CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Cdon+

Med vilken rätt ändrar ni villkoren för Cdon+ för befintliga medlemmar? Betalar man 299 kr för ett år i förväg kan ni ju inte bara ta bort månadserbjudandena och express-kundservicen efter halva tiden, detta var ju något som utlovades när man tecknade medlemskapet.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lyktgubben:

Med vilken rätt ändrar ni villkoren för Cdon+ för befintliga medlemmar? Betalar man 299 kr för ett år i förväg kan ni ju inte bara ta bort månadserbjudandena och express-kundservicen efter halva tiden, detta var ju något som utlovades när man tecknade medlemskapet.

Villkoren för CDON+ har ändrats och vi arbetar just nu med att implementera ett nytt kundservicesystem. I och med detta kan vi inte i dagsläget erbjuda förtur hos kundservice för våra medlemmar i CDON+. Detta är dock något vi jobbar på att få till så fort som möjligt. Vi arbetar samtidigt med att förbättra vårt lojalitetsprogram framöver.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det där är en ursäkt/bortförklaring inte ett svar på den ställda frågan Cdon!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Hur funkar fraktpriserna? 29 för att skicka ett nätagg och 49 kr för att skicka ett ram-minne.
För x år sedan fick lära mig att ni har (eller iaf hade) samma fraktpriser för alla varor i samma kategori

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av peckadj:

Hur funkar fraktpriserna? 29 för att skicka ett nätagg och 49 kr för att skicka ett ram-minne.
För x år sedan fick lära mig att ni har (eller iaf hade) samma fraktpriser för alla varor i samma kategori

Det ska vara 29 kr på varorna du nämner. Det kan vara så att den med dyrare frakt säljs av någon av våra Merchants. Du får gärna skicka länkar om så inte skulle vara fallet. Vi har dessutom nyligen sänkt gränsen på fraktfritt till 800 kr.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Villkoren för CDON+ har ändrats och vi arbetar just nu med att implementera ett nytt kundservicesystem. I och med detta kan vi inte i dagsläget erbjuda förtur hos kundservice för våra medlemmar i CDON+. Detta är dock något vi jobbar på att få till så fort som möjligt. Vi arbetar samtidigt med att förbättra vårt lojalitetsprogram framöver.

Precis som grizzly666 säger så är inte detta riktigt svar på frågan. Som CDON+ medlem förväntar jag mig (och säkert många fler) absolut att vi får kompensation för den period ni inte uppfyller er del av den tjänst vi har betalat extra för.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Cdon.com

Hej,

Har undersökt detta lite närmre. Det stämmer att kategorier ska ha samma fraktpriser. Däremot räknas fyndvaror(exempelvis http://cdon.se/hemelektronik/corsair-xms3-ddr3-dimm-pc12800-1... som en egen kategori och marketplace (http://cdon.se/accessoarer/team-elite-plus-pc12800-ddr3-1600m...) får sätta sina egna fraktpriser.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av frizzy10:

Det är den senaste som är släppt. Dvs denna:
https://www.microsoft.com/accessories/en-ie/products/gaming/x...

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON, kommer ni ta in Asus nya tangentbord ROG Claymore och prispressa?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3955197

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av Lyktgubben:

Med vilken rätt ändrar ni villkoren för Cdon+ för befintliga medlemmar? Betalar man 299 kr för ett år i förväg kan ni ju inte bara ta bort månadserbjudandena och express-kundservicen efter halva tiden, detta var ju något som utlovades när man tecknade medlemskapet.

Skrivet av CDON.COM:

Villkoren för CDON+ har ändrats och vi arbetar just nu med att implementera ett nytt kundservicesystem. I och med detta kan vi inte i dagsläget erbjuda förtur hos kundservice för våra medlemmar i CDON+. Detta är dock något vi jobbar på att få till så fort som möjligt. Vi arbetar samtidigt med att förbättra vårt lojalitetsprogram framöver.

Om ni ändrar villkoren får det ju vara för de som tecknar sig för Cdon+ från och med nu. De som har betalat för erbjudanden och service måste ju få behålla det tiden ut som man har betalat för. Eller pengarna tillbaka.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Hej CDON, kommer ni ta in Asus nya tangentbord ROG Claymore och prispressa?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3955197

Hej,

Tyvärr har ASUS valt att släppa den exklusivt till andra återförsäljare.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Baradet Funkar:

Om ni ändrar villkoren får det ju vara för de som tecknar sig för Cdon+ från och med nu. De som har betalat för erbjudanden och service måste ju få behålla det tiden ut som man har betalat för. Eller pengarna tillbaka.

Hej,

Ledsen att vi inte varit tydliga när villkoren ändrades. Vi ändrade villkoren för mer än ett år sedan så ingen med nuvarande abonnemang kan vara drabbad.

