Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk

Hej,

Inte än, men du kan använda IE för att logga in via browsern och fästa sidan på startskärmen tillsvidare.

//Nokia Sverige

Permalänk

Om du fortfarande är intresserad av en Lumia 920,

Så kan du hitta den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398672

Det varierar förvisso mellan begagnat och nyskick.

hoppas det hjälper,

//Nokia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nokia_sverige:

Om du fortfarande är intresserad av en Lumia 920,

Så kan du hitta den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398672

Det varierar förvisso mellan begagnat och nyskick.

hoppas det hjälper,

//Nokia

Tips: citera gärna den/dem du svarar så blir det lättare att följa!

Permalänk

Fram tills dess funkar deras mobilsida att logga in på ganska bra.

//Nokia

Permalänk
Medlem

Fan frågade 3 om dom skulle ta in Lumia 1520 och det skulle dom inte :'( Aja får väl byta operatör då

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av doomas:

Tips: citera gärna den/dem du svarar så blir det lättare att följa!

Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nokia_sverige:

Hej!

Till alla er som köpt en telefon och skall ta del av vår 150 kr appvoucher, från och med att ni startat telefonen, vänta 3 dagar med att aktivera vouchern. Efter det bör det inte vara några problem!

//Nokia Sverige

Så vad händer om man registerar IMEI-koden tidigare än så? Vilka problem uppstår? Jag registerade min samma dag som jag aktiverade mobilen och det vore bra att veta om jag behöver vidta några åtgärder för att få mitt presentkort. Tack på förhand

Permalänk
Skrivet av Idonoh:

Så vad händer om man registerar IMEI-koden tidigare än så? Vilka problem uppstår? Jag registerade min samma dag som jag aktiverade mobilen och det vore bra att veta om jag behöver vidta några åtgärder för att få mitt presentkort. Tack på förhand

Hej,

Inga problem uppstår, men den funkar inte. Utan det funkar efter 3 dagar från och med aktivering av telefonen.

Mvh

Nokia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nokia_sverige:

Hej,

Inga problem uppstår, men den funkar inte. Utan det funkar efter 3 dagar från och med aktivering av telefonen.

Mvh

Nokia

Fast när jag registerade min telefon dagen efter inköp så godkände systemet min kod och det är numera omöjligt att försöka registrera samma kod igen då jag får ett felmedelande om att koden är ogiltig är redan använts, jag har dock inte fått något bekräftelsemail på min registrering. Alltså jag fick inget felmedelande eller meddelande om att registrera senare den första gången jag provade. Men det är ju möjligt att det plötsligt fungerar imorgon. Så jag testar senare i veckan och fungerar det inte heller då så tar vi det problemet då :).

Edit: Presentkortet ramlade in nu, alltså vad som hände var att registreringen går igenom efter tre dagar trots att jag aktiverade första dagen.

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har en fråga om garanti. Jag har en Nokia Lumia 520 köpt i England och power-on nappen har gått sönder. Den har garanti kvar enligt Nokias hemsida där man kan skicka in IMEI för att kolla om man har garanti och så.

Så min fråga är: Vart skickar man telefonen för garantiärende?

MVH

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Hej.

Jag har en fråga om garanti. Jag har en Nokia Lumia 520 köpt i England och power-on nappen har gått sönder. Den har garanti kvar enligt Nokias hemsida där man kan skicka in IMEI för att kolla om man har garanti och så.

Så min fråga är: Vart skickar man telefonen för garantiärende?

MVH

I Stockholm är det mobilbyrån iaf. Ser ut som ett skumt ställe men är det som gäller. Vet inte om det är skillnad för resten av landet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sambon uppdaterade precis sin Lumia 925 till black och tänkte ändra färgen på nattläget. Men under hennes "snabbkollsskärm" så finns bara

"Snabbkollsskärmen"
Av
Tidsstyrd
Alltid på

Nattläge
Av
Fast tid

och så möjligheten att ändra tiderna om man väljer fast tid på det sistnämnda

Alla appar från nokia är uppdaterade.

Testade att ändra språk (man vill ju testa nästan allt) men då varnar den istället för att simkortet inte fungerar.

