Ska jag köpa Mac eller PC? (enda tråden)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

Då säger jag frihet

Då borde väl valfri linux-dist vara lämpligare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayne:

Då borde väl valfri linux-dist vara lämpligare?

sant, men hade linux förut och det va rätt jobbigt med att fixa alla program o spel osv.

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

Då säger jag frihet

lol! Håll in på skämten.

Jag jobbar på ett företag med ca 100 anställda som består av 60% utvecklare. Av dessa 60 personer är fördelningen Mac 60%, Linux 40% och Windows 0%.
Hur skulle du beskriva frihet för dem?

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

Då säger jag frihet

Alla snackar om frihet i windows. Kan vi klara ut en gång för alla vad som är friare i windows än OsX?

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

Då säger jag frihet

Jasså? Friheten är ju så enormt stor inom teknik! Se bara på vilka alternativ vi har!

Älskar argumentet med frihet mot iOS och Mac.

OS: Linux (prisa gud), OS 10, Windows.
CPU: Intel, AMD
GPU: AMD, Nvidia

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Mina funderingar:

Säg att du har 12 000kr och väljer mellan Mac och PC. För de pengarna kan du utan problem hitta en PC med antingen bättre skärm, processor, RAM, lagring, grafikkort, tangentbord, touchpad, högtalare eller batteritid. Men du hittar inte PC:n som är bättre på allt. Däri ligger styrkan med Mac, den har ingen egentlig svaghet. För de som starkt prioriterar vissa egenskaper framför andra kan PC vara bättre val, men för de flesta (som har råd och bara vill ha en bra dator) är Mac ett minst lika bra val.

En sak som inte har med själva produkten att göra - om någon får problem med sin Apple-produkt och frågar om hjälp på forum, noterar jag 2 vanliga typer av svar:
1) oj jösses, det låter ju som att det är något allvarligt fel på produkten, du måste höra av dig till supporten
2) du måste ha gjort något konstigt eller använt produkten fel, min Mac fungerar ju felfritt i samma situation. Jag känner inte alls igen mig

På PC forum får man oftare följande typ av svar:
3) ge oss mer bakgrundsinformation så kanske vi kan hjälpa dig bättre
4) HAr du provat att göra det, det och det?

Permalänk
Avstängd

Om man är nybörjare på osx, vad är det man ska tänka på första gången man använder en Mac? Har bara använt Windows tidigare

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Om man är nybörjare på osx, vad är det man ska tänka på första gången man använder en Mac? Har bara använt Windows tidigare

Tænk inte så mycket filhantering som i windows. Tænk menyraden høgst upp i skærmen. Der har du menyer till øppna program. Finns många tips på diverse sidor och youtube.
Viktigast av allt: Ha en snygg bakgrund...;)

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

Væntar fortfarande på svar på vad som windows anvændare anser ær friare med windows æn OsX..:)

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om Windows nu skulle vara "friare" vilket är väldigt överreklamerat om så det finns en gnutta substans i det. För faktum är och faktum kvarstår att på/med en iMac/Macbook/Macmini kan du utan bekymmer installera vilket operativ du vill. Så det traditionella "PC" Windows burken/laptopen ligger i lä från start. Visst kan man med viss hårdvara få en rätt så fungerande hackintosh men det är långt ifrån enkelt och långt ifrån alla som klarar av det. Medan på en Mac så har man BootCamp assistenten som löser Windows installationen more or less åt en.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Med Windows har du friheten att köra på vilken hårdvara som du vill. Försök göra det med OS X....

Permalänk
Skrivet av Gaist:

Med Windows har du friheten att köra på vilken hårdvara som du vill. Försök göra det med OS X....

Absolut! Sitter på en i5 2500k, Sabertooth P67 samt ett GTX 680 och rullar på OS X.

Det är mer arbete att få OS X att rulla på detta än att köpa en dator med förinstallerat Windows/OS X, men det är faktiskt överraskande lätt få igång operativsystemet på olika hårdvara. Dock inte lika lätt som på Windows, det har du rätt i. OS X är svårt att köra med AMD exempelvis.

Som jag tolkar det så menar många dock att OS X skulle vara mer mindre fritt än Windows rent mjukvarumässigt, vilket jag inte alls håller med om.

Permalänk
Medlem

Funderar på kanske en Mac-dator som bärbar. Jag avskyr andra macprylar som iphone och ipad pga hur oanvändarvänliga de är. Men har hört av polare som resonerat liknande men sagt att deras datorer ska vara bra.