Om vi gräver lite med hjälp av wayback machine, så kan ni se att villkoren vi har idag är exakt samma som juni 2015
https://web.archive.org/web/20150608121706/http://cdon.se/cdo...

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är det som händer med er sida, varken Kundservice länken eller några av URL leder till någon hjälpformulär.

iaf.

Beställde två hårprodukter och idag fick jag besked om att bara en av dem har blivit skickade och den andra har blivit annullerad helt utan anledning! Vad har skett?

Ordernummer
54740830
Orderdatum
2016-10-22

Tackar!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av swire:

Vad är det som händer med er sida, varken Kundservice länken eller några av URL leder till någon hjälpformulär.

iaf.

Beställde två hårprodukter och idag fick jag besked om att bara en av dem har blivit skickade och den andra har blivit annullerad helt utan anledning! Vad har skett?

Ordernummer
54740830
Orderdatum
2016-10-22

Tackar!

Märkligt, vi har inte fått några övriga indikationer på att det inte skulle fungera. Testa denna direktlänken då vi inte kan hjälpa dig med privata ärenden här:
http://cdon.se/#humany-lightbox-se=/contact

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Märkligt, vi har inte fått några övriga indikationer på att det inte skulle fungera. Testa denna direktlänken då vi inte kan hjälpa dig med privata ärenden här:
http://cdon.se/#humany-lightbox-se=/contact

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Ahh, det var fel på mins sida, Ublock Origin blockar vissa element, så Kundservice popupen kommer aldrig upp.

Funkar annars prima.

Permalänk
Inaktiv

En snabb fråga; hur kommer det sig att ni som företag har satt i system att hela tiden intyga era kunder att saker ska skickas "idag" för att sedan dra ut på det i en evighet? Ingen av de senaste fem(!!) beställningarna jag har gjort hos er har ens kommit i närheten av att levereras i tid. Tycker ni att det är rimligt?

Nu senaste gjorde jag misstaget att beställa en vara som skulle komma in i lager i fredags, och skickas på måndagen. Efter hur många meddelanden som helst till er eminenta support så fick jag idag reda på att beställningen kommer att skickas "snart". Med andra ord kommer det antagligen ha gått över en vecka för mycket innan jag får varan. Det skulle gå fortare att beställa grejerna med brevduva ifrån Kina...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon136741:

En snabb fråga; hur kommer det sig att ni som företag har satt i system att hela tiden intyga era kunder att saker ska skickas "idag" för att sedan dra ut på det i en evighet? Ingen av de senaste fem(!!) beställningarna jag har gjort hos er har ens kommit i närheten av att levereras i tid. Tycker ni att det är rimligt?

Nu senaste gjorde jag misstaget att beställa en vara som skulle komma in i lager i fredags, och skickas på måndagen. Efter hur många meddelanden som helst till er eminenta support så fick jag idag reda på att beställningen kommer att skickas "snart". Med andra ord kommer det antagligen ha gått över en vecka för mycket innan jag får varan. Det skulle gå fortare att beställa grejerna med brevduva ifrån Kina...

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Arcturus,

Vi arbetar ständigt med att förbättra våra leveranstider och har givetvis som mål att alltid uppnå leveranstiden som anges för produkterna på hemsidan. Ibland kan det vara så att artiklarna säljs slut och innan detta hinner uppdateras på hemsidan hinner nya beställningar läggas vilket innebär att leveranstiden blir längre då vi måste invänta nya inleveranser, det låter dock märkligt om detta skulle vara fallet på samtliga av er senaste beställningar.

Har du möjlighet att återkoppla ditt ordernummer till mig i ett PM så ska jag titta närmre på just ditt fall!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Black Friday närmare sig, skulle ni kunna ha ett erbjudande på följande tangentbord när det väl drar i gång så skulle jag bli super glad :)!

Corsair Gaming K65 RGB Rapidfire

http://cdon.se/hemelektronik/corsair-gaming-k65-rgb-rapidfire...

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Har tidigare haft lite problem med @CDON.COM s leveranser, men nu när jag behövde en HDD som absolut mest så funkade allt över förväntan. Beställde i tisdags natt, leveransen gick på onsdagen och hade den igår på kvällen. Stort tack till er att fet funkade som förväntat och till och med bättre än de 3 dagar som står på sidan.

//Håkan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Hej Arcturus,

Vi arbetar ständigt med att förbättra våra leveranstider och har givetvis som mål att alltid uppnå leveranstiden som anges för produkterna på hemsidan. Ibland kan det vara så att artiklarna säljs slut och innan detta hinner uppdateras på hemsidan hinner nya beställningar läggas vilket innebär att leveranstiden blir längre då vi måste invänta nya inleveranser, det låter dock märkligt om detta skulle vara fallet på samtliga av er senaste beställningar.