Tillägg:
Detta kan kanske bero på att luren i fråga är inköpt på EG och då troligtvis är en norsk variant. Men det står ändå att "Black" är installerat.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni det kan bero på att jag inte kan ladda ned gdr3 och black?
Har en 925:a och ingen gdr3 via prewiew.

Att jag inte har någon gdr3 ska ju inte spela någon roll, för gdr3 ska ju via OTA ligga bundlad med black, precis som gdr2 med Amber.

Får bara meddelandet att telefonen är uppdaterad. Det har ju gått över en vecka nu efter det att uppdateringen annonserats tillgänglig på Nokias hemsida. Tycker det är väldigt konstigt, har det hänt någonting med telefonen tro?

Permalänk
Medlem

Jag hittar heller inte Blac....

Skrivet av Wickman:

Vad tror ni det kan bero på att jag inte kan ladda ned gdr3 och black?
Har en 925:a och ingen gdr3 via prewiew.

Att jag inte har någon gdr3 ska ju inte spela någon roll, för gdr3 ska ju via OTA ligga bundlad med black, precis som gdr2 med Amber.

Får bara meddelandet att telefonen är uppdaterad. Det har ju gått över en vecka nu efter det att uppdateringen annonserats tillgänglig på Nokias hemsida. Tycker det är väldigt konstigt, har det hänt någonting med telefonen tro?

Jag har försökt att uppgradera sedan i måndags. Jag har också testat att slå på flygplansläge och sedan försökt via wifi om det nu kan vara så att min operatör(Tre) "spärrar nedladdningen. Men inget funkar.

Permalänk
Medlem

Jag fick Black igår via Tre

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av peas01:

Jag har försökt att uppgradera sedan i måndags. Jag har också testat att slå på flygplansläge och sedan försökt via wifi om det nu kan vara så att min operatör(Tre) "spärrar nedladdningen. Men inget funkar.

Det var ju skönt att höra att det inte bara är jag som inte kan ladda ned.

Går nedladdningarna efter någon serienummerordning tro?

Permalänk
Medlem

Nokia_Sverige:

Väntar på Black+GDR3 till familjens 925'or och undrar om det spelar det någon roll var man köpt sin telefon?

Kan en telefon t.ex. vara avsedd för Norge och trots att man väljer Telia vid installation så räknas den som norsk och får uppdateringen först när den släpps för Norge eller försvenskas telefonen så fort man aktiverar den via en svensk operatör?

Ser nämligen att Norge inte fått Black ännu för "unbranded" 925 och såg lite rykten i tråden om 925 att t.ex. Elgigantens telefoner möjligtvis var norska.

Går det att se via någon produktkod i t.ex. Inställningar -> Om?

Eller är det som Wickman är inne på att det går efter en turordning och vi bara råkar ha otur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nokia_sverige:

Hej Nokia,

Hur ser det ut med möjligheter att spela in samtal i framtida versioner (typ Call Recorder) på en 925:a? Jag har förstått att det är en funktion som inte finns idag, men som jag är intresserad av att se i framtiden.

Mvh
Alex

Permalänk
Medlem

Tittar man på Nokias hemsida så har alla europeiska länder fått countryvarianten av 925:an för nedladdning.
Så resonemanget om att den obefintliga nedladdningen beror på att Elgigantens telefon skulle vara Norsk eller annan europeisk håller inte.
Telefonen kanske istället är Marockansk eller Tunisisk? (De var de enda länder jag kunde hitta i Afrika som nedladdningen inte är tillgänglig i)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Tittar man på Nokias hemsida så har alla europeiska länder fått countryvarianten av 925:an för nedladdning.
Så resonemanget om att den obefintliga nedladdningen beror på att Elgigantens telefon skulle vara Norsk eller annan europeisk håller inte.
Telefonen kanske istället är Marockansk eller Tunisisk? (De var de enda länder jag kunde hitta i Afrika som nedladdningen inte är tillgänglig i)

Det var den faktiskt inte igår när sambon uppdaterade sin lur Ska kolla om problemet hon upplevde är löst nu!