Nu har jag ett par funderingar. Datorn kommer främst användas till skolarbeten. Men jag har en stationär pc så jag funderar hur kommer behandlingen av olika format i exempelvis word, excel, powerpoint, ja typiska sådana saker man kan råka för i skolarbeten, mellan datorerna? Kan man skaffa office till Mac? Om inte, hanterar Macvarianten av ordbehandlare av samma typer av inbyggda mallar, formler, ekvationer osv?

Tänkte kanske också använda den som en mediamaskin, genom att ha den liggandes framme vid tv:n när jag är hemma. Hanterar den filmer som och dess filer precis som en PC? Går det att köra över filmer jag kan se på den stationära till min mac utan problem? Kan man plocka ur batteriet?

I grund och botten så undrar jag över om jag kommer råka på några problem när jag använder både PC och Mac. Hemma kommer jag nästan uteslutande använda mig av min stationära och det jag hanterar på den vill jag i så fall kunna hantera på Macen utan strul. Spel bryr jag mig inte om.

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lurman:

Funderar på kanske en Mac-dator som bärbar. Jag avskyr andra macprylar som iphone och ipad pga hur oanvändarvänliga de är. Men har hört av polare som resonerat liknande men sagt att deras datorer ska vara bra.

Nu har jag ett par funderingar. Datorn kommer främst användas till skolarbeten. Men jag har en stationär pc så jag funderar hur kommer behandlingen av olika format i exempelvis word, excel, powerpoint, ja typiska sådana saker man kan råka för i skolarbeten, mellan datorerna? Kan man skaffa office till Mac? Om inte, hanterar Macvarianten av ordbehandlare av samma typer av inbyggda mallar, formler, ekvationer osv?

Tänkte kanske också använda den som en mediamaskin, genom att ha den liggandes framme vid tv:n när jag är hemma. Hanterar den filmer som och dess filer precis som en PC? Går det att köra över filmer jag kan se på den stationära till min mac utan problem? Kan man plocka ur batteriet?

I grund och botten så undrar jag över om jag kommer råka på några problem när jag använder både PC och Mac. Hemma kommer jag nästan uteslutande använda mig av min stationära och det jag hanterar på den vill jag i så fall kunna hantera på Macen utan strul. Spel bryr jag mig inte om.

Den fungerar som vilken dator som helst. Det finns office till den, exakt likadant. Det ser lite annorlunda ut med menyerna bara, det finns vissa program till Mac som inte finns till Windows och tvärt om, det är mest väldigt nischade program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaist:

Med Windows har du friheten att köra på vilken hårdvara som du vill. Försök göra det med OS X....

Den där köper jag till en viss del. Som tur är tillverkar Apple även den mest väldesignade hårdvaran som verkligen fungerar i praktiken så det kan jag leva med...:)

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Skrivet av Millejan:

Den där köper jag till en viss del. Som tur är tillverkar Apple även den mest väldesignade hårdvaran som verkligen fungerar i praktiken så det kan jag leva med...:)

Vad är det för hårdvara som Apple tillverkar?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gaist:

Med Windows har du friheten att köra på vilken hårdvara som du vill. Försök göra det med OS X....

Man VILL inte köra OSX på vilken hårdvara som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Man VILL inte köra OSX på vilken hårdvara som helst.

Du vill alltså inte kunna byta ut till en bättre hårdvara?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrvision:

Du vill alltså inte kunna byta ut till en bättre hårdvara?

Bättre hårdvara än vadå menar du ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Millejan:

Væntar fortfarande på svar på vad som windows anvændare anser ær friare med windows æn OsX..:)

Jag skulle säga att för mig handlar det om ett par saker:

1. Val av hårdvara - mycket mer flexibel, kan bygga eget om jag vill
2. Priset - man kan, om man vill, köpa en dator baserad på Windows för 3000kr som har samma funktioner som en Windows burk för 20 000kr, även om prestanda/design så klart är kompromissad. Just Windows är däremot inte kompromissat på alls
3. Funktionalitet - Mycket av det man gör i vardagen fungerar bättre i Windows. Spel som ett uppenbart exempel, kompatibiliteten med "annan" (kameror, telefoner, företag som tyvärr kräver Internet Explorer, hotellkedjan Choice som exempel) utrustning ett annat.
4. Inte riktigt möjligt att använda vilka program som helst. Mozilla Firefox är exempelvis inte tillåtet på iOS på grund av möjligheten att blockera reklam

Vi har två Macbook Pro och en Air i huset som nu får stå tillbaka för andra system med Windows 7 och Windows 8, det blev för mycket meck med backuper och att släcka bränder helt enkelt. Tjänstetelefonen, iPhone 5 och den trevliga plattan iPad Mini är dock kvar även om den senare är tråkig på grund av all eländig reklam i webbläsaren.