Har du möjlighet att återkoppla ditt ordernummer till mig i ett PM så ska jag titta närmre på just ditt fall!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Sannolikheten att så skulle vara fallet nu senast känns ganska låg med tanke på att det rörde sig om en förbokning. Jag har full förståelse för att en vara kan säljas slut och att man inte "hinner" uppdatera saldot (varför har man inte ett system som gör detta automatiskt?).

Det jag inte har förståelse för är er kundtjänst som hela tiden garanterar att varan har kommit in och att den ska skickas när som helst. Vet man inte när en vara kommer skickas så säg då det, istället för att ljuga ihop något som låter bra och sen inte kan hållas.

Nu har grejerna dock kommit, x antal dagar senare än utlovat, så problemet är "löst"...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon136741:

Sannolikheten att så skulle vara fallet nu senast känns ganska låg med tanke på att det rörde sig om en förbokning. Jag har full förståelse för att en vara kan säljas slut och att man inte "hinner" uppdatera saldot (varför har man inte ett system som gör detta automatiskt?).

Det jag inte har förståelse för är er kundtjänst som hela tiden garanterar att varan har kommit in och att den ska skickas när som helst. Vet man inte när en vara kommer skickas så säg då det, istället för att ljuga ihop något som låter bra och sen inte kan hållas.

Nu har grejerna dock kommit, x antal dagar senare än utlovat, så problemet är "löst"...

Skickades från m.sweclockers.com

Hej igen Arcturus,

Vad skönt att sakerna kommit fram till slut!

Systemet som sköter saldot är i dagsläget automatiserat, dock görs inte uppdateringen i real-tid på hemsidan vilket ställer till det ibland. Givetvis gör vi vårat bästa för att bättra på detta och ge mer överensstämmande leveranstider på hemsidan.

Gällande informationen som kundservice lämnar ut så baseras denna oftast på den information vi får från leverantören samt våra produktgrupper, att denna informationen inte alltid stämmer är givetvis tråkigt och detta är något vi ständigt jobbar på att förbättra.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Final Countdown!

Nu närmar sig den bästa Black Friday någonsin och det går heta rykten om att CDON-tomten kommer vara närvarande i CDON forumet from 00.01 natten till fredag. Något du saknar i vår Black Friday? Make a wish till CDON tomten!

Håll även koll på nya dealar som dyker upp varje timme här: http://cdon.se/black_friday/

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Final Countdown!

Nu närmar sig den bästa Black Friday någonsin och det går heta rykten om att CDON-tomten kommer vara närvarande i CDON forumet from 00.01 natten till fredag. Något du saknar i vår Black Friday? Make a wish till CDON tomten!

Håll även koll på nya dealar som dyker upp varje timme här: http://cdon.se/black_friday/

Vänligen,
CDON.COM

Tänkte precis fråga er om detta

Jag önskar mig en Razer DeathAdder Chroma mus för ett superduper pris som slår det nuvarande priset (enligt prisjakt.nu) på 499 kr!

EDIT: Kan även tillägga New 3DS (ej XL versionen) för ett bra pris nära/under 1000 kr hade varit en fin julklapp jag kan ge bort!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Final Countdown!

Nu närmar sig den bästa Black Friday någonsin och det går heta rykten om att CDON-tomten kommer vara närvarande i CDON forumet from 00.01 natten till fredag. Något du saknar i vår Black Friday? Make a wish till CDON tomten!

Håll även koll på nya dealar som dyker upp varje timme här: http://cdon.se/black_friday/

Vänligen,
CDON.COM

Gärna ett mycket bra pris på ett gtx 1060 6gb!

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-geforce-gtx-1060-windfo...

Permalänk
Medlem

@CDON.COM: Någon SSD, gärna från Samsung, hade inte skadat.

Mer specifika önskningar kommer nog efter 00.01 slaget då, igen.
Syns inatt. Förra gången blev det skärmar. Får se vad det blir i år

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Själv önskar man sig en:
Corsair Gaming K65 RGB Rapidfire Cherry MX Speed RGB
http://cdon.se/hemelektronik/corsair-gaming-k65-rgb-rapidfire...

Så hoppas att CDON tomten bjuder på ett bra erbjudande och knäcker sina konkurrenter!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Proffsmoddare

Hade varit trevligt om ni matchade eller bättrade webhallens tidigare erbjudande på 5999kr på ASUS ROG Swift PG279Q.

Nu har de ändrat till 6790kr men hade som sagt tidigare 5999 till de som han beställa!

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/228982-a...

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Det enda jag önskar mig är en laptop under 14" med en hyffsat ny intel core processor, ssd och 1080p skärm för under 4000. Köpte en ny för ett tag sen men spillde vatten över den efter någon vecka och tangentbordet har inte funkat sen dess.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]