Uppdaterat:
Står Black i hennes lur
Version nr: 3051.40000.1345.1028 (som ej finns listat på nokias sida alls)

Fortfarande samma problem med Glance "2.0" App-folder osv fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Annero:

Det var den faktiskt inte igår när sambon uppdaterade sin lur Ska kolla om problemet hon upplevde är löst nu!

Uppdaterat:
Står Black i hennes lur
Version nr: 3051.40000.1345.1028 (som ej finns listat på nokias sida alls)

Jahaja, men till min Elgigantslur finns inga uppdateringar att ladda hem så långt ögat når.

Permalänk
Medlem

Nu finns Path officiellt för Windows Phone, som betaversion, lite som hur Instagram har gjort.

Permalänk
Medlem

Min 925 från Tele2 har fortfarande inte fått Black..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Jag fick ingen uppdatering till min 925 heller så jag bingade fram NSU (Nokia Software Updater", kopplade in telefonen i datorn och installerade uppdateringen därifrån. Tog inte ens 10 min och nu har jag också Lumia "Black" med allt vad det innebär

EDIT:
För dom som har svårt att hitta NSU så har jag lagt upp en kopia på min dropbox

https://www.dropbox.com/sh/ypl6y3z9cmkrwzw/c22kMpsLGe

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX | AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | 32GB Corsair Vengance RGB DDR4 3600Mhz | WD Black SN850X 1TB Gen 4 | Samsung 980 1TB | RADEON RX6800XT Red Devil | Corsair PSU RM750x | Samsung LC49G95T 5120x1440 49" | CORSAIR H150i Elite LCD

Permalänk
Medlem

Facebook Beta för Windows Phone 7 fick en stor uppdatering idag.

Har tyvärr inte min Lumia 800 tillgänglig så kan ej testa den själv. Om någon annan skulle kunna göra det och jämföra, vore det super!

Källa: Joe Belfiore @ Twitter

Permalänk
Medlem

Stort tack för tipset! Nu har jag installerat NSU på Win 8.1 och laddat ner uppgraderingen. Uppgraderingen gick bra men fick felmeddelande om simkortsfel. Startade om och allt ok igen. Tyvärr blev det en kallstart så jag måste fixa till startskärmen igen. Men nöjd att jag till sist fick uppgradera då jag försökt sedan i måndags OTA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av peas01:

Stort tack för tipset! Nu har jag installerat NSU på Win 8.1 och laddat ner uppgraderingen. Uppgraderingen gick bra men fick felmeddelande om simkortsfel. Startade om och allt ok igen. Tyvärr blev det en kallstart så jag måste fixa till startskärmen igen. Men nöjd att jag till sist fick uppgradera då jag försökt sedan i måndags OTA.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är förvisso lätt att vara efterklok, men att fota startskärmen emellanåt, när man känner att man haft den länge eller att man är 'är hemma' , så har du den i Skydrive, så underlättar du för dig själv i lägen likt detta. Jag kör med en modell som har samma startskärm, för det är både jobbigt och ibland omöjligt att komma ihåg exakt, om man har en relativt gedigen skärm. Vilket man kan få efter ett tag.

Gott att du fick installerat Black iaf. Nu har du ju även NSU, som är förträffligt bra.

Permalänk

Någon som vet en fix för när win 8.1 inte kan läsa in drivrutinerna från lumia 920? Ominstallation av windows är ej ett alternativ.

Telefonen ansluter perfekt till mina 3 andra datorer med 8.1

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Har fått till startskärmen igen, tack för tips om att fota skärmen. Har ett litet problem efter uppdatering. Jag har 21 appar under hämtningar, bla ljud, photobeamer, angry bird roost, skärm etc som säger åtgärds krävs. Tryck här. När jag gör det får jag med, ett problem uppstod... Felkod 8000ffff...kanske är så att dessa ersatts av andra?

Vad gäller present kortet på 150 kr, så anlände detta idag. Det tog 6 dagar.

Permalänk
Medlem

Gör gärna undersökningen, ni som kört och kör WP. Tar inte ens fem min!

http://app.columbiresearch.com/survey.aspx?pcode=E7EA831F3C8

Edit: En länk direkt till undersökningen är att föredra kanske

Bra grupp för övrigt!

https://www.facebook.com/groups/ViSomGillarWP/

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W