Permalänk
Medlem

Why not both? Det kör jag

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gaist:

Med Windows har du friheten att köra på vilken hårdvara som du vill. Försök göra det med OS X....

Det är inte därför man väljer en Mac.

Jag körde själv en "värsting" PC med dubbla Titan och allt flöt på i alla spel. Detta sålde jag och skaffade mig en Mac när jag tröttnade på Microsofts eviga påtryckningar att man var tvungen att ha det "senaste OS".

Jag har aldrig varit så nöjd med min uppgradering till Mac!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Damodred:

Jag skulle säga att för mig handlar det om ett par saker:

1. Val av hårdvara - mycket mer flexibel, kan bygga eget om jag vill
2. Priset - man kan, om man vill, köpa en dator baserad på Windows för 3000kr som har samma funktioner som en Windows burk för 20 000kr, även om prestanda/design så klart är kompromissad. Just Windows är däremot inte kompromissat på alls
3. Funktionalitet - Mycket av det man gör i vardagen fungerar bättre i Windows. Spel som ett uppenbart exempel, kompatibiliteten med "annan" (kameror, telefoner, företag som tyvärr kräver Internet Explorer, hotellkedjan Choice som exempel) utrustning ett annat.
4. Inte riktigt möjligt att använda vilka program som helst. Mozilla Firefox är exempelvis inte tillåtet på iOS på grund av möjligheten att blockera reklam

Vi har två Macbook Pro och en Air i huset som nu får stå tillbaka för andra system med Windows 7 och Windows 8, det blev för mycket meck med backuper och att släcka bränder helt enkelt. Tjänstetelefonen, iPhone 5 och den trevliga plattan iPad Mini är dock kvar även om den senare är tråkig på grund av all eländig reklam i webbläsaren.

1. Jag valde Mac för att slippa hålla på med hårdvaran.

2. Priset spelar ingen roll för mig, vare sig det gäller PC eller Mac, jag köper det jag känner att jag behöver.

3. Eh, va? I OSX har ingenting någonsin bråkat med mig, allra minst hårdvara, funktionalitet eller "vardagligt bruk" (hur du nu får ihop det). Vad jag än kopplar in så fungerar det. I Windows måste det fixas med drivrutiner, uppdateras, underhållas.

Mac uppdaterar sig själv, sköter drivrutinerna och den hanterade t.o.m en trådlös skrivare utan att jag behövde vare sig konfigurera något eller installera drivrutiner.

...det krävdes dock en löjlig omständighet för att Windows skulle acceptera att det faktiskt finns annat än USB-skrivare år 2014.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det är inte därför man väljer en Mac.

Jag körde själv en "värsting" PC med dubbla Titan och allt flöt på i alla spel. Detta sålde jag och skaffade mig en Mac när jag tröttnade på Microsofts eviga påtryckningar att man var tvungen att ha det "senaste OS".

Jag har aldrig varit så nöjd med min uppgradering till Mac!

Hur tänkte du nu och vadå "ha det senaste OS"? Gör inte Apple samma sak, nu senast med 10.9 'Mavericks' eller du menar kanske att Microsoft gärna tar betalt och därmed utövar "påtryckningar"?

Jag har en Windows 7 burk för spel, jag har ingen anledning att uppgradera till Windows 8 oavsett hur mycket påtryckningar jag skulle få från Microsoft eller inte. Du måste vara med uppskriven på någon korkade konsumenter-lista hos Microsoft för att du ska tröttna på det.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

1. Jag valde Mac för att slippa hålla på med hårdvaran.

2. Priset spelar ingen roll för mig, vare sig det gäller PC eller Mac, jag köper det jag känner att jag behöver.

3. Eh, va? I OSX har ingenting någonsin bråkat med mig, allra minst hårdvara, funktionalitet eller "vardagligt bruk" (hur du nu får ihop det). Vad jag än kopplar in så fungerar det. I Windows måste det fixas med drivrutiner, uppdateras, underhållas.

Mac uppdaterar sig själv, sköter drivrutinerna och den hanterade t.o.m en trådlös skrivare utan att jag behövde vare sig konfigurera något eller installera drivrutiner.

