet.
Därför skriver jag nu här i forumet för att försöka få ärendet att röra på sig. Inte nog med att er kundtjänst helt sonika verkar överge ärenden om man inte tjatar tillräckligt på dem, ni verkar inte heller ha någon sorts praxis vid reklamationsärenden. Frågan har aldrig varit om jag som kund kan reklamera varan, det är ju givet redan från början. Det är när ni fått in varan som ni avgör ifall reklamationen är godkänd eller ej. Det brukar ta ca en dag för era konkurrenter att skicka ut eller mejla en reklamationssedel från det att jag skickat första mejlet. Samma dag är varan på väg tillbaka. Efter tre veckor brukar jag som kund ha pengar alternativt en ny vara i handen - i stark kontrast mot CDON där ni fortfarande funderar på om ni kan ta emot min reklamationsansökan - tre veckor och tolv mejl senare.
Hej MSIOCGenie,
Det var tråkigt att läsa om hur servicen inte varit vad du förväntade dig. Skulle du kunna återkoppla med ditt ordernummer via PM så ber jag den ansvariga att titta på ditt ärende.
Mvh
Robin
CDON.COM
CDON.COM
Kundservice: http://cdon.se/kundservice/