Permalänk
Casemod-mästare

Bench med mig på skolan och hemma

hejsan, nu hade vi ett lan på skolan med lite xtra aktiviteter, och skolan sponsrade då mig med 34kg DI med lådor för att jag skulle bencha där!

här har vi min rigg på skolan.

eftersom jag skulle göra en aktivitet av det så blev det stor folksamling! jag var ruskigt nervös där :S

jag fick inga bra resutat på skolan för jag hade ingen cheramiqe så jag körde med min MX-3 vilket bara klarade ca -40c

eftersom 34kg är mycket is så tog jag hem det och benchade lite hemma, Oskar var skyldig mig lite pengar så han skickade en tub cheramiqe. TACK Oskar!

nu har jag dock endast min mobilkamera men den duger bra

här har vi min fina isolering

let the benching begin!

temps på min i7 920 D0 under vantage cpu test, den går i ca 4,7GHz

nu är det resultat time!
Vantage - Performance

BILD: http://img267.imageshack.us/img267/6648/screen008x.jpg
HWBOT: Mr3D's 14540 marks 3DMark Vantage - Performance run with GeForce GTX 260 216SP @ 756/1269MHz

wPrime 32m

BILD: http://img237.imageshack.us/img237/9359/screen003b.jpg
HWBOT: Mr3D's 5sec 62ms wPrime 32m run with Core i7 920 @ 4704MHz

wPrime 1024m

BILD: http://img687.imageshack.us/img687/5222/screen007s.jpg
HWBOT: Mr3D's 2min 43sec 238ms wPrime 1024m run with Core i7 920 @ 4693MHz

det var de enda jag han köra innan dice'n tog slut, men ändå tjänade jag ca 50p på hwbot!

jag hade en ruskigt rolig tid och gör gjärna om det

ett STORT TACK till Markus (Calathea) och Fredrik (Evil_AnAnAs) för hjälp med vmodden till mitt 260 och till Oskar (Arne_Mohammed) för han skickade kylpastan!
även Pasqual (rektorn) för sponsrandet av dice!

Permalänk

Lyx att bli sponsrad av skolan!

Fina resultat, men var är aqua,01,03,05 och 06 resultaten?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Sennebring:

Lyx att bli sponsrad av skolan!

Fina resultat, men var är aqua,01,03,05 och 06 resultaten?

när jag benchade hos fredrik hade jag tillgång till en gpu pot vilket jag inte hade nu, så de du nämde var onödiga för jag hade högre klocks då, anledningen till att jag bara körde de jag gjorde var för att de missade jag att köra hos fredrik så jag tog dom nu ist. jag hade även för lite DI för att hinna köra de du nämde

Permalänk
Skrivet av Mr 3D:

när jag benchade hos fredrik hade jag tillgång till en gpu pot vilket jag inte hade nu, så de du nämde var onödiga för jag hade högre klocks då, anledningen till att jag bara körde de jag gjorde var för att de missade jag att köra hos fredrik så jag tog dom nu ist. jag hade även för lite DI för att hinna köra de du nämde

Okej, men 34kg räcker till mer än wprime och vantage.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Sennebring:

Okej, men 34kg räcker till mer än wprime och vantage.

jo, sant men lanet var på torsdag-fredag (ja vi slapp skolan då, älskar våran rektor) och då var ca 16kg is kvar, men jag fick kylpastan på måndag så då hade jag ca 10kg is kvar (det dunstar ju) och det räcker bara någon dag, och jag spenderade mycket tid på vantage

Permalänk

Klart de dunstar men mycket is för bara vantage i 3d väg

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Entusiast

De resultat du fick till är bra Men det ser helt klart ut som att du är bclk begränsad, dags för nytt moderkort.

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Calathea:

De resultat du fick till är bra Men det ser helt klart ut som att du är bclk begränsad, dags för nytt moderkort.

jag var uppe i 228 bclk hos fredrik men denna gång nådde jag bara 225 som max! :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

jag var uppe i 228 bclk hos fredrik men denna gång nådde jag bara 225 som max! :S

Kanske slitage?

Visa signatur

Facebookdatorn:: Define R6 TG, Aourus Master Z390, 8700K 5.0GHz, 32GB RAM 2666MHz, 2x RTX2080, Samsung C32HG70, 250GB 970 SSD, 500GB 860 SSD + 2TB WD Green, 2TB WD Red
Bild: Nikon D300s m. grepp, Nikon D700 m. grepp, Nikon D3000 IR-konverterad, SX60HS, FZ200, FZ300, EOS M, SB910, 24-70 f/2.8, 50mm f/1.8 mm. Hero 3 Black, Hero 4 Black, Hero 4 Silver Övrigt: Laptop U500VZ-CM083H m. 12GB RAM. HTPC: Äldre i5 1080TI, 32GB Ram

Permalänk

Hade helt missat denna tråden även om jag visste att du skulle bencha på din skola.

Ser gött ut, festligt att bencha framför publik!

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Hade helt missat denna tråden även om jag visste att du skulle bencha på din skola.

Ser gött ut, festligt att bencha framför publik!

jag var riktigt nervös när jag gjorde det, men det gick väl ganska bra

Permalänk
Medlem

Ser riktigt gött ut!:)
Keep it up