...det krävdes dock en löjlig omständighet för att Windows skulle acceptera att det faktiskt finns annat än USB-skrivare år 2014.

1) Fair enough.

2) Högst subjektivt. Själv ser jag inget behov av Mac eftersom mina behov uppfylls av de burkar jag har snurrandes hemma.

3) Jag har inga problem med uppdatera drivrutiner, underhålla eller för den delen plocka fram en air duster och blåsa ut damn. Jag gör det en gång i månaden, resten sköts via scheman.

Som sagt, se 3) och jag har aldrig upplevt det som ett problem eller en jobbig rutin. Nätverksskrivare?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

1. Jag valde Mac för att slippa hålla på med hårdvaran.

2. Priset spelar ingen roll för mig, vare sig det gäller PC eller Mac, jag köper det jag känner att jag behöver.

3. Eh, va? I OSX har ingenting någonsin bråkat med mig, allra minst hårdvara, funktionalitet eller "vardagligt bruk" (hur du nu får ihop det). Vad jag än kopplar in så fungerar det. I Windows måste det fixas med drivrutiner, uppdateras, underhållas.

Mac uppdaterar sig själv, sköter drivrutinerna och den hanterade t.o.m en trådlös skrivare utan att jag behövde vare sig konfigurera något eller installera drivrutiner.

...det krävdes dock en löjlig omständighet för att Windows skulle acceptera att det faktiskt finns annat än USB-skrivare år 2014.

Skickades från m.sweclockers.com

1. Upp till var och en så klart, jag kan tycka det är ett kul område att pilla i även om intresset inte är på samma nivå som för säg 15 år sedan. Jag vill däremot kunna bygga strömsnålt, jag vill kunna bygga tyst, jag vill kunna bygga en ordentlig spelmaskin, jag vill kunna bygga en stationär dator som inte innehåller monitor osv osv.

2. Spännande, jag och sambon har en gemensam inkomst på ungefär 115 000kr/månaden och nu om någonsin är vi mer prismedvetna än någonsin.

3. Det är otroligt mycket som krånglat för oss i OS X så det handlar om vad man använder datorna till. En sån enkel grej som externa diskar (filsystem) skapar problem om man har både Windows och OS X. Drivrutiner i Windows kommer man inte undan nej, men det är heller inget problem egentligen så länge man har tillgång till internet och Windows Update sedan Windows Vista

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Vad är det för hårdvara som Apple tillverkar?

Den där förstod jag inte riktigt....

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Jag skulle säga att för mig handlar det om ett par saker:

1. Val av hårdvara - mycket mer flexibel, kan bygga eget om jag vill
2. Priset - man kan, om man vill, köpa en dator baserad på Windows för 3000kr som har samma funktioner som en Windows burk för 20 000kr, även om prestanda/design så klart är kompromissad. Just Windows är däremot inte kompromissat på alls.
3. Funktionalitet - Mycket av det man gör i vardagen fungerar bättre i Windows. Spel som ett uppenbart exempel, kompatibiliteten med "annan" (kameror, telefoner, företag som tyvärr kräver Internet Explorer, hotellkedjan Choice som exempel) utrustning ett annat.
4. Inte riktigt möjligt att använda vilka program som helst. Mozilla Firefox är exempelvis inte tillåtet på iOS på grund av möjligheten att blockera reklam

Vi har två Macbook Pro och en Air i huset som nu får stå tillbaka för andra system med Windows 7 och Windows 8, det blev för mycket meck med backuper och att släcka bränder helt enkelt. Tjänstetelefonen, iPhone 5 och den trevliga plattan iPad Mini är dock kvar även om den senare är tråkig på grund av all eländig reklam i webbläsaren.

1. Helt riktigt. Men nu tillverkar Apple såpass grym hårdvara att behovet försvinner...
2.Du kan köpa en Mac för 5000kr som har samma funktioner som en för 20000 UTAN att prestanda och design är kompromissad. Inte ens OsX är kompromissad och...tada....du kan även installera windows på den...Förresten så kan man inte bygga någonting för 3000:- idag som duger till något. Bara windows kostar väl 1000:- vad jag minns...
3. Det ENDA som funkar bättre är spel även fast OsX har börjat bli bättre på det...Att hotell Choice kräver internet explorer säger mer om hotellet än OsX...
Har många hotellnätter per år pga. mitt jobb och jag har bara råkat ut för problem.......0 ggr pga. OsX......
4. Program till OsX tenderar och ofta ha högre kvalitet än motsvarande till Windows. Vet inte vad du menar med firefox då jag har den installerad och surfar med den..:)

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

1. Upp till var och en så klart, jag kan tycka det är ett kul område att pilla i även om intresset inte är på samma nivå som för säg 15 år sedan. Jag vill däremot kunna bygga strömsnålt, jag vill kunna bygga tyst, jag vill kunna bygga en ordentlig spelmaskin, jag vill kunna bygga en stationär dator som inte innehåller monitor osv osv.

2. Spännande, jag och sambon har en gemensam inkomst på ungefär 115 000kr/månaden och nu om någonsin är vi mer prismedvetna än någonsin.

3. Det är otroligt mycket som krånglat för oss i OS X så det handlar om vad man använder datorna till. En sån enkel grej som externa diskar (filsystem) skapar problem om man har både Windows och OS X. Drivrutiner i Windows kommer man inte undan nej, men det är heller inget problem egentligen så länge man har tillgång till internet och Windows Update sedan Windows Vista

1. Hmm...varför inte bara köpa det bästa då?
2. Så fint. Snålheten bedrar visheten då....;)
3. Visheten kan spela en spratt ibland...känner inte igen mig i det du beskriver. Känns inte trovärdigt då du uppenbarligen överdriver nackdelar med OsX precis som jag kanske överdriver fördelar ibland...kanske...

Om vi nu ska hålla oss till verkligheten så upplever jag att OsX har en bråkdel så mycket krångel som Windows. Men gud vad fint BF4 flyter på i Win 8.1 på min iMac...:)

Förresten, kan vi inte bara runda av kanterna här på sweclockers då det skulle vara så mycket snyggare?

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millejan:

1. Helt riktigt. Men nu tillverkar Apple såpass grym hårdvara att behovet försvinner...
2.Du kan köpa en Mac för 5000kr som har samma funktioner som en för 20000 UTAN att prestanda och design är kompromissad. Inte ens OsX är kompromissad och...tada....du kan även installera windows på den...Förresten så kan man inte bygga någonting för 3000:- idag som duger till något. Bara windows kostar väl 1000:- vad jag minns...
3. Det ENDA som funkar bättre är spel även fast OsX har börjat bli bättre på det...Att hotell Choice kräver internet explorer säger mer om hotellet än OsX...
Har många hotellnätter per år pga. mitt jobb och jag har bara råkat ut för problem.......0 ggr pga. OsX......
4. Program till OsX tenderar och ofta ha högre kvalitet än motsvarande till Windows. Vet inte vad du menar med firefox då jag har den installerad och surfar med den..:)

1) Apple tillverkar inte hårdvara, de skruvar bara ihop den. Jag vet, det är lätt att förväxla men så är det.

2) Så vad är poängen med att köpa en iMac för 20k, eller för den delen, en Mac Pro om du får samma prestanda ur en Mac för fem tusen? För det är ju ditt resonomang, inte sant?

3) PC har gått från IBM PC till något som representerar en mer agnostisk plattform (Win, Mac och Linux) så vore det väl konstigt att inte stödja? Det hjälper ju också att vi har samma processor efter x86 arkitektur. Att Hotel Choice kräver IE säger som sagt mer om hotellet än om OSX eller för den delen Windows.

4) Kan du ge mig ett exempel? Är det någon kvalitetsskillnad på programmet Photoshop i OS X och i Windows?

Skrivet av Millejan:

1. Hmm...varför inte bara köpa det bästa då?
2. Så fint. Snålheten bedrar visheten då....;)
3. Visheten kan spela en spratt ibland...känner inte igen mig i det du beskriver. Känns inte trovärdigt då du uppenbarligen överdriver nackdelar med OsX precis som jag kanske överdriver fördelar ibland...kanske...

Om vi nu ska hålla oss till verkligheten så upplever jag att OsX har en bråkdel så mycket krångel som Windows. Men gud vad fint BF4 flyter på i Win 8.1 på min iMac...:)

Förresten, kan vi inte bara runda av kanterna här på sweclockers då det skulle vara så mycket snyggare?

1) För det bästa är något subjektivt kanske?

2) Det där var väl lite onödigt?

3) Av samma anledningar så upplever jag inte det krångel många "Mac frälsta" beskriver med Windows.

Som jag skrev, i verkligheten så upplever jag inget krångel med Windows eller för den delen Linux. BF4 flyter ännu bättre med en 780 Ti i en riktig dator än på en leksaksdator som man huvudsakligen använder för att låtsas skriva en blog på. =P

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.